dangi 21.01.2011 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Chciałbym podzielić się z wami pewnym doświadczeniem i prosić o pomoc Rozpocząłem proces docieplania poddasza czyli 2xwełna (20czm i 5 cm) folia paraizolacyjna i karton gips.Podczas prac wykończeniowych panwie którzy wykonują ocieplenie poddasza zauważyli wilgoć między folią dachową (DORKEN MAXX) a dosuniętą do nią wełną, mój dom jest prosty dach dwuspadzisty o pochyleniu 40stopni ocieplenie jest wykonane od ściany kolankowej do jętek później idzie po suficie na poddaszu czyli stryszek nad jętkami jest nieocieplony.Im głębiej sięgam ręką na będąc na strychu tym wyczuwam więcej wilgoci między wełną a folią. Panowie od ocieplenia proponują wykonanie dylatacji miedzy wełną a folią dachową (membraną) tak jak dla dachów krytych gontem. Pan z działu technicznego firmy Dorken uspokajał mnie i powiedział że okresowo może pojawić się w tym miejscu wilgoć, która wyparuje jeżeli wilgotność powietrza się zmniejszy. Problem jest i zastanawiam się nad jego rozwiązaniem jeżeli wilgoć nie zniknie to na pewno wata będzie do wyrzucenia a wykonanie dylatacji między wełną a membraną dachową jest dość kłopotliwe ponieważ adaptacja poddasza praktycznie się zakończyła można na stryszku próbować wkładać listewki 2cmx2cm razem z jakąś płytą ale może poczekać tak jak radzi pan z działu technicznego DORKEN a wilgoć odparuje. Dodam że budynek jest ogrzewany ale w środku trudno doszukać się śladów wilgoci nie ma ich ani na oknach – nie są zaparowane, ani na ścianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.01.2011 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 (edytowane) taka wilgoc moze pojawiac sie okresowo i moze nie byc zagrozeniem pod warunkami: welna nie moze dotykac membrany powinno byc np 3-4cm luzu aby umozliwic membranie wysychanie i aby byla wymiana powietrza Edytowane 21 Stycznia 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reda65 21.01.2011 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Para wodna zawarta w powietrzu unosi się do góry, w chłodnym miejscu następuje kondensacja ,duża wilgotność jaką mamy o tej porze roku uniemożliwia osuszanie tego miejsca.Wełny nie musisz wyrzucać obeschnie w upalne dni.Po wyschnięciu zabudować płytami.Zadbać o sprawną wentylacje w pomieszczeniach zwłaszcza kuchnie i łazienki.Kominki fantastycznie regulują wilgotność.Koniecznie pamiętaj o wentylacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ar2r 21.01.2011 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 taka wilgoc moze pojawiac sie okresowo i moze nie byc zagrozeniem pod warunkami: welna nie moze dotykac membrany powinno byc np 3-4cm luzu aby umozliwic membranie wysychanie i aby byla wymiana powietrza napewno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.01.2011 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 napewno? wg mnie na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ar2r 21.01.2011 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 http://www.ambit.gda.pl/pliki/Dorken/Dorken_Delta_Maxx.pdf Fachowcem nie jestem ale chyba nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.01.2011 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 ja tez nie jestem ale na pewno nie zaszkodzi:) gdy wykona jak napisalem to woda z membrany nie ma styku z welna teraz przyklad ze zdjec:gdy wystapi sytuacja autora watku - welna mokra jeszcze dodam aby gdy membrana mokra od gory przejechac po niej dlonia od spodu - efekt jest taki ze reka mokra, choc membrana byla sucha zanim reka jej dotknelamozna sprawdzic samemu i wyobrazic sobie co sie stanie z welna dotykajaca membrany w momencie ewentualnego przecieku przez pokrycie dachowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 dlatego niewarto ocieplac welna .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.01.2011 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 dlatego niewarto ocieplac welna .... a co proponujesz jako izolacje poddasza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 a co proponujesz jako izolacje poddasza? Ja ocieplilem styropianem, ktory pozniej otynkuje na siatce, taniek od karton gips, nie peka, nie wilgotnieje i wiekszy wspolczynnik izolacji. w skosach mam 30cm grafitu k-0,032, a w suficie nad pietrem 35cm tego samego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.01.2011 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 Ja ocieplilem styropianem, ktory pozniej otynkuje na siatce, taniek od karton gips, nie peka, nie wilgotnieje i wiekszy wspolczynnik izolacji. w skosach mam 30cm grafitu k-0,032, a w suficie nad pietrem 35cm tego samego wszystko fajnie z zalozenia tylko mozesz drewno ugotowac z wiezby - zwlaszcza gdy nie masz tam wentylacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 wszystko fajnie z zalozenia tylko mozesz drewno ugotowac z wiezby - zwlaszcza gdy nie masz tam wentylacji A jak na jednym z wątków radza zeby pod welne dac folie aly do odbijania ciepelka spowrotem do wewnatrz to wiezba cala obtulona jest ta folia, i wtedy sie nie gotuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.01.2011 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 ale jak ta folia bo nierozumiem?? zamiast zoltej czy jak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 zaraz znajde ten wątek to pokaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.01.2011 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 zaraz znajde ten wątek to pokaze nie szukaj jesli zamiast zoltej ta folia na stelarz to moze byc, natomiast jesli kazali obic nia krokwy i dac ja pod membrane to po prostu...debilizm juz nie glupota wrecz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ar2r 21.01.2011 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 potrzebny tu fachowiec bo w złą stronę zmierzacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 21.01.2011 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 a mianowicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ar2r 21.01.2011 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 dlatego niewarto ocieplac welna .... ano dlatego.Coś tam zostało spartolone(ja nie wiem co)a wy zamiast radzić prywatę urządzacie,no chyba że waszą radą na problemy dangi jest wywalenie waty i zastąpienie jej styropianem który mimo iż taki świetny to jakoś marne ma powodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.01.2011 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 wiec wez i doradzdoczytaj takze wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dangi 22.01.2011 07:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Hmmm dużo tu tego ale konkretów póki co brak ważne są fakty 1. Wata na styku z membraną dachową jest wilgotna2. Membrana DORKEN MAXX umożliwia dosunięcie waty do samej membrany co zostało zrobione3. Zabudowa została już zrealizowana łącznie z położeniem płyt K-G4. Ja usłyszałem 2 propozycje 1. Poczekać obeschnie (nie wiem kiedy i czy w takich warunkach atmosferycznych jest to możliwe czy ewentualnie nie trzeba będzie jakoś osuszać tego wcześniej). 2. Wkładany od góry – dostęp przez stryszek- „mazonite” z 2 cm listewkami ma zapewnić. Ta cała mazonita to płyta coś jak tył szafek z jednej strony ślizga. Bez zastanowienia zdecydował bym się na drugą ewentualność podarunkiem że miałbym pewność że pomoże oraz że same prace nie narobią więcej szkód niż pożytku np. rozdarcie membrany dachowej.Problem polega jeszcze na wentylacji tej dylatacji nie wiem czy będzie potrzebna dodatkowa wentylacja.Pozdrawiam i liczę na pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.