Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

10:33:06 Krasn: Dobrze, ja, Anatolij Iwanowicz, przyjąłem.

 

10:33:12 Krasn: Słuchaj, ten meteo, jest jakiś niepoczytalny, czy co?

 

10:33:14 KL: Podaje teraz 800 metrów.

 

10:33:21 Krasn: Jakie tam 800…

 

10:33:28 Krasn: … o teraz 800 metrów, a tu w ogóle, spójrz,… choćby tam, metrów 200-300, na pewno jest, a tam metrów 200 maksimum.

 

10:33:37 NO: Jeszcze by zamarł.

 

10:33:39 KL: PLF 1-0-1, wysokość 500?

 

10:33:45 101: Podchodzimy 500

 

10:33:52 Krasn: Towarzyszu generale, podchodzi do trawersu. Wszystko włączone, i reflektory w trybie dziennym, wszystko gotowe.

 

10:34:02 Krasn: W trybie dziennym, w trybie dziennym, i z prawej, i z lewej.

 

10:34:06 Krasn: Nie zrozumiałem, no z lewej, na progu i z lewej i z prawej stoją.

 

10:34:12 Krasn: Oczywiście, w trybie dziennym, oczywiście.

 

10:34:22 Krasn: No tak, zrozumiałem, dobrze, dobrze.

 

10:34:33 Krasn: Słuchaj, nie widzę tego reflektora, jak on wygląda.

 

10:34:35 KL: Jaki, normalnie, normalnie.

 

10:34:38 Krasn: I ten też podnieś.

 

10:34:43 Krasn: Właśnie nie wiem, czy mu mówić o tych reflektorach czy nie.

 

10:34:50 KL: PLF 1-0-1, zajęliście 500?

 

10:34:54 101: Zająłem 500 metrów.

 

10:34:56 KL: 500 metrów, na lotnisku wojskowym wykonywaliście lądowanie?

 

10:35:02 101: Tak, oczywiście.

 

10:35:04 KL: Reflektory w trybie dziennym, z lewej i prawej na próg pasa.

 

10:35:10 101: Przyjąłem.

 

10:35:13 KL: 1-0-1, wykonujcie trzeci, odległość 19.

 

10:35:19 101: Wykonujemy trzeci, polski 101.

 

10:35:22 KL: Polski 101, i od 100 metrów bądź gotowy do odejścia na drugi krąg.

 

10:35:29,5 101: Tak jest.

 

10:35:31 Krasn: O co chodzi, proszę mówić.

 

10:35:39 KL: W ogóle się zrobiło…

 

10:35:43 Krasn: No, wiesz, zadzwoń przynajmniej na "Południowy”", czy są przynajmniej jakieś ślady poprawy?

 

10:36:04 Krasn: Zadzwońmy do miasta.

 

10:36:06 Krasn: … 62-84-21

 

10:36:24 Krasn: Dzień dobry, pułkownik Krasnokucki, "Północny"… jaką macie pogodę?

 

10:36:32 Krasn: Też macie mgłę?

 

10:36:33 Krasn: Zaczęło się poprawiać, dobrze zrozumiałem?

 

10:36:39 Krasn: Zrozumiałem.

 

10:36:41 Krasn: Zaczęły się przejaśnienia, 600, było 200, zrobiło się 600.

 

10:36:50 Krasn: Olegu Nikołajewiczu, na 4 zakręcie, kontrolne podejście i dalej wyjście, przy odejściu w strefę Mińska, albo Witebsk albo Mińsk, zapasowy mu określa.

 

10:37:00 Krasn: … tak, (mgła – red.) siadła w ogóle, 200 metrów widoczność, nawet mniej, z tym kursem.

 

10:37:19 Krasn: 150 całkowicie osiadła, i pogarsza się coraz bardziej.

 

10:37:23 101: Wykonujemy czwarty, polski 101.

 

10:37:26 KSL: 101, wykonujcie czwarty.

 

10:37:32 Krasn: Jeszcze gorzej się zrobiło, spójrz, Pasza.

 

10:37:35 Krasn: Nie podejdzie.

 

10:37:42 Krasn: Najważniejsze, daj mu na drugi krąg, na drugi krąg i koniec, a dalej, sam podjął decyzję, niech sam decyduje.

 

10:38:17 Krasn: Pojawił się, tu jest ścieka.

 

10:38:26 Krasn: Nie, nie, w porządku, w porządku.

 

10:38:51 Krasn: Waleriju Iwanowiczu, odległość 12… nie, nie, metrów 200 widać, dokąd ma podchodzić.

 

10:39:09 KSL: 101, odległość 10, wejście w ścieżkę.

 

10:39:30 KSL: 8 na kursie, ścieżce.

 

10:39:34 101: Podwozie klapy wypuszczone, polski 101.

 

10:39:37 PRP (Pomocnik Kierownika Lotów): Pas wolny.

 

10:39:40 Kl: Lądowanie warunkowo, 120, 3 metry.

 

10:39:50 KSL: Podchodzicie do dalszej, na kursie, ścieżce, odległość 6.

 

10:39:54 101: (niezrozumiałe, po polsku) (w polskiej transkrypcji: Nawigator: Czterysta metrów.)

 

10:40:01 NO: (niezrozumiałe)

 

10:40:14 KSL: 4, na kursie, ścieżce.

 

10:40:17 101: Na kursie, ścieżce.

 

10:40:27 KSL: 3, na kursie, ścieżce.

 

10:40:28 Krasn: Reflektory włącz.

 

10:40:31 KL: Reflektory włączcie.

 

10:40:34 101: Włączone.

 

10:40:39 KSL: 2, na kursie, ścieżce.

 

10:40:50 KL: (niezrozumiałe)

 

10:40:53 KSL: Horyzont, 101.

 

10:40:55: Kierownik Lotu (KL): Kontrola wysokości, horyzont.

 

10:40:59: KL: Ile można czekać?

 

10:41:02: KL: Odejście na drugi krąg.

 

10:41:07: KL: Odejście na drugi krąg.

 

10:41:09: KL: Gdzie on jest?

 

10:41:11: Odejście na drugi krąg.

 

10:41:14: KL: K...a, no gdzie on jest?

 

10:41:16: Kierownik Strefy Lądowania: Ch.. go wie, gdzie on jest.

 

10:41:18: KL: 101.

 

10:41:20: KL: K...a mać.

