orko 15.02.2011 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Zwróć uwagę na zewnętrzny dopływ powietrza. Przy WM jest to praktycznie konieczność. Ja mam np. coś takiego: http://www.nkominki.pl/index.php?p251,piec-wolnostojacy-espo-ii-ref-hsf02-006 Włożyłem drugie tyle szamotu (aby dodatkowo ograniczyć moc i zwiększyć akumulacyjność) i nastawiłem się na palenie wyłącznie brykietem. Nie mam jeszcze gazu więc tą kózką grzeję cały dom (piętrowy około 120 m^2 - ocieplenie: podłoga/ściana/dach =20/30/40-50). Koszta porównywalne do gazu ale za to dużo przyjemniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 15.02.2011 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 poza tematem, do każdego konika można dołożyc szamotu, żeby zwiekszyć jego akumulacyjność a zmniejszyc moc? znaczy się że nie będzie tak od razu promieniował ciepłem? Sorry, ale jestem w tym temacie zielony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 15.02.2011 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Mniejsza komora=mniejsza moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dareckyy 03.03.2011 10:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 (edytowane) Po korektach (wytłuszczoną czcionką), w związku m.in. z Waszymi sugestiami: podstawowe dane domu:- dom parterowy o powierzchni ok. 84 mkw, na bazie prostokąta o wymiarach ok. 12x8 m,- bryła prosta, dach dwuspadowy,- dłuższy bok z wejściem od strony wschodniej oraz oknami do kuchni, łazienki i jednej sypialni, od południowej krótszy bok z oknami do jadalni i salonu, od zachodnie drzwi tarasowe do salonu oraz okna do dwóch sypialni, od północnej strony brak okien i dobudowany garaż w konstrukcji szkieletowej (nieogrzewany z posadzką z kostki brukowej). Założyliśmy następujące rozwiązania:- ciepła płyta fundamentowa (z systemem ogrzewania - Legalett) - izolacja od podłoża 30 cm styropianu,- ściany 2W keramzytobeton (Praeffa) 15 cm + 20 cm styropian, zmiana na styropian o współczynniku lambda 0,032 (Genderka Fasada Extra)- strop i konstrukcja dachu drewniana, pokrycie dachówka cementowa, izolacja stropu 30 cm wełny, izolacja połaci dachowych 15 cm wełny, zmiana grubości izolacji stropu na 20+15 cm oraz współczynnik lambda 0,035 (URSA DF 35 GOLD), bez izolacji połaci dachowych- poddasze nieużytkowe, nieogrzewane,- stolarka: okna PVC 6 komorowe Aluplast Ideal 6000, zestawy 3 szybowe (współczynnik Uw ok. 1,1), drzwi wejściowe Hörmana RenoDoor Ligt 75 (współczynnik U= 1,2), montaż warstwowy w systemie Tremco illbruck i3- wentylacja mechaniczna z rekuperacją Brink Renovent HR 300 z auto bypassem i sterownikiem elektronicznym, przewody na poddaszu docieplone przez wykonawcę wełną 10 cm- kominek z DGP, bez DGP- ogrzewanie i cwu na prąd (nagrzewnice elektryczne w Legallecie, elektryczne przepływowe ogrzewacze wody) i korzystanie głównie z 2 taryfy. Czy macie jeszcze jakieś uwagi? Edytowane 14 Lipca 2011 przez Dareckyy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geronimaus 03.03.2011 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Zaczynam budowę w kwietniu. Mogę coś jeszcze zmienić. Poradzcie, czy jest ok czy poprawić. Dom na bazie prostokąta 14x9 kąt dachu 40z użytkowym poddaszem, pow uzytkowa 145m2, bo jest garaż w bryle.fundament ocieplony 15cm na zewn. 5cm od środka, sciany ytong 600 24cm+20cm styropianudach wełna 20cm+10cm dachówka ceramicznaod wschodu- wejscie, garaz, kotłownia, pokój gościnny na dole(pd-wsch), na górze 2xłazienka, garderoba i pokój dziecka(pd-wschód)od północy garaż, pomieszczenie gospodarcze, garderoba, sypialnia z oknem u=0,8od zachodu spiżarnia, kuchnia z oknem na ogród, salon(pd-zachód) duże okno, na górze pralnia, pokoj dzieckaod