rwxw 10.01.2014 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Od pompy do rur PE40 mam jakieś 1m na zasilaniu i jakiś 1m na powrocie rur PP o średnicy jak napisałem zewnętrznej 25mm. czyli jak wywale 2mb rur PP o mniejszym przekroju (jakieś 20mm) to to pomoże??? Jak usuniesz wszystkie takie kwiatki, to pomoże, chyba że sama pc ma duże opory - powinni napisać w instrukcji jakie ma spadki ciśnień przy nominalnym przepływie. Od rozdzielacza do pc powinna być poprowadzona rura PE40 lub jakaś o podobnej średnicy wewnętrznej, to samo dotyczy zaworów, filtrów itp. które powinny być np. 5/4", a nie 3/4". Rozdzielacz też powinien być zrobiony na czymś zbliżonym do PE40. Przy instalacji pompy ciepła jedną z ważniejszych rzeczy są opory przepływu. Twój kolektor przy 10 x 100m rury PE32 ma zaniedbywalnie małe opory przepływu, więc wszystko przytykają takie kwiatki o jakich napisałeś. Można im przeciwdziałać albo likwidując je, co jest najlepszym rozwiązaniem, albo wstawiając większą obiegówkę o większym podnoszneniu, która będzie przez cały czas pobierała sporo więcej prądu. Wybór należy do Ciebie. A co to za pompa, bo jak na przepływ 2m3/h, to rzeczywiście w skrzynce jakieś dziwnie cienkie te rurki ? Grube rury powinny dochodzić do samego wymiennika płytowego. Edytowane 10 Stycznia 2014 przez rwxw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomchis 10.01.2014 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Jak usuniesz wszystkie takie kwiatki, to pomoże, chyba że sama pc ma duże opory - powinni napisać w instrukcji jakie ma spadki ciśnień przy nominalnym przepływie. Od rozdzielacza do pc powinna być poprowadzona rura PE40 lub jakaś o podobnej średnicy wewnętrznej, to samo dotyczy zaworów, filtrów itp. które powinny być np. 5/4", a nie 3/4". Rozdzielacz też powinien być zrobiony na czymś zbliżonym do PE40. Przy instalacji pompy ciepła jedną z ważniejszych rzeczy są opory przepływu. Twój kolektor przy 10 x 100m rury PE32 ma zaniedbywalnie małe opory przepływu, więc wszystko przytykają takie kwiatki o jakich napisałeś. Można im przeciwdziałać albo likwidując je, co jest najlepszym rozwiązaniem, albo wstawiając większą obiegówkę o większym podnoszneniu, która będzie przez cały czas pobierała sporo więcej prądu. Wybór należy do Ciebie. A co to za pompa, bo jak na przepływ 2m3/h, to rzeczywiście w skrzynce jakieś dziwnie cienkie te rurki ? Grube rury powinny dochodzić do samego wymiennika płytowego. Pompa to SERO BWA-SS-10, chińska, ale teraz wszystko tam jest robione. Rurki w środku to nierdzewka 28mm. Takie też jest wyjście w miedzi 28mm. Optymalny przepływ wg instrukcji to 0,55l/s. Nie podaja oporów przepływu. Rozdzielacz w studzience zrobiłem z rur PE40, i taka też dochodzi do domu. filtry mam 1" i na DZ i na GZ. Zawory DN25, i jeden DN20 na zasilaniu z DZ. Chyba to przerobie na PE i zastosuję złączki, bądź PP ze średnic min 50mm. Do wymiennika dochodzą rury karbowane od pompy 28. Jeszcze dokładnie to sprawdzę, pomierzę suwmiarką, bo tak jak to teraz mierzyłem to nie jest to miarodajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.01.2014 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Pompa to SERO BWA-SS-10, chińska, ale teraz wszystko tam jest robione. Moja nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 10.01.2014 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Pompa to SERO BWA-SS-10, chińska, ale teraz wszystko tam jest robione. Nie wszystko, choć wiele rzeczy jest robionych w Chinach. Niektóre produkty typowo chińskie wyglądają tak jakby projektant (o ile był) i producent nie za bardzo wiedział do czego mają służyć, a cały prawie koszt projektowy pochłonęli designerzy, żeby wyglądało że ma działać. Nie wiem jak Twoja pc, ale były na forum chińczyki, które tak właśnie były zrobione. Co do oporów samej pc, to jest to jeden z podstawowych parametrów, które powinien podać producent, żeby można było dobrać obiegówki do dz i gz. Jak będziesz miał chwilę czasu, to możesz się sam pobawić pompując obiegówką wodę przez pc do jakiegoś większego wiadra i w ten sposób szacując przepływ poznasz opory samej pc. A wymienniki ma płytowe, czy rurowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1173 10.01.2014 