 

10:41:24: Płk Nikołaj Krasnokutski: Moim zdaniem, k...a

 

10:41:31: KL: K...a

 

10:41:34: KL: 101.

 

10:41:38: Kranoskutski: K...a!

 

10:41:44: KL: 101.

 

10:41:48: Krasnokucki: K...a, rzucajcie tam straż, dokąd k...a!

 

10:42:16: Krasn: K...a mać.

 

10:42:18: Krasn: No, k...a.

 

10:42:21: KL: 101, PLF.

 

10:42:22: Krasn: K...a!

 

10:42:30: KL: PLF, 101.

 

10:42:38: Nieznana osoba (NO): Dowiedz się przynajmniej, doleciał czy nie do radiolatarni, gdzie on jest.

 

10:42:42: NO: Przeszedł obok radiolatarni?

 

10:42:45: NO: Już, przeleciał obok bliższej radiolatarni, bardziej po lewej… obok drogi, gdzieś.

 

10:42:48: KL: PLF, 101

 

10:42:49: Juin: Obok bliższej spadł, bardziej na lewo przy drodze.

 

10:42:56: NO: Na drugi krąg zaczął odchodzić a potem spadł.

 

10:43:03: KL: K...a!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAK opublikował zapis wszystkich rozmów kontrolerów lotów

 

Protokół odpisu rozmów załogi samolotu Tu-154M nr 101,

który uległ katastrofie w dniu 10.04.2010 roku w czasie podejscia do ladowania na

lotnisku Smolensk Północny (Rejestrator dzwieku MARS-BM)

10:02:48,6 nz (niezr.)

10:02:51,3 nz (niezr.)

10:02:54,6 nz (niezr.)

10.02:59,2 nz (niezr.)

10.03:08,1 nz (niezr.)

10:03:12,1 nawigator (niezr.) za wielka wode...

10:03:17,4 nawigator (niezr.) Dowódca mówił.

10:03:20,1 2. pilot (niezr.) za wielka wode...

10:03:22,3 2. pilot (niezr.) za wielka wode na czterogwiazdkowego

generała.

10:03:30,8 2. pilot I teraz tak zapierdala, bo musi jeszcze nalatac

40 godzin.

10:03:35,8 2. pilot Nie, a jak nie moze, to wiesz, wtedy zapierdala

do Poznania.

10:03:47,0 nz (niezr.)

10:03:54,1 nz Na koniec kariery pewnie jeszcze (niezr.)

za odpowiednia (niezr.)

10:04:02,4 kontrola DHS contact Minsk 118 correction 120,125

10:04:04,1 nz (niezr.) dowódca nie wiedział (niezr.)

10:04:11,4 nz To bedzie... makabra bedzie. Nic nie bedzie widac.

10:04:15,4 kontrola DCMHS

10:04,16,7 2. pilot Cargo.

10:04:19,7 nz (niezr.)

10:04:29,6 kontrola DCMHS

10:04:33,1 DCMHS Go ahead.

10:04:34,3 kontrola Contact Minsk 120,125.

10:04:39,1 DCMHS Minsk 120, 125, DCMHS, good bye.

10:04:43,5 kontrola Bye.

10:04:49,1 nz (niezr.)

10:04:57 2. pilot No własnie, nic sie nie dorobił.

10:04:58,8 nz (niezr.)

10:05:58,8 kontrola Polish Air Force, 101, contact Minsk 118, 975.

10:06:05,0 nawigator 118, 975, Polish Air Force 101, thank you, good day.

10:06:09,9 kontrola Bye.

10:06:11,1 2. pilot „Do swidanija” sie mówi.

10:06:12,7 nawigator Własnie nie wiem, czy to jest „Do swidanija”, czy...

10:06:14,2 2. pilot A jak?

10:06:14,5 nawigator Ja nie zgodziłbym sie...

10:06:16,3 2. pilot „Dobroje ranieco”.

10:06:18,5 2. pilot Powiedz tak, zobaczymy, czy załapie (smiech).

10:06:27,0 2. pilot Dobroje ranieco.

10:06:31,6 nawigator Minsk-Control, Polish Air Force 1-0-1, dzien dobry,

FL 3-3-0 – over Minsk

10:06:38,6 kontrola Polish Air Force 1-0-1, Minsk – Control, dobry...

dzien dobry, Radar Contact.

10:06:45,3 2. pilot (smiech) mówiłem, (niezr.).

10:06:49,1 kontrola Aerofłot 141, pracujcie Minsk-Kontrola 133,425

10:06:55,5 2. pilot Co? Oczywiscie, ze nie.

10:06:56,2 141 133, 425 powtórzcie.

10:06:57,6 kapitan Jasiek go pytał.

10:06:59,1 2. pilot Co?

10:06:59,7 kontrola Prawidłowo?

10:07:01,2 kapitan Jasiek go pytał.

10:07:01,5 141 33, 425, dziekuje, do widzenia, Aerofłot 141.

10:07:02,5 nz (niezr.) trzy.

10:07:07,1 kontrola Polish Air Force 1-0-1, what FL are you going to

reach to ASKIL?

10:07:08,4 nz (niezr.).

10:07:12,1 nz Three thousand nine hundred.

10:07:14,1 nawigator 3900 Polish Air Force 1-0-1.

10:07:16,9 kontrola OK.

10:07:17,8 kontrola Report, when ready for descent.

10:07:20,5 nawigator Yeah.

10:07:29,3 nz (niezr.).

10:07:34,6 2. pilot No pewnie.

10:07:37,3 nz (niezr.).

10:07:48,5 2. pilot Dobra.

10:07:49,3 nz (niezr.).

10.07:54,4 2. pilot Dawaj nastepne.

10:07:56,3 nz (niezr.).

10:07:59,4 141 Minsk-Aerofłot 141.

10:08:02,1 kontrola Tak. Ja pewnie przez pomyłke. 133,55.

10:08:06,1 141 133,55. Z Wilnem, do widzenia, dziekuje.

10:08:32,7 2. pilot Postanowiliscie?

10:08:33,9 nz (niezr.).

10:08:36 2. pilot Co?

10:08:36,4 nz (niezr.) Michalak.

10:08:39 2. pilot Wiesz...

10:08:40,9 2. pilot Wiesz co, to akurat bedzie (niezr.).

10:08:42,6 2. pilot Idealnie

10:08:43,8 nz (niezr.).

10:08:48,9 2. pilot Wiesz co...

