DiunaWO 02.01.2012 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 no właśnie to też wprost wynika z tabelek i wykresów do których podałem linka... przeczytałem i jest tak jak piszecie, ale dlaczego tak się dzieje to nadal nie rozumiem. W tej instrukcji jest mały błąd ale chyba nie ma on żadnego znaczenia. W tabelce podają punkt pracy B0/W35 i B2/W45 B2/W55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DiunaWO 02.01.2012 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Może ja źle rozumuję, ale wg mojej wiedzy to sprężarka spręża jednakową dawkę gazu o raczej stałej temperaturze (zależnej od temp DZ) i ten gaz po sprężeniu oddaje swoje ciepło wodzie w GZ. Więc jaki wpływ ma temperatura wody w GZ na pracę sprężarki? Czy ktoś mi wyjaśni gdzie jest błąd w moim rozumowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 02.01.2012 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Może ja źle rozumuję, ale wg mojej wiedzy to sprężarka spręża jednakową dawkę gazu o raczej stałej temperaturze (zależnej od temp DZ) i ten gaz po sprężeniu oddaje swoje ciepło wodzie w GZ. Więc jaki wpływ ma temperatura wody w GZ na pracę sprężarki? Czy ktoś mi wyjaśni gdzie jest błąd w moim rozumowaniu? Moze na tej samej zasadzie co silnik w samochodzie. Niby ma np. 100KM a sprobuj jechac takim 60km/h na trojce po plaskim, a sprobuj 60km/h na tym samym przelozeniu pod gorke. Zeby uzyskac wyzsze temperatury na GZ, czynnik ma pewnie wyzsze cisnienie, a wyzsze cisnienie = trudniejsza praca sprezarki. Ja to tak rozumuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DiunaWO 02.01.2012 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Moc silnika jest zależna od jego obrotów i dlatego by pod górkę pojechać z taką samą prędkością trzeba zwiększyć obroty. Sprężarka pracuje z jednakowymi obrotami (chyba że nie?) i spręża dawkę powietrza o stałej temperaturze. Wracając do tych wykresów i tabelki ze strony Vissmanna to podają oni że moc grzewcza pompy jest stała i niezależna od warunków pracy (nawet delikatnie rośnie wraz ze wzrostem temp GZ z 9,7 na 9,9 przy wzroście Gz z 35 na 45) to dlaczego większość producentów podaje moc grzewczą przy konkretnym punkcie pracy (wg normy EN 255 0/35) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.01.2012 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Ale delta miedzy DZ, a GZ nie jest stala - to ze sprezarka ma "ciezej" to wystarczy sobie sciagnac obudowe PC - przy GZ 30stC sprezarka chodzi cichutko, przy GZ 50stC uszy bola To tak jak z radiem, im głośniej tym więcej prądu ciągnie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DiunaWO 02.01.2012 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Poszukałem trochę w sieci i znalazłem fajną stronę która większość rzeczy wyjaśnia. Polecam jako lekturę:http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/opinie-o-pompach-ciepla-blog/317-ile-ciepla-daje-pompa-ciepla.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DiunaWO 02.01.2012 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 podają 0/35 bo przyjmują gorszy scenariusz, tzn że zimą zasilanie DZ spadnie ci do 0.(jak masz wyższe, to twój zysk, jak masz wyższą temperaturę DZ, to możesz sobie z tabelki odczytać interesującą cię wartość) Skoro wg Vissmanna moc pompy się nie zmienia w zależności od temperatury GZ to po co podawać ją w zależności od tej wartości? Wg nich to: B0/W35 moc 9,7 kW B0/W45 moc 9,9 kW B0/W55 moc 9,6 kW A to chyba nie jest do końca prawdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 02.01.2012 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Moc silnika jest zależna od jego obrotów i dlatego by pod górkę pojechać z taką samą prędkością trzeba zwiększyć obroty. Nie o to