Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompy Ciepła - Ecopol - System


Gość Gosc***

Recommended Posts

Witam , zrobiłem projekt ogrzewania podłogowego, trochę duzo pętli mi wyszło i zastanawiam sie czy nie zrobić dłuższych odcinków, proszę o porady, chcę dać dwa rozdzielacze , dom parterowy.

Zmniejszyć pętle czy tak zostawić??

Rurki dałem co 10cm i chcę tak zostawić.

http://images37.fotosik.pl/1323/5d1a440b6931e2dem.jpg[/quote

 

Ja też mam co 20 cm i co 15 w brzegowych - przy oknach około 1,2m od okna. Przy rozstawie 10 cm będzie się szybciej nagrzewac podłoga i tyle.

U mnie też będzie parterowy i 2 rozdzielacze, chyba że znajdę gdzieś na 14 sekcji. Wychodzi mi 120 l wody w rurkach i pompa 10 kw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 676
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gość Gosc***
Witam

Posiedziałem wczoraj wieczorkiem i właśnie skończyłem w ozc ze strony kisan.

Wyszło mi 9,6kw w tym straty przez went grawit-3,5 kw.

okna wsp.1

I teraz pytanie pompa 9 czy 10 kw. Cholera nie mogę nigdzie wyczytac jaki mają pobór prądu ale chyba lepiej byłoby gdyby nie zabrakło ciepełka dziś u mnie rano -21 a niby 2 strefa.

Ile wat tak +- będzie z 1mb rury przy temp zaś 33* chodzi mi tu o łazienki bo trochę małe podłogi ale będzie jeszcze drabinkowy z grzaleczką.

 

a ile masz projektowe obciążenie cieplne budynku? - to jest wartośc które najbardziej cię interesuje...

u mnie jest to 6890W - dodałem do tego 1000W na CWU(250W/osobe) czyli wychodzi 7,89kw. Pompe wybrałem 7,6kw - świadomie z małym niedoborem, bo obliczenia uwzględniają ogrzewaną piwnicę. W przypadku ekstremalnych mrozów wyłączam ogrzewanie piwnicy - bez piwnicy mam projektowe obciążenie cieplne 6156W , razem z CWU to wychodzi 7,156kw - i to się zgadza, bo w największe mrozy w okolicy -20C, z wyłączonym ogrzewaniem piwnicy, PC pracowała mi około 19-20 godzin na dobe, czyli był jeszcze zapas...zgodnie z obliczeniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , zrobiłem projekt ogrzewania podłogowego, trochę duzo pętli mi wyszło i zastanawiam sie czy nie zrobić dłuższych odcinków, proszę o porady, chcę dać dwa rozdzielacze , dom parterowy.

Zmniejszyć pętle czy tak zostawić??

Rurki dałem co 10cm i chcę tak zostawić.

http://images37.fotosik.pl/1323/5d1a440b6931e2dem.jpg[/quote

 

Ja też mam co 20 cm i co 15 w brzegowych - przy oknach około 1,2m od okna. Przy rozstawie 10 cm będzie się szybciej nagrzewac podłoga i tyle.

U mnie też będzie parterowy i 2 rozdzielacze, chyba że znajdę gdzieś na 14 sekcji. Wychodzi mi 120 l wody w rurkach i pompa 10 kw.

 

Ja chcę dać pompę 8kw - mam pytanie czy ilość wody w podłogówce = ilość mb ruy ma wpływ na dobieranie PC , czy nie ma to aczej wpływu,

Mój tok myślenia jest taki, naładować pełno rur w podłogę a później ewentualnie regulować przepływy, bo niestety na odwrót się nie da ( nie dołożę później rurek w podłogi), czy ten plan na zdjęciu wygląda dobze czy ziększyć sekcje na dłuższe??

