zajoprzemo 10.01.2017 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Witam, proszę o kontakt osoby posiadające PW Nibe, albo Alpha (SPLIT) w celu wymiany doświadczeń. Witaj... ja mam PC PW Alpha Innotec L8 Split.. też szukam kogoś na wymianę doświadczeń !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DavC4P 10.01.2017 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Witaj... ja mam PC PW Alpha Innotec L8 Split.. też szukam kogoś na wymianę doświadczeń !! Od kiedy użytkujesz, jak wygląda u Ciebie średnie zużycie prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zajoprzemo 10.01.2017 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Od kiedy użytkujesz, jak wygląda u Ciebie średnie zużycie prądu. Włączona od 01.10.2015 ale w domu nie mieszkaliśmy bo był nie wykończony (stan deweloperski) i temperaturę ustawiłem w pomieszczeniach 10 stopni. Zamieszkaliśmy od 01.05.2016 r i od początku wydawało mi się za duże zużycie energii elektrycznej (mam podlicznik) na CWU, ponieważ wychodziło mi około 8-10KW /dobę przy 3 osobowej rodzinie i temperaturach dodatnich.. nawet w lecie tyle zużywała.. okazało się, że pompa obiegowa CWU jest włączona 24/h przez co zwiększa tym samym zuzycie KW.. po wyłączeniu całkowitym pompy obiegowej spadło żuzycie do około 5-6 KW/dobę, ale w dalszym ciągu uważałem, że przy temperaturze na dworze 25-30 powinno być mniejsze.. 1 przegląd w sierpniu i okazało się, że miałem za mało czynnika (gazu) w instalacji przez co PC więcej zużywała prądu... norma gazu w instalacji to około 2,55kg a ja miałem lekko ponad 1 kg... wpuszczono nowy gaz, sprawdzono szczelność (próba szczelności) i od września dopiero poznałem prawdziwe zużycie energii elektrycznej.... dla CWU we wrześniu wychodziło 3-4 KW/dobę... dla CWU+CO było nastepująco => październik 260KW, listopad 420 KW, grudzień 520 KW, styczeń 2017 od 1-10 wyszło mi 200 KW... a jak u Ciebie to wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DavC4P 10.01.2017 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 PW uruchomione 21.12.2016. Grzeje póki co 125m2 podłogi a ok. 316m2 Pomieszczeń + 290L CWU zużycie 1025KW, Temperatura przez pierwsze 10 dni dobijała do 22,5st C. Kolejne 10 dni ustawiłem na pokojowym 16st C, zużycie w zasadzie się nie zmieniło. Zaznaczę jeszcze, że cały budynek wewnątrz wysuszony do uruchomienia PW. Póki co zużycie uważam B.Duże, ale fakt, że na górze nie grzeje nic, bo podłogówka u góry dopiero za jakiś czas i brak jeszcze zaplanowanego Rekuperatora, no i oczywiście dom jeszcze nie zamieszkały, to może aż takiej tragedii nie ma. Czas pokaże, ale pytam by zdobyć informacje co do ew. lepszych ustawień. Póki co wydaje mi się, że nie ma sensu utrzymywać niższej temperatury, bo zużycie energii wygląda identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zajoprzemo 10.01.2017 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 PW uruchomione 21.12.2016. Grzeje póki co 125m2 podłogi a ok. 316m2 Pomieszczeń + 290L CWU zużycie 1025KW, Temperatura przez pierwsze 10 dni dobijała do 22,5st C. Kolejne 10 dni ustawiłem na pokojowym 16st C, zużycie w zasadzie się nie zmieniło. Zaznaczę jeszcze, że cały budynek wewnątrz wysuszony do uruchomienia PW. Póki co zużycie uważam B.Duże, ale fakt, że na górze nie grzeje nic, bo podłogówka u góry dopiero za jakiś czas i brak jeszcze