rwxw 08.02.2011 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2011 Proszę napiszcie czy podłogówka w garażu to dobry pomysł? Wrzuć też w ścianę rurki dla ewentualnego grzejnika. Koszt żaden, a jak masz wątpliwości to będziesz mógł testować. Duży grzejnik ewentualnie podłączysz równolegle do rozdzielacza jak kolejną sekcję podłogówki i coś tam będzie grzał. Nie skomplikuje on instalacji. W garażu chyba nie musisz mieć upału więc na jego wydajności Ci nie zależy. Podłogówkę musiałbyś dobrze zaizolować od dołu. Moim zdaniem ogrzewanie garażu jest bez sensu, bo brama garażowa zwykle jest słabo szczelna i dużo ciepła przez nią ucieka. Samo otwieranie garażu na chwilę nie jest problemem, bo powietrze ma bardzo małe ciepło właściwe i nowe zimne szybko ogrzeje się od ścian nie pobierając wiele energii. Co innego stała wymiana powietrza przez nieszczelności. Koniecznie dobrze odizoluj garaż od reszty pomieszczeń, bo garaż jest pożeraczem ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raas 11.02.2011 15:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 oooo- i to jest myśl...chyba tak zrobię.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ulka 13.02.2011 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 A co z oponami? Czy to dobrze, jeśli wyjeżdżamy na zimowych oponach rozgrzanych na ciepłej podłogówce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 13.02.2011 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 A co z oponami? Czy to dobrze, jeśli wyjeżdżamy na zimowych oponach rozgrzanych na ciepłej podłogówce? W garażu nie będziesz chyba utrzymywać temperatury 20 stopni, więc podłoga nie ma prawa być ciepła. Poza tym gdyby nawet to to nie ma znaczenia, zimówkom szkodzi tarcie w wyższej temperaturze (ci od ogumienia mówią że powyżej +10, +15 stopni) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qqlio 13.02.2011 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 (edytowane) W garażu nie będziesz chyba utrzymywać temperatury 20 stopni, więc podłoga nie ma prawa być ciepła. Poza tym gdyby nawet to to nie ma znaczenia, zimówkom szkodzi tarcie w wyższej temperaturze (ci od ogumienia mówią że powyżej +10, +15 stopni) chodzi raczej o temp podloza, a nie powietrza, wiec 20+ stopni na pewno, zeby utrzymac kolo 15 stopni. Zalezy od szczelnosci garazu. Natomiast nie sadze, zeby mialo to znaczenie dla zywotnosci opon. To chyba jak z ta karoseria Edytowane 13 Lutego 2011 przez qqlio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 13.02.2011 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 chodzi raczej o temp podloza, a nie powietrza, wiec 20+ stopni na pewno, zeby utrzymac kolo 15 stopni. Zalezy od szczelnosci garazu. Natomiast nie sadze, zeby mialo to znaczenie dla zywotnosci opon. To chyba jak z ta karoseria Zależy komu do czego garaż służy. Na początku mieliśmy w nim włączone ogrzewanie, ale doszliśmy do wniosku, że tylko dla garażowania auta wystarczy kilka stopni w plusie, więc grzanie w garażu wyłączyliśmy. Jak zewnętrzna temp. spadnie poniżej minus 10, to się włączy. Na szczęście opony nie rdzewieją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 13.02.2011 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Po tych wszystkich Waszych wypowiedziach chyba trzeba stwierdzić, że ogrzewanie garażu podłogówką nie ma sensu. (drogie w eksploatacji) Sensownym rozwiązaniem może być kaloryfer, ale gdy w całym domu podłogówka to dodatkowe koszty instalacyjne.Według mojego rozumowania wychodzi na to, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest ogrzewanie nadmuchowe. Załączane wtedy kiedy jest nam potrzebne np. naprawa samochodu, majsterkowanie - szybko i skutecznie. W takim nie ogrzewanym garażu chyba temperatura nie spadnie poniżej zera. Takie rozwiązanie będzie u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 13.02.2011 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Po tych wszystkich Waszych wypowiedziach chyba trzeba stwierdzić, że ogrzewanie garażu podłogówką nie ma sensu. (drogie w eksploatacji) . Tak z ciekawości zapytam, z czego tak wnioskujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.02.2011 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Temat był eksploatowany do bólu...Ciekawe - czemu wraca jak bumerang? Jest kilka możliwości do wyboru.Mniemanologia stosowana nie jest najlepszym kryterium.Po pierwsze - PO CO komu ten garaż?Wiata nie