tarasow 09.02.2011 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 (edytowane) Witam serdecznie całe grono Fachowców. Instalacja ma ponad 20lat, grzejniki żeliwne, początkowo był podłączony tylko piec na koks i obieg grawitacyjny z otwartym naczyniem na szczycie instalacji (patrz rys.). Na wyposażeniu była również pompa obiegowa(wspomaganie?). Rurki najgrubsze w kotłowni i najcieńsze na strychu. Po jakimś czasie instalacja podłączona została do elektrociepłowni OPEC. Założony został zawór równoważący, i licznik ciepła z pomiarem przepływu i temperaturą na zasilaniu i powrocie. Naczynie na szczycie instalacji zostało zamknięte(ciśnienie). Ich awaria i moje niedopatrzenie zniszczyły piec(za wysokie ciśnienie). Odpowietrzanie za pomocą zaworu nr 1. Na zasilaniach grzejników stare zawory z czarnym pokrętłem. Grzejniki są ciepławe, przy lekko odkręconych zaworach. Przy większym odkręceniu całe ciepłe ale za to drugi pion zimny lub piętro wyżej/niżej zimne. Więc wszędzie lekko tylko odkręcone. Na rysunku ciepło z lewego tylnego pionu idzie górną rurką wychodzącą z przed zaworu na grzejniku na strychu (3) i wchodzi do lewego przedniego pionu od góry(???)! Zakręciłem zawór nr 2 aby się ta ciepła woda nie "bujała": załącznik- schemat co Występują straszne trudności w regulacji: delta T to średnio 27st. C (zasilanie 52 a powrót 25). Uważam, że to bardzo dużo. Mylę się? Przepływ ustawiłem na 75-85litrów/godzinę. Regulowane zaworem równoważącym i odczytem na liczniku ciepła. I przy tych parametrach mam, wg. mnie, dość duże rachunki- w tym miesiącu 470zł! Obliczyłem, że zwiększając przepływ o 50% rachunek wzrośnie o 100zł a taki przepływ 120l/h nie zagwarantuje raczej zmniejszenia delty T. Proszę o porady związane z modernizacją. Póki co planuję: Po sezonie grzewczym założenie zaworów termostatycznych z głowicami termostatycznymi oraz taką modernizację instalacji: Na końcach pionów odpowietrzniki automatyczne i likwidacja naczynia na strychu. Naczynie przeponowe w kotłowni i naprawa pieca by mieć możliwość grzania również koksem: załącznik- schemat co plany modernizacji. Czy taka zmiana wpłynie na polepszenie sprawności i lepszej regulacji instalacji? Pozdrawiam, Jakub. PS. Powierzchnia 100m^2/ kubatura całkowita budynku 629m^3, ogrzewana 250m^3 (bez strychu bo był pomijany w obliczeniach, teraz jest tam jeden grzejnik) Dom "szeregowy" czyli tylko dwie ściany od dworu, z 85r, nie docieplany styropianem (jest to w planie). Okna drewniane skrzynkowe. W planach wymiana na plastiki. Edytowane 9 Lutego 2011 przez tarasow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 09.02.2011 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 nic wiele te zabiegi modernizacyjne nie zmienią pomyśl o nowej instalacji i zainwestuj w ocieplenie, modernizacja może nie dać żadnego efektu i tylko wydasz pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tarasow 10.02.2011 10:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 co masz na myśli pisząc o NOWEJ instalacji? Jakiś konkretny pomysł? Inwestycja w ocieplenie będzie, jednak jak już robić jedno(ocieplenie i wymiana okien) to i drugie warto zmienić/zmodyfikować optymalnie(jak na w/w rysunku).Czy montując zawory z głowicami termostatycznymi potrzebne są też zawory powrotne? Przecież kryzowanie mogę ustawić na samym zaworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 11.02.2011 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 jak napisałeś Twoja instalacja ma 20lat więc szybko zbliża się jej koniec, jakiekolwiek modyfikacje są wyrzucaniem pieniędzy w błoto, inwestuj w ocieplenie i zbieraj kasę na wymianę całej instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.