zaplanowanego Rekuperatora, no i oczywiście dom jeszcze nie zamieszkały, to może aż takiej tragedii nie ma. Czas pokaże, ale pytam by zdobyć informacje co do ew. lepszych ustawień. Póki co wydaje mi się, że nie ma sensu utrzymywać niższej temperatury, bo zużycie energii wygląda identycznie. Jeśli nie masz całości w podłogówce to nie ma co patrzeć na zużycie..podłoga przeszła proces wygrzewania? jaka masz krzywa grzania? Czy masz przestawione Stopniominuty na podłogówkę? Skoro nie mieszkasz to po co ogrzewać cwu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zajoprzemo 10.01.2017 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 PW uruchomione 21.12.2016. Grzeje póki co 125m2 podłogi a ok. 316m2 Pomieszczeń + 290L CWU zużycie 1025KW, Temperatura przez pierwsze 10 dni dobijała do 22,5st C. Kolejne 10 dni ustawiłem na pokojowym 16st C, zużycie w zasadzie się nie zmieniło. Zaznaczę jeszcze, że cały budynek wewnątrz wysuszony do uruchomienia PW. Póki co zużycie uważam B.Duże, ale fakt, że na górze nie grzeje nic, bo podłogówka u góry dopiero za jakiś czas i brak jeszcze zaplanowanego Rekuperatora, no i oczywiście dom jeszcze nie zamieszkały, to może aż takiej tragedii nie ma. Czas pokaże, ale pytam by zdobyć informacje co do ew. lepszych ustawień. Póki co wydaje mi się, że nie ma sensu utrzymywać niższej temperatury, bo zużycie energii wygląda identycznie. Aczkolwiek zużycie bardzo duże.. grzałki Ci może chodzą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gondoljerzy 10.01.2017 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 PW uruchomione 21.12.2016. ... Temperatura przez pierwsze 10 dni dobijała do 22,5st C. Kolejne 10 dni ustawiłem na pokojowym 16st C, zużycie w zasadzie się nie zmieniło. ... Przypadkiem nie zgrała Ci się ta zmiana na 16 stopni ze spadkiem temperatur na zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DavC4P 11.01.2017 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 (edytowane) Zajoprzemo, z Tego co się orientuję to nie ma opcji wyłączyć CWU bo PW potrzebuje uruchamiać cykl rozmrażania, więc gdybym wyłączył CWU to był by problem, ale może się mylę. Jeśli chodzi o grzałki, to tak załączają się w momencie rozmrażania, aby podtrzymać temperaturę, tak sądzę. Cykliczne, czyli dodatkową ciepłą wodę wyłączyłem, po tym jak się zorientowałem, że Serwisant pozostawił włączoną dodatkową ciepłą wodę każdego dnia po 22. W DCW grzałki pomagały podgrzać wodę do 65stC uruchamiał się w takiej kolejności, I stopień później II, później I i II a jak się zbliżała temperatura do 60 to na odwrót. Fakt jest taki, że do -15 wystarczał 1 cykl, natomiast już kiedy temperatury były w okolicach - 20 wtedy potrzebował 2 cykli (2g. 11kW) Gondoljerzy tak masz rację dokładnie tak było. Stąd też prawdopodobnie nie widziałem zmiany w poborze prądu. Generalnie krzywą ustawioną mam na 4. Zmniejszając temperaturę do 16stC, aby ją osiągnąć musiałem obniżyć zasilanie o 5st ponieważ temperatura nie chciała spadać, pomimo, że czujnik pokojowy jest ustawiony w systemie aby kompensował temperaturę. Teraz pomimo spłaszczenia krzywej o 5st. temperatura waha się w granicach 16,3-16,6.Przetestowałem też spłaszczenie krzywej na zasilaniu o 7st, wtedy temp 15,5st na czujniku, a zadana 16st. Testowałem również zmniejszenie wydajności na pompie obiegowej. Mam ustawione od uruchomienia 80%, a