starczy?Jak odpowiemy sobie szczerze na to pytanie - będzie "z górki". Od razu będzie można określić JAKI ma być ten garaż.Mało kto dziś SAM SOBIE NAPRAWIA autko.Bo?Bo zwykle zaczyna się naprawę od podpięcia... komputera...To koszt postępu technicznego.W efekcie - zwykle autko tam sobie tylko stoi a my ... BYWAMY.Nie są więc w garażu potrzebne temperatury "salonowe".Byłoby jednak mało ciekawie, jakby utrzymywały się tam temperatury UJEMNE, co w stosunkowo prosty sposób DA SIĘ osiągnąć, jak zrobi się kilka prostych błędów przy budowie! Garaż budujemy, bo........No?Bo co sąsiedzi powiedzą?Bo wszyscy mają?Bo potrzebny do... (do czego?). Jak GARAŻ potrzebny do majsterkowania - to może lepiej WARSZTAT z funkcją garażowania autka postawić?Z oczywistych względów (podatkowych) jest "w bryle domu".Jednym z większych błędów jest wpychanie pod wylewkę styropianu.Odcinamy się wtedy od niskotemperaturowego ciepła Ziemi i MUSIMY wtedy takie wnętrze dogrzewać systemowo jakimś grzejnikiem.A problem, o czym większość nie wie, rozwiązuje się SAM.Te trochę ciepła z ziemi i samoistne ogrzewanie ścienne (bo garaż w bryle) w zupełności wystarcza na utrzymywanie w nim temperatur dodatnich.Jeżeli nie ocieplimy wewnętrznych ścian garażu to wcale do niego nie ucieknie jakaś olbrzymia ilość ciepła (i naszych pieniędzy).Ociepla się zewnętrzne ściany - tak jak resztę domu. Jeżeli już garaż mamy (bo ma być i już) to dom "bierze ile musi" i opowiadanie o drożyźnie w eksploatacji to nieporozumienie.Taki dom to całość, gdzie w garażu po prostu jest chłodniej jak w salonie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qqlio 14.02.2011 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Temat był eksploatowany do bólu... Ciekawe - czemu wraca jak bumerang? Jest kilka możliwości do wyboru. Mniemanologia stosowana nie jest najlepszym kryterium. Po pierwsze - PO CO komu ten garaż? Wiata nie starczy? Jak odpowiemy sobie szczerze na to pytanie - będzie "z górki". Od razu będzie można określić JAKI ma być ten garaż. Mało kto dziś SAM SOBIE NAPRAWIA autko. Bo? Bo zwykle zaczyna się naprawę od podpięcia... komputera... To koszt postępu technicznego. W efekcie - zwykle autko tam sobie tylko stoi a my ... BYWAMY. Nie są więc w garażu potrzebne temperatury "salonowe". Byłoby jednak mało ciekawie, jakby utrzymywały się tam temperatury UJEMNE, co w stosunkowo prosty sposób DA SIĘ osiągnąć, jak zrobi się kilka prostych błędów przy budowie! Garaż budujemy, bo........ No? Bo co sąsiedzi powiedzą? Bo wszyscy mają? Bo potrzebny do... (do czego?). Jak GARAŻ potrzebny do majsterkowania - to może lepiej WARSZTAT z funkcją garażowania autka postawić? Z oczywistych względów (podatkowych) jest "w bryle domu". Jednym z większych błędów jest wpychanie pod wylewkę styropianu. Odcinamy się wtedy od niskotemperaturowego ciepła Ziemi i MUSIMY wtedy takie wnętrze dogrzewać systemowo jakimś grzejnikiem. A problem, o czym większość nie wie, rozwiązuje się SAM. Te trochę ciepła z ziemi i samoistne ogrzewanie ścienne (bo garaż w bryle) w zupełności wystarcza na utrzymywanie w nim temperatur dodatnich. Jeżeli nie ocieplimy wewnętrznych ścian garażu to wcale do niego nie ucieknie jakaś olbrzymia ilość ciepła (i naszych pieniędzy). Ociepla się zewnętrzne ściany - tak jak resztę domu. Jeżeli już garaż mamy (bo ma być i już) to dom "bierze ile musi" i opowiadanie o drożyźnie w eksploatacji to nieporozumienie. Taki dom to całość, gdzie w garażu po prostu jest chłodniej jak w salonie. Adam M. No nie o drozyznie tu mialo byc, ale sensownosci roznych metod ogrzewania garazu. Wg mnie temp w garazu jest jaka jest (ale zawsze oczywiscie dodatnia) ale fajnie miec mozliwosc szybkiego podgrzania na moment wymiany zarowki, pogrania w ping-ponga, czy jakiegos dziergania z narzedziami. I wg mnie podlogowka tu sie nie sprawdzi - to jest do autora pytania. Jesli komus taki styl uzywania pasuje, to warto albo wrzucic grzejnik (przy mniejszych kubaturach) i sobie go podkrecic 2godziny wczesniej. Mozna tez wrzucic system nadmuchowy i bedzie cieplo po 15 minutach. U mnie jest to drugie, ale to akurat z powodu tego, ze w calym domu mam taka instalacje. Zreszta inaczej tej kubatury nie dlabym rady ogrzac do komfortu (~140m3 - wysoko az do skosu, zeby dalo sie dorobic domowa scianke wspin.