agnikkrol 26.02.2004 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2004 Czy chudziak 5 cm wystarczy pod ogrzewanie podłogowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przekorek 26.02.2004 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2004 Troche niebezpiecznie zadane pytanie: Gdzie ten chudziak? jeżeli z jakichś względów pod styropianem (wtedy bez znaczenia) - czy na styropianie jako posadzka (wtedy zalecam 7-8 cm betonu B12,5 - nie za chudego, żeby nie był za słaby). Oczywiście zawsze do ogrzewanej wylewki beton z plastyfikatorem (!!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agnikkrol 26.02.2004 10:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2004 Chudziak czyli pierwsza warstwa podłogi bezpośrednio na piasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przekorek 26.02.2004 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2004 Z niejasnych przyczyn odczuwam chudość tego rozwiązania. Nie jestem fachowcem, moja wiedza kończy się 3 ulice wcześniej, ale 5 cm... Czemu nie dać 10? MOże jaki budowlaniec tu wpadnie i nas oświeci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przekorek 26.02.2004 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2004 Chudość widzę naszego toku rozumowania coraz większą: A czemu nie normalny B15, zazbrojony chociaż siatką? Co będzie jak ci piasek jeszcze kapke osiądzie, chudziak popęka, styropian nie utrzyma i...co wtedy?BUdowlancy z krwi i kości - odezwijcie sie kto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 26.02.2004 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2004 Mnie doradzono, aby dać zwykły B15, dodatkowo zazbrojony, o grubości 10 cm. To wzsystko ze wzgledu na mozliwość osiadania piasku. I jest ok. Leży już prawie dwa lata. Teraz będę na tym robił elektryczne podłogowe. Oczywiście najpierw ocieplenie, potem wylewka z kablami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moritz 27.02.2004 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2004 Chudziak czyli pierwsza warstwa podłogi bezpośrednio na piasku. 5 cm to za mało - min. 10. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 22.03.2004 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2004 W ostatnim Muratorze podawano ze chudziak robi się rozsypując cement na piach a następnie miesza się to grabiami do jednolitej barwy. Taką mieszaninę polewa się wodą i ubija. Co na to praktycy? Jeżeli to akceptujecie to podajcie proszę np. 25 kg worek cementu na jaką powierzchnię rozrzucić by uzyskać 5cm odpowiednio wytrzymałego chudziaka? Będę roboł to sam więc proszę o ewentualne kruczki w wykonawstwie. Podłoga na gruncie piaszczystym, na chudziak 10 cm styropianu + podłogówka i 7 cm wylewka ale to już myśię robota dla specjalistów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stefbud 23.03.2004 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2004 W ostatnim Muratorze podawano ze chudziak robi się rozsypując cement na piach a następnie miesza się to grabiami do jednolitej barwy. Taką mieszaninę polewa się wodą i ubija. Co na to praktycy? Jeżeli to akceptujecie to podajcie proszę np. 25 kg worek cementu na jaką powierzchnię rozrzucić by uzyskać 5cm odpowiednio wytrzymałego chudziaka? Będę roboł to sam więc proszę o ewentualne kruczki w wykonawstwie. Podłoga na gruncie piaszczystym, na chudziak 10 cm styropianu + podłogówka i 7 cm wylewka ale to już myśię robota dla specjalistów Też mnie to interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PADI 23.03.2004 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2004 