Zbigniew100 21.02.2011 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.02.2011 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) polozyc membrane kubelkowa i nie zaginac jej na sile przy uskoku ocieplenia tylko jak sie ulozytak niech zostanie pustka powietrzna powstala w ten sposob wezmie na siebie ewentualne ruchy gruntu kroolikosnie wyglada to zle, a sugestia Zbigniewa100 jest godna rozwazeniaw tym przypadku teoretycznie pkt rosy nie powinien wystapic wogule w pustaku ani w przegrodzie wiec zagrozenie wykraplaniem wilgoci i mrozem moze byc przesadne ja proponuje sporzadzic porzadne zapotrzebowanie na energie dla Twego budynkuw wersji przedtsawionej przez Ciebie, w wersji z poprawka Zbigniewa100 i w wersji podanej przeze mnie, porownasz i zobaczysz jakie oszczednosci/straty przynosi ktora wersjazamierzasz zainwestowac sporo pieniedzy w termoizolacje wiec warto by wiedziec jakie beda tego efekty Edytowane 21 Lutego 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tabaluga39 21.02.2011 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Może coś takiego; http://www.j-p.pl/pobierz/280 Pustaki ceramiczne do ziemi , teoretycznie można ale 100 % pewności ,że nie podejdzie woda . Bardzo dobra izolacja. Ceramiki do ziemi się nie daje. One piją wodę i jak złapie zero stopni to je rozsadzi. Pozostawiłem kiedyś cegły na zimę. Ciekawe doświadczenie oglądać je wiosną. Rozsypały się na takie plasterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 21.02.2011 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) pod wpływem mrozu ziemia wokół domu może się unosić (podobno do 1-2 cm). Jeżeli (poniżej poziomu gruntu) zrobicie uskok styropianu i zamarznięta ziemia unosząc się zahaczy o ten uskok to może popękać tynkpolozyc membrane kubelkowa i nie zaginac jej na sile przy uskoku ocieplenia tylko jak sie ulozytak niech zostanie pustka powietrzna powstala w ten sposob wezmie na siebie ewentualne ruchy gruntuA nie lepiej (zamiast kombinować i liczyć że jakoś to będzie) dokleić ten styropian na równo?- przynajmniej ten w ziemi niech pozostanie jedna płaszczyzną. Edytowane 21 Lutego 2011 przez panfotograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.02.2011 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 przetestowane u mnie i daje rade przez ostatnie 3 zimyta pustka to wyjdzie taka jaka gr ocieplenia na uskoku autor niech wybierze rozwiazanie lepsze dla niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 21.02.2011 13:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Piekny rysunek poglądowy Proponuję zamienić jeden pustak porotermu na pustaki betonowe, przedłużyć izolację na pustaki i resztę zostawić [ATTACH=CONFIG]44291[/ATTACH] Styropianu aż do bulu. To była moja pierwotna wersja, ale apetyt rośnie i rośnie i kombinowałem cieplej i cieplej ... Ale chyba lepiej faktycznie nie przekombinować. Te 5 cm styro na styku chudziaka i ściany zostawić - gra warta świeczki jeśli tam jest bloczek betonowy? Co do obliczeń to chyba nie łatwo jest wyliczyć straty zwykłego fundamentu a tu takie kombinacje, w sumie to nie bawiłem się jeszcze w żadne obliczenia, Jeśli chodzi o ten uskok: - 30cm xps-a na równo ze ściana nie dam bo wiadomo koszty - a do tego chyba powinien być jakiś, choć niewielki, cokolik okapowy? - folii kubełkowej jakoś nie lubię - nie potrafię sobie wyobrazić jak ją zakończyć na górze (szczelnie obrobić płytkami cokołowymi) jak to się robi? - koszt w granicy 200zł za całą folię więc nie dużo - fundamentu mam 58mb, chcąc dociągnąć xps do stopy koszt byłby 58*0,4*0,1 =~ 2,3m3 * 400zł =~ 1000zł - dużo i nie dużo Później zamieszczę poprawiony rysunek i może mi jeszcze coś do głowy przyjdzie A gdybym tak zamienił porotherm na BK - da się BK pomalować dysperbitem, na tej wysokości nie będzie to za nisko? Dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.02.2011 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) Te 5 cm styro na styku chudziaka i ściany zostawić - gra warta świeczki jeśli tam jest bloczek betonowy? Jeśli chodzi o ten uskok: - 30cm xps-a na równo ze ściana nie dam bo wiadomo koszty - a do tego chyba powinien być jakiś, choć niewielki, cokolik okapowy? - folii kubełkowej jakoś nie lubię - nie potrafię sobie wyobrazić