A rozdzielacze będę miał dwa po 12 każdy (gdybym w azie czego chciał coś dołożyć o czym teraz nie wiem)

A i jeszcze jedno - czy grzejniki drabinkowe muszę puścić oddzielnie z rozdzielacza czy mogę dać np przed wejściem wody w podłogę??

Mi wychodzi 220litów wody w podłogę

Edytowane przez hunter7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc***
jeśli te twoje 9,6kw to twoje projektowe obciążenie cieplne, to dolicz do tego jeszcze zapotrzebowanie na CWU (0,25kw/osobe) i potem decyduj jaką PC bierzesz. Lepiej wziąść z małym zapasem, na wypadek gdyby twoje obliczenia rozminęły się z rzeczywistością, chyba że tak jak ja, masz możliwość wyłączyć ogrzewanie piwnicy :) Dodatwowo większa moc, pozwoli ci na lepsze wykorzystanie taniej taryfy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chcę dać pompę 8kw - mam pytanie czy ilość wody w podłogówce = ilość mb ruy ma wpływ na dobieranie PC , czy nie ma to raczej wpływu

Ilość wody w podłogówce nie ma wpływu na dobieranie pc. Plan masz ogólnie dobry, dasz więcej rurek, to zawsze będziesz mógł grzać niższą temperaturą lub na rozdzielaczu zmniejszyć przepływ, a dodać rurek nie zdołasz. Sekcje możesz porobić trochę dłuższe, spokojnie 70m, bo po 40-ci parę m daje dużo sekcji. Drabinki proponuję dać jako oddzielne sekcje, jak dasz przed pętlą, to możesz w pętli mieć już tylko zimną wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli te twoje 9,6kw to twoje projektowe obciążenie cieplne, to dolicz do tego jeszcze zapotrzebowanie na CWU (0,25kw/osobe) i potem decyduj jaką PC bierzesz. Lepiej wziąść z małym zapasem, na wypadek gdyby twoje obliczenia rozminęły się z rzeczywistością, chyba że tak jak ja, masz możliwość wyłączyć ogrzewanie piwnicy :) Dodatwowo większa moc, pozwoli ci na lepsze wykorzystanie taniej taryfy

 

Tak to moje projektowe obciążenie cieplne. Myślę że 10 kw będzie ok. , ekofibru damy trochę więcej może. Tylko czy to DZ 4x180 będzie ok? było przewymiarowane dla pompy 8kw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc***
Tak to moje projektowe obciążenie cieplne. Myślę że 10 kw będzie ok. , ekofibru damy trochę więcej może. Tylko czy to DZ 4x180 będzie ok? było przewymiarowane dla pompy 8kw.

 

czy 4x180 to zależy od tego jaki rodzaj gruntu masz...bo różnica między suchym piaskiem a mokrą gliną jest baaardzo duża...ja mam 550mb z PE40 w mokrej glinie i temperatury mam super (PC 8kw a dokładnie 7,6kw) - jest znacznie przewymiarowane jak na moją PC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc***
Swoją drogą nie wiem dlaczego takie duże straty powoduje wentylacja aż 3500 w. Może trzeba pomyślec o reku albo chociaż o gwc na początek. Dzięki za info.

 

dobrze myślisz...WM z reku to oszczędnośc około 3000-3500kwh na sezon - i można zejśc z mocą pompy...jak masz OZC zrobione, to wstaw sobie WM jakieś przykładowe sprawności reku i zobacz jak to wyjdzie w twoim konkrentnym przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien pomysł na dośc sprawne GWC trzeba by policzyc ale generalnie tak:

Planuje na wiosnę oczyszczalnie ale taką bezdrenażową a ostatnio kupowałem rynny i pomyślałem dlaczego nie wykorzystac rur spustowych z tytan cynku do gwc.

