numer11 12.02.2011 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Witam,Wkrótce zaczynam remont. W planach m.in. ocieplenie poddasza. Problem jest dwojaki: 1. Dach jest w całości metalowy - żelazna konstrukcja i poszycie z grubej blachy trapezowej (zdjęcia)[2. Na podłodze płyty wiórowe nasączane azbestem (tzw suprema - dom sprzed 30 lat) a na tym niedbale wylana szlichta. ad 1Ocieplenie to tradycyjnie folia i wełna. Tylko jak to przymocować? We wszystkich poradnikach więźba jest z drewna. ad 2Drugi problem to te ocieplenie stropu? Czy te płyty są szkodliwe? Czy to zerwać, położyć styropian i wylać posadzkę. Czy lepiej zostawwić cholerstwo w spokoju i wylać na to równą posadzkę i położyć panele. Proszę o poradę. Będę bardzo wdzięczny.Marcin URL=http://www.fotofotki.pl/]http://www.fotofotki.pl/images/71unc0wvkpe253dr9jc6.jpg[/url]-http://www.fotofotki.pl/images/vlyzhf5kq6qeat0jjk2.jpg[/url}-http://www.fotofotki.pl/images/3kjji8ej3obg3nzi9lt.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
s9 pat 12.02.2011 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 przymocowanie do metalu rusztu nie jest zbyt skomplikowanym procesem - wiertelka wkrety i powoli zrobisz sobie ruszt co do podlogi - jak jest spojne i nie masz ochoty tego ruszac to jesli jest tam azbest a ty w tym nie wiercisz itpn nie kuejsz to jest nieszkodliwy - pod warunkiem ze zabezpieczysz go jakas farba/przykryjesz szczelnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 12.02.2011 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Gogle mówią że: Suprema, płyta wiórowo-cementowa, strużkobeton, prefabrykowane elementy budowlane (głównie płyty i pustaki) wyrabiane z cienkich i długich wiórów z drewna iglastego, wstępnie impregnowanych roztworem chlorku wapniowego, połączonych cementem portlandzkim, hutniczym lub magnezjowym (cement). Suprema stosowana jest jako wykładzina dźwiękochłonna, do budowy lekkich ścianek działowych oraz jako warstwa przeciwdrganiowa na stropach. Tyle gogle, a z doświadczenia powiem że to słaba izolacja i jak widać nie ma tam azbestu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
s9 pat 12.02.2011 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 a moze to nie suprema:) w kazdym badz razie azbest nie kruszony/wiercony nie jest szkodliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jozek131 12.02.2011 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Zastosuj pianę poliuretanową i nie będziesz musiał robić żadnych dodatkowych mocowań do wełny i nie potrzeba dawać foli paro przepuszczalnych ,a na podłogę można zastosować pianę poliuretanową twardą ona zaleje i wzmocni całą supremę a na pianę zalać warstwą 5 cm betonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
numer11 12.02.2011 21:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Z tego co się już orientuję to chyba faktycznie nie mają azbestu. (tak mi wcześniej mówiono). Uff-pozostanie tylko wyrównać.Martwi mnie tylko ocieplenie samego dachu. W metalu tak łatwo nie pójdzie jak w drewnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
s9 pat 13.02.2011 05:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 to zlec pianowanie jak kolega wyzej ci polecił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jozek131 13.02.2011 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Z tego co się już orientuję to chyba faktycznie nie mają azbestu. (tak mi wcześniej mówiono). Uff-pozostanie tylko wyrównać. Martwi mnie tylko ocieplenie samego dachu. W metalu tak łatwo nie pójdzie jak w drewnie. Natrysk na metal to najmniejszy problem bo piana klei do powierzchni drewnianych ,metalowych ,betonowych itp. A jeżeli masz zamknąć powierzchnię ociepleni-ową płytą K/G to wystarczy do belek konstrukcyjnych dachu przyspawać uchwyty i przykręcić legary pod płytę gipsową . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
numer11 13.02.2011 09:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Muszę jeszcze o tej pianie poczytać(wilgoć/wentylacja). Obawiam się że wyjdzie sporo drożej.Poza tym nie wiem czy ktoś w okolicy coś takiego robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jozek131 13.02.2011 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2011 Wejdź na stronę http://www.pgin.org to jest polska grupa izolacji natryskowej tam można dużo poczytać o tej technologi i też oni mogą panu podać kto w pobliżu ma autoryzację do nakładania tej technologi koszt nałożenia piany o gr. 15 cm wynosi około 65,- zł netto jest uzależniony od ilości metrów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 14.02.2011 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Natrysk na metal to najmniejszy problem bo piana klei do powierzchni drewnianych ,metalowych ,betonowych itp. A jeżeli masz zamknąć powierzchnię ociepleni-ową płytą K/G to wystarczy do belek konstrukcyjnych dachu przyspawać uchwyty i przykręcić legary pod płytę gipsową . Osobiście jeśli miałbym spawać coś w