krolikos 16.02.2011 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Dom planuję "nisko posadowiony", kombinuję również nad wyeliminowaniem mostka termicznego na styku fundamentu, ściany i podłogi,Czy można zrobić dwie ostatnie warstwy ściany fundamentowej z porothermu (dodatkowo zasypanego perlitem), z tym że pierwsza warstwa byłaby poniżej terenu a druga w połowie poniżej terenu,Czytając od dołu byłoby to tak (zakładając że grunt jest na poziomie 0): 2-ga warstwa porotherm 25cm od -10 do +151-wsza warstwa porotherm 25cm od -35 do -103 warstwy bloczka betonowego 35cm od -70 do -35Ława 30cm od -100 chudziak 10cm od -20 do -10 Warunki gruntowe - 30-40cm ziemia, poniżej piach lekko gliniasty, wody gruntowe poniżej 2-3m Jakieś przeciwwskazania do takiej technologii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 16.02.2011 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Może coś takiego;http://www.j-p.pl/pobierz/280 Pustaki ceramiczne do ziemi , teoretycznie można ale 100 % pewności ,że nie podejdzie woda . Bardzo dobra izolacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 16.02.2011 19:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Może coś takiego; http://www.j-p.pl/pobierz/280 Pustaki ceramiczne do ziemi , teoretycznie można ale 100 % pewności ,że nie podejdzie woda . Bardzo dobra izolacja. Isomur znam, drogi i nie wart tej ceny, słaba izolacyjność, jedyna zaleta to wodoodporność, Oczywiście cała hydroizolacja będzie jak należy zarówno pozioma jak i pionowa, ocieplone - cokół 20cm XPS i reszta w dół 10cm XPS A tak w ogóle to przecież ceramika jest mniej nasiąkliwa niż bloczek betonowy więc pod tym względem to ceramika raczej na plus Czy od strony konstrukcyjnej nie będzie problemu, naporu ziemi czy coś podobnego? Malował ktoś może pustak ceramiczny jakimś dysperbitem czy czymś podobnym, tutaj nie będzie problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 17.02.2011 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 jest jedna przeszkoda a mianowicie material do budowy fundamentow powinien byc pelny czyli nie miec szczelin powietrznychtylko cegla pelna z mat ceramicznych nadaje sie na fundamenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 17.02.2011 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 ???? PN-B-03002:2007 tak to opisuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 17.02.2011 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Murarstwo i Tynkarstwo Leonarda Urbana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 17.02.2011 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Murarstwo i Tynkarstwo Leonarda Urbana Tablica 19 ww normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 17.02.2011 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 (edytowane) Tablica 19 ww normy. dzieki, bede mial norme to przejrze edit: co nie zmienia faktu ze w pustkach powietrznych moze sie zbierac woda, ktora kiedy zamarznie rozsadzi material edit: jako kierownik budowy predzej zlozyl bym rezygnacje niz podpisal sie pod taka zmiana taki mostek mozna zniwelowac w bardziej skuteczny sposob Edytowane 18 Lutego 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 18.02.2011 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 (edytowane) A tak w ogóle to przecież ceramika jest mniej nasiąkliwa niż bloczek betonowy więc pod tym względem to ceramika raczej na plusSłyszałem że beton "wody się nie boi" a czy pustak ceramiczny się nadaje na fundamenty? Okaże się po latach! JA BYM NIE EKSPERYMENTOWAŁ Bo co zrobisz jak się okaże że jednak się NIEnadaje? Edytowane 18 Lutego 2011 przez panfotograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 19.02.2011 10:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 dzieki, bede mial norme to przejrze edit: co nie zmienia faktu ze w pustkach powietrznych moze sie zbierac woda, ktora kiedy zamarznie rozsadzi material edit: jako kierownik budowy predzej zlozyl bym rezygnacje niz podpisal sie pod taka zmiana taki mostek mozna zniwelowac w bardziej skuteczny sposob O zbieraniu się wody nie pomyślałem, fakt może coś się wykraplać, Ale jeśli zasypię pustak perlitem o granulacji 0,07mm - 2 mm to zlikwiduję