Zalety

1.niesamowite przewodnictwo cieplne lepsze od stali troszkę gorsze od miedzi,

2. właściwie niezniszczalna, nie koroduje

3. nieszkodliwe dla zdrowia

Wady

1. Tylko do fi120 są spawane na szwie - ale można położyc 2 równolegle w odległości 50-60cm od siebie o ile pamiętam jak liczyłem to dałoby to około fi 175 ale za to większą powierzchnie wymiany niż przy fi 200

 

Rury oczywiście polutowane (ewentualnie zabezpieczone dodatkowo na łączeniach) ułożone wokół zbiornika oczyszczalni.

Wychodziło mi 40 mb rury ułożonej w dwóch poziomach. 40mb x około 30 zł/m to 1200 zl plus kolanka, trochę cyny. myślę że 2000 zł to max.

W budynku a dokładniej w garażu lub zaraz przed łączą sie w jedna fi 200-wentylator u mnie oko400m3/h- rozdzielacz-pokoje.

Pytanie na ile oczyszczalnia (bakterie i inne gady) jest w stanie podgrzac grunt wokół, a 40 m rur odebrac to ciepło.

 

Podobno temp. w oczyszczalni to nawet 40 stopni ale nawet jeśli to tylko 15-20 to i tak grunt wokół po odizolowaniu od góry miałby spokojnie około 10-12 stopni.

Uwagi, porady i krytyka mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pomyślałeś odwrotnie? tj. jaki wpływ na bydlątka oczyszczalniane ma oziębienie gruntu wokół oczyszczalni? Poza tym w lecie gwc powinno raczej chłodzić, nieprawdaż? Ja mam raptem dwadzieściaparę metrów gwc z rury kanaliz. fi 200 i przy -20C na reku dostaję w okolicy zera. Właśnie o to mi chodziło :). Tytan mi się widzi, ale sąsiedztwo POŚ raczej problematyczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zyjątka się nie martwię rury nie przechodziłyby przez tylko obok zbiornika a poza tym czerpnia byłaby powiedzmy 10m przed. W kompostowniku zachodzą procesy na zewnątrz nawet przy -10 i jest ok. Ścieki dopływające już są ciepłe.

 

Z chłodzeniem racja, ale po pierwsze nie jestem pewien czy w naszym klimacie jest ono niezbędne, w domu dobrze izolowanym w środku lata u znajomych żonie było zimno. Po drugie zależy to od temperatury na wylocie jeśli będzie do 20* to i tak będzie ok a poza tym i tak będzie 2 czerpnia z przepustnicą. Powiem tak, bardziej zależy mi na ogrzaniu powietrza zimą niż schłodzenia latem.

Jeżeli instalacja dała by temp. na wyjściu zimą przynajmniej 12* to odpuściłbym sobie reku i zastosował tylko nawiew (było gdzieś na forum) jeśli nie to dołożyłbym reku i zrobił went mechaniczną w obie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra - a jak się sprawują wasze pompy z ecopol-system przy tych mroźnych mrozach ?

 

U nas pompa pracuje około 20h na dobę przy tych niższych temp (w okolicy -20 noc, -12 dzień).

 

W domu temp. 21-22C na dole i 19-21C na górze (łazienki i normalne pomieszczenia)

 

Temp. DZ 1C i 5-6C na powrocie.

 

Wieczorkami w weekend przepalam w kominku, ale więcej z tego przyjemności niż ciepełka :-)

 

W sumie stwierdzam, że pompa pracuje dość sporo, ale to wynika głównie z ogrzewania poddasza. Tam mamy problem z oknami dachowymi, które przemarzają, siłą rzeczy więc w każdym pomieszczeniu mamy mega mostek i faktycznie czuć, że to ciepło ucieka .... w sensie zimno wali tam jak szalone.

Dodatkowo nieszczelności okna tarasowego i drzwi wejściowych też są spore, ale tego nie przeskoczymy - trzeba czekać na dodatnie temp. żeby cokolwiek dostawcy feralnych elementów coś naprawili.

