CityMatic 26.03.2011 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 W jednej warstwie, czy 2. Boję się, że wykonawca i tak zostawi mostki i całość nie bedzie miała sensu. W jednej warstwie - styropian frezowany. To najlepsze rozwiązanie, ogranicza się powstanie mostków, tworzy się równomierne ocieplenie, używając dobrej pianki do klejenia zmniejsza się koszty i niweluje błędy (szczególnie takie w które usuwają szpary zaprawą do klejenia to najczęstszy i najbardziej niebezpieczny z mostków). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sero0 26.03.2011 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Wiatm Planuje postawić domek z Ytonga energo 36,5 Jak gruby dołożyć styropian, wiadomo koszty ogrzewaniaDom 150m ogrzewanie gazowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sero0 26.03.2011 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Co Cię skusiło na drożą i grubszą ścianę zamiast Ytonga 24cm ? Na to 18-20cm styro i mamy fajny,ciepły domek W moim odczuciu grubsza i droższa znaczy cieplejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ahya 26.03.2011 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 W moim odczuciu grubsza i droższa znaczy cieplejsza A w moim odczuciu wywalasz niepotrzebnie pieniądze na grubszą ścianę, aby zaoszczędzić na ogrzewaniu. Czyli pozbywasz się kasy, aby kasa Ci została - trochę mało sensowne. 24 cm dla mnie spokojnie wystarczy, do tego 15-20 styropian i domek naprawdę będzie ciepły, a koszty ogrzewania nie zabiją portfela. Ale i tak zrobisz jak chcesz, jednak podlicz koszty i zyski z takiej decyzji, bo może okazać się zupełnie nietrafiona. Odczucia trochę mało przy budowie domu. Niedługo ludzie będą ocieplać 30cm styro ściany 44 cm... Ja po wielu opiniach, artykułach wybieram tani BK 24cm + dobry styropian 20cm, a działówki robię z silki 12cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JJ. 26.03.2011 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 A czemu działówki z silki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 26.03.2011 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Ja po wielu opiniach, artykułach wybieram tani BK 24cm + dobry styropian 20cm, a działówki robię z silki 12cm. Tylko pamiętaj, że jeśli stawiasz ścianki działowe z sylikatów a domek nie ma podpiwniczenia to pod ścianami działowymi również muszą być ścianki fundamentowe(ze względu na ciężar) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ahya 26.03.2011 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Dla kolegi JJ.,silikat jest materiałem dobrze akumulującym ciepło,znacznie lepiej niż BK,jest także materiałem dobrze regulującym wilgoć w domu.Ja również będę budował w takiej technologii. Dokładnie te same powody, które podał Arturo72. Do tego dodam lepszą izolacyjność akustyczną silikatów i fakt, że się mniej rysują, są wytrzymalsze. CityMatic, pierwsze słyszę o czymś takim, ale poczytam dalej Zresztą planuję płytę fundamentową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gustaw Fijak 26.03.2011 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 tylko CityMatic zwrocil na to uwagę, widać są osoby ktore czytaja inne watki nie tylko polowicznie ida w przeswiadczenie piszacychmozna dzialowki z silikatow, ale roowniez mozna calosc zrobic z BK co akumulacyjnosc ma ci dac przy dzialowych bo akustycznosc to sie jeszcze zgodze tylko ze i tak drzwiami najwiecej halasu przelezie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 26.03.2011 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Zresztą planuję płytę fundamentową. Płyta niweluje to zjawisko gdyż kratownica zbrojenia równomiernie przenosi obciążenie na cała powierzchnię. Brak odpowiedniego "podparcia dla ciężkich ścianek działowych powoduje początkowo zarysowanie chudziaka, następnie zerwanie izolacji poziomej w konsekwencji zawilgocenie ścian działowych. W kilka lat dochodzi do pęknięć przy stropie, pękają cokoły (gdy są np z ceramiki) w najgorszym przypadku dochodzi do przemieszczeń i wypaczeń drzwi i zerwania wiązań objawiające się zarysowaniem ścian wg spoin silikatów, katastrofą budowlaną jest fakt pęknięcia ściany zewnętrznej i elewacji zewnętrznej spowodowany naciskiem osuwającą się ciężką ściankę działową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JJ. 03.04.2011 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 Jeszcze prosze o sugestie dot. producenta. czy postawić na Ytong + silka, czy próbowac polskich producentów. Zauważyłem, że cena jest dużo mniejsza np. silikaty.