10:08:52,5 kapitan E tam.

10:08:55,3 2. pilot (niezr.).

10:09:17,0 nz (niezr.).

10:09:22,1 nawigator Minsk-Control, PLF, Polish Air Force 1-0-1,

ready for descent.

10:09:27,0 kontrola Polish Air Force 1-0-1, now descent to FL 3900

meters.

10:09:35,7 nawigator Descending to FL 3900 meters, Polish Air Force

1-0-1.

10:09:40,7 kapitan Mały gaz.

10:09:41,7 inz. pok. Mały gaz.

10:09:47,3 kapitan I WN-y.

10:09:48 inz. pok. Sa WN-y.

10:09:49,6 nz (niezr.).

10:09:52,2 nawigator Moge karte?

10:09:53,1 kapitan Bardzo prosze.

10:09:54 nawigator Procedura.

10:09:56 kapitan Jeszcze nieznana.

10:09:57,4 nawigator Dane do ladowania.

10:09:59,3 2. pilot Czesciowo zapisane.

10:10:00,5 nawigator TKS. Mamy kurs 72, rodzaj pracy GPK.

10:10:06 nz (niezr.).

10:10:07,2 nawigator RW, nastawniki. RW.

10:10:10,6 kapitan 100 metrów.

10:10:12,1 kapitan Kurs pasa za chwileczke.

10:10:13,9 nawigator Paliwo.

10:10:14,9 2. pilot Około 11 ton do ladowania.

10:10:15,1 1958 Dzien dobry, Minsk-Kontrola, Bieławija 19-58,

jestem na kursie 085, nabieramy 190. poziom,

podpisano 9-100.

10:10:16,8 inz. pok. Potwierdzam.

10:10:19,3 2. pilot Dobra. Nie ustawiamy jeszcze.

10:10:21,1 kapitan Ustawimy sobie 2-5-9, z tamtej strony.

10:10:23,9 kontrola Białoruski 19-85... 58, Minsk-Kontrola, dzien dobry,

kontrola wtórna, na zmienionym kursie kontynuujcie

nabór 7500 metrów.

10:10:31,9 1958 Na zmienionym kursie 7500 metrów nabieramy,

19-58.

10:10:37,3 nawigator (niezr.).

10:10:40,6 kapitan Nic takiego.

10:10:41,7 nawigator Aha.

10:10:45,6 kapitan Kurs pasa 2-5-9 ustawiony.

10:10:47,8 2. pilot U mnie tez.

10:10:48,9 2. pilot U mnie tez.

10:10:51,3 2. pilot Ja tez tak „maju”.

10:11:01,5 2. pilot Nie, no ziemie widac... Cos tam widac... Moze nie

bedzie tragedii...

10:11:07,2 2. pilot Masz cos do pisania?

10:11:10 nawigator Tak, mam.

10:11:16,7 2. pilot To co? Powoli sie szykujemy.

10:11:22,1 nz (niezr.).

10:11:23,2 kontrola German-Cargo 5-1-0, contact Moscow on 128,8.

10:11:29,5 nz Dzis kurs, temperatura. Cisnienie (niezr.).

10:11:30,2 510 128,8, German-Cargo 5-1-0, bye-bye.

10:11:33,4 kontrola Bye.

10:11:34,7 inz. pok. Moge jeszcze cisnienie i temperature?

10:11:36,5 nawigator Skad mam wiedziec (niezr.)?

10:11:38,5 2. pilot Nie wiem. Nie, powiedz, jaka jest temperatura.

Ziiiimno. (smiech)

10:11:43,6 nz (niezr.).

10:11:46,3 nz (niezr.).

10:11:50,8 2. pilot Ziiiimno.

10:11:51,3 nz (niezr.).

10:11:52,1 2. pilot Nie.

10:12:17,1 2. pilot (niezr.) nie?

10:12:19,9 kapitan Nie.

10:12:20,7 2. pilot Widzimy jeszcze?

10:12:22,3 kontrola Białoruski 10-58, na zmienionym kursie

kontynuujcie wznoszenie 9100.

10:12:27,9 1958 Na kursie 0-85, kontynuujemy wznoszenie 9100,

Bieławija 19-58.

10:12:28,9 2. pilot (Z naborem do dziewieciu, tak?)/(Z naborem

do dziewieciuset?)

10:12:31,7 kapitan Do 9100.

10:13:10,1 nz (niezr.).

10:13:28,6 2. pilot Ile?

10:13:30,2 nz 2-5-2.

10:13:33,5 nz (niezr.).

10:13:35,6 st A nie mówiłam, ze ja?

10:13:37,6 nz (10 godzin)

10:13:39,1 kapitan Nie, Basia (niezr.).

10:13:50,2 nz (niezr.).

10:14:06,5 kontrola Polish 1-0... Polish Air Force 1-0-1, for information

at 06:11 Smolensk visibility 400 meters fog.

10:14:22,1 nz (niezr.).

10:14:25,4 nawigator Roger, Polish Air Force 1-0-1.

10:14:30,1 kontrola (niezr.) dzien dobry, podchodzimy do punktu

RATIN na 9600 metrów, na zmiane 3-4-0.

10:14:37,8 kontrola Białoruski 19-58, kurs ASKIL.

10:14:40,6 1958 Kurs ASKIL, nabieramy 9100, Bieławija 19-58.

10:14,44,2 kontrola Aerofłot 258, Minsk-Kontrola, dzien dobry, kontrola

wtórna, kod transpondera 51-31, na zmiane,

jaki poziom usłyszałes?

10:14:50,5 285 3-4-0, jesli mozna, Aerofłot 2-8-5.

10:14:50,8 nawigator (niezr.).

10:14:53,9 2. pilot Co?

10:14:54,3 nawigator (niezr.).

10:14:54,9 kontrola Aerofłot 285., nabierajcie 340.

10:14:58,6 285 Nabieram poziom 3-4-0, SQUAWK 51-31 ustawilismy,

gotowi na LETKI.

10:15:03,3 kontrola Prosze, LETKI prosto.

10:15:05,6 285 I przyjmujemy kurs prosto na LETKI, Aerofłot 2-8-5.

10:15:07,6 nawigator To tak nie za duzo, co?

10:15:11,3 nz (niezr.).

10:15:24,5 nz (niezr.).

10.15:29,2 inz. pok. Mamy paliwo (niezr.).

