orzechot 20.02.2013 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Czy u nas są jakieś grzałki w pompie czy tylko ta do wygrzewania wody? Grzałka tylko do dodatkowego/awaryjnego grzania wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc*** 20.02.2013 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) Znajomy ma taki sam projekt domu. Za moją namową można powiedzieć, założył też pompę ciepła tyle że wieśmana. Generalnie wszystko robiła firma,on nie za bardzo się orientuje o co w tym wszystkim chodzi tzn DZ GZ, cop to dla niego czarna magia. Był u mnie ostatnio i pyta czy u mnie w wszystko śmiga. Jego pompa przez 2 tygodnie zeżarła 1200kwh, opowiada że załaczają mu się grzałki w pompie i że masakra. Pytałem o parametry tzn temp. DZ ma w normie 4* ale temp GZ to 37-38* trochę za wysoka wydaje mi się. Tak jak by pompa musiała podnieść temp zaś żeby uzyskać te 21* w domu. Projekt identyczny, ma trochę cieńsza izolację 15cm (u mnie 20) ale nie wydaje mi się żeby to miało aż takie znaczenie wykonawcy rozkładają ręce. Ma przyjechać ktoś od wieśmana aż z Wrocławia. Czy u nas są jakieś grzałki w pompie czy tylko ta do wygrzewania wody? u nas jest tylko ta do wygrzewania wody.... przez 2 tygodnie 1200kwh olaboga....ja przez całą zimę(1.10-31.03) zużywam 3000-3500kwh Edytowane 20 Lutego 2013 przez Gosc*** Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc*** 20.02.2013 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Opowiedział mi też pewną anegdotę o której powiedział mu jeden z wiertaczy odnośnie DZ pionowego. Podobno Jest to rozwiązanie na 15-20 lat. Robili podobno u kogoś już nowe odwierty bo cop marny. Obkopali dookoła te stare okazało się że na głębokość do 3 m (tyle odkopali) i średnicy kilka metrów wieczna zmarzlina jak na syberii. Grunt nie nadążał się regenerować i problem tylko co rok narastał. Może to tylko skutek źle wykonanych odwiertów ale coś może w tym być. Przy płaskim cykl się powtarza a tu sam nie wiem. Co o tym myślicie? Czy to mogą być skutki błędów wykonawczych czy raczej przyszły problem właścicieli pionowych? zbyt małe DZ - tak to jest jak się oszczędza na DZ więcej na ten temat można poczytac tutaj http://www.instalator.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3219%3Azamarzneite-pionowe-wymienniki-pompy-ciepa-studium-osobliwego-przypadku&Itemid=1&lang=pl jak firma oszczędza na metrach DZ (żeby cena wyszła korzystniejsza i bardziej strawna dla klienta) to niestety czasami tak bywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc*** 20.02.2013 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Podam jeszcze dane nt zużycia dla mojego domu (CO+CWU)Pazdziernik - 284kwh(39+245 droga+tania taryfa)=101zł (86% tania)Listopad - 459kwh (40+419) = 158zł (91% tania)Grudzień - 728kwh (187+541)=283zł (74% tania)Styczeń - 861kwh (319+542)=361zł (63% tania)Luty(do 20.02) - 492kwh(148+344)=197zł (70% tania) od 1.10.2012 do 20.02.2013 - 2824kwh(733+2091)=1101zł (74% tania taryfa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Instaltechnic 22.02.2013 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Podam jeszcze dane nt zużycia dla mojego domu (CO+CWU) Pazdziernik - 284kwh(39+245 droga+tania taryfa)=101zł (86% tania) Listopad - 459kwh (40+419) = 158zł (91% tania) Grudzień - 728kwh (187+541)=283zł (74% tania) Styczeń - 861kwh (319+542)=361zł (63% tania) Luty(do 20.02) - 492kwh(148+344)=197zł (70% tania) od 1.10.2012 do 20.02.2013 - 2824kwh(733+2091)=1101zł (74% tania taryfa) podrzuć jeszcze do kompletu koszt zużycia w zł w I i II taryfie i %. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc*** 22.02.2013 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 zgodnie z życzeniem uzupełniamPazdziernik - 284kwh(39+245 droga+tania taryfa)=101zł (86% tania) koszty(22+79, czyli tania 77%)Listopad - 459kwh (40+419) = 158zł (91% tania) koszty (23+135, czyli tania 85%)Grudzień - 728kwh (187+541)=283zł (74% tania) koszty (109+174 czyli tania 61%)Styczeń - 861kwh (319+542)=361zł (63% tania) koszty (186+174 czyli tania 48%)Luty(do 20.02) - 492kwh(148+344)=197zł (70% tania) koszty (86+111 czyli tania 56%) od 1.10.2012 do 20.02.2013 - 2824kwh(733+2091)=1101zł (74% tania taryfa) koszty (428+673 czyli tania 61% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej10 28.02.2013 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Który kolektor poziomy wybrac? Szerokosc działki 30m. Kolektor 8x 100m -8 rowow po 50m (tak doradzil mi instalator)a moze 4x200?4 rowy po 100m (jeden z instalatorow mowil ze max 100m! ) Rurki w odleglosci 1m od siebie (row szeroki na 1m) Odstepy miedzy poszczegolnymi petlami 3m (wiecej nie pozwala dzialka) Ogolnie pompa ma byc 9KW. Wyliczono mi DZ na 700mb (chce przewymiarowac na 800mb-czy warto?) Gleba-piaski gliniaste sredniowilogtne (badania geodezyjne do glebokosci 3m) Robic kolektor ze studzienka zbiorcza czy bezposrednio rurki do kotlowni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 28.02.2013 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Który kolektor poziomy wybrac? 