południa dwa dziecięce, goscinny i salonMysle ze układ pomieszczeń jest optymalny, pomiedzy garazem a resztą domu jest dodatkowe ocieplenie, wchodzi się do domu przez wiatrołap.Mam pytanie czy okna dachowe dać zwykłe 1,4-1,5 czy warto inwestować w energo 2xdroższeKotłownia kocioł kondensacyjny, ogrzewanie podłogowe w całym domu (podłoga 20cm styropianu),rekuperacja brinkczy coś poprawić? póki można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 03.03.2011 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Przy tym "skladzie" do budowy ja osobiscie dalbym polaciowki energooszczedne.Sam mam takie i to sa najlepsze okna w domu.Faktycznie koszt ich jest sporo wyzszy niz standardowych ale uwazam ze warto bylo.W sypialni z samymi oknami (dwie sztuki 78x160) polaciowymi (dachowymi) jest najcieplej - nie jest to zasluga instalacji polozonej jakos specjalnie etc., ta sypielnia jest od strony Pd-Ws. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geronimaus 03.03.2011 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 dzięki za radę. czy jeszcze cos się znajdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Orlando 03.03.2011 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 (edytowane) geronimaus, Jak wiesz dla dachu są większe wymagania w kwestii ochrony cieplnej niż dla ścian.Dlatego nawet kosztem gorszych parametrów dla okien południowych (północne jak najlepsze), w dachowe warto zainwestować. Nie pisałeś nic o ogrzewaniu CWU. Garaż od północy i małe okno jak najbardziej przemyślane. Kocioł kondensacyjny też super sprawa- ogrzewanie niskotemperaturowe (bo tylko przy takim się opłaca) przy podłogówce. Dareckyy 1.Ten przepływowy podgrzewacz to średni pomysł, szczególnie do prysznica czy wanny.Napisz jaką moc będzie miał.Dwa powody:-większe zużycie prądu- mają duże moce żeby odpowiednio ogrzać strumień wody np. do prysznica. Wanna to będzie dramat..., -problem z ustawieniem optymalnego strumienia ciepłej wody do kąpieli pod prysznicem.Ciężko ustawić stałą temperaturę wody przez dłuższy czas. Do zlewu jeszcze się nada. Znam kilka przypadków gdzie ludzie rezygnowali na rzecz pojemnościowego elektrycznego zbiornika.Z pojemnościowymi el. podgrzewaczami wody nie ma problemów. Nie ciekną, nie spotkałem się. Wymagają czyszczenia raz na dwa lata (max termin).Grzałki wytrzymują bardzo długo. Stan anody warto sprawdzić raz w roku.Można ustawić sterownik na II taryfę.Sa pionowe i poziome, więc miejsce się znajdzie.Taki 100l 1,5kW to na 4osoby w miarę wystarczy. Napisz jaka jest sumaryczna moc dla legalett-u?Dla jakich max temperatur ci wyliczyli ? EP wyjdzie Tobie masakryczne... No chyba że powiesz że grzejesz kominkiem.Ale ten przepływowy podgrzewacz to też generuje... Edytowane 3 Marca 2011 przez Orlando Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 04.03.2011 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Przy tym "skladzie" do budowy ja osobiscie dalbym polaciowki energooszczedne. Sam mam takie i to sa najlepsze okna w domu. Faktycznie koszt ich jest sporo wyzszy niz standardowych ale uwazam ze warto bylo. W sypialni z samymi oknami (dwie sztuki 78x160) polaciowymi (dachowymi) jest najcieplej - nie jest to zasluga instalacji polozonej jakos specjalnie etc., ta sypielnia jest od strony Pd-Ws. Pzdr. Piwopijca, jakie dokładnie masz te okna, podaj producenta i typ, Thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 05.03.2011 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 Odradzacie w tak małym domku DGP, Ja planuję dom o podobnej powierzchni zabudowy ale z poddaszem użytkowym, w sumie 145m2 pow. użytkowej, bardzo podobny standard ocieplenia, planuję zrobić DGP grawitacyjne, kominek jest na samym środku, czy to też niezbyt dobry pomysł bo i bez DGP ciepło się dobrze samo rozprowadzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Orlando 05.03.2011 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 1.Moc kominka. Jeżeli dobre parametry izolacji ścian i dachu, nie ma w mieszkaniu za dużo łazienek i kuchni - straty przez wentylację- można przyjąć 0,6kW mocy na 10m2 powierzchni. 