Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Temperatury dolnego źródła


Jacek150

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Po kilkunastu godzinach pracy temp. DZ mam 0*C/-1,75*C.

W domu 20,5*C a na zewnatrz -14,2*C

Sprawdzane o godz. 8.45

Grzanie ustawione w taniej taryfie na 22*C a pozostale (tzw. obnizona) na 20*C.

 

Przeprowadzilem maly tescik, ustawilem grzanie tylko w taniej taryfie tzw. "Ekonomiczny" tryb ale z mizernym skutkiem. Gdy temp. zewnetrzne sa powyzej 0*C to jest OK, ale gdy spadaja i to tak jak obecnie w nocy mam do -18*C to "dupa blada".

Temp. wewnetrzna obnizyla mi sie w domu nawet do 19,3*C a to juz zbyt chlodno.

Ustawilem znowu tryb "Auto" i teraz "odrabia" straty spowodowane wychlodzeniem domu -nie warto bylo tak dlugo czekac. Teraz troche zuzyje pradu zanim przywroce stan sprzed testow, no ale jak sie nie sprawdzi to...

 

Ciekawe bo PCi nie pracuje cala para, na wyswietlaczu wyglada na to, ze ma jeszcze zapas a pokazuje juz 5kW mocy, zadana temp. zasilania 32*C

 

Pzdr.

Edytowane przez piwopijca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przeprowadzilem maly tescik, ustawilem grzanie tylko w taniej taryfie tzw. "Ekonomiczny" tryb ale z mizernym skutkiem. Gdy temp. zewnetrzne sa powyzej 0*C to jest OK, ale gdy spadaja i to tak jak obecnie w nocy mam do -18*C to "dupa blada".

Temp. wewnetrzna obnizyla mi sie w domu nawet do 19,3*C a to juz zbyt chlodno.

 

Moze masz po prostu dobrana za mala moc PCi? Jaka masz pompe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze masz po prostu dobrana za mala moc PCi? Jaka masz pompe?

 

PCi mam raczej dobrana na "miare" do mojego domu. Ma 5,9kW mocy i w zasadzie do -20*C a zeszlej zimy i do -27*C schodzilo, wystarczala zeby temp. w domu utrzymac na poziomie 21*C-22*C.

Na moj dom tylko tania taryfa nie wystarczy gdy na zewnatrz ponizej -15*C utrzymuje sie kilka dni.

Pic polega na tym, ze probowalem zoptymalizowac ustawienia ale mija sie to jak widac z celem.

Dla temp. ponizej 0*C lepiej w moim przypadku ustawic na tryb "Auto", gdy temp. wzrosna powyzej 0*C to moge zmienic na tryb "Ekonomiczny" i wowczas spokojnie da rade w tanich pracowac.

Mam za male zyski na taka powierzchnie ogrzewana, moze w malym domku by cos pomoglo ale przy 215m2 podlog to zaczynaja byc owe zyski malo istotne.

Na razie ustawienia takie jak rok temu, poczekam az sie "zregeneruje" dom po moich testach i pokombinuje cos dalej, no chyba ze to juz sa ustawienia optymalne.

 

@wit74, byles szybszy :)

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pic polega na tym, ze probowalem zoptymalizowac ustawienia ale mija sie to jak widac z celem.

 

Dlatego mowie, ze przy wiekszej mocy pompy bez problemu by sie to udalo. Tak musisz grzac tez w drogiej taryfie i caly czas mrozisz DZ nie dajac mu sie regenerowac za duzo czasu. CZy to jest dobrze dobrana PCi? Moze jest, ale ja bym woal miec kilka kW wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>piwopijca masz pompę 6kW przy 215m2 , ja przy 250m2 do grzania mam 14kW , ocieplenie podobne jak u ciebie tj. ściany 20cm styro , podłoga 20cm styro , dach 40cm ekofibru , okna 3 szybowe . Napisz jak możesz ile wyszło ci zapotrzebowanie na energię końcową EK , u mnie jest 30,15 kWh/(m2rok) , czy ja przypadkiem nie mam za mocno przewymiarowanej pompy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobotę odpaliłem kominek, pierwszy raz w tym sezonie grzewczym...i pózniej żałowałem...bo długo się paliło, na parterze było ciepło, podłogówka z parteru włączyła się późno, a nad razenem było chłodno, bo nie zdążyło się nagrzać...