8x100m to lekka przesada, bo strasznie dużo będziesz miał zaworów i łączeń oraz plątaninę rur przy rozdzielaczu. Max 100m dotyczy rury cieńszej niż PE32, na PE32 możesz robić 125-max 150m. Jeśli planujesz 700-800m, to zrób może jak najmniej sekcji, np. 3x250m z rury PE40. Wtedy bez problemów wejdziesz z tym do kotłowni bez studzienki. Jeśli dasz radę wejść do kotłowni, to nie ma sensu robić studzienki. Widzę, że chcesz robić kolektor liniowy - wtedy odstępy między rurami mogą mieć 1m, bez względu na to, czy to ta sama czy inna sekcja. Nie musisz robić przerw 3m pomiędzy sekcjami. Gdyby był spiralny, to wtedy musisz mieć odstępy pomiędzy spiralami. Oczywiście te 3m odstępy nie zaszkodzą, ale też nie pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 28.02.2013 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Do mnie przemawia wersja pierwsza. Łatwiej to praktycznie wykonać. Można zachować wymagane odległości od poszczególnych odcinków a zbytnie zagęszczenie tuż po wyjściu z kotłowni skutkuje mniejszą mocą tego obszaru.Przy takiej ilości pętli wprowadzanie wszystkich rur do kotłowni to koszmar, tylko studzienka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 28.02.2013 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Do mnie przemawia wersja pierwsza. Jeśli się zostawi 8 pętli to oczywiście tak, ale może lepiej zredukować ich liczbę ? Jeśli by była studzienka i 8x100, to od niej do pc PE40, pętle PE32 lub może nawet PE25, ale przed decyzją o PE25 trzeba by policzyć opory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 28.02.2013 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Ja bym 25 odpuścił, to prawie jak sznurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1173 01.03.2013 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Jak uda ci się kupić rurę w odcinkach 120 m to zrób z pe32 gr ścianki większa niż 2mm 6 pętli + rozdzielacz na zewnątrz. Jeżeli liniowy to rowy wystarczą 0,8 -0,9 m w zależności jaką ma koparka łyżkę, głębokość ok. 2 m. Zaplanuj gdzie będziesz chciał posadzić większe drzewka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc*** 01.03.2013 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Luty 2013- 732kwh, 293zł, 70% taniaod 1.10.2012 do 1.03.2013 =3064kwh=1197zł, 73,7% tania rok wcześniejLuty 2012 936kwh, 383zł, 55% taniaod 1.10.2011 do 1.03.2012=3432kwh=1321zł, 69% tania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej10 01.03.2013 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Bronie sie przed studzienka bo to przeciez sa straty ciepla. Rury ida w "cieplej" ziemi a pozniej wszystko i tak jest w "zimnej" studzience zebrane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 01.03.2013 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Bronie sie przed studzienka To zrób 3x 250m PE40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aleksus 01.03.2013 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Zobacz rury w obi kupujesz na metry,mają fajna cenę PE 32/2,4 kosztuje 1.48zł/mPE 40/2.0 jest po 2,45 zł/m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej10 01.03.2013 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 a co z obiegowkami przy takich dlugosciach rur? co z oporami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 01.03.2013 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Przy 3 sekcjach dla 9kW pompy i pe40 nie ma problemu bo opory będą małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciej10 01.03.2013 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 jeszcze jedno-czy jest sens dawac rury drenazowe powiedzmy 100mm (rowy dam na 80cm po srodku rura drenazowa-moze nie 750 m ale z 300? ktora bedzie doprowadzala wode z rynien) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 01.03.2013 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Nie wiem czy jest sens, choć mam coś takiego. Jeden dren wypłukał mi półmetrową dziurę w ogródku i będę go musiał odłączyć. Drugi zasila oczko mętną wodą. Zawsze można odłączyć jak będzie przeszkadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.