EWBUD 26.02.2013 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Julius jakiego producenta mineralnego polecasz? W zeszłym roku ociepliłem dom, w tym albo przyszłym roku będę kładł tynk. Styro bez kołków. Mineralny musi być malowany? Za tą lęgarnię komarów, to się powinieneś o jakieś dopłaty z unii starać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julius 26.02.2013 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 (edytowane) Julius jakiego producenta mineralnego polecasz? W zeszłym roku ociepliłem dom, w tym albo przyszłym roku będę kładł tynk. Klaudiusz_x: Spotkałem się z Euromixem, Caparolem, Skałą. Ja mam otynkowany dom Skałą struktura pełna 3mm i jestem zadowolony. Tynkowałem 2 lata temu i zostawiłem nie malowany bo wygląda super, ale z doświadczenia wiem, że prędzej czy później musze ten tynk pomalować, bo samego minerału raczej nie można zostawiać. Moge zrobic fotkę i pokazać jak wygląda jak komuś zależy. Mineralny musi być malowany? Ważniejsza od tynku mineralnego będzie farba, która da Ci kolor i ochronę elewacji. Edytowane 26 Lutego 2013 przez Julius err Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 26.02.2013 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Julius: czemu nie możesz (nie chcesz) zostawić samego minerału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julius 26.02.2013 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 (edytowane) Julius: czemu nie możesz (nie chcesz) zostawić samego minerału? Balto: 1. Chłonność / Trwałość. Tynki te nie są hydrofobowe i biorą wodę podczas opadów. Zwiększa obciązenie warstwy, zmniejsza trwałość patrz cykle zamrażanie odmrażanie. 2. Kolor / Estetyka. Tynk cementowo - wapienny barwiony chmurkuje, tzn. jego kolor zalezy od chłonności podłoża, co skutkuje niejednolitym kolorem na powierzchni. Poza tym woda wypłucze pigmenty/ patrz kolor pod parapetami. Nie daleko mnie stoi taki dom zrobiony rok temu. (tarrabona w kolorze brzoskwiniowym) masakra. 3. Odporność na skażenia mikrobiologiczne (pH tynku spada po jakimś czasie). Po jakimś czasie wapno przereaguje i nie będzie juz miało cudownych właściwości podnoszących pH, a to właśnie nie wapno, a wysoki odczyn chroni przed skażeniami. Powiesz, że Twój tynk jest ok, ale: Tarrabona powinna być stosowana na podłoża mineralne, cegła, beton, itp. a nie w systemach dociepleń, gdzie warstwa na styropianie ma max 5mm. Edytowane 26 Lutego 2013 przez Julius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikka82 27.02.2013 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 W kwestii producentów wrzuć kilka nazw jakie ci poda, jak sam widzisz każdy z nas coś lubi w czymś się specjalizuje. Razem coś wymodzimy i paści nie kupisz. Jak to mówią - kto pyta nie błądzi. WItam, przy ostatniej rozmowie jaką odbyłam z fachowcem powiedział, że poleca tynki Kresler I baumaster. Co o nich sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 27.02.2013 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Kiedyś zrobiłem jedną elewację Baumasterem. Moje wrażenia: klej taki sobie, tynk też Bez rewelacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 27.02.2013 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Jaką farbę polecacie do mineralnego?Czym go pomalować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 27.02.2013 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Amphisialan Plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 27.02.2013 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Julius: Ad1. I dokłądnie z tego powodu, n.p. ja zawsze zalecam - nawet mam w ulotce - gruntowanie podłoża. Rewelacyjnie wyrównuje chłonność i nie ma tego, że gdzieś wolniej gdzieś szybciej schnie. Schnie równo. Ad 2. To nie pigment jest wypłukiwany - a raczej brud i stąd wrażenie. Kolejna sprawa to jakość pigmentu: naprawdę ma znaczenie. Są takie co płowieją i takie co nie bardzo. Do tego pytanie jaki cement użyto (przy okazji - te tzw. wypłukane