fachman19 25.01.2018 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Czytam ten obszerny temat o pompach już trzeci dzień i ciężko wydobyć z wypowiedzi czy przewymiarowanie jest dobre. Jeden Kolega pisze że przewymiarował, jedni go chwalą inni krytykują... Za kilka stron znowu wraca temat przewymiarowania i znowu jest jakaś kłótnia o dobór mocy pompy... Chciałem jeszcze zapytać czy każda z pomp (Panas, LG, Fujitsu) mają modulacje za pomocą krzywej grzewczej i czy podpina się do nich sterownik pokojowy? (jeśli się podpina, to jest to standardowy on/off czy musi być dedykowany?). Czy zbiornik CWU musi być dedykowany (warunki gwarancji itp.) czy mogę zastosować np Galmeta 200l? Są różna PC ,jedne maja sterowniki dedykowane inne dopuszczają obce . Ale dla PC wystarczy pogodówka" krzywa grzania" ( przy ogrzewaniu podłogowym) . Sterowanie temperaturą wpomieszczeniu czasem stosuje sie sterownik z siłownikiem na rozdzielaczu. Zazwyczaj nie ma problemu z obcymi zasobnikami cwu. Dla małej pompki Atlantic np typ 8 można zastosować zasobnik Qatro wiszączy firmy biawar i fajnie pracuje , albo wersja duo 'lodówka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 25.01.2018 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 W przypadku on/off-a niestety tak nie jest, zwłaszcza w przypadku gdy chce się szybko nagrzać wodę w CWU. Dla tych, którzy grzeją budynek w taniej taryfie większa moc pompy jest nieodzowna. Dokładnie nieprawda. Pompy on/off powinno się dobrać na 75% zapotrzebowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 25.01.2018 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Proponuję uściślić słowo sterownik zwłaszcza do PC bo widzę że jest ono nadużywane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 25.01.2018 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Dokładnie nieprawda. Pompy on/off powinno się dobrać na 75% zapotrzebowania Czy kolega przeczytał całą naszą konwersacje, czy odpowiedź oparł tylko na jednym poście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 25.01.2018 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Czy kolega przeczytał całą naszą konwersacje, czy odpowiedź oparł tylko na jednym poście? Odniosłem się tylko do zamieszczonego wpisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 25.01.2018 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 No właśnie. Warto przeczytać całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zisico 25.01.2018 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Są różna PC ,jedne maja sterowniki dedykowane inne dopuszczają obce . Ale dla PC wystarczy pogodówka" krzywa grzania" ( przy ogrzewaniu podłogowym) . Sterowanie temperaturą wpomieszczeniu czasem stosuje sie sterownik z siłownikiem na rozdzielaczu. Zazwyczaj nie ma problemu z obcymi zasobnikami cwu. Dla małej pompki Atlantic np typ 8 można zastosować zasobnik Qatro wiszączy firmy biawar i fajnie pracuje , albo wersja duo 'lodówka" Wersja lodówka jest za droga. Mam taki plan żeby zastosować np. galmeta 200l z dwiema wężownicami i wpiąć te dwie wężownice równolegle - wtedy będzie potężna wymiana Pytając o przewymiarowanie, zauważyłem że znowu na forum powtarza się o to spór :/ (już któryś z kolei) Postanowiłem więc zapisać się na szkolenia z PC P-W u Panasonica - tam wszystkiego się dowiem Jeśli będzie konieczność zrobienia F-gazów, to też zrobię i podłącze pompę sam, będąc już autoryzowanym instalatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 25.01.2018 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Pytając o przewymiarowanie, zauważyłem że znowu na forum powtarza się o to spór :/ Spór praktyków czy teoretyków ? Od 5 lat mam "przewymiarowana" moc pompy p-w cokolwiek to