rotametry pootwierane na 1,2 - 1,5 Zmieniłem wydajność raz na 1 dobę z 80% na 50%, wydawało mi się, że pobór spadł do ok.38kW, ale nie zanotowałem sobie co kiedy zmieniałem, więc nie mam pewności. Może akurat zbiegł się cykl obniżenia temperatury.W każdym razie wróciłem do ustawień zadanych przy uruchomieniu czyli 80%. Idą trochę cieplejsze dni, więc pocieszam się, że ten pobór powinien się obniżyć. Jestem w trakcie rozkładania styropianu na podłodze poddasza, więc to też z pewnością powinno trochę poprawić ucieczkę ciepła w górę. Edytowane 11 Stycznia 2017 przez DavC4P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zajoprzemo 11.01.2017 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 (edytowane) ]Zajoprzemo z Tego co się orientuję to nie ma opcji wyłączyć CWU bo PW potrzebuje uruchamiać cykl rozmrażania, więc gdybym wyłączył CWU to był by problem, ale może się mylę. Ja też nie mogę wyłączyć podgrzewania CWU, ale zawsze możesz zmniejszyć zakres temper. Skoro Ciebie nie ma w domu to był ustawił zał.30 i wył 35... Nie ma sensu grzać wyżej... Jeśli chodzi o grzałki, to tak załączają się w momencie rozmrażania, aby podtrzymać temperaturę, tak sądzę. Grzałki w przypadku odszraniania są uruchamiane tylko kiedy na dworze masz niską temperaturę.. u mnie jest to przy od około -10.. grzałki chodzą 3-5 min w zależności czy mam -10 czy więcej... przy wyższych temperaturach do odszraniania nie są uruchamiane grzałki.. a i jeszcze jedno.. dodatkowo przy odszranianiu załącza się grzałka w tacy ociekowej jednostki zewnętrznej przez co nie masz problemu z lodem Cykliczne, czyli dodatkową ciepłą wodę wyłączyłem, po tym jak się zorientowałem, że Serwisant pozostawił włączoną dodatkową ciepłą wodę każdego dnia po 22. W DCW grzałki pomagały podgrzać wodę do 65stC uruchamiał się w takiej kolejności, I stopień później II, później I i II a jak się zbliżała temperatura do 60 to na odwrót. Fakt jest taki, że do -15 wystarczał 1 cykl, natomiast już kiedy temperatury były w okolicach - 20 wtedy potrzebował 2 cykli (2g. 11kW) Wyłącz dodatkową ciepłą wodę zupełnie.. u mnie mam włączoną CWU tylko na sprężarce zakres 45 włączanie i 50 stopni wyłączanie.. Dodatkowa ciepła woda ma sens jeśli planujesz duże pobory wody tj. np impreza i dużo więcej domowników Generalnie krzywą ustawioną mam na 4. Też tak mam ustawioną na 4 i jest OK. Zmniejszając temperaturę do 16stC, aby ją osiągnąć musiałem obniżyć zasilanie o 5st ponieważ temperatura nie chciała spadać, pomimo, że czujnik pokojowy jest ustawiony w systemie aby kompensował temperaturę. Teraz pomimo spłaszczenia krzywej o 5st. temperatura waha się w granicach 16,3-16,6. Przetestowałem też spłaszczenie krzywej na zasilaniu o 7st, wtedy temp 15,5st na czujniku, a zadana 16st. Pamiętaj, że masz podłogówkę i dużą bezwładność cieplną... tutaj po każdej regulacji musisz odczekać często conajmniej dobę... a jak masz duże okna i wpadną Ci promienie słoneczne to Ci się od razu zwiększy temperatura w domu... ja bym dał mniejszą krzywą np na 3 albo 2 dla temperatury w domu 16 stopni... Testowałem również zmniejszenie wydajności na pompie obiegowej. Mam ustawione od uruchomienia 80%, a rotametry pootwierane na 1,2 - 1,5 Zmieniłem wydajność raz na 1 dobę z 80% na 50%, wydawało mi się, że pobór spadł do ok.38kW, ale nie zanotowałem sobie co kiedy zmieniałem, więc nie