HenoK 22.02.2011 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Przecież dopiero co pisałem - NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ. Nie po to robisz wentylację żeby potem zatykać kanały Wytłumacz zatem jak taka wentylacja ma działać. Skąd ma pochodzić powietrze, które ma ona odprowadzać? Jaka jest wilgotność tego powietrza (weź pod uwagę temperaturę, która jest w gruncie)? Czy w tych warunkach wentylacja zwiększa ilość wilgoci na ścianie fundamentowej, czy może ją zwiększa? Np. temperatura gruntu +12 st. C, napływajace do szczeliny powietrze o wilgotności 70% i temperaturze 26 st. C (typowe warunki latem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 22.02.2011 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) Np. temperatura gruntu +12 st. C, napływajace do szczeliny powietrze o wilgotności 70% i temperaturze 26 st. C (typowe warunki latem). to sa typowe warunki latem?zapewne w mozambiku, moze przy rowniku gdzie lubi popadac a jakie wg Ciebie sa typowe warunki wiosna, jesienia i zima? a jak to jest z wentylacja budynkow? pantotograf masz racje:) Edytowane 22 Lutego 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 22.02.2011 09:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Obsypujesz dom z lekkim spadkiem i żadna woda opadowa ci się tam nie dostanie Niby tak, ale zauważ że ja prawie nie mam co obsypywać, cokołu jest 15cm, nie obsypię przecież ziemią aż po sam tynk, a do tego przecież tą folie będzie widać, chyba że dasz czarny cokolik Masz świadomość że te płytki ci odpadną? To tylko kwestia czasu. Nie koniecznie, zależy jak duże płytki i jaki procent tej płytki będzie przyklejony, załóżmy że płytka ma 15cm wys. przykleimy 10-12cm a pod te 3-5cm "wsuniemy" folię Jeżeli zasłaniasz szczelinę foli kubełkowej to tak jakbyś jej wcale nie dawał - zbędny wydatek Robiąc tak jak opisałem wyżej folia nie będzie przyklejona tylko luźno wsunięta pod płytkę, więc wentylacja będzie, kładziemy "płytę chodnikową" lub obsypujemy np. otoczakami itp. Jeśli tak by dało radę zrobić to wentylacja zachowana a folia nie szpeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 22.02.2011 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) witaj kroolikos, wlasnie chodzilo mi o ten drugi schemat z poprzedniej strony ktory dodalesco do grubosci ocieplenia przelicz jeszcze zyski skoro masz koszty sciagnij sobie audytor ozc w nim mozesz sobie zmieniac grubosc i lokalizacje ocieplenia i sprawdzac wyniki na biezaco, fajna sprawa mylisz sie z ta membrana pod plytke,wentylowac nie bedzie, ale zostawmy to do czasu wyjasnienia ilosci i miejsca ocieplenia Edytowane 22 Lutego 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 22.02.2011 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) Folia kubełkowa ma za zadanie pozostawić szczelinę między fundamentem (ścianą) a ziemią. Szczelina ta ma umożliwić wysychanie wody i wilgoci która by zalegała przy fundamencie.Wytłumacz zatem jak taka wentylacja ma działać. Jeżeli obsypiesz otynkowaną ścianę piaskiem (ziemią) to tynk będzie wchłaniał wilgoć z ziemi. Folia kubełkowa ma za zadanie odizolować tynk (i styropian pod nim) od wilgoci i umożliwić wysychanie wody/wilgoci która już tam się dostała. Wiadomo że przy ujemnych temp. wilgoć (woda) w tynkach (betonie cegle itp) powoduje rozsadzanie, a latem niszczą ścianę mchy i porosty. Jeżeli uważasz że jest niepotrzebna - obowiązku jej zakładania nie ma Edytowane 22 Lutego 2011 przez panfotograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 22.02.2011 10:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 witaj kroolikos, wlasnie chodzilo mi o ten drugi schemat z poprzedniej strony ktory dodales co do grubosci ocieplenia przelicz jeszcze zyski skoro masz koszty sciagnij sobie