pustki i zrobi się jak pełny A może zamiast zasypywać suchym granulatem zrobić mieszankę betonową - zamiast piachu dać perlit w większej proporcji tak aby tylko granulki się posklejały, całkowicie wypełniły pustki, i tym zalać - coś ala ciepła zaprawa? A jaki jest bardziej skuteczny sposób, oczywiście w rozsądnej cenie, bo na szkło pianowe mnie nie stać Najlepiej jak zrobię jakiś rysunek poglądowy, będzie bardziej wiadomo o co mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 19.02.2011 10:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Słyszałem że beton "wody się nie boi" a czy pustak ceramiczny się nadaje na fundamenty? Okaże się po latach! JA BYM NIE EKSPERYMENTOWAŁ Bo co zrobisz jak się okaże że jednak się NIEnadaje? I właśnie po to jest to forum aby głupot budowlanych nie robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 19.02.2011 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Nie zalecane jest takie rozwiązanie ale możliwe i nic się ze ścianą dziać nie musi, przecież można wykonać odpowiednią hydroizolację i termoizolację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 19.02.2011 11:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 No właśnie, cała hydro i termo izolacja będzie jak należy (opisałem wyżej), ale jeśli chodzi o fundament to lepiej dmuchać na zimne i głupot nie robić,Nie mam gazu więc ogrzewanie będzie na prąd, dlatego szukam wszelkich rozwiązań które pozwolą zaoszczędzić choć klika KW, ziarnko do ziarnka ..., i będzie ciepły dom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 19.02.2011 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 (edytowane) mozna poprawnie zaizolowac tylko co oznacza poprawnie dla zwyklego czlowieka, zapewne nic, a dla wiekszosci wykonawcow poprawnie znaczy tak jak zawsze czyli nie zawsze poprawnie krolikos chcesz uklad: bloczki i na to porotherm w ziemi ok 1 badz 2 pustakiparawnie zaizolowac musisz poziomo styk bloczek-porotherm, tutaj min papa 2x termozgrzewalna, mozesz wymurowany porotherm opapowac od zewnatrz i wewnatrz i bedzie, jednak pod sciane parteru tez powinienes poziomo wyizolowac czyli znowu min 2x papa, tyle ze papa pomiedzy porothermami zostanie przebita wiec dupa, aby nie przebilo musisz je zabetonowac wiec problem mostka powracamozna zabetonowac jak proponowales mieszanka z perlitem, jednak to wiele wlasciwosci izolacyjnych nie poprawi moja sugestia:wykonaj fundament tradycyjniezamiast dawac na cale sciany fundamentowe 15 cm izolacji termicznej daj 8-10 cm, dociepl fragment sciany bedacy nad gruntem dodatkowo jeszcze 3-5 cm izolacjia zaoszczedzony "styropian"-xps, wystarczy 5 cm gr poloz pod chudziaka i chudziaka wylej na nim, pomiedzy chudziakiem a sciana fundamentowa daj pionowy pasek xpsa gr 5 cm a wysokosci = gr xps pod chudziakiem + gr chudziaka ciaglosc izolacji termicznej przerwie Ci tylko izolacja pozioma chudziakaefekt najlepszy z mozliwych, koszty na poziomie tych z Twej wersji, praktycznie zero mozliwosci popelnienia bledow, cieplo i bezpiecznie Edytowane 19 Lutego 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 19.02.2011 22:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 mozna poprawnie zaizolowac tylko co oznacza poprawnie dla zwyklego czlowieka, zapewne nic, a dla wiekszosci wykonawcow poprawnie znaczy tak jak zawsze czyli nie zawsze poprawnie krolikos chcesz uklad: bloczki i na to porotherm w ziemi ok 1 badz 2 pustaki parawnie zaizolowac musisz poziomo styk bloczek-porotherm, tutaj min papa 2x termozgrzewalna, mozesz wymurowany porotherm opapowac od zewnatrz i wewnatrz i bedzie, jednak pod sciane parteru tez powinienes poziomo wyizolowac czyli znowu min 2x papa, tyle ze papa pomiedzy porothermami zostanie przebita wiec dupa, aby nie przebilo musisz je zabetonowac wiec problem mostka powraca mozna zabetonowac jak proponowales mieszanka z perlitem, jednak to wiele wlasciwosci izolacyjnych nie poprawi moja sugestia: wykonaj fundament tradycyjnie zamiast dawac na cale sciany fundamentowe 15 cm izolacji termicznej daj 8-10 cm, dociepl fragment sciany bedacy nad gruntem dodatkowo jeszcze 3-5 cm izolacji a zaoszczedzony "styropian"-xps, wystarczy 5 cm gr poloz pod chudziaka i