Ifarrg 25.09.2015 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Rury sklejałem taśmą pakową, taką zwykłą szarą, też dobrze trzymało, A jak musiałem coś rozciągnąć, to rozcinałem i też dobrze leżały same, o ile nie manewrowało się lużnymi końcami. Rury 3 wykopach obypywaliśmy najpierw łopatami. Tylko w jednym koparkowy zasypał trochę na kupki, a potem rozrzuciłem, zalałem wodą i tam gdzie było widac rurę jeszcze dorzuciłem ziemi. W tym wykopie widziałem, że ziemia była ok, bez grud itp. Kamieni również być nie powinno, przynajmniej ja nie zauważyłem żeby były. Ogólnie bardzo starałem się uważać. Dla pewności robiłem tez test na tej rurze , bo kupiłem rurę 2,4mm. Prałem ją młotkiem, kładłem na niej siekierę i prałem w nią młotkiem, a potem samą siekierą. Rura się odkształcała, ale nie pękała, także wydaje mi się, że powinno być ok. Chociaż zawsze mam wrażenie, że jak się ma cos spiepszyć, to pewnie będzie u mnie... Na rury wewnątrz wykopu w kotłowni przygotowałem szarą otulinę też 13 mm. Mam zamiar zasypać tam piaskiem, ale może warto zmieszać np piasek ze styropianem (mam pełno odpadów) ? Bo sam styropian to nie wiem, czy nie osiądzie... Pianować takiego dołu to za dużo piany, zapasu by mi nie starczyło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maly1115 29.09.2015 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Witam ponownie.Również zbieram sie za dz poziomy ' w końcu' dz robimy w poziomie czy ze spadkiem aby lepiej się odpowietrzało tzn, jeśli przepust pod fundamentem mam na głębokości 1,3m to koniec np 1,8.I drugie pytanie przepust pod fundamentem jest jakieś 50 cm od doprowadzonej wody do kotłowni, oprócz zaizolowania rur czy oddzielic jeszce je taflami styropianu tymi do ocieplenia fundamentów xps czy jakos tak.Dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 30.09.2015 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Witam ponownie.Również zbieram sie za dz poziomy ' w końcu' dz robimy w poziomie czy ze spadkiem aby lepiej się odpowietrzało tzn, jeśli przepust pod fundamentem mam na głębokości 1,3m to koniec np 1,8... Zachowanie spadku jest zalecane, ale jeśli w danym przypadku nie jest to możliwe, to tragedii nie będzie. Wystarczy odpowiednio wydajna pompa do napełniania i powietrze zostanie usunięte z poszczególnych sekcji. Oczywiście, oprócz wydajnej pompy należy również użyć grubych (np. 1") węży do jej podłączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maly1115 30.09.2015 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Minimalny spadek robiłem ale i tak na końcu sekcji wyszło 1,8 głębokości,a zaczynalem 1,3, troche za głęboko ale dlatego bo dł wykopu 160mb (2x80) Co z izolacją pod fundamentem rury w jakies ocieplenie pózniej w kanalizacyjną i zapianować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maly1115 30.09.2015 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Zapomnialem zapytać działkę mam meliorowaną,drenowaną ja bym zostawił poprzerywane dreny aby kolektor lepiej się regenerował,ale Ojciec (całe życie na koparce i część w melioracji) mówi że bede miał bagno na podwórku co Wy na to? według prawa należy połączyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 24.10.2015 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2015 (edytowane) Zamieszczę to tutaj, bo sam szukałem informacji w necie i nie mogłem znaleźć nic konkretnego. Wprowadziłem do omu 8 rur fi 40 - 4 wejścia i 4 powroty. Rury fi 40 gr. ścianki 2,4 mm. Odstęp między rurkami fi 200, wprowadzającymi te rury dolotowe do domu był bardzo mały - kilka centymetrów. Całość po wprowadzeniu do domu wyglądała tak : Jakbym to zobaczył nie mając do czynienia z takimi rurkami , to bym sobie pomyślał " no i co w tym takiego niesamowitego?" No ale Wam, którzy wiedzą, o co tutaj chodzi nie muszę tłumaczyć, jak trudno się wygina takie rurki, gdy już raz są zagięte, a chce się to zrobić w drugą stronę... Zastanawiałem się też, jak te rurki ułożyć, żeby to miało ręce i nogi. Wszak trzeba z tego zrobić później rozdzielacz, więc musi stanowić jakąś spójną całość. Sęk w tym, że rury wprowadzone były blisko siebie, więc i ich podginanie nie było takie łatwe. Ostatecznie, bazując na zdjęciach z neta, zrobiłem to