2. Zamiast DGP można pomyśleć o kominku konwekcyjnym. Albo taka budowa albo zastosowanie płaszcza konwekcyjnego. Zależy od tego kto to będzie robił.http://www.ogniskadomowe.pl/show_article_oferta,11,21,20,20,42,42,20,42,11,125,135.html Co ogrzewania poddasza, kominkiem znajdującym się niżej to trzeba przemyśleć.Jaka izolacja stropu nad kominkiem - ile ciepła przeniknie do góry.Jak duża powierzchnia swobodnego przepływu powietrza- schody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dareckyy 05.03.2011 17:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 (edytowane) geronimaus, Dareckyy 1.Ten przepływowy podgrzewacz to średni pomysł, szczególnie do prysznica czy wanny. Napisz jaką moc będzie miał. Dwa powody: -większe zużycie prądu- mają duże moce żeby odpowiednio ogrzać strumień wody np. do prysznica. Wanna to będzie dramat..., -problem z ustawieniem optymalnego strumienia ciepłej wody do kąpieli pod prysznicem. Ciężko ustawić stałą temperaturę wody przez dłuższy czas. Do zlewu jeszcze się nada. Znam kilka przypadków gdzie ludzie rezygnowali na rzecz pojemnościowego elektrycznego zbiornika. Z pojemnościowymi el. podgrzewaczami wody nie ma problemów. Nie ciekną, nie spotkałem się. Wymagają czyszczenia raz na dwa lata (max termin). Grzałki wytrzymują bardzo długo. Stan anody warto sprawdzić raz w roku. Można ustawić sterownik na II taryfę. Sa pionowe i poziome, więc miejsce się znajdzie. Taki 100l 1,5kW to na 4osoby w miarę wystarczy. Napisz jaka jest sumaryczna moc dla legalett-u? Dla jakich max temperatur ci wyliczyli ? EP wyjdzie Tobie masakryczne... No chyba że powiesz że grzejesz kominkiem. Ale ten przepływowy podgrzewacz to też generuje... W moim Legalecie są zaprojektowane dwa agregaty po 4kW, czyli łącznie 8kW. Elektryczny przepływowy ogrzewacz wody będzie miał 18kW, będzie obsługiwał prysznic i umywalkę w łazience, wanny nie będzie. Edytowane 6 Marca 2011 przez Dareckyy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Orlando 05.03.2011 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 W moim Legalecie są zaprojektowane dwa agregaty po 4kW, czyli łącznie 8kW. Elektryczny przepływowy ogrzewacz wody będzie miał 21kW, a może nawet 24 kW, będzie obsługiwał prysznic i umywalkę w łazience, wanny nie będzie. 1.A jakie wyliczyli ci zużycie prądu? 2.Testowałem 24kW Siemens, nie chciałbym mieć tego w domu. Trzeba czekać na ciepłą wodę, a jak już będzie to może poparzyć. Trudno utrzymać długo stały strumień. Został wymieniony na pojemnościowy bojler poziomy. Jak masz możliwość, to sprawdź jak to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geronimaus 06.03.2011 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 dzięki za radę z oknami. Zdecydowaliśmy się zrezygnować z okna w pralni i zrobić pozostałe fakro U5 thermo z kołnierzem thermo. boimy się trochę podłogówki, jest tyle samo za co przeciw. co robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 07.03.2011 01:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Piwopijca, jakie dokładnie masz te okna, podaj producenta i typ, Thx Jakiś czas temu zgłębiałam temat - Piwopijca ma okna Fakro FTT Thermo z kołnierzem Thermo. Jak sama szukałam okien w listopadzie, to najtaniej można było je dostać na allegro od firmy z