10:15:42,1 nz (niezr.).

10:15:59,1 nz (niezr.).

10:16:11,9 2. pilot A nie wiesz, czy (niezr.) z pogoda w kraju, co?

10:16:17,2 nz (niezr.).

10:16:29,7 nz (niezr.).

10:16:34,7 2. pilot Ale dziesiata i mgła?

10:16:38,1 nz (niezr.).

10:16:45,6 2. pilot Daj te rozpisze (co ci wczesniej dałem).

10:16:48,8 nz (niezr.).

10:16:52,9 nz Jeszcze raz.

10:16:53,5 nz (niezr.).

10:16:59,7 nz (niezr.).

10:17:25,8 kontrola Aerofłot 2-8-5, pracujcie Minsk-Kontrola, 120, 125.

10:17:31,9 285 120,125, wszystkiego dobrego, Aerofłot 285.

10:17:33,9 kapitan (niezr.) Basiu.

10:17:40,2 kapitan Nieciekawie, wyszła mgła, nie wiadomo, czy wyladujemy.

10:17:43,6 st Tak? (niezr.).

10:18:09,2 nz A jesli nie wyladujemy, to co?

10:18:13,0 kapitan Odejdziemy.

10:18:14,2 nz (niezr.).

10:18:17,2 nz Jaka informacje juz posiadamy (niezr.) doWarszawy?

10:18:19,9 nz Koło siódmej.

10:18:22,2 nz Ile mamy paliwa?

10:18:24,7 2. pilot Mamy około 13-12,5 tony.

10:18:32,1 nz (niezr.).

10:18:32,3 2. pilot Da rade!

10:18:33,3 nz (niezr.).

10:18:49,1 kapitan Moze wyladował, moze dowiedz sie, czy jest mgła.

10:18:51,1 331 Minsk-Kontrola, dzien dobry, Transaero 331, podchodze

do punktu ASKIL, poziom 9600,

na zmiane 3.2.0.

10:18:52,9 nz (niezr.).

10:19:02,1 kontrola Dzien dobry. Transaero 3-3-1. Minsk-Kontrola,

kontrola wtórna, zezwalam kurs na LETKI, nabierajcie

poziom 3-2-0, SQUAWK 51-35.

10:19:14,0 nz Remek (niezr.), wiesz?

10:19:15,8 331 Kurs LETKI, nabieram 3-2-0 SQUAWK 51-35,

Transaero 331.

10:19:17,4 nz (niezr.).

10:19:24,0 kapitan A pózniej podejdziemy i zobaczymy.

10:19:24,8 2. pilot Podejdziemy, zobaczymy.

10:19:43,4 2. pilot Miałem tak, miałem tak. A jak juz wyladowalismy

(niezr.).

10:19:49,6 nz (niezr.) tylko w Gdansku mielismy (niezr.),

a na Gdansku (niezr.).

10:20:07,7 2. pilot Tu jak by było 2-5-9, byłoby nawet lepiej, bo było

nie pod słonce.

10:20:12,9 nz Mhm...

10:20:35,5 kapitan 7-6.

10:20:36,9 inz. pok. 7-6.

10:20:37,7 nz I jeden poziom zostaw.

10:20:44,1 kapitan A nawet 7-8.

10:20:45,9 inz. pok. 7-8.

10:20:54,9 nz Jest 7-8.

10:20:56,9 st Arus, zapinamy pasy?

10:20:59,4 kapitan Pasy zapinamy.

10:21:08,3 nz (niezr.).

10:21:17,6 2. pilot Ty patrz po kierunku. Arek, wysokosc po odległosci

ci czytac?

10:22:11,2 kontrola Polish Air Force 1-0-1, position ASKIL, contact Moscow

– Control on 128,8, good bye.

10:22:18,8 nz (niezr.).

10:22:19,6 nawigator 128,8, Polish Air Force 1-0-1, thank you, bye.

10:22:28,9 kapitan (niezr.).

10:22:31,8 nz Słucham?

10:22:32,4 nz (niezr.).

10:22:34,3 nawigator Moscow-Control, Polish Air Force 1-0-1, good day,

at FL 3900 feet, over ASKIL and we are ready for

further descent.

10:22:35,2 2. pilot W dół, panie Arek.

10:22:39,0 kapitan Mały gaz.

10:22:39,8 inz. pok. Mały gaz.

10:22:43,6 nz (niezr.).

10:22:45,2 kontrola E... PLF 1-0-1, Moscow-Control, good morning, descent

to 3600 meters and then contact... Korsarz

frequency 124,0.

10:22:45,3 nz (Widac.)/(Witaj.)

10:22:46,2 nz (niezr.).

10:23:00,4 nawigator Descending 3600 meters and contact 124,0, PLF

1-0-1, thank you, bye.

10:23:00,4 inz. pok. Dowódco.

10:23:01,1 nawigator Dowódco.

10:23:01,8 nz Panie kapitanie, czy ja juz wyladujecie (niezr.), czy

ja moge sie spytac?

10:23:08,4 kapitan Bardzo prosze.

10:23:11,2 2. pilot 3300, tak?

10:23:12,8 nawigator 3600 metrów.

10:23:14,7 2. pilot Zgadza sie.

10:23:15,2 nz (niezr.).

10:23:16,1 nawigator Bedziemy mówic po rusku?

10:23:17,8 nz (niezr.).

10:23:20,7 nz To jest...

10:23:21,7 kapitan Tak.

10:23:26,0 2. pilot Pamietaj, w metrach.

10:23:27,4 nz (niezr.).

10:23:29,9 kapitan Korsarz-Start, polski 101, dzien dobry

10:23:33,7 kontrola Polski 1-0-1, Korsarz odpowiedział.

10:23:39,6 kapitan Na dalsza prowadzaca, zmniejszamy wysokosc

3600 metrów.

10:23:47,3 kontrola Polish Foxtrot 1-0-1, pozostałosc paliwa, ile macie

paliwa?

10:23:55,0 kapitan Pozostało 11 ton.

10:23:58,3 kapitan 7-8.

10:23:59,2 inz. pok. 7-8.

10:23:59,7 kontrola A jakie macie lotnisko zapasowe?

10:24:03,8 kapitan Witebsk, Minsk.

10:24:08,3 kontrola Witebsk, Minsk, prawidłowo?

10:24:10,7 kapitan Prawidłowo zrozumiałes?

