TOMEKUN 17.02.2011 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Witam, wszystko uzgodnione z wykonawcą pc pozostaje jeden nierozwiązany jak dotąd problem, z czego wykonać posadzkę (na posadzce częściowo parkiet częściowo gres ). Wykonawca Pc niczego nie sugeruje jednakże jego zdaniem lepsza będzie grubsza warstwa posadzki z miksokreta - tłumaczy to głównie większą bezwładnością i możliwością wykorzystania tego do grzania tylko w nocy ( 2 taryfa) i oddawania temperatury w dzień. Natomiast wylewki anhydrytowe są cieńsze ale za to szybciej się nagrzewają i oddają ciepło (ma jeszcze jedną zaletę, ściśle przylega do powierzchni rurek i nie ma pęcherzy powietrza które pogarszają przewodność cieplną )- jednakże ich bezwładność jest mniejsza i nie będą tak długo oddawać ciepła. Tak na chłopski rozum to te anhydryty wydają mi się lepsze bo przecież jeżeli raz nagrzejemy posadzkę to aby utrzymać cały czas taką samą temp. będziemy potrzebowali mniej energii aniżeli nagrzewanie posadzki z miksokreta jej schłodzenie i ponowne nagrzanie. Nie wiem czy tak jest w rzeczywistości to są tylko moje przemyślenia. Chętnie poczytam przemyślenia innych w tym temacie. Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 17.02.2011 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Witam, wszystko uzgodnione z wykonawcą pc pozostaje jeden nierozwiązany jak dotąd problem, z czego wykonać posadzkę (na posadzce częściowo parkiet częściowo gres ). Wykonawca Pc niczego nie sugeruje jednakże jego zdaniem lepsza będzie grubsza warstwa posadzki z miksokreta - tłumaczy to głównie większą bezwładnością i możliwością wykorzystania tego do grzania tylko w nocy ( 2 taryfa) i oddawania temperatury w dzień. Natomiast wylewki anhydrytowe są cieńsze ale za to szybciej się nagrzewają i oddają ciepło (ma jeszcze jedną zaletę, ściśle przylega do powierzchni rurek i nie ma pęcherzy powietrza które pogarszają przewodność cieplną )- jednakże ich bezwładność jest mniejsza i nie będą tak długo oddawać ciepła. Tak na chłopski rozum to te anhydryty wydają mi się lepsze bo przecież jeżeli raz nagrzejemy posadzkę to aby utrzymać cały czas taką samą temp. będziemy potrzebowali mniej energii aniżeli nagrzewanie posadzki z miksokreta jej schłodzenie i ponowne nagrzanie. Nie wiem czy tak jest w rzeczywistości to są tylko moje przemyślenia. Chętnie poczytam przemyślenia innych w tym temacie. Pozdrawiam Tomek A ktora jest tansza? I czy jestes pewien ze ekipa Ci wykona rowno wylewke z miksokreta? Mi niestety totalnie spaprali i byly gory i doliny i tylko z tym klopot przy kladzeniu parkietu. Anhydrytowe sa polplynne jak dobrze rozumiem, i same sie poziomuja. jakbym dzisiaj mial to drugi raz robic, bral bym anhydrytowa. marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dorben 17.02.2011 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Hej, Świetnie ze pojawił się ten wątek, bo właśnie jesteśmy na etapie tej właśnie decyzji. Jako laik w sprawie chętnie poznam opinie bardziej doświadczonych!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMEKUN 18.02.2011 10:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Oczywiście droższa jest anhydrytowa ale nie są to jakieś kolosalne różnice, firma z Poznania wyceniła mi 200 mk - około 4,5 cm wylewki na 7000 netto. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 18.02.2011 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 (edytowane) Ja za 213 m2 zapłaciłem 4 tys brutto z materiałem. Także różnica jest spora bo dwa razy drożej. Druga kwestia to bezwładność. Bo energii do ogrzania danego pomieszczenia to raczej zużyjesz tyle samo to raczej fizyka. Tyle że anhydryt jest łatwiejszy w sterowaniu z racji szybszego nagrzewania się i co za tym idzie równie szybko się schładza. To może być plus ale tak jak koledzy piszą może być minusem. Bo nie wykorzystasz w pełni taniej taryfy za prąd. Czyli płacisz drożej za sama posadzkę, płacisz drożej za ogrzewanie domu. I jeszcze jedna ważna kwestia. Poczytaj o tych posadzkach w dziale podłogi. Większość parkieciarzy ładnie kroi za podłogę później. Chodzi oto że anhydrytowa posadzka nie ma takiej przyczepności jak beton. Po przyklejeniu płytki czy deszczułek parkietu będziesz w stanie sam ręka je oderwać z kawałkiem posadzki. Dlatego potrzebna jest jeszcze droga kolejna warstwa stabilizująca i to ona stanowi warstwę przyczepną dla podłogi. Co niektórzy pisali że m2 wyniósł ich w sumie około 200 zł bez podłogi oczywiście. Jeśli kładziesz panele to ok, ale w całym domu to raczej nie możliwe. I jakby to wszystko poskładać do kupy to wychodzi że ciągle za coś musisz dopłacać. A to do posadzki, a to do robocizny, a to do prądu z racji pracy pompy w pierwszej taryfie, a to do warstwy podkładowej itd...tylko pytanie co w zamian za to pozyskasz, bo zazwyczaj jeśli dopłacamy do czegoś np do systemu z pompą ciepła to oczekujemy niższych rachunków za ogrzewanie domu i komfortu w postaci "bezobsługowości". Kupujemy rekuperator mamy świeże powietrze. A co mamy z posadzek anhydrytowych?? Bo odpowiedzi typu mi z kreta zrobili krzywo mnie nie przekonują, tacy fachowcy, u mnie jest prosto wiec się da. Te posadzki zostały wymyślone do innych źródeł ciepła niż pompa, by właśnie poprawić czas reakcji na zadane ciepło i to jest ich jedyną zaletą ale tylko przy współpracy z kominkiem bądź kotłem gazowym tudzież jakimkolwiek innym paliwem stałym. Przy pompie masz tylko minusy. Ale to jest moje zdanie i nie koniecznie każdy musi się z nim zgadzać Edytowane 18 Lutego 2011 przez photos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 18.02.2011 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Trochę się zagłębiłem w tych posadzkach i podłogach i jak zawsze zdania są podzielone. Otóż dane techniczne mówią że anhydryt nie jest lepszym przewodnikiem od posadzki betonowej. Natomiast osoby użytkujące, parkieciarze i wykonawcy wylewek anhydrytowych twierdzą że szybciej oddaje ciepło. Jedynym słusznym wyjaśnieniem wydaje się być teoria adiqqa. Zwyczajnie cieńszy materiał szybciej się nagrzeje i szybciej odda to ciepło. Tak czy siak nie bardzo do pompy. A jak ktos zrobi podobna grubość jak betonowa to koszta mogą dać w twarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMEKUN 18.02.2011 12:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Dzięki za wszystkie uwagi, chyba jednak dam posadzkę z miksokreta, mimo że w zasadzie nigdy nie wiadomo o jakich parametrach uda im się daną posadzkę zrobić bo raz że cement cementowi nierówny (podobno każda partia cementu z tej samej cementowni nie jest sobie równa - jest gdzieś post o tym ale nie pamiętam gdzie dokładnie) a dwa że fachowiec sam dosypuje wszystkiego do maszyny także o błąd nietrudno. Jestem ciekaw waszych opinii na ten temat. Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 18.02.2011 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 (edytowane) Wiesz to jest prawda. tylko zadaj sobie pytanie co jeszcze na oko było robione w Twoim domu. Pustaki są na zaprawie cz na klej?? zaprawa raczej na oko...i co stoi i trzyma. Stropy i ławy z gruszki czy z betoniarki na budowie...z betoniarki też stoją. ja nie twierdze że to jest zawsze lepsze rozwiązanie. Chodzi oto że jak jest doświadczona ekipa to wie jak przygotować zaprawę do murowania, jakie proporcje do betonu, jaka zaprawa do tynkowania do posadzek również. Dlatego trzeba poszukać ekipy z referencjami, np robili posadzki u Twoich znajomych bądź brata. Poza tym jak ktoś nie potrafi to i anhydrytową może zepsuć. Poczytaj forum albo na YouTube obejrzyj kilka filmików. Przy anhydrycie tez trzeba przestrzegać wielu zasad. Poza tym ta posadzka w momencie wylewania nie ma aż tak rzadkiej konsystencji aby po samym wylaniu utworzył się poziom. Są ustawiane repery, które to kontrolują ale tez tylko w kilku miejscach, więc wszędzie nie skontrolują, co prawda jest na koniec jest jeszcze zagęszczana, ale jeśli był gdzieś dołek wówczas poziom się obniży. Wprawne oko fachowca dostrzeże ten dołek ale wprawne oko dostrzeże również ewentualne nierówności na posadzce betonowej, jak też zna bardzo dobrze proporcje składników . Także błędy można popełnić i w jednym i w drugim przypadku Edytowane 18 Lutego 2011 przez photos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMEKUN 18.02.2011 16:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Wszystko jasne będzie miksokret. Czy mógłby mi ktoś napisać z jakiego rodzaju betonu powinno się wykonać taką posadzkę. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi i przemyślenia, pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 12.04.2011 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 WITAM, mam podobny dylemat anhydryt vs cementowy jastrych. anhydryt jest ok bo równo wychodzi, co do tego klejenia do podłogi to podobno wystarczy dobrze przetrzeć powierzchnie żeby "mleczko" nie stwardło bo wtedy faktycznie trzeba to przeszlifować odpowiednio. to podobno - ciekawe jak to faktycznie wyglądaakumulacja obu materiałów jest podobna, gdy grubość jest taka sama, tylko znowu nie ma co przesadzać że jak będzie cieńsza warstwa anhydrytu to już nie skorzystamy z 2 taryfy.. to że podłoga troche mniej zakumuluje ciepła to fakt.. tylko czy to będzie aż tyle żeby szybko sie dom wychładzał poza taryfą 2 ?. w domu akmuluja ciepło również ściany.. wg mnie nie powinno być problemu nawet z PC (PC to tylko inne źródło ciepła)ja zastanawiałem sie nad anhydrytem głównie z uwagi na mało miejsca na wylewkę na piętrze... niby jastrych zwykły tam wejdzie ale prawie na granicy grubości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Matilde1 12.04.2011 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 Jakiej grubości powinna być wylewka cementowa przy podłogówce? Tyle zdań ile osób. W projekcie w pomieszczeniu gdzie miało być ogrzewanie podłogowe mam podane 6,5 cm. Podłogówkę będę robiła wszędzie, i nie wiem czy mogę przyjąć te 6,5 cm. Panowie hydraulicy napomknęli coś o 8 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 12.04.2011 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 Jakiej grubości powinna być wylewka cementowa przy podłogówce Dasz grubiej, to będzie lepiej akumulować ciepło. Lepsze będzie 8, więc jeśli możesz to daj tyle, jeśli nie możesz bo drzwi, okna, to trudno, daj ile możesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Matilde1 13.04.2011 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 No dobra, ale to najmniej to ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 13.04.2011 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 Skoro w projekcie było 6.5, to chyba projektant wiedział co robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 14.04.2011 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 Miałem wszystko przygotowane pod anhydryt łącznie z poziomami przy drzwiach wejściowych. Ostatecznie poszło z miksokreta średnio 5 cm z siatką, włóknami i