mam pewności. Może akurat zbiegł się cykl obniżenia temperatury. W każdym razie wróciłem do ustawień zadanych przy uruchomieniu czyli 80%. Rozmawiałem z kilkoma serwisantami (godnymi polecenia) i każdy mówił jednym głosem, że przy temperaturze poniżej +4 na dworze warto ustawić wydajność pompy obiegowej na 100%... wówczas szybciej dociera ciepło do poszczególnych pętli i ogólne zużycie KW powinno się zmniejszyć... też tak zrobiłem i obecnie tak mam... nie daje niżej.. Jestem w trakcie rozkładania styropianu na podłodze poddasza, więc to też z pewnością powinno trochę poprawić ucieczkę ciepła w górę. Na pewno jak ogarniesz już ocieplenie całego domu będzie w zupełności lepiej!! Edytowane 11 Stycznia 2017 przez zajoprzemo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DavC4P 11.01.2017 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Rozmawiałem z kilkoma serwisantami (godnymi polecenia) i każdy mówił jednym głosem, że przy temperaturze poniżej +4 na dworze warto ustawić wydajność pompy obiegowej na 100%... wówczas szybciej dociera ciepło do poszczególnych pętli i ogólne zużycie KW powinno się zmniejszyć... też tak zrobiłem i obecnie tak mam... nie daje niżej.. Też rozmawiałem z kilkoma intalatorami i ponoć jak za szybko przemyka woda po podłogówce to też nie za dobrze, bo nie zdąży oddać ciepła tylko przemknie i szybko do powrotu wystudzona. No sam nie wiem już jak z tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zajoprzemo 11.01.2017 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Też rozmawiałem z kilkoma instalatorami i ponoć jak za szybko przemyka woda po podłogówce to też nie za dobrze, bo nie zdąży oddać ciepła tylko przemknie i szybko do powrotu wystudzona. No sam nie wiem już jak z tym jest. No widzisz.. ilu ludzi tyle opinii... to może ja zmienię na 80% i zobaczę czy jest jakiś efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 11.01.2017 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Pompy mają dawać optymalny obieg dla danego urządzenia. Zarówno za dużo jak i za mało odbija się na sprawności jak i żywotności Dla mojej ideałem jest 1500-1800 na godzinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DavC4P 12.01.2017 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Też rozmawiałem z kilkoma instalatorami i ponoć jak za szybko przemyka woda po podłogówce to też nie za dobrze, bo nie zdąży oddać ciepła tylko przemknie i szybko do powrotu wystudzona. No sam nie wiem już jak z tym jest. No widzisz.. ilu ludzi tyle opinii... to może ja zmienię na 80% i zobaczę czy jest jakiś efekt A czy orientujesz się jak ustawić te Nasze sterowanie, aby maxymalnie korzystać z II Taryfy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gondoljerzy 12.01.2017 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Też rozmawiałem z kilkoma intalatorami i ponoć jak za szybko przemyka woda po podłogówce to też nie za dobrze, bo nie zdąży oddać ciepła tylko przemknie i szybko do powrotu wystudzona. No sam nie wiem już jak z tym jest. Ale przecież to ciepło nigdzie nie ucieknie, ani nie zniknie. Pompa znów ogrzeje wodę z niewielką deltą i woda znów płynie do rurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 12.01.2017 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Ale przecież to ciepło nigdzie nie ucieknie, ani nie zniknie. Pompa znów ogrzeje wodę