mi chodzilo. Wlacz trojke i jedz 50km/h po plaskiej autostradzie. Potem *na tym samym biegu* (zakladamy ze silnik wyrobi) wjezdzaj z taka sama predkoscia pod gore. Bedzie roznica w spalaniu? Ogromna A przeciez jechales takim samym samochodem, z ta sama predkoscia, na tym samym biegu. Sprezarka moze i ma stale obroty ale spreza gaz o roznej temperaturze wiec i innym cisnieniu. Im wyzsza temperatura tym pewnie wyzsze cisnienie, a im wyzsze cisnienie tym sprezyc ten czynnik zapewne jest trudniej Sprężarka pracuje z jednakowymi obrotami (chyba że nie?) i spręża dawkę powietrza o stałej temperaturze. Tu wydaje mi sie ze popelniasz blad - czynnik wcale nie ma stalej temperatury tylko zalezy od temperatury GZ. Sprezarka spreza czynnik o roznej temperaturze - tym wyzszej im wyzsza temperatura GZ Wracając do tych wykresów i tabelki ze strony Vissmanna to podają oni że moc grzewcza pompy jest stała i niezależna od warunków pracy (nawet delikatnie rośnie wraz ze wzrostem temp GZ z 9,7 na 9,9 przy wzroście Gz z 35 na 45) to dlaczego większość producentów podaje moc grzewczą przy konkretnym punkcie pracy (wg normy EN 255 0/35) ? Wydaje mi sie, ze podaja COP dla tych parametrow, a COP przeciez zalezy od zuzycia pradu przez sprezarke, a ta jak widac zalezy od parametrow w jakich pracuje pompa. Wiec podaja COP, a dla tych parametrow bo tak nakazuje norma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DiunaWO 02.01.2012 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Nie o to mi chodzilo. Wlacz trojke i jedz 50km/h po plaskiej autostradzie. Potem *na tym samym biegu* (zakladamy ze silnik wyrobi) wjezdzaj z taka sama predkoscia pod gore. Bedzie roznica w spalaniu? Ogromna A przeciez jechales takim samym samochodem, z ta sama predkoscia, na tym samym biegu. 1. Tylko że spalanie zależo od obrotów silnika a nie od jego prędkości czy przełożenia. Porównując więc spalanie do konsumpcji prądu to stałe obroty-stałe zapotrzebowanie. 2. Sprężarka spręża gaz o stałej temperaturze zbliżonej do temperatury DZ. Czynnik chłodniczy pobiera ciepło z DZ zostaje sprężony, oddaje ciepło do GZ i zostaje rozprężony. Temp. GZ nie ma tutaj nic do gadania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 02.01.2012 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 1) W silniku przy tej samej predkosci obrotowej mozesz dawokowac rozne ilosci paliwa i w zaleznosci od obciazenia moc na wale bedzie rozna, wiec na pewno nie zalezy ona tylko od obrotow. Tutaj chyba jednak bladzisz. 2) Tutaj tez myslelem podobnie jak Ty, ale wszyscy mi mowia, ze racji nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 02.01.2012 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 1. Tylko że spalanie zależo od obrotów silnika a nie od jego prędkości czy przełożenia. Porównując więc spalanie do konsumpcji prądu to stałe obroty-stałe zapotrzebowanie. No wlasnie tu sie mylisz - spalanie nie zalezy tylko od obrotow silnika 2. Sprężarka spręża gaz o stałej temperaturze zbliżonej do temperatury DZ. Czynnik chłodniczy pobiera ciepło z DZ zostaje sprężony, oddaje ciepło do GZ i zostaje rozprężony. Temp. GZ nie ma tutaj nic do gadania. Tu tez sie mylisz. Jezeli delta GZ jest mniejwiecej stala (np. 5 stC) niezaleznie od temperatury GZ, to i czynnik roboczy musi pracowac na wyzszej temperaturze. To jest przeciez normalny wymiennik ciepla - jezeli od strony GZ na wejsciu wpada 45stC a na wyjsciu 50stC, to jakie sa temperatury po drugiej stronie wymiennika? Takie same jak przy np 25/30stC ? Nie sadze Caly uklad pracuje w wyzszych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DiunaWO 02.01.2012 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 No wlasnie tu sie mylisz - spalanie nie zalezy tylko od