Liwko 25.10.2011 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2011 ja osobiście też mam bez ogrodzenia - na początku z konieczności....ale szczerze mówiąc, to coraz bardziej mi się takie rozwiązanie podoba... Jest po prostu wygodniej;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmak 25.10.2011 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Jest po prostu wygodniej;) Jak widać wygoda jest pojęciem bardzo względnym:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 26.10.2011 08:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 U mnie taka opcja odpada - brak wydzielenie podjazdu skutkowałby trudnym do opanowania parkowaniem obcych aut. Taka specyfika lokalizacji - chociaż faktycznie w niektórych sytuacjach takie rozwiązanie jest niezłe ( a na pewno tańsze ).Tak czy inaczej pozostaje kwestia skrobania szyb i odśnieżania - wydaje mi się że chociażby z tego względu zadaszony podjazd za automatyczną brama jest bardzo wygodną sprawą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 26.10.2011 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 Tak czy inaczej pozostaje kwestia skrobania szyb i odśnieżania - wydaje mi się że chociażby z tego względu zadaszony podjazd za automatyczną brama jest bardzo wygodną sprawą No nie jest to głupie. Tylko wiata musi być bardzo solidnie zbudowana. Wiatry uwielbiają takie wiaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 31.10.2011 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 Pomny rad - pozostawiłem przejście do garażu i jednocześnie zrezygnowałem z zadaszenia garażu na rzecz dużego tarasu . Garaż i taras usytuowany od wschodu ( wygodniejsze przejście z auta do dom no i zacieniony taras dający wytchnienie w letnie wieczory ) Poniżej aktualna wizualizacja projektu. Mój, mam nadziej że już ostatni, zgryz etapu projektowania to kwestia wykorzystania poddasza. Początkowo myślałem o nieużytkowym poddaszu na różnego rodzaju rupiecie ( na stropie położona wełna o grubości np. 40 cm ) teraz jednak waham się czy nie pociągnąć schodów na poddasze i tam zrobić open space co w moim przypadku może dać około 15 metrów dodatkowej przestrzeni. W sumie sobie myślę że taka zmiana nie powinna generować dużych kosztów ( wylanie schodów + droższe ocieplenia poddasza ? ) a zyskuje dodatkowe pomieszczenie ( np. bawialnia ) . Jak patrzę na elewacje to jakoś mam takie wrażenie że we frontowej elewacji domek jakiś taki wąski przy garażu - w perspektywach już nie ma takiego efektu ale te elewacje trochę mi dają do myślenia. Może warto byłoby pojechać z dachem i przykryć nim ze 2 metry tarasu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 31.10.2011 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 Jeżeli taras masz od wschodu, to przedłużenie dachu niewiele ci pomoże jeżeli chodzi o słońce.Poddasze na twoim miejscu na razie bym odpuścił. Jak starczy pieniędzy i stwierdzisz, że jest ci potrzebne, zawsze można przerobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 31.10.2011 20:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 Myślałem raczej o osłonie przed deszczem ( np. zostawiona pościel pod ścianą w razie niespodziewanego deszczu ) . Z poddaszem niby racja - ale musiałbym się teraz zdecydować czy robić wyłaz czy zrobić schody. Jak zrobię schody to wykończenie góry mogę zostawić na później. Ale jak zrobię wyłaz to już bawialni z pomieszczenia dostępnego po awaryjnych schodach raczej nie zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 07.11.2011 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Wrzucam trochę materiałów do poczytania do poduszki na temat eliminacji mostków termicznych http://www.multi-comforthouse.pl/3.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 26.11.2011 15:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 Mój projekt po zmianach ( zostało okno od strony północnej - chociaż pewnie będzie to fix ) - chyba już czas się wziąć za policzenie OZC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 13.12.2011 14:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 Policzyłem zgrubnie OZC - ale mam poważne wątpliwości czy prawidłowo :|Wyszło mi 41,7 kWh/m2 na rok.A całość zapotrzebowania na sezon to 9633 Kwh Nie wiem czy dobrze policzyłem - nigdzie nie umieściłem np. informacji o ociepleniu ławy fundamentowej ( i nie mam pojęcia gdzie to dodać ) - używam purmo OZC v4 Acha w pomieszczeniach dawałem opcje - uwzględniaj liniowe mostki termiczne. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale z opisów w programie nie byłem wstanie wykombinować co powinienem w takim przypadku zaznaczyć. Czy przy budynku ocieplonym z zewnątrz 20 cm styro powinienem liczyć mostki termiczne łączenia strop - ścian ? Skoro to i tak jest odizolowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 15.12.2011 10:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 Pobawiłem się trochę ustawieniami i udało mi się zejść do poziomu 28,6 kwh/m2. Wybrałem opcje bardzo szczelny budynek i U dla okien na 1W. Cały czas mam obawy o realność tych wyników ? Czy może powinienem to jeszcze policzyć w innym programie ? Od czego zależy szczelność budynku ? Przy takim wyniku to poszedłbym w ogrzewanie na prąd ( awaryjnie w razie kłopotów finansowych kominek z DGP ). Tylko obawy o dokładność moich wyliczeń i wykonania :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 15.12.2011 11:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 1W to jest U dla okna i określa przenikalność cieplną a nie szczelność ( i w żadnym razie nie oznacza ściany 1 warstwowej ). Zmiana U dla okien na 0.8 dało mi wynik 25.9 KWh/m2. Na ile takie wyliczenia z purmo OZC można uznać za wiarygodne ? Wydaje mi się że przy definiowaniu zupełnie pominięty zostało straty ciepła przez ławę fundamentową czy też przez komin ( brak możliwości lub wiedzy jak zdefiniować ocieplenie fundamentów ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 16.12.2011 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Policz dom w wersji 4.8 pro. Ja liczyłem swój projekt w właśnie w wersji 4.0 i 4.8. W nowszej wersji wyszły mi wyniki ok. 10 kWh/m2 gorsze w porównaniu ze starszą wersją. og og http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-morelach-3/m4cd9395fd9737 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.