Kielc. http://allegro.pl/okna-dachowe-fakro-ftp-v-u5-78x140-ehv-at-thermo-i1477120076.html Niestety dalej wychodziły sporo drożej, na naszych 5 oknach różnica to ok. 4-5 tys. zł. Może zaczną tanieć, bo widzę, że Fakro wprowadziło nowszą wersję FTT U6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Orlando 08.03.2011 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) dzięki za radę z oknami. Zdecydowaliśmy się zrezygnować z okna w pralni i zrobić pozostałe fakro U5 thermo z kołnierzem thermo. boimy się trochę podłogówki, jest tyle samo za co przeciw. co robic? Jeżeli planujesz kocioł kondensacyjny zdecydowanie przy podłogówce. Jeżeli chodzi o podłogówkę to zalecenia jest w kuchni, łazienkach, korytarzach. W salonach i sypialniach się sie unika. Tradycyjne grzejniki wchodzą w grę. Kurz z podłogi unosi się do góry. No chyba że posadzki bez wykładzin, często zmywane. Edytowane 8 Marca 2011 przez Orlando Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Orlando 08.03.2011 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Jakiś czas temu zgłębiałam temat - Piwopijca ma okna Fakro FTT Thermo z kołnierzem Thermo. Jak sama szukałam okien w listopadzie, to najtaniej można było je dostać na allegro od firmy z Kielc. http://allegro.pl/okna-dachowe-fakro-ftp-v-u5-78x140-ehv-at-thermo-i1477120076.html Niestety dalej wychodziły sporo drożej, na naszych 5 oknach różnica to ok. 4-5 tys. zł. Może zaczną tanieć, bo widzę, że Fakro wprowadziło nowszą wersję FTT U6. W takim razie: 1. Mniejsze okno o gorszych parametrach tam gdzie nie będzie aż tak użyteczne. 2. Tam gdzie spełni swoje zadanie większe to o lepszych parametrach. Oczywiście, dwa różne, nie obok siebie Rozwiązanie nie do końca logiczne, ale Salomonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 08.03.2011 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Jeżeli planujesz kocioł kondensacyjny zdecydowanie przy podłogówce. Jeżeli chodzi o podłogówkę to zalecenia jest w kuchni, łazienkach, korytarzach. W salonach i sypialniach się sie unika. Tradycyjne grzejniki wchodzą w grę. Kurz z podłogi unosi się do góry. No chyba że posadzki bez wykładzin, często zmywane. Z tym kurzem to juz na tym forum wstyd takiego posta wstawiac. Rozumiem, ze grzejnik walac 60 stopni kurzu nie goni ?? Moze lepiej nie doradzac nikomu zamiast pisac zaslyszane opinie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 09.03.2011 00:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 W takim razie: 1. Mniejsze okno o gorszych parametrach tam gdzie nie będzie aż tak użyteczne. 2. Tam gdzie spełni swoje zadanie większe to o lepszych parametrach. Oczywiście, dwa różne, nie obok siebie Rozwiązanie nie do końca logiczne, ale Salomonowe. finalnie wzięliśmy Roto Designo R48A z kołnierzem WD. Nie mają nawiewników, U=1,1. Różnica w U z Thermo przy tak dużej dopłacie nie miała ekonomicznego uzasadnienia (jak liczyłam, to zwrot wychodził grubo po 10 latach). W tej cenie możemy znp. robić rolety zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 09.03.2011 05:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Z tym kurzem to juz na tym forum wstyd takiego posta wstawiac. Rozumiem, ze grzejnik walac 60 stopni kurzu nie goni ?? Moze lepiej nie doradzac nikomu zamiast pisac zaslyszane opinie. Pozdrawiam ..a Polacy to jedza tylko kiszone ogorki i caly czas pija wodke... Jak dlugo mozna powtarzac te bzdury? Z autopsji, w mieszkaniu mialem tzw. koty juz po dwoch dniach od sprzatniecia a teraz po tygodniu mam kurz ale duzo mniejszy niz w mieszkaniu - okolice te same. Powinno byc odwrotnie jesli podlogowka tak dziala jak napisales @Orlando bo dodatkowo powierzchni podlog jest 3x wiecej ... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.