Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak to ocieplić? Metalowa konstrukcja dachu i płyty azbestowe na podłodze!


numer11

Recommended Posts

Witam,

Wkrótce zaczynam remont. W planach m.in. ocieplenie poddasza.

 

Problem jest dwojaki:

 

1. Dach jest w całości metalowy - żelazna konstrukcja i poszycie z grubej blachy trapezowej (zdjęcia)

[

2. Na podłodze płyty wiórowe nasączane azbestem (tzw suprema - dom sprzed 30 lat) a na tym niedbale wylana szlichta.

 

ad 1

Ocieplenie to tradycyjnie folia i wełna. Tylko jak to przymocować? We wszystkich poradnikach więźba jest z drewna.

 

ad 2

Drugi problem to te ocieplenie stropu? Czy te płyty są szkodliwe? Czy to zerwać, położyć styropian i wylać posadzkę. Czy lepiej zostawwić cholerstwo w spokoju i wylać na to równą posadzkę i położyć panele.

 

Proszę o poradę. Będę bardzo wdzięczny.

Marcin

 

URL=http://www.fotofotki.pl/]http://www.fotofotki.pl/images/71unc0wvkpe253dr9jc6.jpg[/url]

-

http://www.fotofotki.pl/images/vlyzhf5kq6qeat0jjk2.jpg[/url}

-

http://www.fotofotki.pl/images/3kjji8ej3obg3nzi9lt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przymocowanie do metalu rusztu nie jest zbyt skomplikowanym procesem - wiertelka wkrety i powoli zrobisz sobie ruszt

 

co do podlogi - jak jest spojne i nie masz ochoty tego ruszac to jesli jest tam azbest a ty w tym nie wiercisz itpn nie kuejsz to jest nieszkodliwy - pod warunkiem ze zabezpieczysz go jakas farba/przykryjesz szczelnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gogle mówią że:

Suprema, płyta wiórowo-cementowa, strużkobeton, prefabrykowane elementy budowlane (głównie płyty i pustaki) wyrabiane z cienkich i długich wiórów z drewna iglastego, wstępnie impregnowanych roztworem chlorku wapniowego, połączonych cementem portlandzkim, hutniczym lub magnezjowym (cement). Suprema stosowana jest jako wykładzina dźwiękochłonna, do budowy lekkich ścianek działowych oraz jako warstwa przeciwdrganiowa na stropach.

 

Tyle gogle, a z doświadczenia powiem że to słaba izolacja i jak widać nie ma tam azbestu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się już orientuję to chyba faktycznie nie mają azbestu. (tak mi wcześniej mówiono). Uff-pozostanie tylko wyrównać.

Martwi mnie tylko ocieplenie samego dachu. W metalu tak łatwo nie pójdzie jak w drewnie.

 

Natrysk na metal to najmniejszy problem bo piana klei do powierzchni drewnianych ,metalowych ,betonowych itp. A jeżeli masz zamknąć powierzchnię ociepleni-ową płytą K/G to wystarczy do belek konstrukcyjnych dachu przyspawać uchwyty i przykręcić legary pod płytę gipsową . :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na stronę http://www.pgin.org to jest polska grupa izolacji natryskowej tam można dużo poczytać o tej technologi i też oni mogą panu podać kto w pobliżu ma autoryzację do nakładania tej technologi koszt nałożenia piany o gr. 15 cm wynosi około 65,- zł netto jest uzależniony od ilości metrów .:bye:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrysk na metal to najmniejszy problem bo piana klei do powierzchni drewnianych ,metalowych ,betonowych itp. A jeżeli masz zamknąć powierzchnię ociepleni-ową płytą K/G to wystarczy do belek konstrukcyjnych dachu przyspawać uchwyty i przykręcić legary pod płytę gipsową . :yes:

 