celu umożliwienia mocowania płyt K-G to zastanowiłbym się czy nie lepiej i taniej przyspawać mocowanie, do nich przymocować belki, pomiędzy które wcisnę wełnę i do których przymocuję płyty K-G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jozek131 14.02.2011 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 każdy zrobi co uważa ale przy natrysku pian nie wystąpi mostek termiczny który występuje przy wełnie mineralnej po krótkim czasie po zamontowaniu bo wełna pod własna wagą zgniecie się jest to do nieuniknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 15.02.2011 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Ani pełną prawdą nie jest, że przy natrysku nie wystąpi mostek termiczny (bo jak zwykle jakość prac ma kolosalne znaczenie), ani prawdą nie jest, że wełna pod własnym ciężarem się "zgniecie", choć wełna szklana stwarza pewne ryzyko tego zjawiska. Zależy to od jakości wykonania, ale jeszcze bardziej od jakości samej wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jozek131 16.02.2011 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Ani pełną prawdą nie jest, że przy natrysku nie wystąpi mostek termiczny (bo jak zwykle jakość prac ma kolosalne znaczenie), ani prawdą nie jest, że wełna pod własnym ciężarem się "zgniecie", choć wełna szklana stwarza pewne ryzyko tego zjawiska. Zależy to od jakości wykonania, ale jeszcze bardziej od jakości samej wełny. Nie wiem czy pan widział dach izolowany wełną po 10 latach użytkowania ,wełna się zgniotła na odcinku Okło 4 m 15 cm i dziwnie się skurczyła na szerokości , montaż wykonywała firma profesjonalna z dużym stażem w tej dziedzinie . A pianę na trysnąć żeby mostki termiczne wystąpiły to na serio by musiał być nieudacznik bo technicznie jest to prawie niemożliwe ale polak potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 18.02.2011 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Trudno się wypowiadać o przyczynach nie mając żadnych informacji o tym jaka to była wełna (szklana, czy skalna), jak montowana (niektóży rozprężoną wełnę szklaną ponad nominalny wymiar traktują jak wełnę o większym wymiarze), w jakich warunkach pracowała (być może w permanentnej wilgoci). Poza tym czy ktoś widział dach izolowany pianą po 10 latach użytkowania? Zamontować wełnę będzie potrafił ten nieudacznik, który technicznie nie potrafił trysnąć piany. A mostki to nie tylko brak izolacji, ale i jej zauważalnie gorsze miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zorrk 19.02.2011 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Jak dobrze widzę to te poddasze jest bardzo niskie i nie zamieszkasz tam.Nie ocieplaj dachu bo nie ma po co. Lepiej dobrze ociepl podłogę i będzie gites.Ja właśnie skończyłem coś takiego u siebie.Na podłogę połóż wełnę i na to jeżeli musisz czasem tam pochodzić to zrób podłogę na wysokich legarach .Jak nie musisz chodzić to tylko połóż wełnę i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
numer11 20.02.2011 23:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 W tym momencie wysokość w kalenicy jest około 205cm także nie jest źle. Poddasze ma być "półużytkowe" tzn chciałbym tam zrobić składzik gratów(garderoba, tzw' przydasie" - a właściwie przenieść ten skład z piwnicy z której będę dużo korzystał żeby tam nie potykać się o te rzeczy na codzień. A do tego celu chciałbym by było na poddaszu czysto-na podłodze panele a na skosach płyta. Jednak jak zaczynam liczyć ile to pochłonie pieniędzy i czasu to mi się odechciewa:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zorrk 21.02.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) Ja robiłem na strychu dokładnie taki składzik. Podłogę robiłem ze starych płyt z mebli.Powierzchnia strychu to 90m2 z czego podłoga zajmuje około 40m2. 3 tygodnie po 3 godziny dzienne + całe soboty.Cześć na które nie robiłem podłogi ociepliłem w 3 godziny. Sam oceń nakład czasu jaki tobie będzie potrzebny Koszt dla mnie to tylko kupno najtańszej wełny w castoramie 15 i 5 cm(około 1500zł) i trochę drobnicy(wkręty itp). Płyty i całą resztę desek miałem za darmo. Strop ma sens ale te skosy to se daruj, Po co masz tam mieć ciepło. Lepiej mieć ciepło gdzie będziesz mieszkał. Jak znam życie t o pewnie na tym strychu będziesz 5 razy w roku i tyle. Edytowane 21 Lutego 2011 przez zorrk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
numer11 09.03.2011 19:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Powoli wszystko się klaruje. supremę zastąpi styropian 10+5. Natomiast na skosy pójdzie wełna wykończona nie płytą gk a plastiowymi panelami ściennymi (większa trwałość) TYLKO MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE: W kalenicy jest otwór także powietrze się przedostaje bez problemu ale pomiędzy okapem a ścianką kolankową otworów nie ma.CZY ROBIĆ TAKIE OTWORY (np wiertłem 10) PRZED ZROBIENIEM ZABUDOWY SKOSÓW? Czy sam otwór w kalenicy wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.