chudziaka wylej na nim, pomiedzy chudziakiem a sciana fundamentowa daj pionowy pasek xpsa gr 5 cm a wysokosci = gr xps pod chudziakiem + gr chudziaka ciaglosc izolacji termicznej przerwie Ci tylko izolacja pozioma chudziaka efekt najlepszy z mozliwych, koszty na poziomie tych z Twej wersji, praktycznie zero mozliwosci popelnienia bledow, cieplo i bezpiecznie Hmm, jakoś nie do końca mi to pasuje, jutro postaram się zrobić rysunek który dużo wyjaśni o co mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 20.02.2011 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 I ja zastanawiam się, jak tanio odizolować się od zimna z fundamentów? Myślałem o zastosowaniu jako pierwszej warstwy ścian nośnych bloczka keramzytowego (reszta ze silikatów). Odstręczała mnie niewielka wytrzymałość na ściskanie takich bloczków (rzędu 2,5 MPa), a z lenistwa nie policzyłem jakiemu obciążeniu będzie poddana pierwsza warstwa bloczków (projekt indywidualny więc ubogi w obliczenia).W końcu znalazłem jednak coś takiego: http://www.lcs24.pl/budowlane.html. Ma ponoć wytrzymałość 5MPa. Lambda <0,3, Isomur osiąga 0,245 za dziesięciokrotnie wyższą cenę.Nawet do nich pisałem i dzwoniłem, ale przez kilka dni pod rząd nie udało mi się dodzwonić, a na maila nie odpowiedzieli i stwierdziłem, że firma mało poważna. Krolikos dlaczego chcesz izolować się na poziomie ściany fundamentowej?Nie lepiej zastosować izolację termiczną (jakakolwiek by nie była) wyżej, na poziomie pierwszej warstwy ścian, tak jak pokazuje to Isomur? Mniejsze zagrożenie wilgocią, dodatkowo na tej samej wysokości znajdzie się styropian kładziony na chudziaka a pod jastrych pływający (na marginesie, jak nazywa się warstwę betonu wylewaną na zagęszczony piasek a jak warstwę betonu wylewaną w pomieszczeniach na styropian podłogowy?). Czy trudno będzie zapewnić bloczkom keramzytowym, zastosowanym jako pierwsza warstwa ścian zewnętrznych, niską wilgotność? Podają, że bloczek akustyczny LCS 15 nadaje się na ściany fundamentowe.Czy to oznacza, że nie nasiąkają wodą, czy tylko tyle, że mogą, podobnie jak bloczki betonowe, bezpiecznie nasiąkać i nie tracą właściwości wytrzymałościowych (tracąc jednocześnie właściwości termoizolacyjne)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 20.02.2011 19:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Udało mi się zrobić poglądowy rysunek, mam nadzieję że jest dość czytelny, To jest to o co mi chodzi Proszę o opinie czy tak można zrobić fundament, jeśli jest coś nie tak to będę zmieniał Wydaje mi się że byłby dość energooszczędny i nie drogi, fakt że trochę skomplikowany ale może ekipę dałoby się namówić , Siatka co 10cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 20.02.2011 20:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Paweł, wg mnie im niżej damy coś ciepłego wym mniej zimna przedostanie się do środka, nie tylko na wysokości styropianu, Ale jeśli tak się nie da, to ostatecznie dam jeden na wysokości styro Jak spojrzysz na mój rysunek to myślę że również byłoby dobrze, a może i lepiej, w miejsce gdzie ja dałem porotherm z perlitem dać ten bloczek z keramzytu co wkleiłeś Jeśli oczywiście ma on faktycznie te parametry podane na stronie A może dac tak: porotherm z perlitem - na wys. styropianu izolacja zachodząca na chudziak bloczek z keramzytu 3x bloczek bet stopa Mocno skomplikowane ale dla chcącego ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 21.02.2011 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Piekny rysunek poglądowy Proponuję zamienić jeden pustak porotermu na pustaki betonowe, przedłużyć izolację na pustaki i resztę zostawić Styropianu aż do bulu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 21.02.2011 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=44291&d=1298267940Pamietajcie że pod wpływem mrozu ziemia wokół domu może się unosić (podobno do 1-2 cm). Jeżeli (poniżej poziomu gruntu) zrobicie uskok styropianu i zamarznięta ziemia unosząc się zahaczy o ten uskok to może popękać tynk (był taki wątek na forum). Ja dałem tyle samo styropianu na fundamentach co na ścianach. Edytowane 21 Lutego 2011 przez panfotograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.