znaczy w stosunku do wyliczonego obciążenia i od tylu lat nie zauważyłem negatywnych skutków tego "przewymiarowania" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 25.01.2018 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Wersja lodówka jest za droga. Mam taki plan żeby zastosować np. galmeta 200l z dwiema wężownicami i wpiąć te dwie wężownice równolegle - wtedy będzie potężna wymiana Pytając o przewymiarowanie, zauważyłem że znowu na forum powtarza się o to spór :/ (już któryś z kolei) Postanowiłem więc zapisać się na szkolenia z PC P-W u Panasonica - tam wszystkiego się dowiem Jeśli będzie konieczność zrobienia F-gazów, to też zrobię i podłącze pompę sam, będąc już autoryzowanym instalatorem F gaz to nie wszystko, jeszcze to: https://udt.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=815&Itemid=1021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 26.01.2018 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 Wersja lodówka jest za droga. Mam taki plan żeby zastosować np. galmeta 200l z dwiema wężownicami i wpiąć te dwie wężownice równolegle - wtedy będzie potężna wymiana Pytając o przewymiarowanie, zauważyłem że znowu na forum powtarza się o to spór :/ (już któryś z kolei) Postanowiłem więc zapisać się na szkolenia z PC P-W u Panasonica - tam wszystkiego się dowiem Jeśli będzie konieczność zrobienia F-gazów, to też zrobię i podłącze pompę sam, będąc już autoryzowanym instalatorem nie lepiej kupić dwie pompy z montażem niż robić papiery;) Lodówka ostatnio wychodziłataniej niż składaki np W Atlanticu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zisico 27.01.2018 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 Proponuję uściślić słowo sterownik zwłaszcza do PC bo widzę że jest ono nadużywane. Zakładam że pompa ciepła działa jak kocioł gazowy, i można do niej podłączyć termostat tzw on/off czyli styk beznapięciowy. Działa to na zasadzie takiej że temperatura zadana jest np 21 stopni i styk jest zwarty - pompa dogrzewa do tej temperatury, jeśli dogrzeje to styk się rozwiera i pompa staje - o to mi chodziło jesli chodzi zapytanie o sterownik on/off Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 27.01.2018 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 (edytowane) Zakładam że pompa ciepła działa jak kocioł gazowy, i można do niej podłączyć termostat tzw on/off czyli styk beznapięciowy. Działa to na zasadzie takiej że temperatura zadana jest np 21 stopni i styk jest zwarty - pompa dogrzewa do tej temperatury, jeśli dogrzeje to styk się rozwiera i pompa staje - o to mi chodziło jesli chodzi zapytanie o sterownik on/off Dobrze zakładasz Ale po pierwszym sezonie wyrzucilem taki sterownik bo wystarczyl sterownik pompy i dobrze wyregulowana podlogowka. Ale tutaj dużo zależy od technologii budowy domu. Edytowane 27 Stycznia 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 28.01.2018 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Witam Wszystkich Serdecznie Proszę o pomoc w doborze pompy ciepła P-W Domek 100m2 (parter z poddaszem użytkowym) OZC ok 5kw W całym domu będzie podłogówka Jako drugie źródło ciepła będę montował kominek z DGP Woj. Mazowieckie, czyli II strefa Witaj, podtrzymuje opinię pozostałych użytkowników - zastanów się jeszcze nad tym, czy potrzebujesz drugiego źródła ciepła - pompa ciepła może być spokojnie jedynym źródłem energii cieplnej zarówno do przygotowywania cwu jak i do ogrzewania. Co do wyboru modelu - zapraszam do poczytania o naszym produkcie np o Vitocalu 100! tutaj masz link Zawsze warto porównać kilka produktów by wybrać odpowiednio, gdyż jest to inwestycja na lata. W sprawie wyceny zachęcam do skorzystania z naszego formularza do bezpłatnych wycen! W razie pytań - jestem do Twojej dyspozycji! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 29.01.2018 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 (edytowane) Co sądzicie i czy używacie termostatu pokojowego przy pompie ciepła ? Pytam , bo poprzednio w starym domu miałem kocioł na ekogroszek i sterownik pogodowy sterował podłogówką. Kocioł grzał cały czas wodę , sterownik pogodowy sterował mieszaczem i cały czas ciepło szło w podłogę , oczywiście temperatura podłogi się zmieniała zależnie od tej na zewnątrz. Bez żadnych termostatów dawało się zachować dość stabilną temperaturę .. Przy pompie powiedziano mi że ideałem jest krzywa grzewcza + termostat pokojowy. I tak zalecają fachowcy , bo wtedy jest najbardziej ekonomiczniej .. I tak mam Dodatkowo chciałem grzać głównie w II taryfie i w większości mi sie udaje ... Pompa grzeje u mnie od 23-7.00 i od 13 do 16. O 22.00 grzanie wody. Dołożyłem 2 godziny aby poprawić komfort termiczny jak były spore mrozy w styczniu , ale teraz widzę że pompa już sporadycznie korzysta z tych dodatkowych godzin. Chociaż i tak tutaj termostat jest "kagancem" bo jak temperatura przekroczy 22,6 stopnia to pompa się wyłącz i załączy jak spadnie poniżej 22,2 stopnia .. Tyle że ... No właśnie ... Dom się dośc wolno wychładza , jak termostat wyłączy pompę ciepła to czasami nawet musi minąć dobre kilka godzin (jak nie więcej) aby ponownie się pompa załączyła (histereza 0,5). Puszczałem pompę bez ograniczeń czasowych , ale termostat i tak wtedy "pilnuje" i później i tak wyłączy pompę na kilka godzin (rekord kilkanaście godzin). Zastanawiam się czy wszyscy przy pompie używają termostatów pokojowych , czy może się osoby które grzeją tylko za pomocą samej krzywej grzewczej , bez żadnego termostatu pokojowego jak i innych ograniczeń czasowych ? Jak wtedy wygląda tak praca i jak kosztami ? Pytam bo według moich obserwacji wygląda że czym dużej pompa działa tym jednak więcej zużywa prądu .. Pytam , bo albo mi się wydaje , albo mam takie odczucie że jak pompa działa i grzeje to jednak w domu jest odczuwalnie cieplej mimo że termometr pokazuje taką samą temperature w pomieszczeniu jak w przypadku gdy pompa nie działa od kilku godzin ... Niby taka sama temperatura na termometrze a komfort zupełnie inny ? Zastanawiam się czy jest jakiś sens wywalić termostat pokojowy i działać tylko na samej krzywej grzewczej i niech pompa działa cały czas .. Albo może termostat ustawić jako "kaganiec" , czyli ustawić taką temperaturę jaką nie uda się za pomocą ustawionej krzywej osiągnąć i pompa będzie działała cały czas a jedynie w warunkach jakiś extremalnych (np. mocne słonce które szybko nagrzeje dom) to wtedy zadziała "kaganiec" i wyłączy pompę aby bez sensownie nie przegrzewać pomieszczenia. Tyle że wtedy znów histereza będzie "wrogiem" i minie sporo czasu zanim ruszy pompa , a przy niskiej krzywej czas nagrzewania i czas w jakim osiągnięta zostanie żądana temepratura będzie chyba dośc długi ? Przy taryfie G12w wyjdzie na pewno trochę drożej niż jakby działała tylko w samej II taryfie , ale zakładają że woda będzie grzana tylko w II taryfie to cena średnia za 1kWh "dzienną" może nie wyjść jakaś gigantyczna a grzejąc cały czas bez przerwu i zapewne z niższą temepraturą i sprawnością może wyjśc koszt zbliżony lub trochę wyższy niż grzejąc tylko w II taryfie ? Sam jestem ciekawy Waszych doświadczeń , bo dla mnie pompa to nowość i ciągle ją poznaję Mam nadzieję że nie zagmatwałem za mocno Edytowane 29 Stycznia 2018 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magdaseb 29.01.2018 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Co sądzicie i czy używacie termostatu pokojowego przy pompie ciepła ? Pytam , bo poprzednio w starym domu miałem