audytor ozc w nim mozesz sobie zmieniac grubosc i lokalizacje ocieplenia i sprawdzac wyniki na biezaco, fajna sprawa mylisz sie z ta membrana pod plytke,wentylowac nie bedzie, ale zostawmy to do czasu wyjasnienia ilosci i miejsca ocieplenia Do Audytora przymierzam się już od dawna ale wciąż brak czasu, jak mi się uda to spróbuję w weekend się pobawić Tak czy inaczej jeśli nawet czas zwrotu wyjdzie mi 10-20 lat to bardziej to zrobię dla dobrego samopoczucia, że mam dobrze ocieplony fundament, przyoszczędzę gdzieś na walorach wizualnych i będę bardziej zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 22.02.2011 10:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Jeżeli obsypiesz otynkowaną ścianę piaskiem (ziemią) to tynk będzie wchłaniał wilgoć z ziemi. Folia kubełkowa ma za zadanie odizolować tynk (i styropian pod nim) od wilgoci i umożliwić wysychanie wody/wilgoci która już tam się dostała. Wiadomo że przy ujemnych temp. wilgoć (woda) w tynkach (betonie cegle itp) powoduje rozsadzanie, a latem niszczą ścianę mchy i porosty. Jeżeli uważasz że jest niepotrzebna - obowiązku jej zakładania nie ma Hmm, w takim razie, jeśli okładamy ścianę fundamentową XPSem który jest wodoodporny potrzebna jest na nim folia kub.? Faktycznie nieodizolowany tynk od ziemi będzie się "psuł", więc może tą folię kubełkową dać tylko na tynk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 22.02.2011 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Hmm, w takim razie, jeśli okładamy ścianę fundamentową XPSem który jest wodoodporny potrzebna jest na nim folia kub.? to że styropian jest (podobno) wodoodporny to nie znaczy że klej i tynk na nim nie nasiąka wodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 22.02.2011 10:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 to że styropian jest (podobno) wodoodporny to nie znaczy że klej i tynk na nim nie nasiąka wodą Tak, tynk nasiąka to niewątpliwe, Chodzi o to że jeśli dajemy XPSa to nie tynkujemy go w całości do dołu bo jest wodoodporny, tylko tynkujemy cokół i powiedzmy 20-30cm w ziemi, a skoro tak to po co okładać XPSa folią? Chyba zaczynam szukać dziury w całym Koszt folii nie duży więc pewnie lepiej cały obłożyć i mieć spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 22.02.2011 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 to sa typowe warunki latem?zapewne w mozambiku, moze przy rowniku gdzie lubi popadac a jakie wg Ciebie sa typowe warunki wiosna, jesienia i zima? a jak to jest z wentylacja budynkow? Proszę bardzo. Masz tu link do warunków z lipca ubiegłego roku w Koszalinie. Zobacz sobie jakie były wtedy temperatury, wilgotność powietrza. Koszalin, to chyba w Mozambiku nie leży? Przy wentylacji budynków masz nawiew (w skrajnych przypadkach przez nieszczelności budynku) i wywiew. Wentylacja jest napędzana siłami natury (tzw. wentylacja naturalna) lub energią z zewnątrz (wentylacja mechaniczna). Jeżeli byłeś kiedyś latem w piwnicy to jest tam przyjemny chłodek. Jeżeli jednak otworzysz okno w takiej piwnicy, to na jej najchłodniejszy elementach pojawi się wilgoć. Ciekawe dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 22.02.2011 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Jeżeli obsypiesz otynkowaną ścianę piaskiem (ziemią) to tynk będzie wchłaniał wilgoć z ziemi. Folia kubełkowa ma za zadanie odizolować tynk (i styropian pod nim) od wilgoci i umożliwić wysychanie wody/wilgoci która już tam się dostała. Wiadomo że przy ujemnych temp. wilgoć (woda) w tynkach (betonie cegle itp) powoduje rozsadzanie, a latem niszczą ścianę mchy i porosty. Jeżeli uważasz że jest niepotrzebna - obowiązku jej zakładania nie ma Nigdzie nie napisałem, że folia kubełkowa jest niepotrzebna. Masz rację z tym, że służy ona zabezpieczeniu ściany