w ten sposób, że rury wprowadzające ciepły glikol są ułożone obok siebie w odległości około 10 cm i nazwijmy je 1-2-3-4 a rury odprowadzające zimny glikol ułożone są przed nimi , jakieś może 10 cm , może mniej, z tym, że ułożone są 2-3-4-5 czyli po bokach mamy po jednej rurce, a 3 w środku mają sąsiada przy ścianie. Dla mnie lepiej byłoby , żeby były ułożone jedna za drugą, ale nie dało się tego fizycznie i logicznie ułożyć w ten sposób przy rurze fi 40. I tak dobrze, że była to rura 2,4mm a nie 3,0 albo jeszcze gorzej 3,7. Myślę, że te rurki dałoby się wygiąc tylko i wyłącznie poprzez nagrzanie i wepchnięcie do środka jakiegoś że;astwa, żeby tak się to utrwaliło... Teraz u mnie całość wygląda tak Do ścian przykręciłem obejmy do rur i do nich przymocowałem dopływy ciepłe. Zimnych nie miałem już jak przykręcić do ścian, więc przymocowałem je sznapsami do obejm ciepłych rur regulując dociągnięcia w ten sposób, żeby były jednakowe odległości. Na koniec zaleję to wszysko betonem, odkręce być może obejmy i zobaczę jak to wszystko się zachowuje . Ale czy odkręce, czy nie, to obejmy i tak pochłonie wylewka na ogrzewaniu podłogowym. Rury otuliłem 13 mm otuliną termaflex. Więcej i tak by nie weszło na rurki, a przynajmniej nie do końca, bo one się ze sobą stykają. A tak to tylko na jedną nie udało mi się założyć otuliny od samego dołu. Na ścianę wrzuciłem jakieś pozostałości styropianu 4 cm, żeby odizolować ją jeszcze bardziej od rurek. Jednak myślę, że w miarę dobrze sa one odizolowane od otoczenia z tą otuliną. Całość zasypałem piachem ubijając o metodycznie co kilka centymetrów. Mam nadzieję, że nie opadnie mi podłoga w tym miejscu... Całość robót (fakt, że w jednego i metodą prób i błędów) zajęła mi 3/4 sobotniego dnia, ale coś tam zawsze człowiek popchnął. Pytanie do was - czy popełniłem jakieś błędy? Bo cały czas wydaje mi się, że coś zrobiłem źle... Edytowane 24 Października 2015 przez Ifarrg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 25.10.2015 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2015 Rury ciepłe powinny być oddalone od zimnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 25.10.2015 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2015 Pytanie do was - czy popełniłem jakieś błędy? Bo cały czas wydaje mi się, że coś zrobiłem źle... Zrobiles OK. Niepokojacy jest tylko ten odcinek rury wychodzacy po prawej stronie. Po wylewkach bedzie nisko nad posadzka. Za nisko chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 25.10.2015 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2015 Zrobiles OK. Niepokojacy jest tylko ten odcinek rury wychodzacy po prawej stronie. Po wylewkach bedzie nisko nad posadzka. Za nisko chyba. Wiem... Niestety nic więcej z nim nie mogłem zrobić... Tyle go zostało po wprowadzeniu do domu.. Jak koparkowy zasypywał pierwszy rów, to tłumaczyłem mu, żeby nie robił tego do końca, tylko zostawił ostatnią pętle... A ten przywalił kurde do końca, bo twierdzil, że inaczej nie mógł przejechać... No i już nie miałem skąd tego węża wyczarować... Ponad posadzkę będzie wystawał gdzieś 20 cm... Pocieszam się, że tyle wystarczy, żeby nakręcić złączkę np - będzie już ponad wylewką, więc ew. przeciek będzie dobrze widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotras82 22.06.2016 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Zaczynam znowu poważnie myśleć o wymienniku spiralnym i mam na to ostatni możliwy moment, więc znowu czytam ten i inne wątki. Mam pytania odnośnie dolnego źródła ułożonego spiralnie: Cz odległość między sekcjami ma faktycznie znaczenie? Różne źródła podają min 4m a optymalnie 5m miedzy spiralami. U mnie na działce, jak rozrysowałem 3m to już wychodzą kształty abstrakcyjne, a jakbym chciał w miarę liniowe wykopy to odległość by zmalała do min 2m (liczone do krawędzie wykopów a nie do osi).Planuję zrobić 4x200 (tak, na podstawie OZC, gleby itp). Czy faktycznie przy 4 pętlach opory nie mają już takiego znaczenia i można dać rurę 32, tak jak tutaj już ktoś pisał, czy może jednak lepiej dać 40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fr3d3k 11.10.2016 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2016 Hej. Mam szybkie pytanie. Jakie