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 03.04.2011 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 Jeszcze prosze o sugestie dot. producenta. czy postawić na Ytong + silka, czy próbowac polskich producentów. Zauważyłem, że cena jest dużo mniejsza np. silikaty.pl Postawił bym na rodzimą produkcję - teraz mają bardziej zaostrzone normy, niż te obowiązujące w Uni, dodatkowo prócz aspektu czysto patriotycznego można więcej negocjować upusty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 03.04.2011 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 Podłączę się pod temat.Jak łączyć ścianki działowe czy nośnie wewnętrzne silikatowe z zewnętrznymi z BK kiedy każdy z materiałów ma inną wysokość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 04.04.2011 04:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Podłączę się pod temat. Jak łączyć ścianki działowe czy nośnie wewnętrzne silikatowe z zewnętrznymi z BK kiedy każdy z materiałów ma inną wysokość? Tak jakby miały wysokość tą samą - trzeba wciąć się w ścianę z BK i w nią wsunąć sylikat, kiedyś pytałem jednego z murarzy(doświadczonego) i powiedział że zasadą jest aby zawsze obróbce poddawać miększy materiał wtedy nie popełni się błędu - to samo będzie z betonem, cegłą ceramiką itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BUDYŃ1719508858 04.04.2011 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 WitamNurtuje mnie pytanie czy różnica w kolorze porothermu 25P+W jest istotna.Moja cegła ma kolor pomarańczowy a często widuje czerwony.Słyszałem opinie,że ten który ja mam jest gorszej jakości.Czy istnieje jakakolwiek różnica czy kolor ma znaczenie czysto estetyczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 04.04.2011 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Witam Nurtuje mnie pytanie czy różnica w kolorze porothermu 25P+W jest istotna.Moja cegła ma kolor pomarańczowy a często widuje czerwony.Słyszałem opinie,że ten który ja mam jest gorszej jakości.Czy istnieje jakakolwiek różnica czy kolor ma znaczenie czysto estetyczne? Glina jako materiał bardzo naturalny w zależności od złoża ma różny kolor i kolor ten zmienia się w zależności od zawartości rożnego typu związków. Pomimo tego że każda firma stara się ujednolicić materiał i dodatkowo jest on mieszany wzbogacany itp różnymi innymi materiałami to i tak dana partia czy seria rożni się barwą którą otrzymuje się w końcowym etapie produkcji po wypaleniu w wysokiej temperaturze. Dla takich cegieł najważniejsze są parametry wytrzymałościowe, wymiarowe, przenikalności cieplnej (w dość znacznej tolerancji, mniejszej dla ścian 1W przez ilość pęcherzyków powietrza, materiałów izolacyjnych lub dodatków w postaci naturalnych włókien czy innych zwiększających izolacyjność kosztem wytrzymałości) kolor jest bardziej istotny dla elementów klinkierowych(ale tam dodaje się barwników)w strukturze dachówek w grę wchodzi powłoka z glinki płynnej dodawanej ewentualnie powlekanej w procesie wypalania, ale jako produkt właśnie naturalny zawsze są z tym kłopoty i partia potrafi nieraz różnić się kolorem. Mam wrażenie, że nie masz się czym martwić chyba, że jest to element wykończenia który ma być jednolity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gustaw Fijak 06.04.2011 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 widzisz budyn, pisałem Ci ze to glinaco do silikatow wolal bym zdecydowanie te krajowe, co do bk tez bym sie zdecydowal na krajowy jezeli chodzi o grubosc wieksza niz 24 to zrezygnuj z 36 i zrob juz sciane 1W jak nie chcesz to rob jak wiekszosc podpowiada 24cm z ociepleniem (styropian) aby nie zwiekszac kosztow.Myslales o Solbecie moze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gustaw Fijak 06.04.2011 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Mam wrażenie, że nie masz się czym martwić chyba, że jest to element wykończenia który ma być jednolity. nawet jak sie bedzie roznic to lepiej wizualnie wyjdzie a nie jak z plytek tego samego koloru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gustaw Fijak 06.04.2011 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Podłączę się pod temat. Jak łączyć ścianki działowe czy nośnie wewnętrzne silikatowe z zewnętrznymi z BK kiedy każdy z materiałów ma inną wysokość? jak juz sie upierasz na te silikaty wewnatrz to ekipa Ci zrobi, jak dla mnie proponowal bym pozostac przy BK wszedzie, i nie przekona mnie argument ze bedzie halas nie przechodzil przez silikaty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 06.04.2011 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 nawet jak sie bedzie roznic to lepiej wizualnie wyjdzie a nie jak z plytek tego samego koloru Dokładnie - wygląd jak najbardziej naturalny jest akceptowalny przez większość i "nasze" spojrzenie aby mieć coś powtarzającego się wzoru trzeba by z formy plastikowy twór o nieokreślonym składzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gustaw Fijak 07.04.2011 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 to do siebie ma klinkier ze nie jest jednolity kolorystycznie, oczywiscie nie zakladam tu ze elewacja w 3W ma byc na dole jasniejsza u gory ciemniejsza ale mozna tak pomieszac calosc ze wyjdzie bardzo fajna mozaika, sam kiedys myslalem nad 3W gdzie bk jako szkielet i klinkier na elewacje, i nikt nie przekona mnie do plytek imitujacych cegle mrozoodpornych bo to juz zupelnie inny efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.