kocioł na ekogroszek i sterownik pogodowy sterował podłogówką. Kocioł grzał cały czas wodę , sterownik pogodowy sterował mieszaczem i cały czas ciepło szło w podłogę , oczywiście temperatura podłogi się zmieniała zależnie od tej na zewnątrz. Bez żadnych termostatów dawało się zachować dość stabilną temperaturę .. Przy pompie powiedziano mi że ideałem jest krzywa grzewcza + termostat pokojowy. I tak zalecają fachowcy , bo wtedy jest najbardziej ekonomiczniej .. I tak mam Dodatkowo chciałem grzać głównie w II taryfie i w większości mi sie udaje ... Pompa grzeje u mnie od 23-7.00 i od 13 do 16. O 22.00 grzanie wody. Dołożyłem 2 godziny aby poprawić komfort termiczny jak były spore mrozy w styczniu , ale teraz widzę że pompa już sporadycznie korzysta z tych dodatkowych godzin. Chociaż i tak tutaj termostat jest "kagancem" bo jak temperatura przekroczy 22,6 stopnia to pompa się wyłącz i załączy jak spadnie poniżej 22,2 stopnia .. Tyle że ... No właśnie ... Dom się dośc wolno wychładza , jak termostat wyłączy pompę ciepła to czasami nawet musi minąć dobre kilka godzin (jak nie więcej) aby ponownie się pompa załączyła (histereza 0,5). Puszczałem pompę bez ograniczeń czasowych , ale termostat i tak wtedy "pilnuje" i później i tak wyłączy pompę na kilka godzin (rekord kilkanaście godzin). Zastanawiam się czy wszyscy przy pompie używają termostatów pokojowych , czy może się osoby które grzeją tylko za pomocą samej krzywej grzewczej , bez żadnego termostatu pokojowego jak i innych ograniczeń czasowych ? Jak wtedy wygląda tak praca i jak kosztami ? Pytam bo według moich obserwacji wygląda że czym dużej pompa działa tym jednak więcej zużywa prądu .. Pytam , bo albo mi się wydaje , albo mam takie odczucie że jak pompa działa i grzeje to jednak w domu jest odczuwalnie cieplej mimo że termometr pokazuje taką samą temperature w pomieszczeniu jak w przypadku gdy pompa nie działa od kilku godzin ... Niby taka sama temperatura na termometrze a komfort zupełnie inny ? Zastanawiam się czy jest jakiś sens wywalić termostat pokojowy i działać tylko na samej krzywej grzewczej i niech pompa działa cały czas .. Albo może termostat ustawić jako "kaganiec" , czyli ustawić taką temperaturę jaką nie uda się za pomocą ustawionej krzywej osiągnąć i pompa będzie działała cały czas a jedynie w warunkach jakiś extremalnych (np. mocne słonce które szybko nagrzeje dom) to wtedy zadziała "kaganiec" i wyłączy pompę aby bez sensownie nie przegrzewać pomieszczenia. Tyle że wtedy znów histereza będzie "wrogiem" i minie sporo czasu zanim ruszy pompa , a przy niskiej krzywej czas nagrzewania i czas w jakim osiągnięta zostanie żądana temepratura będzie chyba dośc długi ? Przy taryfie G12w wyjdzie na pewno trochę drożej niż jakby działała tylko w samej II taryfie , ale zakładają że woda będzie grzana tylko w II taryfie to cena średnia za 1kWh "dzienną" może nie wyjść jakaś gigantyczna a grzejąc cały czas bez przerwu i zapewne z niższą temepraturą i sprawnością może wyjśc koszt zbliżony lub trochę wyższy niż grzejąc tylko w II taryfie ? Sam jestem ciekawy Waszych doświadczeń , bo dla mnie pompa to nowość i ciągle ją poznaję Mam nadzieję że nie zagmatwałem za mocno Bo wg tego, co piszesz, to należałoby obniżyć KG w taki sposób, aby PC zbliżała się do zadanej nastawy, ale raczej nie osiągała jej...termostaty ja bym zostawił, chociażby po to, aby nie przegrzewało pomieszczeń od południa. Tak ustawiłem u siebie- po całym sezonie będę mógł powiedzieć, czy założenie było słuszne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.01.2018 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Co sądzicie i czy używacie termostatu pokojowego przy pompie ciepła ? Pytam , bo poprzednio w starym domu