obrotow silnika Tu tez sie mylisz. Jezeli delta GZ jest mniejwiecej stala (np. 5 stC) niezaleznie od temperatury GZ, to i czynnik roboczy musi pracowac na wyzszej temperaturze. To jest przeciez normalny wymiennik ciepla - jezeli od strony GZ na wejsciu wpada 45stC a na wyjsciu 50stC, to jakie sa temperatury po drugiej stronie wymiennika? Takie same jak przy np 25/30stC ? Nie sadze Caly uklad pracuje w wyzszych temperaturach. Oczywiście że spalanie nie zależy tylko od obrotów ale od wielu innych czynników. Np obciążenia, współczynnika oporów powietrza, toczenia itd. Co do wpływu GZ to nadal się nie zgadzam. Temp gazu w skraplaczu jest zmienna w małym zakresie i wg mnie źle to rozumujesz. Na wymienniku po stronie czynnika chłodniczego jest stała temperatura, a po drugiej stronie wraz ze wzrostem ilości odebranego ciepła temperatura (GZ) rośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.01.2012 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Sprężarka to nie grzałka, bo jakby była grzałką to by się nie nazywała sprężarką Ale to wykombinowałem:) Ty masz jako człowiek też pewną moc, ale nie zawsze musisz ją całą wykorzystywać. Weź np. piłkę i podbijaj ją ze dwa metry w górę. To jest np. parametr 0/35. Teraz weź tą piłkę zacznij podbijać na 5 metrów. To jest parametr 0/45. Różnicę od razu odczujesz. Po pewnym czasie zaczniesz głośniej sapać, podobnie jak nasza sprężarka. Ona nie jest głupia, wie że za większą pracę trzeba więcej zapłacić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 02.01.2012 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Ona nie jest głupia, wie że za większą pracę trzeba więcej zapłacić Bylo zalac DZ spirytusem to moze by choc na chwile oglupiala i mniej zarla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.01.2012 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Bylo zalac DZ spirytusem to moze by choc na chwile oglupiala i mniej zarla Koledzy by się dowiedzieli i było by już po DZ:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 02.01.2012 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Może od razu jakąś wiśnióweczką albo cytrynówką zalewać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 02.01.2012 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 DiunaWOAby uzyskać wyższą temperaturę skraplania, sprężarka musi sprężać czynnik do wyższego ciśnienia, a to wymaga większej mocy do napędzania sprężarki.Natomiast temperatura wody na wyjściu ze skraplacza jest o kilka stopni niższa od temperatury skraplania. Prawda, że proste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margask 02.01.2012 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Moc silnika jest zależna od jego obrotów i dlatego by pod górkę pojechać z taką samą prędkością trzeba zwiększyć obroty. [...] Przepraszam, że się czepiam - ale w typowym samochodzie z manualną skrzynią biegów nie dasz rady zwiększyć obrotów silnika przy stałej prędkości (chyba że bieg zmienisz); raczej należy zwiększyć dawkę paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 02.01.2012 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Witaj Marku! Kto by pomyslal, ze teoria napedu moze nam sie przydac na forum dotyczacym PCI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DiunaWO 02.01.2012 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Jak ktoś wspomniał o spirytusie to przypomniałem sobie że dzisiaj siostry urodziny, więc pojechałem z życzeniami. adiqq - wiem że jest tak jak piszesz ale nie wiem dlaczego i Ty też nie potrafiłeś mi tego wyjaśnić, więc dlatego pytam. Jakoś nikt nie odniósł się do informacji z doświadczenia przeprowadzonego na stronie którą podałem. Ktoś to czytał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.