 

Mieliśmy małą awarię - zdechł zaworek zwrotny za pompą CWU i pompa wygrzewała CWU po czym schładzała wygrzewając podłogę, ale 2 godzinki pracy i po temacie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały dylemat, na początku chciałem kupować Polską pompę ciepła do tego zasobnik pompki obiegowe i spiąć wszystkow całość, koszt jaki sobie wyliczyłem to

pompka 12tyś

zasobnik 2,5tyś

pompki obiegowe 1,0tyś

rurki i inne 1,0tyś

razem 16,5tyś

Na dzień dzisiejszy mam okazję kupić pompę Danfosa GHP-H 8kw za około 21tyś - troszkę drożej niż moja wyliczanka ale pompa jest plug and play - do zestawu dają wszystko, tylko podłączyć rurki naczynka wyrównawcze ( w komplecie) i podłączyć wtyczkę (mufę)

Co byście zrobili na moim miejscu? pompa w sobie ma zbiornik kwasowy na 180 litrów

Mam dylemat obawiam się że nie bedę mógł regulować ręcznie pompkami i przez te komputery nie dojdę z regulacjami podłogówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zapytał o warunki gwarancji. Mam naszą (inną niż Ecopol), ale bezproblemowa pomoc w każdym aspekcie na telefon. A reku baaardzo firmowe za baaaardzo zapłatę i baaaardzo problemy z obsługą.

 

słusznie, zobacz na gwarancję i serwis. To 90% sukcesu.

BTW nie wiem czy można pisać "nasze" "polskie" pompy ciepła?

Kluczowe elementy to sprężarka Copeland lub Sanyo, pompki Grundfoss lub maks Wilo, chłodzenie Danfoss. Tam polskie jest, ale też firmy obcej a nie własnej produkcji sterowanie (większość), wymiennik, naczynia. Ciekawe czy oni chociaż sami robią obudowy do PC? Nikt z nich się nie chwali halą produkcyjną, maszynami. Chińczyki mają to samo (4x taniej!). Tylko części (wymiennik, sterowanie, hydraulika) swoje i swój serwis ... daleko. Reszta też z copelanda, daikina, wilo itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na "warunki gwarancji", a nie na okres. Mam na myśli te zapisy drobnym druczkiem. To bardzo istotne i niejeden się na tym przewiózł. Zamontujesz sam? A masz autoryzację Danfossa? A autoryzowany przedstawiciel ile bierze za przekazanie zlecenia autoryzowanemu montażyście? A ile trzeba zapłacić za okresowe przeglądy autoryzowanemu serwisantowi żeby utrzymać gwarancję?

Wbrew pozorom to są bardzo istotne pytania. I bardzo konkretne pieniążki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena Danfossa atrakcyjna - produkowany w Grodzisku Maz., pytanie właśnie ile zapłacisz za te 5 lat gwarancji, bo żeby ją utrzymać na 100% musi zamontować ją jakiś certyfikowany pan Kazio, musi co rok dokonać przeglądu, albo co x godzin pracy musisz wymienić płyn, olej itd. i to może zrobić tylko certyfikowany pan Kazio.

 

Kijanka też daje 7 lat gwarancji, ale czy to sprawia, że ich auta to taki super sprzęt? ... oczywiście nic nie mam do marki żeby nie było ..., pytanie tylko czy jest to jedyny wyznacznik.

Osobiście teraz kupiłbym samą pompę z tej samej firmy, a instalację wykonał sam. Za te same pieniążki które zapłaciłem wykonawcy miałbym to deczko lepiej rozwiązane i np zaworek zwrotny za pompką byłby metalowy odporny na 100C a nie plastikowy na 60C ... no ale 1,5 roku temu nie miałem pojęcia jak to zrobić, mimo to nie żałuję wydanych pieniążków. Pewnie że wolałbym danfossa bo to w pewnych urządzeniach górna półka i zawsze można się tym pochwalić :-) ale jestem zadowolony z posiadanej pompki, tak jak mój ojciec ze swojej kijanki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...