michal8282 18.01.2011 11:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 malux20 co możesz mi polecić dla mojego muru 25 porotherm P+W + 15cm styropian cały szary grafitowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2011 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 punktem wyjścia do rozmowy powinien być wynik badań ile kilowatów zaoszczędzamy dzięki wysunięciu ramy za obrys muru. tylko wtedy można coś sensownego powiedzieć.zwracam uwagę , że stosowanie konsol to nie jedyny sposób na zmniejszenie strat w tym miejscu muru. temat warto drążyć 1. Pozwolę nie zgodzić się z szanownym przedmówcą. Pozycja okna w otworze ościeży nie ma żadnego znaczenia dla jego przenikalności cieplnej, a zatem dla możliwych zysków lub strat energii cieplnej. Jak już wyżej wspominałem, wytyczenie właściwego miejsca posadowienia okna w otworze ma na celu wyłącznie znalezienie optymalnego przebiegu izoterm przez przekrój ściana/dylatacja/okno i wiąże się raczej z punktem rosy. 2. Zdjęcie zamieszczone przez blokno, choć ładne, po pierwsze nie ma specjalnego związku z postawionym na wstępie wątku problemem. Styropian/ Neopor i wełna to dwa całkowicie różne materiały, po drugie, miałem okazję widzieć jak powstaje owa pokazana instalacja targowa, dlatego pozwalam sobie stwierdzić, że wykonawca "nie miał wyjścia" i zamontował okno tak jak to było w danych warunkach możliwe, co nie znaczy, że to co widać należy traktować jako "przykładowy wariant optymalny". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal8282 18.01.2011 12:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 no nieźle czyli w sumie nie wiem nadal jak optymalnie zamontować moje okna i obawia się, że przy tylu warunkach tego nie wykona nawet żadna firma w moim rejonie chyba, że jakiś autoryzowany punkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 18.01.2011 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 ZWAŁ JAK ZWAŁ ile zaoszczędzimy po wysunęciu ramy [ i izoterm przy okazji] w kilowatach.Michał - ja podszedłbym do tego tak patrzę na parametry i koszty .lepiej przesadzić troche[byleby nie zwracałoby się ze100 lat]Jeśli chodzi o montaż okien wysuń zramę 2 cm za obrys muru .zabaw się w oklejenie taśmą rozprężną i folią paroszczelną najlepiej z siatką podtynkową i będzie ok.osoby proponujące konsole do montażu zapytaj się o te nieszczęsne kilowaty.od wewnątrz wykończ wnękę okienną specjalną płytą izolacyjną zastępującą karton gips. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2011 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 no nieźle czyli w sumie nie wiem nadal jak optymalnie zamontować moje okna i obawia się, że przy tylu warunkach tego nie wykona nawet żadna firma w moim rejonie chyba, że jakiś autoryzowany punkt. Optymalnie? Hm... Przy takim układzie ściana docieplenie, ja bym to montował klasycznie w licu ściany. Jak ma być top model. Przygotowałbym ościeża i okna pod montaż z użyciem ciepłego parapetu( dół) i szerokich taśm rozprężnych (np. trio) góra i boki. Koszt rozsądny, szybko, czysto, niezwykle szczelnie i bez śladu mostka cieplnego ( o ile ekipa wie jak używać taśm rozprężnych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 18.01.2011 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 faktycznie ciepły parapet wiele da[przy małych kosztach zakupu] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal8282 18.01.2011 14:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) ok czyli może podsumujmy dla ściany dwuwarstwowej porotherm 25 i styropian optymalnie będzie(koszt montażu do zwrotu): 1) montaż ramy w ścianie (w równiej linki na zewnątrz)2) styropian założyć na około 2-3 cm (węgierek)3) co między styropianem a ramą ?3) taśma paroprzepuszczalna na zewnątrz (np. http://www.soudal.pl/index.php/limit_15/produkty-profesjonalne/tasmy-i-sznury/folienband-inside-folia-paroszczelna.html)4) pianka 5) taśma paroszczelna od wewnątrz (np. http://www.soudal.pl/index.php/limit_15/produkty-profesjonalne/tasmy-i-sznury/folienband-outside-folia-paroprzepuszczalna.html)6) ciepły