Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ściana fundamentowa z ceramiki typu Porotherm


krolikos

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 58
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

polozyc membrane kubelkowa i nie zaginac jej na sile przy uskoku ocieplenia tylko jak sie ulozytak niech zostanie

 

pustka powietrzna powstala w ten sposob wezmie na siebie ewentualne ruchy gruntu

 

kroolikos

nie wyglada to zle, a sugestia Zbigniewa100 jest godna rozwazenia

w tym przypadku teoretycznie pkt rosy nie powinien wystapic wogule w pustaku ani w przegrodzie wiec zagrozenie wykraplaniem wilgoci i mrozem moze byc przesadne

 

ja proponuje sporzadzic porzadne zapotrzebowanie na energie dla Twego budynku

w wersji przedtsawionej przez Ciebie, w wersji z poprawka Zbigniewa100 i w wersji podanej przeze mnie, porownasz i zobaczysz jakie oszczednosci/straty przynosi ktora wersja

zamierzasz zainwestowac sporo pieniedzy w termoizolacje wiec warto by wiedziec jakie beda tego efekty

Edytowane przez face
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś takiego;

http://www.j-p.pl/pobierz/280

 

Pustaki ceramiczne do ziemi , teoretycznie można ale 100 % pewności ,że nie podejdzie woda . Bardzo dobra izolacja.

 

Ceramiki do ziemi się nie daje. One piją wodę i jak złapie zero stopni to je rozsadzi. Pozostawiłem kiedyś cegły na zimę. Ciekawe doświadczenie oglądać je wiosną. Rozsypały się na takie plasterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod wpływem mrozu ziemia wokół domu może się unosić (podobno do 1-2 cm). Jeżeli (poniżej poziomu gruntu) zrobicie uskok styropianu i zamarznięta ziemia unosząc się zahaczy o ten uskok to może popękać tynk
polozyc membrane kubelkowa i nie zaginac jej na sile przy uskoku ocieplenia tylko jak sie ulozytak niech zostanie

pustka powietrzna powstala w ten sposob wezmie na siebie ewentualne ruchy gruntu

A nie lepiej (zamiast kombinować i liczyć że jakoś to będzie) dokleić ten styropian na równo?- przynajmniej ten w ziemi niech pozostanie jedna płaszczyzną. Edytowane przez panfotograf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekny rysunek poglądowy :yes:

 

Proponuję zamienić jeden pustak porotermu na pustaki betonowe, przedłużyć izolację na pustaki i resztę zostawić

 

[ATTACH=CONFIG]44291[/ATTACH]

 

Styropianu aż do bulu. ;)

 

To była moja pierwotna wersja, ale apetyt rośnie i rośnie i kombinowałem cieplej i cieplej ...

Ale chyba lepiej faktycznie nie przekombinować.

Te 5 cm styro na styku chudziaka i ściany zostawić - gra warta świeczki jeśli tam jest bloczek betonowy?

 

Co do obliczeń to chyba nie łatwo jest wyliczyć straty zwykłego fundamentu a tu takie kombinacje, w sumie to nie bawiłem się jeszcze w żadne obliczenia,

 

Jeśli chodzi o ten uskok:

- 30cm xps-a na równo ze ściana nie dam bo wiadomo koszty - a do tego chyba powinien być jakiś, choć niewielki, cokolik okapowy?

- folii kubełkowej jakoś nie lubię - nie potrafię sobie wyobrazić jak ją zakończyć na górze (szczelnie obrobić płytkami cokołowymi) jak to się robi? - koszt w granicy 200zł za całą folię więc nie dużo

- fundamentu mam 58mb, chcąc dociągnąć xps do stopy koszt byłby 58*0,4*0,1 =~ 2,3m3 * 400zł =~ 1000zł - dużo i nie dużo

 

Później zamieszczę poprawiony rysunek i może mi jeszcze coś do głowy przyjdzie

 

A gdybym tak zamienił porotherm na BK - da się BK pomalować dysperbitem, na tej wysokości nie będzie to za nisko?

 

Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 5 cm styro na styku chudziaka i ściany zostawić - gra warta świeczki jeśli tam jest bloczek betonowy?

 

 

Jeśli chodzi o ten uskok:

- 30cm xps-a na równo ze ściana nie dam bo wiadomo koszty - a do tego chyba powinien być jakiś, choć niewielki, cokolik okapowy?