 

Ladnie widac dlaczego przy takim ukladzie z kominkiem nie sprawdzaja sie sterowniki pokojowe tylko pomiar temp wylewki i tym sterowanie praca PCi ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie PC Vailant VWS101/2 10,5KW, DZ poziome 800m PE40, 220m2 ogrzewane, tylko PC.

Temperatury DZ rano to z:1,5 p:-2. W domu po nocce 23st, zadane 21st. Dziś obniżyłem krzywą z 0,20 do 0,15.

W te mrozy pompa chodzi około 14h/dobe.

 

Jest to pierwszy sezon - dużo wilgoci technologicznej.

Pompa uruchomiona końcem sierpnia 2011 - ok 2500KWh na podliczniku.

O ile więcej energii na ogrzewanie potrzebował budynek w I sezonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to jest prawidłwy dobór mocy. Takich dni w ciągu roku jest kilka...nie warto z powodu tych kilka dni kupować PC o większej mocy(koszty) i wykonywać wiekszego DZ(też koszty)

 

DZ dobierasz do zapotrzebowania budynku na cieplo a nie do pompy. Jak ma za male DZ (bo ma za mala pompe) to albo w te zimne dni bedzie grzal grzalkami (dobra droga) albo zamrozi sobie DZ ("gorsza" droga). Gdzies sie myle? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mowie, ze przy wiekszej mocy pompy bez problemu by sie to udalo. Tak musisz grzac tez w drogiej taryfie i caly czas mrozisz DZ nie dajac mu sie regenerowac za duzo czasu. CZy to jest dobrze dobrana PCi? Moze jest, ale ja bym woal miec kilka kW wiecej.

 

Hm... wiesz ze tak mozna w nieskonczonosc powiekszac sobie moc pompy. Kazde dodatkowe kW mocy za darmo nie jest, wymusza zwiekszenie DZ -dla mnie nieoplacalne juz by to bylo. Ja ustalilem sobie pewne granice "przyzwoitosci" ile moge wydac na instalacje grzewcza i je osiagnalem, nie bralem pod uwage niepotrzebnego zwiekszania kosztow skoro korzysci z tego beda ledwo odczuwalne lub wogole. Pamietaj, ze zbyt mocne nagrzanie w taniej (nocnej) taryfie nie wplynie korzystnie na komfort w domu a to jest podstawowy czynnik ktory wiekszosc z nas bierze pod uwage, musialbym zwiekszac pojemnosc cieplna calego budynku bo to co mam bylo by za slabe na wieksza pompe.

 

>piwopijca masz pompę 6kW przy 215m2 , ja przy 250m2 do grzania mam 14kW , ocieplenie podobne jak u ciebie tj. ściany 20cm styro , podłoga 20cm styro , dach 40cm ekofibru , okna 3 szybowe . Napisz jak możesz ile wyszło ci zapotrzebowanie na energię końcową EK , u mnie jest 30,15 kWh/(m2rok) , czy ja przypadkiem nie mam za mocno przewymiarowanej pompy ?

 

Nie ufam zbytnio obliczeniom na certyfikat energetyczny -nie oddaja stanu faktycznego domu.

Wynik Ek=6,9 kWh/(m2*rok) ,Ep=33,9 kWh/(m2*rok)

 

Nie samo ocieplenie stanowi o zapotrzebowaniu domu, pewnie to doskonale wiesz.

Jakosc prac, wykonczenia etc. ma nieraz wiekszy wplyw niz same centymetry izolacji.

Ja mam sciany z BK 400 ale 36cm i styro 20cm a U sciany wychodzi mi ok. 0,11, w dachu mam pianke otwarto-komorkowa 30cm, w podlodze na parterze 30cm styro a na pietrze 10cm styro, pomiedzy garazem a domem na scianie 10cm styro od strony garazu, okna tak jak Ty trojszybowe zarowno pionowe jak i polaciowe. Za to mam drzwi wejsciowe chyba bardzo kiepskie mimo ze maja 9 cm grubosci i sa z litego drewna, uszczelki przy mrozie twardnieja i nie spelniaja swojej roli do konca, mam kominke w ktorym rzadko pale i jest jak dla mnie mostkiem, schody lane tez sa mostkiem, sciany dzialowe parteru (na szczescie nie za duzo) tez nie pomagaja.

Jak widzisz nie jest rozowo :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... wiesz ze tak mozna w nieskonczonosc powiekszac sobie moc pompy. Kazde dodatkowe kW mocy za darmo nie jest, wymusza zwiekszenie DZ -dla mnie nieoplacalne juz by to bylo.