parapet czyli ze styropianu (jak tu : http://empol.pl/index.php/pl/oferta/cieply_parapet)7) co jeszcze do uszczelnienia ciepłego parapetu ?8 ) wnętrze okienne zabudować specjalną płyta izolacyjną jaką ?9 ) w którym miejscu ma być taśma rozprężna10) ... co zabrakło ? sorry jak któreś pytania wydają się banale... Edytowane 18 Stycznia 2011 przez michal8282 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2011 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 ok czyli może podsumujmy dla ściany dwuwarstwowej porotherm 25 i styropian optymalnie będzie (koszt montażu do zwrotu): 1) montaż ramy w ścianie (w równiej linki na zewnątrz) 2) styropian założyć na około 2-3 cm (węgierek) 3) co między styropianem a ramą ? 3) taśma paroprzepuszczalna na zewnątrz (np. http://www.soudal.pl/index.php/limit_15/produkty-profesjonalne/tasmy-i-sznury/folienband-inside-folia-paroszczelna.html) 4) pianka 5) taśma paroszczelna od wewnątrz (np. http://www.soudal.pl/index.php/limit_15/produkty-profesjonalne/tasmy-i-sznury/folienband-outside-folia-paroprzepuszczalna.html) 6) ciepły parapet czyli ze styropianu (jak tu : http://empol.pl/index.php/pl/oferta/cieply_parapet) 7) co jeszcze do uszczelnienia ciepłego parapetu ? 8 ) wnętrze okienne zabudować specjalną płyta izolacyjną jaką ? 9 ) w którym miejscu ma być taśma rozprężna 10) ... co zabrakło ? sorry jak któreś pytania wydają się banale... ad1) tak ad2) im większe zachodzenie, tym lepsza izolacja cieplna w tym elemencie konstrukcji ad3) taśma rozprężna ad3a) zbędne jeśli jest już taśma rozprężna ad4) tak jeśli warstwą termoizolacji ma być pianka PUR. Nie jeśli wykorzystasz taśmę rozprężną (np. trio) ad5) tak, ale to nie jedyna możliwość ad6) dokładnie taki, ale zdecydowanie więcej dowiesz się i zobaczysz wchodząc na stronę http://www.oknotest.pl i wpisując w wyszukiwarkę frazę "ciepły parapet" ad7) "Ciepły parapet" właściwie nie potrzebuje dodatkowych uszczelnień poza taśmą rozprężną np. 15/2 lub 15/4 przyklejoną na górnej części tzw. "stopki". ad8} wykończenie wedle gustu ad9) Która taśma rozprężna? 10) Nieco woli aby znaleźć więcej informacji w sieci:-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal8282 18.01.2011 19:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 Dzięki za odpowiedz. czyli dla punktu 3 ) jeśli wykonają montaż a później przyjedzie styropian to tą taśmę rozprężną będą mógł w sumie zrobić samemu ? czyli będzie taśma i na to silikon czy coś innego może jeśli tak to jaki ? 10 ) szukam cały czas ale piszą różnie, może to wynika z różnych warunków. Nie ma to jak fachowcy w muratorze 11) co z oknami balkonowymi jak zaizolować na dole skoro na razie jeszcze nie ma posadzki jakiś ciepły próg czy coś takiego jest na rynku ? Jak to powinno krok po kroku zostać poprawnie wykonane ? 12) warto montować drzwi przesuwne są trwałe, ciepłe, bezpieczne i ciche, czy jednak dla tych czterech założeń lepiej zamontować klasycznie otwierane ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maryo 18.01.2011 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 witam, mam podobny dylemat co kolega, może odpowiedzi też wniosą coś nowego do tematu. zatem obecne okna skrzynkowe zamontowane są w węgarkach, od lica ściany do węgarka jest ok 15cm. Gdzie zamontować okna plastikowe: w obecnych węgarkach czy przy licu ściany? Dom planujemy również docieplić styropianem o grubości 15-20 cm. Jeśli ważne to parametr U dla okna ok 1,3. Obawiam się że po zamontowaniu nowych okien w węgarkach i dociepleniu styropianem ok 20cm będzie wyglądało się przez okno jak przez bunkier, również mniej światła będzie wpadać do pomieszczeń. Czy ktoś podziela moje obawy, czy jednak nie mam racji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2011 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 czyli dla punktu 3 ) jeśli wykonają montaż a później przyjedzie styropian to tą taśmę rozprężną będą mógł w sumie zrobić samemu ? tak czyli będzie taśma i na to silikon czy coś innego możejeśli tak to jaki ? taśma rozprężna zamontowana pomiędzy oknem, a węgarkiem nie wymaga żadnych dodatkowych "obróbek" 10 ) szukam cały czas ale piszą różnie, może to wynika z różnych warunków. Nie ma to jak fachowcy w muratorze Jak czasem, jak czasem:-). 