LEGENDA: nz – głos niezidentyfikowany; kapitan – dowódca samolotu; nawigator; 2. pilot; inz. pok. – inzynier pokładowy; st – stewardessa; kontrola – kontrola ruchu lotniczego;

1958, DCMHS – korespondencja ruchu lotniczego innych statków powietrznych; TAWS – system ostrzegawczy. Czas moskiewski

Czas Rozmówca Tresc rozmowy Czas Rozmówca Tresc rozmowy Czas Rozmówca Tresc rozmowy

10:24:12,6 kapitan 8-0.

10:24:13,3 inz. pok. 8-0.

10:24:16,3 044 Chłopaki, Rafał z tej strony, przejdzcie na 123,45.

10:24:20,7 nz (niezr.).

10:24:20,8 kapitan OK.

10:24:22,3 kontrola PLF 1-2-0-1, na Korsarzu mgła, widzialnosc

400 metrów.

10:24:22,9 nawigator Juz mam.

10:24:23,5 2. pilot Arek, ty gadaj, ja przejde.

10:24:33,1 kapitan Zrozumiałem, prosze podac warunki meteo.

10:24:37,0 2. pilot Artur.

10:24:40,0 kontrola Na Korsarzu mgła, widzialnosc 400 metrów.

4-0-0 meters.

10:24:48,1 2. pilot Artur, jestem.

10:24:49,2 kapitan Temperature i cisnienie poprosze.

10:24:49,7 044 No witamy ciebie serdecznie. Wiesz co, ogólnie

rzecz biorac, to pizda tutaj jest. Widac jakies

400 metrów około i na nasz gust podstawy sa ponizej

50 metrów, grubo.

10:24:51,2 kontrola Temperatura plus 2, cisnienie 7-45, 7-4-5, warunków

do ladowania nie ma.

10:25:01,1 kapitan Dziekuje, no jesli mozna to spróbujemy podejscia, ale

jesli nie bedzie pogody, to odejdziemy na drugi krag.

10:25:04,3 2. pilot A wyscie wyladowali juz?

10:25:05,8 044 No, nam sie udało tak w ostatniej chwili wyladowac.

No, natomiast powiem szczerze, ze mozecie

spróbowac, jak najbardziej. Dwa APN-y sa, bramke

zrobili, tak ze mozecie spróbowac, ale... Jezeli

wam sie nie uda za drugim razem, to proponuje

wam leciec na przykład do Moskwy, albo gdzies.

10:25:12,3 kontrola 1-0-1, po próbnym podejsciu wystarczy wam paliwa

na zapasowe?

10:25:18,3 kapitan Wystarczy.

10:25:19,6 kontrola Zrozumiałem.

10:25:22,9 kapitan Prosze o pozwolenie na dalsze znizanie.

10:25:24,8 2. pilot Dobra, przekaze to Arkowi, na razie, heja.

10:25:25,3 kontrola 1-0-1, z kursem 40 stopni, znizanie 1500.

10:25:28,5 044 No heja.

10:25:32,0 kapitan 1500 z kursem 40 stopni.

10:25:37,0 kapitan Mały gaz.

10:25:37,8 inz. pok. Mały gaz.

10:25:38,9 nawigator 1500. (niezr.).

10:25:41,5 2. pilot 49.

10:25:43,9 nz (niezr.).

10:25:48,7 nz (niezr.).

10:25:51,2 nz Areczku!

10:25:52,5 nz Artur tam jest.

10:25:55,0 nz (niezr.).

10:25:55,1 2. pilot Na ich oko jakies 400 widac, 50 metrów podstawy.

10:25:57,6 nz Ile?

10:25:59,0 nz 400 metrów widac, 50 metrów podstawy (niezr.).

10:26:04,5 nz (niezr.).

10:26:05,2 2. pilot Nie, im sie udało.

10:26:07,9 2. pilot Mówi tez, ze mgła (niezr.).

10:26:11,1 nz (niezr.).

10:26:17,1 kapitan Panie dyrektorze, wyszła mgła...

10:26:19,1 kapitan W tej chwili, w tych warunkach, które sa obecnie,

nie damy rady usiasc.

10:26:26,0 kapitan Spróbujemy podejsc, zrobimy jedno zejscie, ale

prawdopodobnie nic z tego nie bedzie.

10:26:31,6 kapitan Jak sie okaze (niezr.), to co bedziemy robili?

10:26:38,1 kapitan Paliwa nam tak duzo nie wystarczy do tego (niezr.).

10:26:43,6 nz No, to mamy problem... (dyrektor Kazana)

10:26:44,8 kapitan Mozemy pół godziny powisiec i odleciec na zapasowe.

10:26:47,7 nz Jakie zapasowe?

10:26:48,8 kapitan Minsk albo Witebsk.

10:27:03,3 2. pilot Do ilu schodzimy?

10:27:05,1 2. pilot Szesciuset?

10:27:05,9 nz 1500.

10:27:07,8 nz 4900.

10:27:09,4 kapitan Na 7-4-5.

10:27:11,4 2. pilot Ile?

10:27:12,7 kapitan 7-4-5.

10:27:15,3 nz (niezr.).

10:27:17,9 2. pilot 7-4-5, tak?

10:27:19,3 kapitan 2 stopnie, 7-4-5.

10:27:21,0 nz 2 stopnie?

10:27:23,7 inz. pok. 2 stopnie, 7-4-5.

10:27:25,2 nz (niezr.).

10:27:31,7 nz (niezr.).

10:27:32,9 nz (niezr.).

10:27:34,7 nz Mam.

10:27:45,9 kapitan Spytaj Artura, czy grube sa te chmury.

10:27:50,2 2. pilot Ja nie wiem, czy oni beda, ten... czy oni jeszcze

beda.

10:27:52,5 2. pilot Dobra, przejde.

10:27:55,9 2. pilot Artur, jestes tam jeszcze?

10:27:58,0 nz (niezr.).

10:27:58,8 pokład (niezr.) Zakonczyłem zrzut. Znizanie na wschód.

10:28:02,5 nz (niezr.).

10:28:04,0 pokład Pozwolili.

10:28:06,6 044 Jestem Remek.

10:28:08,2 2. pilot A Remus, spytaj Artura czy... a moze ty wiesz, czy

grube te chmury sa?

10:28:22,4 nz (niezr.).

10:28:33,3 nz (niezr.).

10:28:40,6 2. pilot Ile?