z niewielką deltą i woda znów płynie do rurek.Jeszcze raz: Każde urządzenie najlepiej i najefektywniej pracuje przy optymalnych ustawieniach. Każde odstępstwo powoduje spadek efektywności a często i żywotności i zwiększanie lub zmniejszanie delty bądź przepływu do tego prowadzi. Jeśli dane urządzenie przy optymalnych ustawieniach nie jest w stanie sobie poradzić to oznacza że popełniono błędy w instalacji lub doborze urządzenia. Najpierw należy zdiagnozować przyczynę a potem próbować jej zaradzić ale nie zmianą optymalnych parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wesola9 14.01.2017 00:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Małe podsumowanie (w razie co przepraszam za śmiecenie) trzeci sezon korzystam z pompy PW i jestem mega zadowolony. przyznam że to wszystko dzięki temu tutaj forum. tygodniami studiowałem wszystkie wpisy zadawałem pytania (mniej mądre i bardziej mądre) wyciągnąłem własne wnioski i w trakcie trzeciego sezonu mogę potwierdzić że dla nowo budowanych domów nie ma obecnie lepszego rozwiązania jak pompa ciepła PW. Postawiłem na praktyczno logiczne myślenie - moje parametry/dane - mostki termiczne - eliminacja gdzie się da - ściany solbet 25cm - ocieplenie - 20cm styropian - ogrzewanie podłogowe niskotemperaturowe (odległość 10cm pomiędzy rurkami) - długość pętli od 80 do 110 m - posadzka anhydryt 7,5cm (wiem że radzą 5cm ale dłużej trzyma ciepło a i tak nagrzewa się szybko) - dodatkowo 1cm ceramika/gres/płytki/klej - w jednym pokoju mam panele i było trochę gorzej z temperaturą ale drobna regulacja załatwiła sprawę - pod podłogą 18/20cm styropianu - okna trzyszybowe + kilka rolet zewnętrznych - kominek - dodatkowe 2m3 drewna na sezon (300PLNów) - w łazience drabinka duża - grzeje akumulacyjnie w taniej taryfie - temperatura w domu od 22 do 25stC (zależny od kominka) - BRAK JAKICHKOLWIEK ELEKTROZAWORÓW, BUFORÓW, CZUJNIKÓW, STEROWNIKÓW ITP (jak mi za gorąco to otwieram okno) - temperaturę wody mam ustawioną na 32stC jak duży mróz to zwiększam do 33/34stC lub/i wydłużam czas grzania - koszt ogrzewania to ok 1000PLNów na sezon przy 90m2 - na stropie ok 12cm styropianu (na razie nie ocieplam dachu ponieważ się to nie kalkuluje się jak na razie wydać 5k do 8k żeby oszczędzić może 100złotych? ) - urządzenie bezobsługowe w zasadzie - temperaturę w pokojach wyregulowałem przepływem i tyle - sprężarka ma jedną fazę a grzałka drugą (jak było na jednej to wywaliło główny bezpiecznik po włączeniu czajnika przy -15stC) - instalacja 3 fazowa (kto się w dzisiejszych czasach zastanawia na jedną fazową?-to tak zwane pozorne oszczędności) - moc przyłączeniowa gospodarstwa 9KW - wentylacja grawitacyjna (tyle że w każdym pomieszczeniu a w łazience 2x a kuchnia 3x) co bym zmienił? - w łazience wprowadziłbym dodatkową powierzchnie grzejną w postaci ogrzewania ściennego - zagęściłbym instalację w progach pomiędzy pokojami (obecnie są to chłodne miejsca- tzn chłodna podłoga) - mam schody betonowe na piętro - zastanowiłbym się czy nie zatopić w nich instalacje grzewczą jest to duży "zbiornik" akumulacyjny na ciepło - zrezygnowałbym z komina (było już za późno) WAŻNA RADA - PROSTA INSTALACJA = SUKCES nie wierzcie w żadne sterowania pokojowe, pogodowe itp. szkoda kasy. POMPY PW są na tyle ekonomiczne że po prostu nie warto bawić się w takie rzeczy. tak jak pisałem