11) co z oknami balkonowymi jak zaizolować na dole skoro na razie jeszcze nie ma posadzki jakiś ciepły próg czy coś takiego jest na rynku ? Jak to powinno krok po kroku zostać poprawnie wykonane ? I to mnie irytuje, jak na głównej stronie leci wątek o montażu balkonów, a tu jeden z drugim mówi że szuka, a tak naprawdę, to ... ech.... Postaw, że to człowieku na poszerzeniach albo skorzystaj z wersji ciepłego parapetu dedykowanej drzwiom balkonowym! Nie wiesz, że taka istnieje? Mówiłem gdzie szukać!!! 12) warto montować drzwi przesuwne są trwałe, ciepłe, bezpieczne i ciche, czy jednak dla tych czterech założeń lepiej zamontować klasycznie otwierane ? Mnie pytasz? Ja tam będę mieszkał? Czy pokazałeś mi projekt? Wydaje mi się, że czasem po prostu szukacie usprawiedliwienia dla Waszych pomysłów. 100 x było o suwankach na forum 101 nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2011 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 witam, mam podobny dylemat co kolega, może odpowiedzi też wniosą coś nowego do tematu. zatem obecne okna skrzynkowe zamontowane są w węgarkach, od lica ściany do węgarka jest ok 15cm. Gdzie zamontować okna plastikowe: w obecnych węgarkach czy przy licu ściany? Dom planujemy również docieplić styropianem o grubości 15-20 cm. Jeśli ważne to parametr U dla okna ok 1,3. Obawiam się że po zamontowaniu nowych okien w węgarkach i dociepleniu styropianem ok 20cm będzie wyglądało się przez okno jak przez bunkier, również mniej światła będzie wpadać do pomieszczeń. Czy ktoś podziela moje obawy, czy jednak nie mam racji? Przyznam ,że nie rozumiem? Pan mówi o szerokości czy głębokości? Jak o szerokości okna, to rama ościeżnicy za węgarkiem dalej odpowiednie poszerzenia. Co do głębokości, to... chyba musiałbym zobaczyć zdjęcie, rysunek albo cóś, ale na mój łeb, jak docieplacie, to ja bym "zwalił węgarki" na 0 i postawił okno w licu ściany za dociepleniem. Wtedy można zrobić szersze okna (nie potrzeba poszerzeń) i strzelnicy nie będzie, bo 15 cm to w sam raz głębokość ościeży:-). Jak coś pokręciłem, to sorry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2011 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 A teraz to ja sobie pomyślałem, że może by tak urządzać z Państwem forumowiczami raz, czy dwa razy w miesiącu spotkania, na których moglibyśmy się nagadać do syta o oknach i ich montażu, umowach, prawach i co tam jeszcze? Takie "O oknach konkretniej" Miejsce byśmy sobie ustalili to tu, to tam. Jak fajna pogoda to może na budowie u Pana, u Pana i u Pani też. Moim zdaniem lepiej porozmawiać, pokazać, czasem przymierzyć, rozważyć różne za i przeciw. Opisanie wszystkiego na forum jest po prostu nie możliwe. To całkiem poważna propozycja!!! Kto za? Kto przeciw? Kto się wstrzymał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 18.01.2011 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 pod balkony np. pustaki isomura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maryo 18.01.2011 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 ja bym "zwalił węgarki" na 0 i postawił okno w licu ściany za dociepleniem. Wtedy można zrobić szersze okna (nie potrzeba poszerzeń) i strzelnicy nie będzie, bo 15 cm to w sam raz głębokość ościeży:-). czy "zwalanie węgarków? jest konieczne, czy tylko aby szersze okna wstawić? okna są szerokie więc tyle pracy dla ok 2-3 z każdej strony wydaje się niepotrzebne. jaki rodzaj szczelności zastosować w tym przypadku: montaż zimny czy ciepły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 18.01.2011 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 czy "zwalanie węgarków? jest konieczne, czy tylko aby szersze okna wstawić? okna są szerokie więc tyle pracy dla ok 2-3 z każdej strony wydaje się niepotrzebne. jaki rodzaj szczelności