10:28:42,4 kapitan 9-9, trzymaj.

10:28:44,4 2. pilot 9-9.

10:28:45,4 nz (niezr.).

10:28:47,5 044 Około 400 – 500 metrów.

10:28:50,5 nawigator Stanac na kurs?

10:28:51,6 kapitan Nie.

10:28:51,7 nawigator Około 400 – 500 metrów.

10:28:54,7 2. pilot Ale to grubosc?

10:28:57,6 nz Widac.

10:29:00,5 044 Jestes tam?

10:29:03,1 2. pilot Ale grubosc tych chmur 400 – 500 metrów?

10:29:08,4 044 Z tego, co pamietamy, na 500 metrach jeszcze

bylismy nad chmurami.

10:29:13,5 2. pilot A... Na 500 metrach nad chmurami... Dobra,

dobra,dzieki.

10:29:17,5 044 A... Jeszcze jedno... APM-y sa oddalone od progu

pasa jakies 200 metrów.

10:29:24,8 2. pilot Dzieki.

10:29:27,0 2. pilot APM rozstawili.

10:29:29,6 2. pilot Od progu pasa 200 metrów.

10:29:29,8 kapitan Spytaj, czy Rosjanie juz przylecieli.

10:29:34,9 2. pilot A Rosjanie juz przylecieli?

10:29:37,7 nz (niezr.).

10:29:40,0 044 Ił 2 razy odchodził i chyba gdzies odlecieli.

10:29:44,4 2. pilot No, rozumiem, dzieki.

10:29:46,3 2. pilot Słyszałes?

10:29:46,7 kapitan Fajnie.

10:29:47,9 kapitan Kto tam jest?

10:29:51,0 2. pilot U ciebie tez?

10:29:53,5 nz (niezr.).

10:29:57,4 kapitan Tak, (Artku)/(Bartku)?

10:29:58,1 nz On mówi...

10:29:58,3 2. pilot Wysokosciomierze 9-9-3/7-4-5.

10:30:01,4 nawigator ILS niestety nie mamy. Kurs ladowania 2-5-9

ustawiony. ARK mamy przygotowane, 310/640,

nastrojone. Piatka, szóstka, automat w ciagu.

10:30:07,7 kapitan 7-8

10:30:10,2 kapitan Korsarz, polski 101, utrzymujemy 1500.

10.30:14,2 kontrola Aaa... Polski 1-0-1, według cisnienia 7-4-5,

znizanie 500.

10:30:21,9 kapitan Według cisnienia 7-4-5, schodzimy, 500 metrów,

polski 101.

10:30:23,0 inz. pok. Jest 7-8.

10:30:25,6 nz Robercik ustawisz.... Dziekuje.

10:30:26,4 kontrola Polski 1-0-1, kurs 79.

10:30:31,1 kapitan Kurs 79, polski 101.

10:30:32,7 nz Na razie nie ma decyzji prezydenta, co dalej robic

(dyrektor Kazana)

10:30:35,2 nz (niezr.).

10:30:37,9 nawigator Yyy... do 500 dostalismy zgode, czyli do...

10:30:41,2 kapitan Tak.

10:30:42,9 kapitan Do wysokosci kregu.

10:30:43,9 2. pilot Do wysokosci kregu.

10:30:45,1 2. pilot Najgorsze tam jest, ze jest dziura, tam sa chmury

i wyszła mgła

10:30:45,3 nz (niezr.).

10:30:52,6 nz (niezr.).

10:30:54,0 2. pilot No i...

10:30:54,4 kapitan Co z nami, Basiu?

10:30:55,5 nz (niezr.).

10:30:58,3 2. pilot Do 500 metrów.

10:31:00,4 kapitan Dobra.

10:31:01,0 nawigator Yyy... piatka, szóstka, automat w ciagu.

10:31:03,9 kapitan Piatka, szóstka przygotowane i zostaje

bez automatu.

10:31:05,9 nz Podchodzi do ladowania.

10:31:07,1 2. pilot Wychodzi, ze aaa... TAWS, wystarczy, zeby Zietas

wprowadził.

10:31:10,9 2. pilot (niezr.).

10:31:19,7 nawigator I w tym momencie mamy 5 mil od centralnej.

10:31:28,5 nz (niezr.).

10:31:50,7 nz (niezr.).

10:31:55,3 2. pilot Tak, a jestesmy 5 mil gdzie?

10:31:56,4 nawigator Z boku.

10:31:57,1 2. pilot (niezr.).

10:31:57,8 kontrola PLF 1-0-1, tu Korsarz.

10:32:01,4 kapitan Odpowiadamy.

10:32:02,7 kontrola Zajeliscie 500 metrów?

10:32:05,8 kapitan Na razie nie, 1000, schodzimy.

10:32:08,0 kontrola Zrozumiałem.

10:32:12,6 nz (niezr.).

10:32:14,4 nz (niezr.)

10:32:15,7 nz (niezr.).

10:32:16,9 nz (niezr.).

10:32:55,8 kapitan Podchodzimy do ladowania. W przypadku

nieudanego podejscia odchodzimy w automacie.

10:32:58,8 inz. pok. W automacie.

10:33:01,4 2. pilot Dasz, Arek (niezr.).

10:33:23,6 nz Paliwo.

10:33:25,1 st Aktualnie mamy 12 ton.

10:33:29,7 nz 200 metrów.

10:33:40,1 kontrola PLF 1-0-1, wysokosc 500?

10:33:45,4 kapitan Podchodzimy do 500 metrów.

10:33:47,2 kontrola Zrozumiałem.

10:33:57,3 nz (niezr.).

10:33:59,6 nz (niezr.).

10:34:07,3 kapitan 7-0.

10:34:08,5 inz. pok. 7-0.

10:34:17,5 kapitan Odblokuj gazy.

10:34:18,7 inz. pok. 7-0 ustawione i gazy odblokowane.

10:34:21,5 kapitan Automat.

10:34:22,6 inz. pok. I automat właczony.

10:34:27,9 nz 400 redukuje.

10:34:32,8 2. pilot Jest 400.

10:34:34,3 kapitan (niezr.).

10:34:35,5 2. pilot 3-8-0.

10:34:43,4 nz Podwozie.

10:34:45,2 Sygnał dzwiekowy, F= 500 Hz.

10:34:47,3 nz 6.

10:34:50,8 kontrola PLF 1-0-1, 500 zajeliscie?