wcześniej jak za gorąco to okno se otwórz, przynajmniej świeżego powietrza zaczerpniesz. pompa powinna kosztować pomiędzy 20k a 30k z instalacją i zbiornikiem na wodę ,więcej nie ma sensu. Specjalistami od pomp ciepła nie moga być firmy które mają doświadczenie w paliwach stałych i gazowych (taki przytyk do made in Germany) Jak ktoś ma taką to fajnie ale uważam że przepłacił. mam nadzieję że nie namieszałem a może nawet pomogłem w wyborze systemu grzewczego przypomnę koszt ogrzewania to ok 1000PLNów na sezon. nie podaję dokładnie ponieważ o 100 złotych to przy takiej kwocie nie przyjdzie. nie robię żadnych notatek, nie analizuję i nie porównuję, nie spoglądam z niepokojem na licznik. NO CÓŻ.... WYCHODZI NA TO ŻE JESTEM SZCZĘŚLIWY.... Prywatnie nie wdaję się w dyskusje z wenglorzami i gazownikami i peletownikami o tych co maja kominki z płaszczem to nie wspomnę, oni mają swój świat, nie zrozumieją. Robią tylko oczy wielkie bo nie dociera że do kotłowni zaglada się jesienią żeby TIMER włączyć i wiosną żeby wyłączyć. Ale jak kto lubi w kotłowni ma czysto ponieważ brak węgla/peletu (ognia) oraz nic mi nie wybuchnie ponieważ brak gazu. Piszę ponieważ dużo jest tutaj rozważań teoretycznych a czasem przyda się opinia amatora/użytkownika. pozdrawiam Artur amaotor PS no i na koniec jeszcze raz dziękuję wszystkim forumowiczom którzy wpłynęli na mój wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tulisko 14.01.2017 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Małe podsumowanie (w razie co przepraszam za śmiecenie) trzeci sezon korzystam z pompy PW i jestem mega zadowolony. przyznam że to wszystko dzięki temu tutaj forum. tygodniami studiowałem wszystkie wpisy zadawałem pytania (mniej mądre i bardziej mądre) wyciągnąłem własne wnioski i w trakcie trzeciego sezonu mogę potwierdzić że dla nowo budowanych domów nie ma obecnie lepszego rozwiązania jak pompa ciepła PW. Postawiłem na praktyczno logiczne myślenie - moje parametry/dane - mostki termiczne - eliminacja gdzie się da - ściany solbet 25cm - ocieplenie - 20cm styropian - ogrzewanie podłogowe niskotemperaturowe (odległość 10cm pomiędzy rurkami) - długość pętli od 80 do 110 m - posadzka anhydryt 7,5cm (wiem że radzą 5cm ale dłużej trzyma ciepło a i tak nagrzewa się szybko) - dodatkowo 1cm ceramika/gres/płytki/klej - w jednym pokoju mam panele i było trochę gorzej z temperaturą ale drobna regulacja załatwiła sprawę - pod podłogą 18/20cm styropianu - okna trzyszybowe + kilka rolet zewnętrznych - kominek - dodatkowe 2m3 drewna na sezon (300PLNów) - w łazience drabinka duża - grzeje akumulacyjnie w taniej taryfie - temperatura w domu od 22 do 25stC (zależny od kominka) - BRAK JAKICHKOLWIEK ELEKTROZAWORÓW, BUFORÓW, CZUJNIKÓW, STEROWNIKÓW ITP (jak mi za gorąco to otwieram okno) - temperaturę wody mam ustawioną na 32stC jak duży mróz to zwiększam do 33/34stC lub/i wydłużam czas grzania - koszt ogrzewania to ok 1000PLNów na sezon przy 90m2 - na stropie ok 12cm styropianu (na razie nie ocieplam dachu ponieważ się to nie kalkuluje się jak na razie wydać 5k do 8k żeby oszczędzić może 100złotych? ) - urządzenie bezobsługowe w zasadzie - temperaturę w pokojach wyregulowałem przepływem i tyle - sprężarka ma jedną fazę a grzałka drugą (jak było na jednej to wywaliło główny bezpiecznik po włączeniu czajnika przy -15stC) - instalacja 3 fazowa (kto się w dzisiejszych czasach zastanawia na jedną fazową?