jak ją zakończyć na górze (szczelnie obrobić płytkami cokołowymi) jak to się robi? - koszt w granicy 200zł za całą folię więc nie dużo - fundamentu mam 58mb, chcąc dociągnąć xps do stopy koszt byłby 58*0,4*0,1 =~ 2,3m3 * 400zł =~ 1000zł - dużo i nie dużo Później zamieszczę poprawiony rysunek i może mi jeszcze coś do głowy przyjdzie A gdybym tak zamienił porotherm na BK - da się BK pomalować dysperbitem, na tej wysokości nie będzie to za nisko? Dzięki za odpowiedzi te 5 cm u styku jest warte swieczki i bym zostawil cokolik okapowy byc powinien ok 3-5 cm zwlaszcza gdy bedziesz chcial cokol obrobic np plytka klinkierowa badz kamienna jesli obrobisz cokol to plytka przykryje membrane kubelkowa z gory a z boku skryje ja chodnik dociagniecie xpsa moim zdaniem b duzo biorac pod uwage zwrot inwestycji pewnie w dziesiatkach lat uwazam ze wiecej jak 10 cm maksimum 15cm xps po zewnatrz nie ma sensu w domkach nawet "malolitrazowych", zamiast 20 od zewnatrz lepiej dac 15 po zewnatrz na calej scianie fund i docieplic nad gruntem kolejne np 5 cm oraz ocieplic 5 cm wewnatrz zrob audyt to sie dowiesz jakie koszta poniesiesz i jakie oszczednosci w jakim czasie i gdzie lepiej dawac xps i ile go dawac alez Ty kombinator jestes z tym bk:) Edytowane 21 Lutego 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 21.02.2011 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) folii kubełkowej jakoś nie lubię - nie potrafię sobie wyobrazić jak ją zakończyć na górze (szczelnie obrobić płytkami cokołowymi) jak to się robi?plytka przykryje membrane kubelkowa z gory Oj chyba nie rozumiecie funkcji folii kubełkowej. Folia kubełkowa ma za zadanie pozostawić szczelinę między fundamentem (ścianą) a ziemią. Szczelina ta ma umożliwić wysychanie wody i wilgoci która by zalegała przy fundamencie. Kładziemy ją bąblami (cyckami) do ściany. Folię tę kładziemy na końcu po tynkach, kafelkach (tym czym tam wykańczacie cokół) i obsypujemy piaskiem (ziemią) pozostawiając otwartą szczelinę na górze Edytowane 21 Lutego 2011 przez panfotograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.02.2011 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Oj chyba nie macie racji. Folia kubełkowa ma za zadanie pozostawić szczelinę między fundamentem (ścianą) a ziemią, która umożliwi wysychanie wody i wilgoci która by zalegała przy fundamencie. Kładziemy ją bąblami (cyckami) do ściany. Folię tę kładziemy na końcu po tynkach, kafelkach (czym tam wykańczacie cokół) i obsypujemy piaskiem (ziemią) heh...z godz temu napisalem to w innym poscie:p plytka nic nie ma tu do rzeczy bo przykryje wizualnie membrane, przykryje nie znaczy przytka:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 21.02.2011 14:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Dzięki za wyjaśnienia z tą folią, rzeczywiście nie rozumiałem prawidłowo jej zastosowania, teraz jasne i logiczne, Nie mniej jednak robiąc w ten sposób - Folię tę kładziemy na końcu po tynkach, kafelkach (tym czym tam wykańczacie cokół) i obsypujemy piaskiem (ziemią) pozostawiając otwartą szczelinę na górze - byłaby możliwość że woda opadowa dostanie się pomiędzy folię a ścianę - a tego chyba nie chcemy, więc dobrze byłoby ją chyba czymś przykryć tylko tak nieszczelnie aby wilgoć mogła uchodzić W związku z powyższym tak czy inaczej folię dobrze byłoby dać, a skoro tak to chyba faktycznie folia na uskoku byłaby dobrym - tanim rozwiązaniem Powoli mi się już klaruje najlepsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 21.02.2011 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Nie mniej jednak robiąc w ten sposób - Folię tę kładziemy na końcu po tynkach, kafelkach (tym czym tam wykańczacie cokół) i obsypujemy piaskiem (ziemią) pozostawiając otwartą szczelinę na górze nie, membrane dajesz po wykonaniu ocieplenia law i przed zasypaniem law, dajesz ja troche wyzej niz grunt a nadmiar po wykonaniu chodnika obetniesz zostawiajac ja ok 2 cm powyzej chodnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 21.02.2011 15:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 No właśnie stwierdzenie napisane kursywą mi nie pasuje, Powinno być tak jak opisałeś - 1. murowanie ław i ścian fundamentowych2. izolacje - hydro i termo3. folia kubełkowa4. obsypujemy