zastosować w tym przypadku: montaż zimny czy ciepły? Szanowny Panie, jeśli skuje Pan istniejący węgarek, posadowi okno w licu ściany, na styku ściany konstrukcyjnej i docieplenia wtedy zewnętrzna głębokość ościeży będzie równa głębokości docieplenia +/- 15 - 17 cm. Jeśli pozostawi Pan istniejący węgarek jak sądzę o głębokości nie mniejszej niż 12 cm i dołoży do tego warstwę docieplenia wtedy zewnętrzna głębokość ościeży będzie wynosiła +/- 27 - 29 cm. Jaki będzie to wywierało wpływ na ilość światła w pomieszczeniach nie wiem, ale z pewnością będzie go mniej niż teraz i mniej niż w sytuacji gdy skuje Pan węgarki. Szczelność nie dzieli się na rodzaje. Montaż ma zapewniać maksymalną szczelność złącza. Ciepły montaż nie istnieje. Warstwowy i owszem. Moim zdaniem, to jedyny dopuszczalny sposób montażu, choć wykonać go można na wiele sposobów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jeti 23.02.2011 22:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Za dwa tygodnie ekipa montażystów będzie u mnie montować okna w warstwie ocieplenia z zastosowaniem systemu JB-D oraz i uszczelnieniem taśmami Soudala.Chciałem im to maksymalnie ułatwić i przygotować otwory pod w/w montaż. Ekipa zaleciła wytynkowanie otworów (co jest dla mnie oczywiste) i ocieplenie ściany dookoła otworów okiennych pasem styropianu o grubości 10cm (jeszcze przed montażem). Zastanawiam się czy takie podejście ze styropianem jest OK. Czy nie łatwiej im będzie najpierw zamontować kotwy, osadzić okna a dopiero potem bawić się ze styropianem i folią zewnętrzną ? Czy dobrze rozumiem, że folia zewnętrzna będzie klejona na płasko do ościeżnicy i do styropianu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 24.02.2011 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 Czy nie łatwiej im będzie najpierw zamontować kotwy, osadzić okna a dopiero potem bawić się ze styropianem i folią zewnętrzną ? Pewnie, że łatwiej, ale prawidłowo regulację kotew bocznych i górnych JB-D wykonuje się "od strony pomieszczenia", więc dla sprawnej ekipy, która ma wypracowany jakiś "patent" może to być bez znaczenia. Czy dobrze rozumiem, że folia zewnętrzna będzie klejona na płasko do ościeżnicy i do styropianu ? Folii pod żadnym pozorem nie należy przyklejać bezpośrednio do styropianu. Jeśli już trzeba, to najpierw na styropian siatka i klej, a potem klej:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kurt76 24.02.2011 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 Za dwa tygodnie ekipa montażystów będzie u mnie montować okna w warstwie ocieplenia z zastosowaniem systemu JB-D oraz i uszczelnieniem taśmami Soudala. Chciałem im to maksymalnie ułatwić i przygotować otwory pod w/w montaż. Ekipa zaleciła wytynkowanie otworów (co jest dla mnie oczywiste) i ocieplenie ściany dookoła otworów okiennych pasem styropianu o grubości 10cm (jeszcze przed montażem). wg moich doswiadczen, tynkowanie otworu jest calkowicie bez sensu, kotwy i tak swoim ciezarem (profil + docisk sruby) miazdza warstwe tynku, w efekcie u mnie musieli zrobic bruzdy w tym tynku pod kotwy aby uzyskac stabilnosc... ogolnie byli niezadowoleni, strata czasu, pieniedzy... Ogolnie w domu nie ogrzewanym tej zimy panuje temp dodatnia, na profilach brak szronu czegokolwiek. ps. zainteresuj sie kolnierzami EPDM wydaje mi sie ten system sensowniejszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.02.2011 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 pełnie tynkowanie jest - jak zauważył kurt - bez sensu ale.... ale powierzchnia gdzie ma być przyklejana folia MUSI być gładka. Ułatwia to nie tylko montaż ale gwarantuje także prawidłowe przyleganie folii i szczelność - a o to przede wszystkich w takim montażu chodzi. O SZCZELNOŚĆ a nie "ciepło" bo ten typ montażu z ciepłem ma niewiele wspólnego.Wystarczy narzucić szprycę i zaciagnąć ją packą - oczywiście mam na myśli materiał który nie jest o jednej płaszczyźnie tak jak np. Ytonk, Silka - oczywiście dobrze wymurowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.