pigmenty lubią być wykwitami...)Ad3. Pytanie jaki to czas? Bo naprawdę dużo rożnych rzeczy widziałem, odpadający tynk, wilgoć do pierwszego piętra, ale rzadko zdarzało mi się zobaczyć by tynk wapienny był zielony sam z siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julius 28.02.2013 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Jaką farbę polecacie do mineralnego? Czym go pomalować? Jak Caparolem to Thermosan NQG, lub Imparat Superperl albo Renova Silikonperl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 28.02.2013 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Julius: Ad1. I dokłądnie z tego powodu, n.p. ja zawsze zalecam - nawet mam w ulotce - gruntowanie podłoża. Rewelacyjnie wyrównuje chłonność i nie ma tego, że gdzieś wolniej gdzieś szybciej schnie. Schnie równo. Ad 2. To nie pigment jest wypłukiwany - a raczej brud i stąd wrażenie. Kolejna sprawa to jakość pigmentu: naprawdę ma znaczenie. Są takie co płowieją i takie co nie bardzo. Do tego pytanie jaki cement użyto (przy okazji - te tzw. wypłukane pigmenty lubią być wykwitami...) Ad3. Pytanie jaki to czas? Bo naprawdę dużo rożnych rzeczy widziałem, odpadający tynk, wilgoć do pierwszego piętra, ale rzadko zdarzało mi się zobaczyć by tynk wapienny był zielony sam z siebie. Proszę jeszcze o poradę co do gruntu pod mineralny. Mineralny gruntować przed malowaniem? Czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 28.02.2013 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 klaudiusz: tak na dobrą sprawę gruntowanie podłoża pod tynk mineralny (elewacyjny) zewnętrzny - powinno być zawsze. Będzie jednakowa chłonność i nie będzie pod dużych deszczach raz mokrej raz suchej ściany. Na zbyt cienkim tynku zewn. i podkładzie położonym n.p. na pustaki z odległości wielu metrów możesz je palcem liczyć Ja n.p. mówię o gruncie klasy Cerplastu - choćby dlatego że ma w sobie taki piaseczek, który po zagruntowaniu daje ostre podłoże a dwa jest naprawdę niezłej klasy gruntem. Chyba że inny mają inksze pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 28.02.2013 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Cerplast - drobny piaseczek + dobre krycie = uważam, że ten grunt jest jak najbardziej ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 01.03.2013 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 (edytowane) Pytałem o gruntowanie tynku mineralnego już nałożonego, przed jego pomalowaniem.Cerplast na allegro to tylko Atlas. Edytowane 1 Marca 2013 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julius 02.03.2013 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Pytałem o gruntowanie tynku mineralnego już nałożonego, przed jego pomalowaniem. Cerplast na allegro to tylko Atlas. Tynku mieneralnego nie gruntuje się podkładami pod tynki, tylko ewentualnie maluje farbami egalizacyjnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zajac marcowy 04.03.2013 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 (edytowane) Jak to Fighter powyżej pisał: Dryvit, Sto, Caparol - tutaj masz NAPRAWDĘ warte polecenia. Witam; Jako pracownik jednego z producentów systemów dociepleń, zaglądam dość często z obowiązku. Praktycznie nigdy nie uczestniczyłem w dialogu, lecz jako chemik z wykształcenia parę słów wyjaśnień merytorycznych : Ad.1 Cały system docieplenia powinien pochodzić od jednego producenta - to podstawa jakichkolwiek roszczeń reklamacyjnych i wymóg przepisów budowlanych i prawnych - rozważania więc powinny dla Panstwa własnego bezpieczeństwa dotyczyć kompletu produktowego a nie tynku Ad.2 W toku szerokiej dyskusji, pominięto rzecz istotną - właściwej kolorystyki - nie istnieje pigment całkowicie odporny na UV ( Swiatło słoneczne ), rozważania niektórych z Państwa na temat krwistoczerwonej pigmentacji to klasyczny strzał we własne kolano, zalecane są odcienie pastelu ( około 400-600 kolorów ) Ad.3 Część z Państwa jak wnoszę z dyskusji jest osobą finansowo zainteresowaną proponowanym