miron123 05.02.2011 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 Sytuacja wygląda następująco: robię wjazd do garażu po przeciwnej stronie niż jest teraz, drzwi zamurowuje a wykuwam otwór z drugiej strony. I tu pojawia się pytanie czy do bramy uchylnej jaką chcę wstawić (np. normstahla) muszę robić nadproże? Czy ta rama od bramy garażowej to jakaś cienka blaszka czy ona może być substytutem nadproża? Dodam, że garaż jest tak jakby przybudówką do domu a nad nim jest tylko taras który jest przecież zbrojony, tzn nad górna futryną drzwi garażowych byłoby tylko 50cm muru i dalej już podłoga tarasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertsz 05.02.2011 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 To jest cienki profil, tego nie można nazwać nawet substytutem.Wzmocnienie robisz jeszcze przed wykuciem otworu. Może warto skorzystać z pomocy prawdziwego budowlańca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 05.02.2011 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 To jest cienki profil, tego nie można nazwać nawet substytutem. Wzmocnienie robisz jeszcze przed wykuciem otworu. Może warto skorzystać z pomocy prawdziwego budowlańca? Jak wyżej, z tym jednak że wygodniej będzie wywalić otwór do samej góry, pod płytę . Spokojnie nic się nie zawali, zbrojenie nośne stropu jest oparte na dłuższych ścianach. Należy zrobić nadproże, najlepiej żelbetowe , nadmurować ile potrzeba i następnie zamontować drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budownictwook 05.02.2011 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 Nie bawiłbym się w murowanie tylko wstawiłbym profil stalowy: jakiś dwuteownik i cheja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miron123 06.02.2011 11:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 o właśnie w ostateczności myślałem o wykuciu pasa nad drzwiami i wstawieniu dwuteownika powiedzmy szerszego od planowanych drzwi po 15cm z każdej strony i zachlapanie tego betonem, a potem dopiero wykuciu otworu drzwi. czyli to rozwiązanie przejdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rav-rav 10.03.2011 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Przejdzie, tylko dobierz odpowiedni dwuteownik, najlepiej 2 połączone IPE lub INP, albo jeden HEB lub HEA.A jaką masz grubą ściane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rav-rav 10.03.2011 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Jeszcze jedno podparcie to minimum 25 cm!!!! na każdym z końców, wtedy jest optymalne przeniesienie obciążeń. I po wymurowaniu poduszki pod belke na ścianach po jej stwardnięciu, belke po założeniu należy zaklinować, tak żeby od razu przenosiła obciążenia. Albo obrzucić ją zaprawą i później wkuć w zaprawę pod belką kliny stalowe, tak żeby obciążyć belkę stropem, żeby zaczęła pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.