fotohobby 25.11.2014 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Zwiększ nachylenie krzywej, albo przesuń ja w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 25.11.2014 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Zwiększ nachylenie krzywej, albo przesuń ja w górę. Zwiększyłem temp. min. i już spokojnie doszło. Jak grzeje dłuższy czas z temp. 30 stopni jest ok,na razie dzisiaj chciałem dobić do zakładanej. Jutro zobaczę ile jej zajmie dobicie do zakładanej po wcześniejszym spadku o 0,3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 27.11.2014 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Coś chyba zrobiłem z rotametrem bo mi jeden cieknie, może za mocno dokręciłem i coś uszkodziłem? Wiem, że jakoś to szkiełko jeszcze się odkręca, może je poluzowałem i dlatego cieknie? Co posprawdzać? Ewentualnie trudna jest wymiana takiego rotametra? Dużo zachodu? Kiedy człowiek zazna spokoju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 27.11.2014 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 (edytowane) szkiełko powinno być sztywno. Ja kiedyś chciałem wyczyścić nalot wewnątrz i zamiast wypłukać tylko wodą, to zrobiłem roztwór octowy i zanurzyłem wymontowany rotametr w zbyt gorącym roztworze i to szkiełko się rozwulkanizowało, zaczęło się obracać i ciec. Wymiana jest banalnie prosta. Musisz zamknąć zawory na belkach (najlepiej jeśli masz główne przed belkami) i dodatkowo dla pewności zamknij tą pętlę (na belce powrotnej) na której wymieniasz rotametr albo nawet zamknij wszystkie na powrocie Edytowane 27 Listopada 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 27.11.2014 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 W sumie sztywno jest, ale jak jest u mnie ta czarna osłona i na niej zamocowane jest szkiełko to cieknie lekko z tego miejsca gdzie jest ta jakby"siatka" (pionowe kreski) i stamtąd) wypływa woda. Może za mocno chciałem odkręcić przepływ i coś strzeliło? Sam nie wiem. Jutro się pobawię, bo też mam szkiełka tak "zarąbane" że szok. Żeby odkręcić szkiełko to w przeciwną do wskazówek zegara kręcę samo szkło a na dole to czarne pokrętło trzymam? http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/913/kDEr4R.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 27.11.2014 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 (edytowane) ja mam inne rotametry. Nie widziałem takich rozbieralnych, zawsze szkiełko było na stałe Edytowane 27 Listopada 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 27.11.2014 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 (edytowane) W instrukcji jest, że niby można ale boję się coś zepsuć, najbardziej boli mnie ten wyciek. Montixe masz rację w moich nie można odkręcić szkiełka, nie tą instrukcję przeczytałem. Tym bardziej zastanawia wyciek i jak teraz ten rotametr wykręcić? Mam nadzieję, że tak jak pisał montixe i "stałe" szkiełko nic tu nie zmienia. Ten jeden rotametr jest chyba do wymiany, najpierw nie cieknie, później cieknie, chyba wymienię i będzie spokój. Na poniedziałek umówiłem się z innym hydraulikiem i ma popatrzyć z tą wymianą "zasilania " i "powrotu" na rurki 28mm. Asolt pisze, że to powinno rozwiązać problem, mam nadzieję, że tak się stanie i przepływ się zwiększy. byłoby naprawdę cudownie. Czekamy do poniedziałku Teraz gdy mam sterownik w sypialni, czyli teoretycznie najzimniejszym pomieszczeniu wszystkie pomieszczenia się nagrzewają,ale... trwa to naprawdę długo muszę zwiększać temp. bo niestety nie mam odpowiednich przepływów, wszystko byłoby super gdyby nie to...że sypialnia najwolniej wytraca swoje ciepło i gdy tam zaczyna być 21,3 w innych pomieszczeniach jest już poniżej 21:( najlepszym rozwiązaniem pewnie byłyby dwa sterowniki. Liczę jak cholera, że jutro wymiana tych rurek da mi większe przepływy. Byli dzisiaj z rana Panowie, popatrzyli i powiedzieli, że zmienią, ale gwarancji nie dają, że przepływ się zwiększy. Jeśli to nie pomoże to sugerowali dodatkową pompę, ale zobaczymy... skoro jest tak w projekcie to ktoś to obliczył i powinno chodzić.Do kotła jest wejście 3/4 cala a rura 28mm ma już 1" tak? To od kotła rozumiem, że trzeba dać redukcję? To nie zaburzy przepływu skoro będzie przewężenie? Rurki zmienione na 28mm na zasilaniu i powrocie od kotła do rozdzielacza i co? I to samo. Powiem szczerze, że nie widzę różnicy między przepływami przy rurkach 18mm a 28mm. Przepływy są takie same, nie wiem może rozdzielacz do dupy nie mam pojęcia. Zmęczony już tym wszystkim jestem. Inaczej to sobie wyobrażałem. Edytowane 2 Grudnia 2014 przez mest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 03.12.2014 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Z jaką temp. grzejecie swoją podłogówkę (chodzi mi o temp. zasilania ) i przy jakiej temp. zewnętrznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekwa 03.12.2014 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 (edytowane) O tym chyba decydują sterowniki w zależności od krzywej grzewczej i myślę, że ten parametr raczej ustawia się w zależności od potrzeb konkretnego budynku. Dla ułatwienia regulowania krzywymi załączam znalezioną gdzieś instrukcję: I link do fajnego opisu Vaillanta Edytowane 3 Grudnia 2014 przez tomekwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 03.12.2014 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Z jaką temp. grzejecie swoją podłogówkę (chodzi mi o temp. zasilania ) i przy jakiej temp. zewnętrznej? U mnie po 1h pracy ogrzewania