wariantem produktowym - oj nieładnie Ad.4 Zasadniczo jest prosty podział rodzaju tynku w zależności od zastosowanej płyty izolacyjnej - na styropianie : akrylowe, krzemianowe ( z niem: silikatowe ) silikonowe, mineralne - na wełnie mineralnej - krzemianowe silikonowe mineralne W przypadku tynków mineralnych ZAWSZE jest zalecane malowanie fabami elewacyjnymi- bez znaczenia czy barwionymi w masie czy nie. Albo tynk egalizujemy czyli wyrównujemy tonalnie barwiony tynk, albo malujemy naturalny kolor tynku. Z mojej 26 letniej praktyki budowlanej ( 10 lat Biuro Projektowe, 8 lat budowy, 8lat jako przedstawiceil techniczny producenta ) wynika iż korzysci płynące z zastosowania tynków barwionych w masie są znikome lub wręcz żadne. Budowa to nie apteka, precyzyjne dozowanie wody do kazdego worka jest awykonalne w polskiej praktyce budowlanej, wpływ na zmiany tonalne gotowego barwionego tynku mają również zmiany pogody , wiatr, opady , skoki temperatur etc. Niektórzy z forumowiczów podają konkretne firmy producenckie, zapominając iż należy zawsze najpierw określić wymagania własne wobec elewacji. I tak : mineralne malowane - najsłabsze mechaniczne, parprzepuszczalne, dłuższa pracochłonność, tańsze w zakupie, trudne w naprawach miejscowych, wymaga corocznej konserwacji ( zmycia wodą ) akrylowe - wysoka odpornośc mechaniczna, elastyczność, bogata kolorystyka, brak długotrwałej ochrony przed zakażeniem mikrobiologicznym, szybko się brudzą pod wpływem ruchu powietrza ( elektryzują się przyciągają kurz ), mycie elewacji utrudnione poprzez silne przywarcie kurzu do tynku krzemianowe ( silikatowe ) - całkowita odpornośc na zkażenie mikrobiologiczne, wysoka paroprzepuszczalność, spora odpornośc na brud, trudności w aplikacji dla typowej ekipy , uboższa kolorystyka w stosunku do innych silikonowe - spora wytrzymałość mechaniczna, spora odpornośc na zakażenia mikrobiologiczne, dość duża kolorystyka, łatwość aplikacji, wymaga corocznej konserwacji ( zmycia wodą bieżąćą ), posiada zjawisko samoczyszczenia na płaszczyznach otwartych dla deszczu Na koniec moich dywagacji drobna uwaga : Nie istnieją z punktu cech fizykochemicznych tynki i farby mieszanki - zol sisi bubu etc - zawsze cechy fizykochemiczne są zdominowane przez podstawowy składnik SPOIWO albo cos jest mineralne, albo akrylowe, krzemianowe czy wreszcie silikonowe, reszta to marketing Edytowane 4 Marca 2013 przez zajac marcowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 04.03.2013 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Witam;jako jeden z tych do którego pito... Ja nie jestem pracownikiem technicznym ani doradcą, ale kimś kto te tynki produkuje i swoich opinii ani o tym dlaczego mineralne ani jakie - nie ukrywam. To jedna sprawa - wtóra każdy z piszących tu miał styczność z czymś i zna je lepiej lub gorzej ale do ad remów: 1.Tak naprawdę systemy ociepleniowe składające się z kleju, stro / wełny kolejnego kleju siatki w nim i gruntu a na końcu tynku - to wymysł i patent producentów by wszystko klient kupił w jednym miejscu, a tam gdzie oszczędzamy dla niego z krzyczącą ceną (u nas najtaniej) odbić na czymś innym. Skład klajstru do styro (tego zwykłego i do zacierania) to hmmm cement (być może i popiołowy) w ilości 1/10 i wypełniacz - drobnoziarniste piaski (stawiam na grubość góra 1 mm ale pewnie nieco mniej...) Aha i chemia mająca na celu uplastycznienie zaprawy - dostępna w niezłych hurtowniach chemicznych. Takową chemią można zrobić wszystko. Grunty także są różnej jakości - tynki podobnie. Spotykałem się z różnymi rodzajami gruntów dawanych pod mineralke i cuda na ścianie wynikały, nie z faktu, że był konkretny tynk, tylko, że wykonawca spartolił nakładanie gruntu albo dolał wody w ilości "po uważaniu" (budowa to nie apteka, ale ilości mają i muszą być zachowane).2Odporność na UV jest podawana w badaniach. Być może nie ma zupełnie pigmentu odpornego, ale sytuacja kiedy po 10 latach potrafię ze starego tynku dogadać się