przed wilgocią, tylko mechanizm tego zabezpieczenia jest inny niż piszesz (nie ma nic wspólnego z wentylacją). Mechanizm ten bardziej podobny jest do suszarki kondensacyjnej. Folia od zewnątrz jest chłodzona przez grunt (latem temperatura gruntu jest znacznie niższa, niż temperatura ściany). Para wodna wydostająca się ze ściany skrapla się na folii kubełkowej i spływa w dół do drenażu. W szczelinie wentylacyjnej jest wilgotność bliska 100%. Otwarcie szczeliny od góry jest błędem, bo powoduje dostawanie się tam ciepłego, wilgotnego powietrza. Ściana praktycznie cały czas będzie oddawała wilgoć. Na początku będzie to wilgoć technologiczna, a później wilgoć pochodząca z wnętrza domu. Siłą napędową do takiej migracji wilgoci jest różnica ciśnienia pary wodnej wewnątrz i na zewnątrz domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 22.02.2011 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 jeśli dajemy XPSa to nie tynkujemy go w całości do dołu bo jest wodoodporny, tylko tynkujemy cokół i powiedzmy 20-30cm w ziemiA kto ci tak powiedział, lub gdzie o tym czytałeś. Pierwszy raz słyszę że zostawiamy goły styropian w ziemi:o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 22.02.2011 11:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 A kto ci tak powiedział, lub gdzie o tym czytałeś. Pierwszy raz słyszę że zostawiamy goły styropian w ziemi:o Nie mówię o styropianie, cały czas pisze o XPSie, bo to nie to samo - tu masz różnice opisane - http://www.e-izolacje.pl/a/4487,xps-cala-prawda-o-kolorowym-styropianie A to że XPS może być bezpośrednio obsypany ziemią jest chociażby tu - http://termodom.pl/buduj/fundamenty/izolacja_fundamentow Tak na szybko wszystko znalezione, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 22.02.2011 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) Proszę bardzo. Masz tu link do warunków z lipca ubiegłego roku w Koszalinie. Zobacz sobie jakie były wtedy temperatury, wilgotność powietrza. Koszalin, to chyba w Mozambiku nie leży? zeszly rok wlasnie:) wiesz jaki byl zeszly rok i wlasnie taki rok spowodowal podniesienie wod gruntowych w calej wnet polsce, wiec fundamenty staly i nadal stoja w wodzie teraz membrana po ustapieniu wody pozwala fundamebtowi szybciej podeschnac, reguluje wilgotnosc a gdy dodatkowo drenaz napowietrza go powodujac szybszy odsiak i odprowadzenie wody ps jesli zamkniesz z gory to odetniesz powietrze i kontakt z atmosfera czyli nie bedzie splyw grawitacyjny bedzie bardzo opozniony (przyklad - zwykla umywalka zn sie daleko od pionu napowietrzajacego bulgocze bo odplyw zaburzony przez brak napowietrzania) kroolikos na xpsa w ziemi zadnego tynku a membrana sie przydaje wlasnie z innych przyczyn, zwlaszcza gdy drenaz naprawde pobaw sie audytorem a zobaczysz jak to wyglada z tym ocieplaniem:) pozdrawiam wszystkich Edytowane 22 Lutego 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 22.02.2011 14:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 zeszly rok wlasnie:) wiesz jaki byl zeszly rok i wlasnie taki rok spowodowal podniesienie wod gruntowych w calej wnet polsce, wiec fundamenty staly i nadal stoja w wodzie teraz membrana po ustapieniu wody pozwala fundamebtowi szybciej podeschnac, reguluje wilgotnosc a gdy dodatkowo drenaz napowietrza go powodujac szybszy odsiak i odprowadzenie wody ps jesli zamkniesz z gory to odetniesz powietrze i kontakt z atmosfera czyli nie bedzie splyw grawitacyjny bedzie bardzo opozniony (przyklad - zwykla umywalka zn sie daleko od pionu napowietrzajacego bulgocze bo odplyw zaburzony przez brak napowietrzania) kroolikos na xpsa w ziemi zadnego tynku a membrana sie przydaje wlasnie z innych przyczyn, zwlaszcza gdy drenaz naprawde pobaw sie audytorem a zobaczysz jak to wyglada z tym ocieplaniem:) Tak, membranę dam na cały fundament, hmm no właśnie czy na stopę fundamentową też membrana ma zachodzić? czy wystarczy jak na ścianie będzie, Drenaż mi nie potrzebny bo warunki dobre - sucho i piach lekko gliniasty ale przepuszczalny więc ok, Audytor ściągnę na weekend Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