10:34:54,3 kapitan Zajelismy 500 metrów.

10:34:56,2 kontrola 500 metrów, na wojskowym lotnisku ladowanie

wykonywaliscie?

10:34:56,7 kapitan Klapy 15.

10:34:57,7 nz Zapaliła.

10:35:02,9 kapitan Tak, oczywiscie.

10:35:04,6 kontrola Reflektory z lewej, z prawej, na poczatek pasa.

10:35:11,3 kapitan Zrozumiałem.

10:35:11,9 st Dowódco, pokład gotowy do ladowania.

10:35:14,2 kapitan Dziekuje.

10:35:14,4 kontrola 1-0-1, wykonujcie trzeci, radialna 19.

10:35:19,9 kapitan Wykonujemy trzeci, polski 101.

10:35:21,6 nz 3-3-0.

10:35:22,6 kontrola Polski 101 i od 100 metrów byc gotowym

do odejscia na drugi krag.

10:35:29,5 kapitan Tak jest.

10:35:41,1 inz. pok. I kran podwozia do neutrum poprosze.

10:35:46,4 nz (niezr.).

10:35:59,2 nawigator 0-7 mil od osi.

10:36:25,4 nawigator 0-1.

10:36:34,1 nz Klapy.

10:36:35,3 2. pilot Klapy 28 (niezr.).

10:36:36,9 nz (niezr.).

10:36:42,0 nz (niezr.).

10:36:43,5 nz (niezr.).

10:36:45,7 nz (niezr.).

10:36:47,2 nz (niezr.).

10:36:48,6 nz (niezr.).

10:36:56,4 nz (niezr.).

10:37:01,3 044 Arek, teraz widac 200.

10:37:01,4 kapitan Klapy.

10:37:03,1 nz (niezr.).

10:37:04,2 kapitan Dzieki.

10:37:18,9 nz (niezr.)

10:37:23,1 kapitan I wykonujemy czwarty, polski 101.

10:37:26,2 kontrola 101, wykonujcie czwarty.

10:37:38,1 nz (niezr.).

10:38:00,4 nz Wkurzy sie, jesli jeszcze (niezr.).

10:38:02,0 nz (niezr.).

10:38:20,0 nawigator Pół mili nam zostało.

10:38:35,9 kapitan Klapy 3-6.

10:38:37,2 2. pilot I redukuje 300.

10:38:49,2 2. pilot I klapy 36, mamy 2-8-0.

10:38:55,5 2. pilot (niezr.).

10:38:56,5 kapitan Juz.

10:38:58 2. pilot Klapy 36.

10:39:00,0 nawigator Jada.

10:39:02,2 nawigator Kabina. Sterowanie przednim podwoziem mamy

właczone. Mechanizacja skrzydeł.

10:39:07,5 nz Mechanizacja skrzydła przeznaczona jest

do (niezr.). (Głos w tle czytania karty – gen. Błasik).

10:39:07,7 kapitan Klapy 36.

10:39:08,7 kontrola 101-y, odległosc 10, wejscie na sciezke.

10:39:10,4 nawigator Statecznik.

10:39:12,4 kapitan Minus 3.

10:39:13,6 nawigator Zaciazacze przelotowe.

10:39:14,9 kapitan Odłaczone, swieca.

10:39:16,4 nawigator Interceptory.

10:39:16,7 kapitan Schowane, nie swieca.

10:39:17,8 nawigator Reflektory.

10:39:20,6 kapitan Właczone i wypuszczone.

10:39:22 nawigator Podwozie.

10:39:22,4 inz. pok. Wypuszczone.

10:39:23,1 nz (niezr.). (Głos w tle czytania karty).

10:39:23,8 nawigator Wentylatory kół.

10:39:24,6 inz. pok. Właczone.

10:39:25,5 nawigator I sterowanie przednim podwoziem.

10:39:26,9 kapitan Właczone na 10.

10:39:28,3 nawigator Dziekuje, karta zakonczona.

10:39:30,1 kontrola 8 na kursie i sciezce.

10:39:33,6 kapitan Podwozie, klapy wypuszczone, polski 101.

10:39:37,3 kontrola Pas wolny.

10:39:39,2 nz (niezr.).

10:39:40,8 kontrola Ladowanie dodatkowo 120-3 metry.

10:39:41,4 nz (niezr.).

10:39:45,6 kapitan Dziekuje.

10:39:49,9 kontrola Podchodzicie do dalszej, na kursie i sciezce,

odległosc 6.

10:39:50,2 Sygnał dzwiekowy, F= 845 Hz. Dalsza prowadzacej.

10:39:52,2 nz Dalsza.

10:39:54,1 kapitan (niezr.).

10:39:57,1 nz 400 metrów.

10:40:02,6 nz (niezr.).

10:40:06,7 TAWS [ostrzezenie] TERRAIN AHEAD.

10:40:13,5 kontrola 4 na kursie i sciezce.

10:40:16,7 kapitan Na kursie i sciezce.

10:40:18,6 nz (niezr.).

10:40:19,6 nawigator 300.

10:40:22,8 nz (250 metrów).

10:40:24,6 nawigator (250).

10:40:26,6 kontrola 3 na kursie i sciezce.

10:40:29,6 nz (niezr.).

10:40:31,2 kontrola Reflektory właczcie.

10:40:32,4 TAWS [ostrzezenie] TERRAIN AHEAD.

10:40:32,9 nawigator 200.

10:40:34 kapitan Właczone.

10:40:37,1 nawigator 150.

10:40:38,7 kontrola 2 na kursie i sciezce.

10:40:39,4 TAWS [ostrzezenie] TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.

10:40:41,3 nz 100 metrów.

10:40:42,6 nawigator 100.

10:40:42,6 TAWS [ostrzezenie] PULL UP, PULL UP.

10:40:44,5 TAWS [ostrzezenie] PULL UP, PULL UP.

10:40:46,6 TAWS [ostrzezenie] TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.

10:40:48,7 nawigator 100.

10:40:49,2 2. pilot W normie.

10:40:49,6 nawigator 90.

10:40:49,8 TAWS [ostrzezenie] PULL UP, PULL UP.

10:40:50,0 nawigator 80.

10:40:50,5 2. pilot Odchodzimy

10:40:51,5 Sygnał dzwiekowy, F = 400 Hz. (Wysokosc niebezpieczna).