ciśnienie glikolu macie? I jak nabić więcej- nabijam pompą do wody brudnej o wys podnoszenia 12 m i nie moge nabić więcej niż 1 bar. Są jakieś sposoby żeby nabić np 3 bary bez koniecznosci inwestowania w kosmiczną pompe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 11.10.2016 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2016 Kup za 50 zł opryskiwacz do roślin, to nim nabijesz i ponad 2 bary. Ciśnienie nie musi być wysokie, 1 bar w zupełności wystarczy, ja mam koło 0,1 i też jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 11.10.2016 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2016 ... Są jakieś sposoby żeby nabić np 3 bary bez koniecznosci inwestowania w kosmiczną pompe ? Wygodna w użytkowaniu np. "Pompa ręczna do napełniania instalacji solarnych" (cena ok. 100 zł.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 28.01.2017 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Czesc, wczoraj natrafiłem na ten wątek podczas poszukiwań info na temat kolektora poziomego. W skróce, dom chce grząc prądem. W projekcie mam PC PW ale wydaje mi się,ze w podobnych pieniądzach (ok 30kzł) da rade zmieścić się z kolektorem pozomym i jakąś polską PC. Problemem jest u mnie mała powierzchnia działki. Grunt też nie jest idealny - piasek, wód gruntowych brak (na pewno do 10m głębokości). Dom parterowy, 115m mieszkalne + garaz 36m. Zakładając grzanie tylko mieszkalnej wychodzi mi 300m3 kubatury (z garazem 400 - ale tam tylko bym dogrzewał w silnie mrozy) Dom na płycie (10cm xps pod, 10cm eps na) Ściany silikat/BK 24cm + 20cm grafitu 0,31 Na stropie (zelbet) 30cm styro. Strych nieogrzewany. WM z reku. OZC na poziomie 55-60 kWh/m PC PW ponoć wystarczy 9kWhm przy gruntowej pewnie podobnie? I teraz pytanie - czy w ogole się w nią pchać przy tak małej działce i kiepskich gruntach? Jak tak, to czy to co rozrysowałem byłoby Ok? (w prawym dolnym rogu jest studnia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 28.01.2017 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 jak grunt kiepski, to nie wiem czy warto się pchać w g-w, pewnie lepiej p-wA jak taki mały dom, to zastanowiłbym się nad doinwestowaniem jeszcze w izolację i grzaniem samym prądem w taniej taryfie - trzeba tylko coś dodać, żeby spełnić wymagania formalne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 28.01.2017 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 (edytowane) Wszyscy uciu to mówią/piszą od dawna -- ale twardy jest. Edytowane 28 Stycznia 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 28.01.2017 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Wszyscy uciu to mówią/piszą od dawna -- ale twardy jest. Czesc, a co masz dokladnie na mysli bo pamiec mnie zawodzi. Grzanie samym pradem.... nie widze jakos tego. Ogolnie juz lepiej za jakies sensowne pieniadze chalupy nie ocieple - ma po prostu kiepski ksztalt by byla bardziej "pasywna". Myslalem jeszcze o buforze ale rozmawialem z jednym uzytkownikiem...ktory mi to odradzal. Pozostaje wiec raczej PC albo powietrze albo z kolektorem poziomym. A do tego drugiego namawiali mnie w innym tu na iinym watku- chyba jasiek? ze ta sama kasa co PW a jednak lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 28.01.2017 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Na pmb rozważany był Twój przypadek -- przy takim słabym gruncie się instaluje PW. Taniej jest, a nowe konstrukcje sobie poradzą lepiej niż dobrze. Tylko odstaw sobie jednostkę zewnętrzną trochę od domu za jakąś ściankę w "zagajnik" dbając o odpływ skroplin i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 28.01.2017 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Myjk masz racje rozmawialismy na ten temat i bylem nastawiony na PW. Ale tutaj widzialem u kogos w dzienniku wlasnie taki sam kiepski grunt i kolektor poziomy. Stad zapytanie;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 28.01.2017 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Mimo słabego gruntu nie powinno być problemu, masz wolne około 500m2 (wyłączając stronę wjazdu i taras) co przy małej pompie 4,7kW mocy grzewczej i mocy chłodniczej 3,53kW daje obciążenie gruntu na poziomie 7W/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.