w podlege leci 32*C. T zew to -2*C. Paradoksalnie w lutym przy takiej samej temperaturze na zewnatrz T zas jest w okolicach 30*C, bo DZ zimniejsze i pompa pracuje z mniejsza moca grzewcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 03.12.2014 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 sO tym chyba decydują sterowniki w zależności od krzywej grzewczej i myślę, że ten parametr raczej ustawia się w zależności od potrzeb konkretnego budynku. Dla ułatwienia regulowania krzywymi załączam znalezioną gdzieś instrukcję: [ATTACH=CONFIG]292410[/ATTACH] I link do fajnego opisu Vaillanta Decydują sterowniki, ale chyba krzywą sobie sam ustawiasz chyba, że masz włączoną autoadaptację ale i tak na kotle chyba jakąś temp wyświetla prawda? O te parametry mi właśnie chodzi. Jestem po prostu ciekaw jakie to są temp. żeby, np. nie przesadzić z ustawieniem u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekwa 03.12.2014 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Ale właśnie ten wybór krzywej zależy zapwene od bardzo wielu czynników:- samej instalacji podłogówki (jeżeli zrobisz gęściej to będziesz potrzebował niższej temperatury)- czy masz grzejnikiitp. Ja ten sezon będę w fazie wykańczania i na razie próbuje ustalić jak ma się właśnie pogodówka do utrzymania temperatury wewnątrz. Mam sterowniki w każdym pomieszczeniu ale na chwile obecną sprawdzam jakie temperatury utrzymuje PC przy całkowicie otwartych obiegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 03.12.2014 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Zależy, ale moje pytanie było inne, więc jeśli ktoś chciałby się jeszcze podzielić to zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 03.12.2014 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Ja ten sezon będę w fazie wykańczania i na razie próbuje ustalić jak ma się właśnie pogodówka do utrzymania temperatury wewnątrz. Mam sterowniki w każdym pomieszczeniu ale na chwile obecną sprawdzam jakie temperatury utrzymuje PC przy całkowicie otwartych obiegach. Punkty krzywej grzewczej musisz ustalic dla swojego domu empirycznie i to juz raczej, jak beda obece zyski bytowe - zamieszkasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekwa 03.12.2014 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Wiem, że jak zamieszkam to będzie jeszcze korekta, ale już teraz próbuję coś dobrać. Na razie zatrzymałem się na 0,4 (w terminologii V). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareckig 03.12.2014 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Dorzucę się z kilkoma pytaniami bo bez pomocy ciężko to wszystko ogarnąć Na piecu gazowym ustawiłem temperaturę 40 st. Termometry przy pompie mieszającej pokazują 25 st i 35 st. Domyślam się, że 25 stopni to powrót, 35 stopni zasilanie. I tu pytanie: z czego wynika różnica między tym co ustawiam na piecu a tym co pokazuje termometr przy zasilaniu? Czy to wynika z mieszania wody powracającej z tą płynącą z kotła? Jeśli tak to jak sprawić aby zmieniły się proporcje mieszania? Np. aby zwiększyć na zasilaniu do 40st. Póki co udaje mi się to tylko gdy podniosę temperaturę w piecu. Kolejne pytanie (wybaczcie, uczę się) : tą krzywą ustawia się w piecu? Boję się trochę grzebać w jego ustawieniach, powinienem wezwać serisanta z Termetu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 04.12.2014 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 (edytowane) ad1. jak się ma wszędzie podłogówkę oraz kociołek kondensacyjny to podłącza się ją bezpośrednio pod pompkę kociołka żeby wycisnąć maksimum z kondensacjiad2. jak się już tak podłączy to zaczyna się zabawę z KG od C1 (przy -20 na CO idzie +40), choć twój domek słabiutko ocieplony więc chyba trzeba będzie dać C2 (przy -20 na CO idzie +50)ad3. wybrałeś kociołek o za dużej mocy, trzeba by ustawić nocne wyłączenie kociołkaad4. jak już sobie dobierzesz komfortową dla ciebie KG to cała reszta sterowników stanie się całkowicie zbędnaad5. wklej schemat swojej instalacji albo jakieś zdjęcie, bo nikt wróżką nie jest i nie poda ci sposobu na ominięcie podmieszania wróżąc z fusów Edytowane 4 Grudnia 2014 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 04.12.2014 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Z tymi Tz to chyba przesada. Majac gaz moze przeciez grzac delikatnie cala dobe i jak przy -20*C pusci w podloge 33-35*C, to musial by nie miec okien, zeby nie zagrzac domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 04.12.2014 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Termet ecocondens Turbo 25kw bardzo słabo moduluje mocą, trzeba by drugi domek podłączyć żeby wyszło tam grzanie 24h/dobę, albo zmienić kociołek na coś lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareckig 05.12.2014 01:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Niby wybrałem za dużą moc, a mimo wszystko kociołek, a nie kocioł? A tak poważnie to jutro zrobię zdjęcie i wkleję. Instalację na raty robiło dwóch fachowców. Pierwszy zrobił takie cuda, że zupełnie ciepło nie miało prawa pójść na pętle. Drugi wciskał mi na siłę pompę mieszającą. A teraz się jeszcze okaże, że jest niepotrzebna :/ To co już wiem i robię to nocne wyłączenie. Z tą ilością ocieplenia trochę przesada, bo w górach nie mieszkam, w sąsiedztwie same nowe domy, a nasz jeden z lepiej ocieplonych. Co nie zmienia faktu, że zawsze można ocieplić bardziej Jutro wrzucę fotę z kotłowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.