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Niby proste , połączyć kilka rurek i zaworów. Jak kogoś można nazwać fachowcem gdy wywija takie numery. Założenia były bardzo dobre (10x100PE 32) tylko czemu oni się tak boją tych średnic. Jak zaczynałem czytać forum kilka lat temu to pierwsze wnioski jakie wyciągnąłem to zasilanie rozdzielaczy podłogówki min odpowiednik stali 1 cal DZ jeżeli dobieg PE 40 to trzymamy się tym do samej PC lub odpowiednikiem. Ja zrobiłem dobieg ok 8mb z PE 40 a później przeszedłem na stal 5/4 dopiero węże elastyczne są calowe - choć średnica wewn. ma ok 20 kilku mm i pompka 25/60 daje radę przy delcie ok 3-4 w zależności od temperatur GZ i DZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomchis 10.01.2014 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Nie wszystko, choć wiele rzeczy jest robionych w Chinach. Niektóre produkty typowo chińskie wyglądają tak jakby projektant (o ile był) i producent nie za bardzo wiedział do czego mają służyć, a cały prawie koszt projektowy pochłonęli designerzy, żeby wyglądało że ma działać. Nie wiem jak Twoja pc, ale były na forum chińczyki, które tak właśnie były zrobione. Co do oporów samej pc, to jest to jeden z podstawowych parametrów, które powinien podać producent, żeby można było dobrać obiegówki do dz i gz. Jak będziesz miał chwilę czasu, to możesz się sam pobawić pompując obiegówką wodę przez pc do jakiegoś większego wiadra i w ten sposób szacując przepływ poznasz opory samej pc. A wymienniki ma płytowe, czy rurowe ? moja jest z Chin, bo sam ja tam zamówiłem. Więc nie sadzę, że ktoś ja złożył w europie a później wysłał do Chin, po czym z powrotem do Europy. Wymienniki płytowe. Są poizolowane i nie wszystko widać. Czyli jeśli mam dobieg ze studzienki PE40 i zrobię dalej pdłączenie między pompą a dobiegiem z PP50 to powinno być OK. Zawody DN25 też raczej nie powinny stanowić problemu. Dzisiaj wieczorem będę na budowie to porobie zdjęcia i podrzucę na forum. Powiecie co poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marecki_0luk1 10.01.2014 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Masz niskie temperatury DZ jak na tak lagodna zime. Nie za ostro eksploatujesz opmpe w takim niedokonczonym domu? Pyxis nie wydaje mi się - temp ustawiona na 17.5 stopnia w domu. Oczywiście grzałka jest włączona i przy -400 stopniominutach się uruchamia. Na początku odpalona była funkcja suszenia podłogi i może dłużej pracowała. Serwis NIBIE stwierdził, że mam glikol do -22 i może tak sobie to chodzić. Jest to mój pierwszy kontakt z pompami/piecami więc na razie ustawienia są takie jakie podczas pierwszego uruchomienia ustawił Pan z NIBE. Czy warto coś zmienić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.01.2014 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Pyxis nie wydaje mi się - temp ustawiona na 17.5 stopnia w domu. Oczywiście grzałka jest włączona i przy -400 stopniominutach się uruchamia. Na początku odpalona była funkcja suszenia podłogi i może dłużej pracowała. Serwis NIBIE stwierdził, że mam glikol do -22 i może tak sobie to chodzić. Jest to mój pierwszy kontakt z pompami/piecami więc na razie ustawienia są takie jakie podczas pierwszego uruchomienia ustawił Pan z NIBE. Czy warto coś zmienić ? Opisz dokladniej jaki masz domek, jaka pompa i przypomnij jakie DZ. Napisz tez w jakim stanie teraz jest domek. Ile czasu chodzi pompa. Ile na grzalce (jesli masz takie info)? To, ze masz glikol rozcienczony na -22*C nie jest powizane ze stanem "termicznym" Twojego DZ.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marecki_0luk1 10.01.2014 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Opisz dokladniej jaki masz domek, jaka pompa i przypomnij jakie DZ. Napisz tez w jakim stanie teraz jest domek. Ile czasu chodzi pompa. Ile na grzalce (jesli masz takie info)? To, ze masz glikol rozcienczony na -22*C nie jest powizane ze stanem "termicznym" Twojego DZ.. Dobra to w skrócie. Dom parterowy z poddaszem ,140 m2 powierzchni użytkowej. Ściany Porotherm 24 + 20 cm TO TERMONIUM PLUS fasada 0,031 W/(m·K) Podłoga 15 cm TO Gold 0,035 W/(m·K) Dach wełna 15 + 10 Climowool DF2 0,034 W/(m·K) Pompa NIBE F1145 8kW Dom 100% podłogówka Reku Zehnder ComfoAir 350 VW Luxe (jeszce wyłączone) Obecnie w domu trwają prace wykończeniowe kafle etc. - poza tymczasowymi drzwiami wejściowymi na zewnątrz wszystko gotowe. DZ: 2 odwierty po 80mb Muovitech Turbo Collector. Pompa przepracowala 320 godzin (410 uruchomień), grzałka 27 godzin. Przy okazji zapytam czy ktoś wie co w NIBE oznacza "różn. między dod. stopn."