- folii kubełkowej jakoś nie lubię - nie potrafię sobie wyobrazić jak ją zakończyć na górze (szczelnie obrobić płytkami cokołowymi) jak to się robi? - koszt w granicy 200zł za całą folię więc nie dużo

- fundamentu mam 58mb, chcąc dociągnąć xps do stopy koszt byłby 58*0,4*0,1 =~ 2,3m3 * 400zł =~ 1000zł - dużo i nie dużo

 

Później zamieszczę poprawiony rysunek i może mi jeszcze coś do głowy przyjdzie

 

A gdybym tak zamienił porotherm na BK - da się BK pomalować dysperbitem, na tej wysokości nie będzie to za nisko?

 

Dzięki za odpowiedzi

 

te 5 cm u styku jest warte swieczki i bym zostawil

 

cokolik okapowy byc powinien ok 3-5 cm zwlaszcza gdy bedziesz chcial cokol obrobic np plytka klinkierowa badz kamienna

jesli obrobisz cokol to plytka przykryje membrane kubelkowa z gory a z boku skryje ja chodnik

 

dociagniecie xpsa moim zdaniem b duzo biorac pod uwage zwrot inwestycji pewnie w dziesiatkach lat

uwazam ze wiecej jak 10 cm maksimum 15cm xps po zewnatrz nie ma sensu w domkach nawet "malolitrazowych", zamiast 20 od zewnatrz lepiej dac 15 po zewnatrz na calej scianie fund i docieplic nad gruntem kolejne np 5 cm oraz ocieplic 5 cm wewnatrz

zrob audyt to sie dowiesz jakie koszta poniesiesz i jakie oszczednosci w jakim czasie i gdzie lepiej dawac xps i ile go dawac

 

alez Ty kombinator jestes z tym bk:)

Edytowane przez face
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

folii kubełkowej jakoś nie lubię - nie potrafię sobie wyobrazić jak ją zakończyć na górze (szczelnie obrobić płytkami cokołowymi) jak to się robi?
plytka przykryje membrane kubelkowa z gory

Oj chyba nie rozumiecie funkcji folii kubełkowej.

Folia kubełkowa ma za zadanie pozostawić szczelinę między fundamentem (ścianą) a ziemią. Szczelina ta ma umożliwić wysychanie wody i wilgoci która by zalegała przy fundamencie.

Kładziemy ją bąblami (cyckami) do ściany.

Folię tę kładziemy na końcu po tynkach, kafelkach (tym czym tam wykańczacie cokół) i obsypujemy piaskiem (ziemią) pozostawiając otwartą szczelinę na górze

Edytowane przez panfotograf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba nie macie racji.

Folia kubełkowa ma za zadanie pozostawić szczelinę między fundamentem (ścianą) a ziemią, która umożliwi wysychanie wody i wilgoci która by zalegała przy fundamencie.

Kładziemy ją bąblami (cyckami) do ściany.

Folię tę kładziemy na końcu po tynkach, kafelkach (czym tam wykańczacie cokół) i obsypujemy piaskiem (ziemią)

 

heh...z godz temu napisalem to w innym poscie:p

 

plytka nic nie ma tu do rzeczy bo przykryje wizualnie membrane, przykryje nie znaczy przytka:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienia z tą folią, rzeczywiście nie rozumiałem prawidłowo jej zastosowania, teraz jasne i logiczne,

Nie mniej jednak robiąc w ten sposób - Folię tę kładziemy na końcu po tynkach, kafelkach (tym czym tam wykańczacie cokół) i obsypujemy piaskiem (ziemią) pozostawiając otwartą szczelinę na górze - byłaby możliwość że woda opadowa dostanie się pomiędzy folię a ścianę - a tego chyba nie chcemy, więc dobrze byłoby ją chyba czymś przykryć tylko tak nieszczelnie aby wilgoć mogła uchodzić

 

W związku z powyższym tak czy inaczej folię dobrze byłoby dać, a skoro tak to chyba faktycznie folia na uskoku byłaby dobrym - tanim rozwiązaniem

 