dalej normalnie ściany etc i przy tynkowaniu i okładaniu cokołu nachodzimy np. płytkami klinkierowymi 2-3cm na folie kubełkową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 21.02.2011 20:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Trochę poczytałem na temat mrozoodporności porothermu i przestałem za tyle kombinować , Nowa ulepszone wersja poniżej: zaprawa między bloczkami to 2cm, wiem że zbyt dokładnie i co do centymetra i że na budowie tak nie wyjdzie ale w teorii musiałem jakieś wartości przyjąć A tu detal połączenia gruntu, folii kubełkowej i okładziny na cokole, chyba o to chodzi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 21.02.2011 20:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 te 5 cm u styku jest warte swieczki i bym zostawil cokolik okapowy byc powinien ok 3-5 cm zwlaszcza gdy bedziesz chcial cokol obrobic np plytka klinkierowa badz kamienna jesli obrobisz cokol to plytka przykryje membrane kubelkowa z gory a z boku skryje ja chodnik dociagniecie xpsa moim zdaniem b duzo biorac pod uwage zwrot inwestycji pewnie w dziesiatkach lat uwazam ze wiecej jak 10 cm maksimum 15cm xps po zewnatrz nie ma sensu w domkach nawet "malolitrazowych", zamiast 20 od zewnatrz lepiej dac 15 po zewnatrz na calej scianie fund i docieplic nad gruntem kolejne np 5 cm oraz ocieplic 5 cm wewnatrz zrob audyt to sie dowiesz jakie koszta poniesiesz i jakie oszczednosci w jakim czasie i gdzie lepiej dawac xps i ile go dawac alez Ty kombinator jestes z tym bk:) Face, czy chodziło Ci o coś takiego: Nie liczyłem różnicy kosztów ale na pewno to zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 21.02.2011 21:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Face, pokusiłem się o obliczenie różnicy XPSa, w "twojej" wersji wychodzi o ok 1m3 więcej niż w "mojej" czyli 400zł Cały styro od wewnątrz na całą ścianę fundamentową to ok 1,3m3 - koszt 200zł czyli prawie żaden (można by i 10cm dać) Koszt na cały fundament samego XPSa + styro nie licząc kleju, odpadów i robocizny to w "mojej" wersji ok 3000zł a w "twojej" 3500zł Do tego perlit w porotherm to koszt 400zł Czyli w sumie z grubsza 3500zł XPS i Styro + 400zł perlit + 1500zł odpady, klej etc =~ 5500zł i mamy całkiem nieźle ocieplony fundamentKoszt bez robocizny bo wszystkie termoizolacje zamierzam zrobi samBiorąc pod uwagę że będę ogrzewał prądem to dla mnie warto, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 22.02.2011 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 pozostawiając otwartą szczelinę na górze - byłaby możliwość że woda opadowa dostanie się pomiędzy folię a ścianęObsypujesz dom z lekkim spadkiem i żadna woda opadowa ci się tam nie dostanie 1. murowanie ław i ścian fundamentowych 2. izolacje - hydro i termo 3. folia kubełkowa 4. obsypujemy dalej normalnie ściany etc i przy tynkowaniu i okładaniu cokołu nachodzimy np. płytkami klinkierowymi 2-3cm na folie kubełkową Masz świadomość że te płytki ci odpadną? To tylko kwestia czasu. Jeżeli zasłaniasz szczelinę foli kubełkowej to tak jakbyś jej wcale nie dawał - zbędny wydatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 22.02.2011 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Jeżeli zasłaniasz szczelinę foli kubełkowej to tak jakbyś jej wcale nie dawał - zbędny wydatekMógłbyś wytłumaczyć co takiego się stanie, jeżeli tę szczeliną uszczelnimy u góry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 22.02.2011 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Mógłbyś wytłumaczyć co takiego się stanie, jeżeli tę szczeliną uszczelnimy u góry? Przecież dopiero co pisałem - NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ. Nie po to robisz wentylację żeby potem zatykać kanały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 22.02.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 tu macie animację i dyskusję (po niemiecku) trochę napisane jakie rozwiązanie ile daje. http://www.enev24.de/grafik/ani.gif http://www.bau.net/forum/tiefbau/507.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 22.02.2011 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 tu macie animację i dyskusję (po niemiecku) Danke! - J ne comprends rien du tout Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.