? Edytowane 10 Stycznia 2014 przez marecki_0luk1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.01.2014 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Nie moge sie doszukac jakis "kwiatkow" w tym co napisales (pompa jest nawet przewymiarowana). Powiedz mi jeszcze, te 1,5*C na wejsciu DZ to masz po jakim czasie pracy pompy? Kiedy to odczytujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marecki_0luk1 10.01.2014 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 odczytuje to w momencie wyłączania sprężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.01.2014 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 odczytuje to w momencie wyłączania sprężarki. Czyli po jakim czasie jej pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 10.01.2014 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Nie moge sie doszukac Ty sobie tu gadu/gadu, a w elektrycznym baby tęsknią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marecki_0luk1 10.01.2014 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 sorki, zmęczenie materiału. Pompa pracuje zazwyczaj około 45 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.01.2014 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Hm... czyli krotkie cykle. Biorac nawet pod uwage, ze Cie moze spokojnie termometr na pompie oszukiwac z 1K bedzie to 2,5*C. "Powinienes" miec tak ze 4-5*C. Pompa pewnie pracuje na niskim zasilaniu, wiec COP bedzie spory (relatywnie duzo energii wyciaga z DZ). No sam nie wiem. To raczej jest wynik ponizej sredniej jak na teraz, ale biorac pod uwage, ze to domek niewykonczony, to bym nie panikowal. Te 320h pracy pompy to od jakiej daty? Kiedy zaczales grzac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marecki_0luk1 10.01.2014 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Grzanie rozpoczęliśmy 17 grudnia, przez 22 dni włączona była funkcja osuszania podłogi. Dzisiaj obniżyłem wartość stopniominut do -100 dla uruchamiania sprężarki, zostawiłem grzałkę na -400. Od 3 dni włączony czujnik temp. pokojowej - zadana temperatura 18 stopni - zobaczę przez parę dni ile będzie załączeń i ile godzin. Wiesz może co oznacza w menu stopniominut "różn. między dod. stopn." ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.01.2014 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Aaaaa, czyli to niecaly miesiac. Po prostu za mocno eksploatujesz DZ (pewnie ze 14h/dobe pompa pracuje). W tym tempie, to je zamrozisz na koniec stycznia. Nie mozesz wygrzewania chalupy zrzucic tylko na PCi. One do tego nie sluza i instalator powinen Ci powiedziec, ze masz tak nie robic. Opcji z menu nie znam. Nie mam takiej pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marecki_0luk1 10.01.2014 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Kurcze tylko kominek jeszcze nie podłączony, więc alternatyw brak. Teraz jak skończyło się wygrzewanie podłogi zmniejszyłem temp. do 18 stopni - mam nadzieję, że dzięki temu rzadziej będzie się uruchamiać pompa. Może warto podwyższyć stopniominuty dla grzałki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.01.2014 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Jesli masz mozliwosc zwiekszyc jej udzial w grzaniu, to chyba wypadalo by to zrobic. Kominek jest tez swietnym pomyslem.Jak dasz czas na regeneracje, to DZ nie bedzie tak mocno lecialo z temperatura. Eksploatuj je delikatniej i monitoruj jego tempwerature, Nie mozesz sobie pozwolic na prace DZ na zasilaniu ponizej zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marecki_0luk1 10.01.2014 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 OK, dzięki za radę. Jutro zwiększę udział grzałki - będzie bolało po kieszeni, ale trudno. Temp. zmniejszę do 16, bo Panowie mogą spokojnie w takich warunkach pracować. Kominek podłączamy za 2 tygodnie, więc też weekendowo będę mógł pozwolić pompie odpocząć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.