Osobiście jeśli miałbym spawać coś w celu umożliwienia mocowania płyt K-G to zastanowiłbym się czy nie lepiej i taniej przyspawać mocowanie, do nich przymocować belki, pomiędzy które wcisnę wełnę i do których przymocuję płyty K-G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani pełną prawdą nie jest, że przy natrysku nie wystąpi mostek termiczny (bo jak zwykle jakość prac ma kolosalne znaczenie), ani prawdą nie jest, że wełna pod własnym ciężarem się "zgniecie", choć wełna szklana stwarza pewne ryzyko tego zjawiska. Zależy to od jakości wykonania, ale jeszcze bardziej od jakości samej wełny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani pełną prawdą nie jest, że przy natrysku nie wystąpi mostek termiczny (bo jak zwykle jakość prac ma kolosalne znaczenie), ani prawdą nie jest, że wełna pod własnym ciężarem się "zgniecie", choć wełna szklana stwarza pewne ryzyko tego zjawiska. Zależy to od jakości wykonania, ale jeszcze bardziej od jakości samej wełny.

 

Nie wiem czy pan widział dach izolowany wełną po 10 latach użytkowania ,wełna się zgniotła na odcinku Okło 4 m 15 cm i dziwnie się skurczyła na szerokości , montaż wykonywała firma profesjonalna z dużym stażem w tej dziedzinie . A pianę na trysnąć żeby mostki termiczne wystąpiły to na serio by musiał być nieudacznik bo technicznie jest to prawie niemożliwe ale polak potrafi :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno się wypowiadać o przyczynach nie mając żadnych informacji o tym jaka to była wełna (szklana, czy skalna), jak montowana (niektóży rozprężoną wełnę szklaną ponad nominalny wymiar traktują jak wełnę o większym wymiarze), w jakich warunkach pracowała (być może w permanentnej wilgoci). Poza tym czy ktoś widział dach izolowany pianą po 10 latach użytkowania? Zamontować wełnę będzie potrafił ten nieudacznik, który technicznie nie potrafił trysnąć piany. A mostki to nie tylko brak izolacji, ale i jej zauważalnie gorsze miejsca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze widzę to te poddasze jest bardzo niskie i nie zamieszkasz tam.

Nie ocieplaj dachu bo nie ma po co. Lepiej dobrze ociepl podłogę i będzie gites.

Ja właśnie skończyłem coś takiego u siebie.

Na podłogę połóż wełnę i na to jeżeli musisz czasem tam pochodzić to zrób podłogę na wysokich legarach .

Jak nie musisz chodzić to tylko połóż wełnę i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie wysokość w kalenicy jest około 205cm także nie jest źle. Poddasze ma być "półużytkowe" tzn chciałbym tam zrobić składzik gratów(garderoba, tzw' przydasie" - a właściwie przenieść ten skład z piwnicy z której będę dużo korzystał żeby tam nie potykać się o te rzeczy na codzień.

 

A do tego celu chciałbym by było na poddaszu czysto-na podłodze panele a na skosach płyta.

Jednak jak zaczynam liczyć ile to pochłonie pieniędzy i czasu to mi się odechciewa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem na strychu dokładnie taki składzik. Podłogę robiłem ze starych płyt z mebli.

Powierzchnia strychu to 90m2 z czego podłoga zajmuje około 40m2. 3 tygodnie po 3 godziny dzienne + całe soboty.

Cześć na które nie robiłem podłogi ociepliłem w 3 godziny.

Sam oceń nakład czasu jaki tobie będzie potrzebny

 

Koszt dla mnie to tylko kupno najtańszej wełny w castoramie 15 i 5 cm(około 1500zł) i trochę drobnicy(wkręty itp). Płyty i całą resztę desek miałem za darmo.

 

Strop ma sens ale te skosy to se daruj, Po co masz tam mieć ciepło. Lepiej mieć ciepło gdzie będziesz mieszkał. Jak znam życie t o pewnie na tym strychu będziesz 5 razy w roku i tyle.

Edytowane przez zorrk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Powoli wszystko się klaruje. supremę zastąpi styropian 10+5.

 

Natomiast na skosy pójdzie wełna wykończona nie płytą gk a plastiowymi panelami ściennymi (większa trwałość)

 

TYLKO MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE:

 

W kalenicy jest otwór także powietrze się przedostaje bez problemu ale pomiędzy okapem a ścianką kolankową otworów nie ma.

CZY ROBIĆ TAKIE OTWORY (np wiertłem 10) PRZED ZROBIENIEM ZABUDOWY SKOSÓW? Czy sam otwór w kalenicy wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...