W ostatnim Muratorze podawano ze chudziak robi się rozsypując cement na piach a następnie miesza się to grabiami do jednolitej barwy. Taką mieszaninę polewa się wodą i ubija. Patrzac na Twoj dom to cieniutko to widze. Masz pewnie ze 100 m/2. Teoretycznie mozliwe, ale w praktyce rozwiazanie dobre wykonujac np. pow. garazu ale nie 100 m dom. Oszcednosci praktycznie zadne, niepewnosc takiego rozwiazania (woda wyplukujaca ,,miodzik,,) robocizna pewnie troche tansza. Powiecie, ze to przeciez tylko,, chudziak,, ale.... jest tyle innych etapow budowy gdzie mozna oszczedzic wieksze pieniadze mniejszym nakladem pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 23.03.2004 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2004 PADI napisał Patrzac na Twoj dom to cieniutko to widze. Masz pewnie ze 100 m/2. Teoretycznie mozliwe, ale w praktyce rozwiazanie dobre wykonujac np. pow. garazu ale nie 100 m dom. Oszcednosci praktycznie zadne, niepewnosc takiego rozwiazania (woda wyplukujaca ,,miodzik,,) robocizna pewnie troche tansza. Z garażem 150sqm. Dlaczego taki pesymizm? Przecież dom jest poszatkowany fundamentami między którymi będzie chudziak. Zakładam że będę robił zaczynając od najmniejszych pomieszczeń i tak stopniowo aż do salonu nabieając praktyki. Wszędzie oferty opiewają najtaniej na 10pln/sqm za samą robociznę. Wydaje mi się że ta robota nie jest z zakresu najtrudniejszych i dlatego odważam się przymierzyć do tej przygody. A ponieważ nigdy nawet nie widziałem jak to się robi stąd moja prośba o radę jak to robiliście albo Wam robili. Założenia wyjściowe: woda w wężu jest, zagęszczarkę mogę pożyczyć, łopatę i grabie umiem trzymać a worek 25 kg udźwignę. Przy okazji w garażu (45sqm) ile dawać styropianu i jaki gruby jastrych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PADI 23.03.2004 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2004 Z garażem 150sqm. Dlaczego taki pesymizm? Opisz jak ci poszlo moze i ja sie na jesien skusze na to grabienie. Pesymizm mowisz. NIe lepiej wynajac pomocnika za powiedzmy 100 zl dniowki, ktory Ci zrobi i podwiezie beton z betoniary a Ty tylko ukladasz i rownasz.2 dni ciezkiej pracy i zrobione. Roznica w cenie 200 zl. a beton lepszy.150 m/2 grabienia (dokladnego) noszenie workow, polewanie, zageszczanie, rownanie. Ok da sie zrobic tyle ze troszku ciezko bedzie.Jak chcesz zageszczac zageszczarka (tego nie rozumiem) to wypozyczenie zageszczarki bedzie drozsze niz praca pomocnika.To moje zdanie. Powodzenia i daj znac jak juz zrobisz.POZDR>< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 24.03.2004 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2004 Do PADIOK. Twoja argumentacja mnie przekonuje. Muszę ją rozważyć a moje wrodzone lenistwo wiem co mi podpowie. A reszta co? Nie stosowaliście chudziaka czy temat zbyt błahy by strzępić klawiaturę? Opowiedzcie chociaż proszę jak to u Was było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EIMUND 27.03.2004 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2004 Odnośnie chudziaka to technologie są różne: 1. Można - jeśli to możliwe - zagrózować powierzchnie, wylać rzadki beton i wyrównać . To stara ale dość często jeszcze stosowana metoda 2. Najczęściej stosowana: 10cm warstwa betonu z najlepiej dwiema (ale z zasady wystarcza jedna) warstwami siatki zbrojeniowej. Nie ma różnicy czy użyje się betonu B12,5 czy B15. Wytrzymałość i odporność chudziaka zależy od stosunku betonu do zbrojenia a nie od ilości cementu!!!!! Grubość chudziaka nie może być mniejsza od 8cm. Jak gruba max.? - to zależy od wysokości progów w drzwiach. Standardowo stosuje się grubość w przedz. 