 

Ale jak juz pisalem: To nie jest kwestia Twoich zalozen. Wielkosc DZ jest bezposrednia konsekwencja zapotrzebowania domu na cieplo. To Ci determinuje jego wielkosc a nie zalozenia finansowe. Jak zaoszczedziles na DZ i masz za male zostaja grzalki (nawet przy 20kW PCi) i COP=1, albo zamrozenie DZ poprzez zbyt duzy pobor energi.

 

Moc pompy przy dobrze dobranym DZ to sprawa drugorzedna. Po prostu mniejsza bedzie pracowala dluzej. Byle by nie byla tak mala, ze nie starczy jej godzin w dobie na nagrzanie :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jest to pierwszy sezon - dużo wilgoci technologicznej.

Pompa uruchomiona końcem sierpnia 2011 - ok 2500KWh na podliczniku.

O ile więcej energii na ogrzewanie potrzebował budynek w I sezonie?

 

Wiesz co, ja nie zaobserwowalem jakis specjalnie wielkich roznic w pierwszym sezonie czy w drugim (teraz mam trzeci sezon), roznica moze byla na poziomie 5%-10% i to wszystko. Nie liczylbym na jakies rewolucje w kolejnych sezonach, mysle ze max mozesz zejsc o jakies 15%.

Ja w pierwszym sezonie zuzylem na co 2 159 kWh tj. 26/11/2009 do 10/04/2010 (135 dni grzewczych) do temp. 17,5*C (koszt ok. 860zl) , w drugim juz na cele co+cwu poszlo mi 4 027 kWh tj. 01/10/2010 do 30/09/2011 -caly rok i grzane do temp. 21*C-22*C (koszt ok. 1 600zl), srednio na cwu idzie mi ok. 3 kWh/dobe.

 

DZ dobierasz do zapotrzebowania budynku na cieplo a nie do pompy. Jak ma za male DZ (bo ma za mala pompe) to albo w te zimne dni bedzie grzal grzalkami (dobra droga) albo zamrozi sobie DZ ("gorsza" droga). Gdzies sie myle? :-)

 

Teoretycznie masz racje, ale teoretykow bylo juz wielu i nie zawsze teorie pokrywaly sie z realiami.

Zeszlej zimy przy mrozach -25*C utrzymujacych sie kilka dni (oczywiscie w nocy) DZ zeszlo mi najnizej na powrocie do -2,5*C a na zasilaniu chyba -1,5*C bylo najmniej.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak juz pisalem: To nie jest kwestia Twoich zalozen. Wielkosc DZ jest bezposrednia konsekwencja zapotrzebowania domu na cieplo. To Ci determinuje jego wielkosc a nie zalozenia finansowe. Jak zaoszczedziles na DZ i masz za male zostaja grzalki (nawet przy 20kW PCi) i COP=1, albo zamrozenie DZ poprzez zbyt duzy pobor energi.

 

Moc pompy przy dobrze dobranym DZ to sprawa drugorzedna. Po prostu mniejsza bedzie pracowala dluzej. Byle by nie byla tak mala, ze nie starczy jej godzin w dobie na nagrzanie :-))

 

Czy mozesz troche miedzy wierszami "poczytac"?

Wyrwiesz kawalek z kontekstu i "obrabiasz" to jak stolarz drewno.

Wiem ze chcesz "zablysnac" ale chyba nie bedziesz walczy z wiatrakami, skoro napisalem Ci ze zeszloroczna zima ..., temp. DZ i wewn. ... etc. a Ty wogole zdajesz sie tego nie zauwazac to chyba nie ma sensu dyskutowac.

Troche zachowujesz sie jak TB, co sie nie napisze to zawsze izolowanie od srodka jest lekiem na wszystkie problemu inwestora!

LUZIK i zrozumienie, przeciez troche piszemy tutaj skrotami myslowymi i nie bierz wszystkiego tak doslownie :)

 

Bylo by chyba milo gdybys nie uwazal wszystkich inwestorow za debili, ktorzy tylko po kosztach wybieraja instalacje.

To byl rowniez skrot myslowy, mialem sporo roznych ofert i wybralem wg mnie najbardziej rozsadna - nie pisz prosze, ze Ty bys to zrobil lepiej, taniej itp. bo nie masz pojecia jakie byly zalozenia, mozliwosci, warunki etc.

 

Nia nadazam odpowiadac hehe...

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...