face 22.02.2011 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) jesli ocieplenie nie zgra sie ze stopa (w jednej plaszczyznie pionowej - rys 1 str 2 ktory zalaczyles), bedzie mniejsze niz wystajaca stopa zrob odboj z zaprawy cementowej, taki klin na zbiegu ocieplenie-lawa i pociagnij go dysperbitem a membrane uloz po tak powstalej plaszczyznie i zakoncz na zewn styku (rogu) odboj-lawa Edytowane 22 Lutego 2011 przez face Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frodo55 16.11.2011 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 (edytowane) W ramach odnowienia wątku wrzucam propozycję zastosowania porothermu w moim projekcie. Zależało mi głównie na dwóch rzeczach:1. Zmniejszeniu ilości ciepła "uciekającego" do gruntu za pośrednictwem ścian fundamentowych - wprowadzenie ostatnich dwóch warstw z porothermu oraz dodatkowej izolacji termicznej od wewnętrznej strony ściany fundamentowej.2. Uzyskanie warstwy izolacji termicznej posadzki wolnej od wilgoci pochodzącej od wody przenikającej w momencie wylewania warstwy jastrychu. Porotherm wykazuje lepsze właściowści izolacyjne w kierunku poziomym (wydłużona droga jaką musi pokonać ciepło w materiale pustaka) ale wg mnie jego właściwości w kierunku pionowym (znaczna część pustaka wypełniona powietrzem) w porównaniu do bloczków betonowych pozwoli na znaczne obniżenie strat ciepła do gruntu.Jak widać na obrazku dodatkowa warstwa izloacji przeciwwilgociowej połączona jest w taki sposób, że obok ochrony dolnej warstwy izolacji terminczej posadzki ochrania także warstwę porothermu 25.Proszę szanownych forumowiczów o wyrażenie swoich opinii na temat załączonego rysunku.http://images38.fotosik.pl/1203/5c06ffa49977b9a0.jpg Edytowane 16 Listopada 2011 przez frodo55 Poprawienie jakości zamieszczonego rysunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 17.11.2011 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 W ramach odnowienia wątku wrzucam propozycję zastosowania porothermu w moim projekcie. Zależało mi głównie na dwóch rzeczach: 1. Zmniejszeniu ilości ciepła "uciekającego" do gruntu za pośrednictwem ścian fundamentowych - wprowadzenie ostatnich dwóch warstw z porothermu oraz dodatkowej izolacji termicznej od wewnętrznej strony ściany fundamentowej. 2. Uzyskanie warstwy izolacji termicznej posadzki wolnej od wilgoci pochodzącej od wody przenikającej w momencie wylewania warstwy jastrychu. Porotherm wykazuje lepsze właściowści izolacyjne w kierunku poziomym (wydłużona droga jaką musi pokonać ciepło w materiale pustaka) ale wg mnie jego właściwości w kierunku pionowym (znaczna część pustaka wypełniona powietrzem) w porównaniu do bloczków betonowych pozwoli na znaczne obniżenie strat ciepła do gruntu.Jak widać na obrazku dodatkowa warstwa izloacji przeciwwilgociowej połączona jest w taki sposób, że obok ochrony dolnej warstwy izolacji terminczej posadzki ochrania także warstwę porothermu 25. Proszę szanownych forumowiczów o wyrażenie swoich opinii na temat załączonego rysunku. http://images38.fotosik.pl/1203/5c06ffa49977b9a0.jpg IMHO bez sensu. Porotherm należy bardzo starannie zaizolować od wilgoci. redukcję mostka można uzyskać np. stosując bloczki ISOMUR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arecki23 19.11.2011 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 ja bym użył bloczka betonowego, zerknij tutaj wszystko najdziesz http://budopedia.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.