8-15cm. pozdrawiam i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekMarusza 27.03.2004 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2004 Szanowni Koledzy ! Cos mi sie zdaje ze zapomnielismy co to takiego chudy beton A to przeciez beton o malej wytrzymalosci na sciskanie, np. B7.5 czy B10, i nic innego ! Betony B15 czy B20 to betony konstrukcyjne. Zbrojenie betonu chudego uwazam za bezsens, poniewaz nie tworzy on wastwy konstrukcyjnej a tylko podkladowa: na nim, np. po ulozeniu ocieplenia, robi sie dopiero wylewke z B15 (np. 5 cm), która nalezy zbroic. Ejmund - wytrzymalosc betonu wlasnie zalezy od zawartosci cementu: jesli nie, to spróbuj zrobic beton zawierajacy 50 cz. piasku i 1 cz. cementu i zazbrój go dodatkowo. Jak myslisz - bedzie sie trzymac kupy ? Ja watpie hej - Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EIMUND 28.03.2004 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2004 Myślę, że popadasz w skrajność. Gdyby cement był niepotrzebny to nikt by go nie używał. Trudno mi będzie rozwiać twoje wątpliwości więc jeśli chcesz chętnie skontaktuję cię z technologami np. z besty beton czy dickerhoffa. A teraz podam ci drobny przykład: Beton B30 stosowany jako posadzka przemysłowa. To b. mocna konsystencja betonu lecz nie dlatego że dodajesz ok. 100kg cementu więcej do 1m3 betonu a dlatego, że jest w nim ok 400kg!!!! zbrojenia w postaci drobnych opiłków i pospółki. Ja doskonale zdaję sobie sprawę że realia przy wylewaniu chudziaka są takie anie inne i wiem że ze zbrojeniem czy beż efekty wylania są podobne, no ale cóż. pozdr. i czekam na odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mjablo 28.03.2004 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2004 Wzrost cementu ma od pewnej wartosci juz drugorzedne znaczenie, jesli chodzi o poprawienie wlasciwosci betonu. Cechy betonu mozna polepszyc przez dobor odpowiedniego kruszywa.Chudy beton to faktycznie beton niskiej wytrzymalosci (B7.5;B10) i w praktyce najczesciej stosowany jako podkladowy.Ale wg nowej PN z 2002 nie jest takie oczywiste stosownie betonow niskiej wytrzymalosci jako betonow podkladowych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 28.03.2004 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2004 A teraz podam ci drobny przykład: Beton B30 stosowany jako posadzka przemysłowa. To b. mocna konsystencja betonu lecz nie dlatego że dodajesz ok. 100kg cementu więcej do 1m3 betonu a dlatego, że jest w nim ok 400kg!!!! zbrojenia w postaci drobnych opiłków i pospółki. Ja mam wobec tego co napisales pytanie czy bez tych "smieci" w postaci jakis opilkow wg Ciebie nie jest mozliwe uzyskanie betonu B30? Nie jest prawda ze beton o wytrzymalosci wiekszej otzymuje sie poprzez dodanie jakiegokolwiek zbrojenia. Klasa betonu zalezy od rodzaju zastosowanego kruszywa oraz proporcji cementu do kruszywa. Klasa betonu oznacza wytrzymalosc "samego" betonu nie wytrzymalosc betonu plus zbrojenia. Co do warstwy chudego betonu..... to przede wszystkim konieczne jest własciwe zageszczenie podsypki pod tym betonem i w 99% przypadkow nie jest konieczne zbrojenie tej warswy zadnymi pretami. Ale oczywiscie nalezy sie trzymac zawsze tego co napisane w projekcie. Jezeli nie zagescimy wlasciwie podkladu to cale nasze zbrojenie tez nic nie da. Moze chwilowo utrzymac chudy beton w calosci ale jezeli podloze faktycznie osiadzie to predzej czy pozniej to wszystko peknie, a