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raas 19.02.2011 16:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 HEJ HEJ- Adam pozwolił mi zrozumieć że nie naświetliłem do końca tematu...Moj garaż poza tym że będzie miejscem garażowania auta ma jeszcze jedną funkcję .jest klatką schodową do piwnicy!. Po prostu w typowym projekcie który kupiłem wprowadziłem zmiany polegające na doprojektowaniu piwnicy pod całością domu.Zaistniała więc potrzeba wygospodarowania miejsca na klatkę schodową prowadzącą do piwnicy- padło na pomieszczenie technicze na parterze ,które jest przedłużeniem garażu. Reasumując garaż w bryle- na parterze nad piwnicą- z funkcją zejścia do piwnicy i podręcznego warsztaciku. Czy te nieszczelności bram garażowych dotyczą wszystkich typów ? uchylne- rozwierne -roletowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qqlio 20.02.2011 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 HEJ HEJ- Adam pozwolił mi zrozumieć że nie naświetliłem do końca tematu...Moj garaż poza tym że będzie miejscem garażowania auta ma jeszcze jedną funkcję .jest klatką schodową do piwnicy!. Po prostu w typowym projekcie który kupiłem wprowadziłem zmiany polegające na doprojektowaniu piwnicy pod całością domu.Zaistniała więc potrzeba wygospodarowania miejsca na klatkę schodową prowadzącą do piwnicy- padło na pomieszczenie technicze na parterze ,które jest przedłużeniem garażu. Reasumując garaż w bryle- na parterze nad piwnicą- z funkcją zejścia do piwnicy i podręcznego warsztaciku. Czy te nieszczelności bram garażowych dotyczą wszystkich typów ? uchylne- rozwierne -roletowe? Wiekszosc producentow podaje przenikalnosci cieplne bram. Dla roletowych ocieplonych to bedzie zazwyczaj ok. 3-4W/m2K. Dodajac do tego fakt, ze powierzchnia bram jest spora (u mnie np. 4mx2m) dostajemy rzeczywiscie spore straty energii. (Uwazaj, zeby dostac przenikalnosc dla produktu, a nie elementu (np. pojedynczej listwy) z bramy). Segmentowe moga byc grubsze a wiec cieplejsze. Temat mysle, ze byl mocno eksploatowany w inych dzialach. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okojan 28.05.2013 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Podbijam temat. Instalator proponuje aby dac kilka petelek podłogówki do garażu w bryle budynku (jak bedzie duży mróz to wtedy załączyć ten obieg).Garaż ocieplony z zewnątrz tak jak cały budynek. Sufit w garazu ocieplony 5 cm oraz sciana granicząca z domem takze. Jest sens dawac tam podłogówke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
syberia 28.05.2013 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 daj dużo izolacji na ściany garażu przylegające do domu , grzanie garażu jest bez sensu koleżanka dała grzejnik w garażu i zawsze ma zakręcony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek1511 22.10.2018 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2018 Witam, proszę o pomoc w dobraniu ekonomicznego ogrzewania garazu. pomieszczenie ma około 20m2 5.3 długie 3.5 szerokie 2.3 wysokie. Posiadam grzejnik w tym garazu z ogrzewania domowego (piec gazowy) ale niestety nie uzyskam tam wiecej niz 20stopni. Moj piec gazowy jak nagrzeje dom to sie wylaczy i tu jest problem. Musze cos dołozyc do tego garazu zeby miec min 26 stopni a optymalnie 28 non stop. Czytałem o kozie i piecu na olej przepracowany ale nie wiem... garaz jest ocieplony z kazdej strony, posiada brame garazowa w miare szczelna. w garazu tez idzie komin jest kratka wentylacyjna w garazu. Z garazu wchodzi sie do domu wiec nie moze za bardzo nic tam sie dymić zeby w domu nie było tego czuć. Macie jakis pomysł zeby to ugryść ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Di. 24.10.2018 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2018 Mało kto dziś SAM SOBIE NAPRAWIA autko. Bo? Bo zwykle zaczyna się naprawę od podpięcia... komputera... To koszt postępu technicznego. Bo potrzebny do... (do czego?). Jak GARAŻ potrzebny do majsterkowania - to może lepiej WARSZTAT z funkcją garażowania autka postawić? Z oczywistych względów (podatkowych) jest "w bryle domu". Adam M. Adam, po latach nie moglem sie powstrzymac - komputer podlacza sie do auta znacznie przyjemniej jak jest cieplo, szczegolnie w czasach kiedy niemal kazdy ma komputerow wiele i sa tanie, a roznice pomiedzy samodzielna naprawa a rachunkiem od warsztatu mozna wrzucic na ogrzewanie garazu i jeszcze sporo zostanie No i czym rozni sie ogrzewany garaz od ogrzewanego warsztatu z funkcja garazowania, nie zalapalem? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.