miałem kocioł na ekogroszek i sterownik pogodowy sterował podłogówką. Kocioł grzał cały czas wodę , sterownik pogodowy sterował mieszaczem i cały czas ciepło szło w podłogę , oczywiście temperatura podłogi się zmieniała zależnie od tej na zewnątrz. Bez żadnych termostatów dawało się zachować dość stabilną temperaturę .. Przy pompie powiedziano mi że ideałem jest krzywa grzewcza + termostat pokojowy. I tak zalecają fachowcy , bo wtedy jest najbardziej ekonomiczniej .. I tak mam Dodatkowo chciałem grzać głównie w II taryfie i w większości mi sie udaje ... Pompa grzeje u mnie od 23-7.00 i od 13 do 16. O 22.00 grzanie wody. Dołożyłem 2 godziny aby poprawić komfort termiczny jak były spore mrozy w styczniu , ale teraz widzę że pompa już sporadycznie korzysta z tych dodatkowych godzin. Chociaż i tak tutaj termostat jest "kagancem" bo jak temperatura przekroczy 22,6 stopnia to pompa się wyłącz i załączy jak spadnie poniżej 22,2 stopnia .. Tyle że ... No właśnie ... Dom się dośc wolno wychładza , jak termostat wyłączy pompę ciepła to czasami nawet musi minąć dobre kilka godzin (jak nie więcej) aby ponownie się pompa załączyła (histereza 0,5). Puszczałem pompę bez ograniczeń czasowych , ale termostat i tak wtedy "pilnuje" i później i tak wyłączy pompę na kilka godzin (rekord kilkanaście godzin). Zastanawiam się czy wszyscy przy pompie używają termostatów pokojowych , czy może się osoby które grzeją tylko za pomocą samej krzywej grzewczej , bez żadnego termostatu pokojowego jak i innych ograniczeń czasowych ? Jak wtedy wygląda tak praca i jak kosztami ? Pytam bo według moich obserwacji wygląda że czym dużej pompa działa tym jednak więcej zużywa prądu .. Pytam , bo albo mi się wydaje , albo mam takie odczucie że jak pompa działa i grzeje to jednak w domu jest odczuwalnie cieplej mimo że termometr pokazuje taką samą temperature w pomieszczeniu jak w przypadku gdy pompa nie działa od kilku godzin ... Niby taka sama temperatura na termometrze a komfort zupełnie inny ? Zastanawiam się czy jest jakiś sens wywalić termostat pokojowy i działać tylko na samej krzywej grzewczej i niech pompa działa cały czas .. Albo może termostat ustawić jako "kaganiec" , czyli ustawić taką temperaturę jaką nie uda się za pomocą ustawionej krzywej osiągnąć i pompa będzie działała cały czas a jedynie w warunkach jakiś extremalnych (np. mocne słonce które szybko nagrzeje dom) to wtedy zadziała "kaganiec" i wyłączy pompę aby bez sensownie nie przegrzewać pomieszczenia. Tyle że wtedy znów histereza będzie "wrogiem" i minie sporo czasu zanim ruszy pompa , a przy niskiej krzywej czas nagrzewania i czas w jakim osiągnięta zostanie żądana temepratura będzie chyba dośc długi ? Przy taryfie G12w wyjdzie na pewno trochę drożej niż jakby działała tylko w samej II taryfie , ale zakładają że woda będzie grzana tylko w II taryfie to cena średnia za 1kWh "dzienną" może nie wyjść jakaś gigantyczna a grzejąc cały czas bez przerwu i zapewne z niższą temepraturą i sprawnością może wyjśc koszt zbliżony lub trochę wyższy niż grzejąc tylko w II taryfie ? Sam jestem ciekawy Waszych doświadczeń , bo dla mnie pompa to nowość i ciągle ją poznaję Mam nadzieję że nie zagmatwałem za mocno Po pierwszym sezonie wyrzucilem pokojowy.Grzeje jedynie sterownikiem czyli timerem pompy i krzywą grzewczą LO 35 Hi 37. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 29.01.2018 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 (edytowane) Kaszpir, ja grzeje teraz od 02 do 15-16 bez żadnych termostatow/kagańców na zasilaniu prostym 31 Stopni i temp. jest stała. Pisałem w innym wątku, że pompa jak się rozgrzej w T2 to później zużycie w drogiej jest minimalne (zobacz wykres z pompy), pompa pobiera nawet 0,6 kW na godzinę a sprężarka chodzi 35-50 HZ, kultura pracy zupełnie inna, praca płynna. Komfort dużo lepszy a koszty nieznacznie wyższe. COP również zdecydowanie lepszy (mam lepszy COP za styczeń niż grudzień mimo spadku temp.) Około 15-16 godz. mam temp. podłogi 25,5 i temp. powietrza około 23,5 St, później widzę, że do godziny 23-24 temp. powietrza spada o zaledwie 0,5 ST. a temp. podłogi o nawet 1,5 - 2 St. Dlatego jak pompa grzeje to wydaje się cieplej, bo cieplejsza jest podłoga i stąd wynika komfort. Edytowane 29 Stycznia 2018 przez Marcin34_Śl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcelix 29.01.2018 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 (edytowane) Grzanie tylko w taniej taryfie G12w. W nocy w tygodniu KG podbijam o 2 stopnie w stosunku do weekendowego grzania. Regulacja tylko na podstawie temperatury zewnętrznej. Miesięczny wykres temperatur w pomieszczeniu. Piki pochodzą od + słonecznych dni i wietrzenia. Jak dla mnie temperatura jest BARDZO stabilna. Spadek w zeszłym tygodniu jest efektem mroźnej nocy z otwartym oknem na antresoli Pozdrawiam, Edytowane 29 Stycznia 2018 przez marcelix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 29.01.2018 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Po pierwszym sezonie wyrzucilem pokojowy.Grzeje jedynie sterownikiem czyli timerem pompy i krzywą grzewczą LO 35 Hi 37. A czemu aż tak wysokie temperatury ? 35 do 37 stopni ? I jak później bez termostatu "panujesz" nad temperaturą w pomieszczeniach ? Skąd wiesz kiedy przestać grzać aby nie przegrzać pomieszczeń ? Rozumiem że grzejesz tylko w II taryfie a raczej "ładujesz" bufor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Drogba 29.01.2018 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 (edytowane) I przyszedł czas na mnie na PC powietrze woda. OZC zrobione w 2013 r.: Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd:7315 kWh/rok + 1000 cwu Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 65,1 kWh/(m2·rok) Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 4028 W z tym, że na poddaszu doszło jedno pomieszczenie 40 m2 z podłogówką reszta jak w stopce. na dzień dzisiejszy trzy zimy spalanie ekogroszku od 2,5 do 3 ton !!! mam nadzieję, że to wina ekogroszku słabszej jakości jak i mojej nieumiejętności palenia a nie ekip budowlanych. Jednak aby się przekonać zrobię badania kamerą w przyszłym tygodniu. A teraz najważniejsze. Jaką pompę byście założyli do siebie. (nastawiam się na akumulacje ciepła w drugiej taryfie, wylewka 12 cm o ile dobrze pamiętam) mam do wyboru trzy: AQUAREA WH- SDC09H3E8 9 kw 3fazy jednostka wewnętrzna 8500 PLN netto AQUAREA WH- UD09HE8 9 kw 3fazy jednostka zewnętrzna 7900 PLN netto AQUAREA WH- SDC09H3E5 9 kw 1faza jednostka wewnętrzna 7000 PLN netto AQUAREA WH- UD09HE5 9 kw 1faza jednostka zewnętrzna 5500 PLN netto AQUAREA WH- SDC07H3E5-1 7 kw 1faza jednostka wewnętrzna 6500 PLN netto AQUAREA WH- UD07HE5-1 7 kw 1faza jednostka zewnętrzna 5000 PLN netto Którą byście wybrali? Dodam, że w okolicach Torunia w salonach C.O. nie ma za dużo kompetencji. Dodatkowo może przy okazji pomożecie w innym temacie , tak na szybko bez rozpisywania się, użytkuje od 4 lat WM z odzyskiem ciepła JANGAZ do tego jeszcze GWC. Jakoś nie do końca jestem zadowolony. Ile macie temperatury na wlotach do pomieszczeń? Jakie macie nastawy na programatorze? I jeszcze jedno. Nie mam syfona na wyjściu skroplin. Tak naprawdę nigdy nie miałem ani kropelki skroplin nawet po uruchomieniu w nowym domu. Czy ten brak syfona "psuje" mi prace mojego zestawu? Przewody czarne spiralne, na stropie na styropianie na górze wełna . pozdrawiam Edytowane 29 Stycznia 2018 przez Drogba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.