Powoli mi się już klaruje najlepsze rozwiązanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mniej jednak robiąc w ten sposób - Folię tę kładziemy na końcu po tynkach, kafelkach (tym czym tam wykańczacie cokół) i obsypujemy piaskiem (ziemią) pozostawiając otwartą szczelinę na górze

 

nie, membrane dajesz po wykonaniu ocieplenia law i przed zasypaniem law, dajesz ja troche wyzej niz grunt a nadmiar po wykonaniu chodnika obetniesz zostawiajac ja ok 2 cm powyzej chodnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie stwierdzenie napisane kursywą mi nie pasuje,

 

Powinno być tak jak opisałeś -

1. murowanie ław i ścian fundamentowych

2. izolacje - hydro i termo

3. folia kubełkowa

4. obsypujemy

 

dalej normalnie ściany etc i przy tynkowaniu i okładaniu cokołu nachodzimy np. płytkami klinkierowymi 2-3cm na folie kubełkową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem na temat mrozoodporności porothermu i przestałem za tyle kombinować :),

Nowa ulepszone wersja poniżej:

 

Fundament-Detal-Perlit-2.JPG

 

zaprawa między bloczkami to 2cm, wiem że zbyt dokładnie i co do centymetra i że na budowie tak nie wyjdzie ale w teorii musiałem jakieś wartości przyjąć

 

A tu detal połączenia gruntu, folii kubełkowej i okładziny na cokole, chyba o to chodzi:

 

Fundament-Detal-Perlit-Detal.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 5 cm u styku jest warte swieczki i bym zostawil

 

cokolik okapowy byc powinien ok 3-5 cm zwlaszcza gdy bedziesz chcial cokol obrobic np plytka klinkierowa badz kamienna

jesli obrobisz cokol to plytka przykryje membrane kubelkowa z gory a z boku skryje ja chodnik

 

dociagniecie xpsa moim zdaniem b duzo biorac pod uwage zwrot inwestycji pewnie w dziesiatkach lat

uwazam ze wiecej jak 10 cm maksimum 15cm xps po zewnatrz nie ma sensu w domkach nawet "malolitrazowych", zamiast 20 od zewnatrz lepiej dac 15 po zewnatrz na calej scianie fund i docieplic nad gruntem kolejne np 5 cm oraz ocieplic 5 cm wewnatrz

zrob audyt to sie dowiesz jakie koszta poniesiesz i jakie oszczednosci w jakim czasie i gdzie lepiej dawac xps i ile go dawac

 

alez Ty kombinator jestes z tym bk:)

 

Face, czy chodziło Ci o coś takiego:

 

Fundament-Detal-Perlit-3-Cieply.JPG

 

Nie liczyłem różnicy kosztów ale na pewno to zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Face, pokusiłem się o obliczenie różnicy XPSa, w "twojej" wersji wychodzi o ok 1m3 więcej niż w "mojej" czyli 400zł

Cały styro od wewnątrz na całą ścianę fundamentową to ok 1,3m3 - koszt 200zł czyli prawie żaden (można by i 10cm dać)

Koszt na cały fundament samego XPSa + styro nie licząc kleju, odpadów i robocizny to w "mojej" wersji ok 3000zł a w "twojej" 3500zł

 

Do tego perlit w porotherm to koszt 400zł

 

Czyli w sumie z grubsza 3500zł XPS i Styro + 400zł perlit + 1500zł odpady, klej etc =~ 5500zł i mamy całkiem nieźle ocieplony fundament

Koszt bez robocizny bo wszystkie termoizolacje zamierzam zrobi sam

Biorąc pod uwagę że będę ogrzewał prądem to dla mnie warto,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostawiając otwartą szczelinę na górze - byłaby możliwość że woda opadowa dostanie się pomiędzy folię a ścianę
Obsypujesz dom z lekkim spadkiem i żadna woda opadowa ci się tam nie dostanie

 

1. murowanie ław i ścian fundamentowych

2. izolacje - hydro i termo

3. folia kubełkowa

4. obsypujemy

 

dalej normalnie ściany etc i przy tynkowaniu i okładaniu cokołu nachodzimy np. płytkami klinkierowymi 2-3cm na folie kubełkową

Masz świadomość że te płytki ci odpadną? To tylko kwestia czasu.

Jeżeli zasłaniasz szczelinę foli kubełkowej to tak jakbyś jej wcale nie dawał - zbędny wydatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...