char 12.02.2011 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Witajcie Forumowicze, w październiku zamontowaliśmy piec moderator 25kw, od tego czasu do dzisiaj mamy problem z jego "poceniem się". W październiku-listopadzie-grudniu paliliśmy drewnem bukowym, drewno było suche, sprzed 2 lat. Przez ten okres z dolnej wyczystki wybieraliśmy 2 wiadra płynnej mazi. Od 1 stycznia przeszliśmy na węgiej, a ostatnio koks. Pocenie nadal występuje, lecz nie tak obficie jak przy drewnie. Nasz dom jest bardzo dobrze ocieplony i wystarcza nam 50 st na piecu, a powrót wody ma temp.40-45 st. Czy ktoś ma pomysł na redukcję tej mazi? Czy macie takie same problemy? Jak się tego pozbyć?Proszę o odpowiedź i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
K160 12.02.2011 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 (edytowane) Czy w instalacji masz zawór czterodrogowy lub trójdrogowy ? Jeśli nie masz to za pewne tutaj tkwi problem. Jedno rzuca się natychmiast w oczy, ten piec za mocny do Twojego domu. Palisz w nim na zbyt niskiej temperaturze. Napal krótko ale na 80 stopni i tak przez tydzień, musi być lepiej.Druga sprawa to komin. Jaki przekrój , z czego, czy ocieplony ?Trzecia sprawa to sposób palenia - poczyta wątek o paleniu węglem i rady Last Rico - zacznij palić węglem od góry i opowiedz nam o efektach. Popal z tydzień na ostrym gwizdku, z dużym dostępem powietrza - masz miarkownik ciągu ? Myślę, że Twój problem ulokował się właśnie gdzieś w tych powyższych punktach.Pozdrawiam Edytowane 12 Lutego 2011 przez K160 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dam1719507347 13.02.2011 00:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Mała różnica pomiędzy zasilaniem a powrotem sugeruje obie wymuszony pompą i brak zaworu cztero- lub trójdrożnego, i to jest moim zdaniem przyczyną "pocenia się" kotła. Uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest instalacja zaworu czterdrożnego, który dzieli instalację co na dwa: obiegi wysoko i niskotemperaturowy. Obieg wysokotemperaturowy tj. kocioł i jakiś odbiornik ciepła ( najlepiej bojler lub grzejnik) pracuje na optymalnej dla sprawności spalania i "życia" kotła temperaturze 80-85* C. Obieg o niskiej temperaturze czyli reszta instalacji posiada temperaturę potrzebną dla uzyskania komfortu-wyregulowaną tymże zaworem. Jeżeli mam rację co do wykonania Twojej instalacji, to dalsze jej użytkowanie w taki sposób doprowadzi do problemów z kominem, nawet całkowitego zaklejenia smołą i sadzą. Widziałem coś takiego u znajomego . Gdyby była potrzeba mogę podesłać linki ze schematami połączenia kotła. Pozdrawiam @dam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
char 13.02.2011 10:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Dziękuję Panom za odpowiedź, zaworu mi nie założono, ale mamy zawór zmniejszający dopływ gorącej wody z kotła do dużego układu i możliwość regulowania pieca na tzw. mały obieg - bojler spowrotem do kotła. I tą regulacją będę starał się podnieść temeraturę na kotle. Zamontujemy zawór napewno, dziękuję. @damie - bylibyśmy wdzięczni - mail: [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dam1719507347 13.02.2011 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Jeśli masz jakiś zawór, możliwość regulowania temperatury kotła- to może jest wszystko w porządku. Instalacja wykonana jest prawidłowo, tylko nie wytłumaczono Tobie jak z tego korzystać. Pokaż zdjęcie lub schemat jak masz to połączone, będzie łatwiej wytłumaczyć jak należy postępować. Opisz jak wygląda Twoja instalacja. Pozdrawiam@dam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
char 14.02.2011 09:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Dziękuję bardzo! Mam schemat instalacji, ale tu chyba nie ma możliwości dodania załącznika ani wklejenia obrazka. No, możliwe, że nie umiem sobie z tym poradzić. Jeśli chcesz i możesz podać adres mejlowy, to wyślę. Jeśli wolisz pozostać na forum anonimowo, odezwij się na podany adres.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 14.02.2011 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 char zdjęcia dodaje się bardzo łatwo. Klikasz ikonką zdjęcia w panelu "szybka odpowiedz" i klikasz "wybierz plik" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
char 15.02.2011 08:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Okazuje się, że nie takie proste - niby dodałem załącznik, ale nie widzę, czy rzeczywiście tak jest. No nic, próbuję wysłać. Dzięki i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marmark 15.02.2011 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Czy budowa wewnętrzna kotła jest taka jak tego z linku?http://www.fuego.pl/go/_info/?user_id=moderator25 Jeśli tak to "średnio" nadaje się on do drewna. Szczególnie jeśli jest większy niż potrzeba. Proponuję zabudować (zamurować) rury wewnatrz paleniska (cegły i zaprawa szamotowa). Komorę zasypową załadować drewnem (lub węglem) i podpalać od góry. Nie dokładać. Po wypaleniu zacząć od nowa. Dlaczego?Tutaj:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego Niewskazane jest tłumienie palenia zmniejszaniem dopływu powietrza - będzie dymić i smolić. Szyber w czopuchu ma być cały czas otwarty. Zrezygnowałbym z dmuchawy (jeśli jest). Do sterowania dopływem powietrza użyłbym miarkownika mechanicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 15.02.2011 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Okazuje się, że nie takie proste - niby dodałem załącznik, ale nie widzę, czy rzeczywiście tak jest. No nic, próbuję wysłać. Dzięki i pozdrawiam! To wrzuć zdjęcia na http://www.imageshack.us/ I podaj linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
char 17.02.2011 09:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Serdecznie dziękuję wszystkim! Poczytałem wypowiedzi na podanych linkach i jestem nieco mądrzejszy, przemyślę to wszystko i będę działał. Jestem pełen uznania dla profesjonalistów, naprawdę wiele zyskałem czytając wymianę zdań. Tłumaczenie jest jasne i wyczerpujące, żałuję tylko, że nie zajrzałem tutaj przed zakupem pieca... Jeszcze raz dzięki!Marmark - tak, mój piec ma właśnie taką budowę.Pozdrawiam wszystkich! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adrian851 07.10.2018 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2018 Witajcie Forumowicze, w październiku zamontowaliśmy piec moderator 25kw, od tego czasu do dzisiaj mamy problem z jego "poceniem się". W październiku-listopadzie-grudniu paliliśmy drewnem bukowym, drewno było suche, sprzed 2 lat. Przez ten okres z dolnej wyczystki wybieraliśmy 2 wiadra płynnej mazi. Od 1 stycznia przeszliśmy na węgiej, a ostatnio koks. Pocenie nadal występuje, lecz nie tak obficie jak przy drewnie. Nasz dom jest bardzo dobrze ocieplony i wystarcza nam 50 st na piecu, a powrót wody ma temp.40-45 st. Czy ktoś ma pomysł na redukcję tej mazi? Czy macie takie same problemy? Jak się tego pozbyć? Proszę o odpowiedź i pozdrawiam proszę zamontować zawór trójdrożny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.