plastyfikatorem. Nic przez miesiąc nie pękło i włąsnie wygrzewam podłogówkę. Zobaczymy za kilka dni co i jak. Koszt połowę mniejszy a poziomy mam wręcz idealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bruk-bau 07.06.2011 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2011 Beton z mixa ma twardość ok B7, natomiast Anhydryt czyli AGILIA SOLS A posiada twardość B20. Stąd możliwość wylewania mniejszych grubości, a co za tym idzie możliwość ułożenia grubszej warstwy izolacji cieplnej! Korzyści są ewidentne! pomijając przewodnictwo cieplne, czy rozszerzalność przy różnicach temperatur. Anhydryt dylatuje się dopiero przy płytach powyżej 800 m/kw.A cena wylewki jest porównywalna! tyle ,że wylanie trwa krócej i już po ok 3 dniach można przystąpić do dalszych prac wykończeniowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 08.06.2011 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 No, i jak widac to kwestia marketingu a nie jakis realnych roznic odczuwalnych dla przecietnego "Kowalskiego". Licza sie ceny!!!!!!!!!! Dobrze wykonana posadzka z moxo-kreta moze byc lepsza niz andryhyd zle polozony, jak to w zyciu. Ja tez kiedys zastanawialem sie nad ta kwestia i w koncu zdecydowalem na mixo-kreta. Posadzkarz postaral sie i rowniutko wszystko wyszlo a glazurnik stracil pretekst do podniesienia mi ceny za dodatkowe rownanie posadzki Dla "zwyklego" uzytkowania domu nie ma znaczenia czy posadzki beda andryhydowe czy z tzw. mixo-kreta wiec proponuje nie sugerowac sie marketingowymi "dowodami" na wytrzymalosc, zywotnosc etc.... Dlaczego wiezby dachowej nie robi sie z bali 40x40cm - bo to przerost formy nad trescia. Grubosc wylewki juz ma znaczenie przy wyborze materialu lub jak kto woli odwrotnie -materiam dobrany do grubosci wylewki. Dla wylewek np. 5cm czy grubszych nie ma to juz znaczenia. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 08.06.2011 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 piwopijca - a jaką masz grubość styropianu i grubość wylewki u siebie? czy masz posadzke dodatkowo zbrojona siatką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 08.06.2011 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 Wszedzie mam podlogowke i do wylewek dodawalem oprocz plastyfikatora wlokna, mam i siatke stalowa wszedzie o oczkach 15x15cm ulozona na styropianie a do niej przymocowane rurki podlogowki.Na parterze mam 30cm styropianu a na poddaszu 10cm styropianu. Grubosc wylewek ok. 3-5 cm ponad rurkami. Niestety, "majster" i byly kierownik spiep***li mi troche poziomy stropu i chudziaka na gruncie stad roznice w grubosci wylewki. Nie chcialem rownac za pomoca styropianu bo moglo by to miec oplakane skutki w przyszlosci. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 08.06.2011 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 czyli do grubości rurki dodać 3-5 cm, tj. 1,6+(3-5) = 4,6 do 6,6 grubośc wylewki na 30 cm styropianie?Ja mam 20 cm styropianu i wg janzara na takiej grubosci min. 10 cm jastrychu, niestety tyle miejsca nie mam, max 7-8 cm jest wolnego i z drugiej strony to nie wiem, czy chciałabym az tak grubą wylewke. Ale wg niektórych cienka wylewka na tak grubym styropianie przekłada się na "przenoszenie drgań, takie jakby echo, czasami klawiszowanie tej wylewki przy dylatacjach". Dlatego rozważam opcję ewen. wylewek anhydrytowych. Czy u siebie zaobserwowałeś jakieś negatywne skutki "cienkiej" wylewki na grubym styropianie ?/chodzi mi tylko o wylewke na 30 cm styro/ Pomijam fakt, ze wg janzara nie powinno się na ogrzewaniu podłogowym dawać siatki - i tu kolejny dylemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.