-to tak zwane pozorne oszczędności) - moc przyłączeniowa gospodarstwa 9KW - wentylacja grawitacyjna (tyle że w każdym pomieszczeniu a w łazience 2x a kuchnia 3x) co bym zmienił? - w łazience wprowadziłbym dodatkową powierzchnie grzejną w postaci ogrzewania ściennego - zagęściłbym instalację w progach pomiędzy pokojami (obecnie są to chłodne miejsca- tzn chłodna podłoga) - mam schody betonowe na piętro - zastanowiłbym się czy nie zatopić w nich instalacje grzewczą jest to duży "zbiornik" akumulacyjny na ciepło - zrezygnowałbym z komina (było już za późno) WAŻNA RADA - PROSTA INSTALACJA = SUKCES nie wierzcie w żadne sterowania pokojowe, pogodowe itp. szkoda kasy. POMPY PW są na tyle ekonomiczne że po prostu nie warto bawić się w takie rzeczy. tak jak pisałem wcześniej jak za gorąco to okno se otwórz, przynajmniej świeżego powietrza zaczerpniesz. pompa powinna kosztować pomiędzy 20k a 30k z instalacją i zbiornikiem na wodę ,więcej nie ma sensu. Specjalistami od pomp ciepła nie moga być firmy które mają doświadczenie w paliwach stałych i gazowych (taki przytyk do made in Germany) Jak ktoś ma taką to fajnie ale uważam że przepłacił. mam nadzieję że nie namieszałem a może nawet pomogłem w wyborze systemu grzewczego przypomnę koszt ogrzewania to ok 1000PLNów na sezon. nie podaję dokładnie ponieważ o 100 złotych to przy takiej kwocie nie przyjdzie. nie robię żadnych notatek, nie analizuję i nie porównuję, nie spoglądam z niepokojem na licznik. NO CÓŻ.... WYCHODZI NA TO ŻE JESTEM SZCZĘŚLIWY.... Prywatnie nie wdaję się w dyskusje z wenglorzami i gazownikami i peletownikami o tych co maja kominki z płaszczem to nie wspomnę, oni mają swój świat, nie zrozumieją. Robią tylko oczy wielkie bo nie dociera że do kotłowni zaglada się jesienią żeby TIMER włączyć i wiosną żeby wyłączyć. Ale jak kto lubi w kotłowni ma czysto ponieważ brak węgla/peletu (ognia) oraz nic mi nie wybuchnie ponieważ brak gazu. Piszę ponieważ dużo jest tutaj rozważań teoretycznych a czasem przyda się opinia amatora/użytkownika. pozdrawiam Artur amaotor PS no i na koniec jeszcze raz dziękuję wszystkim forumowiczom którzy wpłynęli na mój wybór. Arturze, a jaką masz pompę? Pozdrawiam Tulisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wesola9 15.01.2017 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Arturze, a jaką masz pompę? Pozdrawiam Tulisko Cześć Ja akurat posiadam Panasonic'a , t-Cap, 9KW, jednofazowa. Trochę za mocna na 90m2, ale w planach jest uruchomienie piętra. pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tulisko 15.01.2017 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Cześć Ja akurat posiadam Panasonic'a , t-Cap, 9KW, jednofazowa. Trochę za mocna na 90m2, ale w planach jest uruchomienie piętra. pozdrawiam Artur Ale za to pewnie ten nadmiar mocy przydaje się w obecne mrozy;-) Pozdr. Tulisko Ps.. Napisz jak możesz na priv ile kosztowała Cię instalacja;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zajoprzemo 15.01.2017 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 A czy orientujesz się jak ustawić te Nasze sterowanie, aby maxymalnie korzystać z II Taryfy?? Obawiam sie że sie nie da ustawić tak żeby pracowała tylko w taniej taryfie.. zbyt ubogie możliwości sterowania niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.