z kolorem dla mnie w zupełności jest wystarczająca. Podejrzewam, że dla przeciętnego a nawet wymagającego klienta. Oczywiście pomijam detal, że na pigmencie oszczędzać naprawdę nie wolno, bo znam takich producentów któych siła i moc wahała się bardzo widocznie.3.Budowa to nie apteka ale nie nie pełna dowolność. Każdy producent daje zalecenia w jakich warunkach należy wykonywać tynk, ile wody dozować, jak nakładać i tak dalej. Także mineralny. Poza tym - jeżeli ja mogę n.p. dorobić tynk mineralny o takiej samej barwie jak ta kupiona przez klienta, to coś znaczy. M. in. i to do jakich części waży się pigment, jak równe materiały się stosuje i tak dalej. Rzetelna firma wykonawcza doskonale wie że musi dawać taką samą ilość wody - nikt tu nie mówi o dokładności do 10 ml, ale dokładność plus minus 0,5 litra też nie jest tym co tygryski kochają najbardziej. Tempo schnięcia tynku, wilgotność powietrza i parę innych spraw wpływa na odcień - podobnie jak w każdym innym tynku4 Przebarwienia to efekt kiepskiej jakości materiałów użytych do produkcji tynków mineralnych (pewnie każdy tynk ma podobne problemy lub charakterystyczne znaki). Malowanie tynków jest jednym z rozwiązań - można je zastosować ale nie trzeba. Obowiązkiem sprzedawcy jest to powiedzieć, podobnie jak dać listę zaleceń co trzeba i jak nakładać, wykorzystać i tak dalej.5. Wytrzymałość taka czy inna tynków uwarunkowana jest zawsze jakością i klasą oraz ilością materiałów użytych do ich produkcji. Nie ma problemu z uzyskaniem tynków mineralnych klasy CS IV. Wystarczy wiedzieć jak. Jeżeli cement gwarantuje pewne parametry wytrzymałościowe - nie można na nim oszczędzać, bo to wyjdzie w tzw. praniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 19.05.2013 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 (edytowane) Przed chwilą wyliczyłem koszty materiału na tynk mineralny + farba silikonowa. Kabe, ceny z allegro, powierzchnia elewacji 180m2. Wiaderka 10l, tynk mineralny 25kg.-podkład 40l mineralit GT -412zł-tynk mineralny Kabe MINERALIT T SP BARANEK 1,5 tynk biały (43zł op) 774zł-podkład pod farbę silikonową Hydropor (172zł op) 688zł-farba silikonowa Armasil F (200zł op) 1200złSuma 3074złCo do farby silikonowej, zakładane zużycie to 0,33l przy dwukrotnym malowaniu na gładkie powierzchnie. Tynk mineralny nie spełnia tego wymogu, zużycie pewnie podskoczy o 50%.W moim regionie dostępne są tylko produkty Arsanitu i Kabe.W sumie nie wiem czy iść tą drogą. Elewacja zasiatkowana, muszę pomalować podkładem i ewentualnie za rok powtórzyć czynność + tynk (jaki?).W tym roku raczej nie dam rady nałożyć tynku. Za dożo pracy w środku. Edytowane 19 Maja 2013 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 20.05.2013 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Mała uwaga: tynki mineralne nie występują w postaci płynnej jeno proszkowej. Jeżeli ktoś mówi, że ma tynk mineralny w postaci płynnej masy to hmmm tego jest bajkopisarzem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 21.05.2013 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Witajcie... mam pytanie do speców ot tynków zewnętrznych ( czeka mnie wybór w tej chwili) dom mam postawiony z ceramiki (pototherm), na to poszedł styropian 15 cm ( oczywiście siatka i klej) to wszystko sobie przezimowało i teraz czeka na finalne wykończenie. Każdy wykonawca który przychodzi poleca zupełnie co innego. Mam do Was pytanie jaki grunt i jaki tynk ( rodzaj i firma) polecilibyście? zależy mi na utrzymaniu jak najlepszego stosunku ceny do jakości. Nie martwi mnie ewentualne osadzanie się kurzu bo elewacja będzie ciemna, mycie też nie będzie skomplikowane, gdyż budynek ma prostą kubaturę zewnętrzną z łatwym dostępem do każdej ze ścian. będę wdzięczny za każdą poradę ( nie chcę się dać naciągnąć na coś drogiego - bo akurat wykonawca ma na tym największy zarobek w hurtowni. podobne pytanie mam do tynku mozaikowego... z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.