prety moge ewentualnie utrzymac to w "całosci" tzn poszczegolne fragmenty nie dadza sie np wyjac z posadzki, tylko to nic nam nie da bo ewentualne pekniecie jezeli nastapi po ulozenie kolejnych warsw posadzki przeniesie sie wyzej. Styropia rozwniez peknie a w slad za nim wierzchnia warstwa wylewki.Warstwa chudego betonu ma z zalozenia lezec cala powierzchnia na podłozu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kgadzina 28.03.2004 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2004 Dorzucę kilka suchych faktów żeby uporządkować dyskusję o betonach:1. Rozsypany piasek wymieszany z cementem i ew. polany wodą to jedynie tzw. stabilizowane podłoże nie mające nic wspólnego z betonem. Ani z tzw. "chudziakiem" ani z betonem konstrukcyjnym. To dwie różne rzeczy.2. Chudy beton to w zasadzie jedynie warstwa wyrównawcza, którą układa się na zagęszczone podłoże (z piasku, pospółki albo gruntu rodzimego) po to żeby ułatwić wykonywanie dalszych operacji budowlanych. Klasy betonu uzywanego jako chudziak mogą być rózne, najczęściej są to betony o niskiej klasie wytrzymałościowej np. B-7,5 lub B-10, ale spotkałem i takie budowy gdzie jako chudziak szedł B-15. Co do grubości warstwy - najczęściej zakłada się ze jest to 10 cm, bo 5 cm naprawdę nie da się rozprowadzić, a większe grubości są ekonomicznie nieuzasadnione. Betonu chudego nie zbroi się, bo nie jest on elementem konstrukcyjnym.3. Jak słusznie zauważa jajmar o klasie betonu nie stanowi jego zbrojenie, bo beton zazbrojony to już żelbet (a więc kompozyt uzyskany z betonu i stali). Klasę betonu uzyskujemy konstruując recepturę mieszanki betonowej zawierającą odpowiednie proporcje i rodzaje cementu, kruszyw i wody.4. Natomiast dodawanie jak ktoś tam to określił "opiłków" (które wcale nie są opiłkami lecz odcinkami drutu stalowego lub czasem mosiężnego o ściśle ustalonej średnicy, długości i kształcie - i tworzą tzw. zbrojenie rozproszone) ma na celu poprawę własności mechanicznych posadzek, przede wszystkim wyższą odporność na pękanie pod punktowym obciążeniem, a także przeniesienie naprężeń skurczowych wywołanych procesem hydratacji cementu podczas wiązania betonu.Jako zbrojenie rozproszone stosuje się obecnie również cięte włókna polipropylenowe, jednak zasadniczo należy pamiętać o tym że zbrojenie rozproszone NIE ZASTEPUJE zbrojenia konstrukcyjnego.5. Warto również rozrózniać podstawowe parametry okreslające mieszankę betonową, ktoś tam wyżej pisał o mocnej konsystencji betonu..... Hm.... sądzę że chodziło mu raczej o klasę betonu, która określa wytrzymałość stwardniałego betonu na ściskanie po upływie 28 (lub 56) dni, np. B-10, B-15, B 25. Konsystencja to najprościej ujmując parametr który mówi o tym czy mieszanka jest gęsta czy rzadka np. K-1 suchy beton, K-2 beton gęstoplastyczny, K-3 beton plastyczny, K-4 beton półciekły K-5 beton ciekły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mjablo 29.03.2004 03:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2004 Uzupelniajac wypowiedz kgadziny.Betony z dodatkiem "odcinkow drutu" nazywamy fibrobetonami,od ang. fibre - wlokno, stosowane sa rozne wlokna: stalowe (frezowane, ciete z blachy, z drutu), polymerowe... Faktycznie jest odporny na pekniecia wywolane skurczem, ale jeszcze ma jedna b. wazna ceche o ktorej tu nie bylo mowy: udarnosc (ok. 10 razy wieksza dla wlokien stalowych)Dla zainteresowanych:http://www.vulkan-brasil.com.br/ingles/htmls/conteudo_harex_produtos.htmlehh pozno juz a raczej wczesnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.