10:40:51,7 TAWS [ostrzezenie] PULL UP, PULL UP.

10:40:51,8 nawigator 60.

10:40:52,3 nawigator 50.

10:40:52,4 kontrola Horyzont 101.

10:40:53,0 nawigator 40.

10:40.53,7 TAWS [ostrzezenie] PULL UP, PULL UP.

10:40:54,5 nawigator 30.

10:40:54,7 kontrola Kontrola wysokosci, horyzont.

10:40:55,2 nawigator 20.

10:40:56 Sygnał dzwiekowy, F = 400 Hz. ABSU.

10:40:56 Sygnał dzwiekowy, F = 800 Hz. Blizsza prowadzaca.

10:40:56,6 Sygnał dzwiekowy F = 400 Hz. ABSU.

10:40:56,6 TAWS [ostrzezenie] PULL UP, PULL UP.

10:40:57,9 Sygnał dzwiekowy, F= 400 Hz. ABSU.

10:40:58,6 TAWS [ostrzezenie] PULL UP, PULL UP.

10:40:59,3 Odgłos zderzenia z drzewami.

10:41:00,3 2. pilot Kurwa mac!

10:41:00,5 TAWS [ostrzezenie] PULL UP, PULL UP.

10:41:02,0 kontrola Odejscie na drugi krag!

10:41:02,7 nz (krzyk) Kurwaaaaaa....

10:41:05,4 Koniec zapisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dziś wiemy co działo się na lądzie i co działo się w powietrzu. A na lądzie... zapis rozmów kontrolerów ze Smoleńska wskazuje, że nie wiedzieli do końca jak się zachować, na jakie lotnisko zapasowe skierować samolot, nie byli pewni czy samolot schodzi prawidłowo. uważam, że pominięcie tych faktów w raporcie mak to naruszenie i wręcz zaniechanie obowiązku dojścia do prawdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dziś wiemy co działo się na lądzie i co działo się w powietrzu. A na lądzie... zapis rozmów kontrolerów ze Smoleńska wskazuje, że nie wiedzieli do końca jak się zachować

 

Nie ma się co dziwić. Dali naszym pełną informację jak zła jest pogoda, powiedzieli że nie ma warunków do lądowania, a naszych to nic nie ruszyło.

 

na jakie lotnisko zapasowe skierować samolot

 

Wybór lotniska zapasowego należy do kapitana samolotu. Tylko on mógł podjąć decyzję gdzie lecieć. Kontrolerzy chcieli mu pomóc - podpowiadając gdzie może lecieć.

 

nie byli pewni czy samolot schodzi prawidłowo.

 

Na tym lotnisku nie ma systemu precyzyjnego naprowadzania, więc to oczywiste, że nie mogli znali znać dokładnego położenia samolotu. Widzieli go na radarze w zakresie dopuszczalnych odchyleń kursu i ścieżki.

 

uważam, że pominięcie tych faktów w raporcie mak to naruszenie i wręcz zaniechanie obowiązku dojścia do prawdy.

 

Lulkas, pominięcie jakich faktów? Przecież opis sprzętu jest w raporcie. Jest też dokładnie opisane jakim kursem szedł samolot, i że odchylenia od teoretycznego kursu i ścieżki mieściły się w zakresie pomiarowym sprzętu. Załoga samolotu nie kwitowała żadnego komunikatu wieży o położeniu, więc wieża nie miała im na podstawie czego wyliczać korekt.

 

A najgorsze w tym wszystkim jest to, że ci na wieży byli przekonani, że zbliża się do nich wyśmienicie wyposażony samolot (polski air force one) z najlepszymi pilotami na pokładzie, którzy świetnie wiedzą co robią.

Edytowane przez Gabi.gg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dziś wiemy co działo się na lądzie i co działo się w powietrzu. A na lądzie... zapis rozmów kontrolerów ze Smoleńska wskazuje, że nie wiedzieli do końca jak się zachować, na jakie lotnisko zapasowe skierować samolot, nie byli pewni czy samolot schodzi prawidłowo. uważam, że pominięcie tych faktów w raporcie mak to naruszenie i wręcz zaniechanie obowiązku dojścia do prawdy.

 

To nie kontrolerzy decyduja na jakie lotnisko zapasowe skieruja samolot ( takie decyzje moga tylko wydac dla samolotu wojskowego, rosyjskiego )

oczywiscie ze nie byli pewni czy samolot schodzi prawidlowo za sterami byli piloci i to oni musieli podawac swoje polozenie do wiezy , a wieza ma za zadanie korygowac pozycje samolotu

nie zapomnijcie ze piloci lecieli na AUTOMACIE co juz zakrawa na kpine tym bardziej ze lotnisko w smolensku nie mialo systemy naprowadzania samolotow.

mieli tylko radar i to chyba przedpotopowy.

za pilotowanie samolotu odpowiada tylko i wylacznie kapitan i zaloga pokladowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że należy zwrócić uwagę na kilka spraw:

 

10:30:32,7 nz Na razie nie ma decyzji prezydenta, co dalej robić

(dyrektor Kazana)

 

Pierwszy pilot na wysokości 100 m jak podawały media prawdopodobnie powiedział "odchodzimy" .... ale cicho i nie w formie rozkazu .... niewykluczone, że źle odczytano zapis (bo mówił cicho) i poinformował załogę "Podchodzimy" ....... w tym czasie wypatrywał w mgle ziemi a czas mijał .... a tu nic nie widać .... po kilkunastu sekundach II-gi pilot powiedział (podpowiedział) "odchodzimy" ..... ale było za późno o kilka sekund aby wyciągnąć do góry tak nieruchawego Tutka, tym bardziej, że byli już nad ścianą wznoszącą jaru.

 

Wszyscy wiedzieli że lądować będą na nieczynnym "kartoflisku" i ja bym wieży się nie czepiał ..... Możemy dyskutować o nieuwzględnieniu uwag polskiej strony oraz wyrafinowanej formy przekazania raporty MAK.

Edytowane przez darek63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych sekund było prawdopodobnie 17 ?!

To mogła być informacja tylko do wiadomości załogi i gości w kokpicie co planuje zrobić I-szy pilot aby przybliżyć pasażerów do zaplanowanej wizyty.

Prawdopodobnie kilkanaście sekund wypatrywał i liczył, że coś zobaczy ......................

A czy w lotnictwie są pytania o decyzję szefa w sprawie lądowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...