Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wybór posadzki - miksokret czy anhydryt????


TOMEKUN

Recommended Posts

Tak, jak sie izoluje takie płyty. 10-20 cm styroduru na gruncie, folia, na tym płyta.

Zatarta na gładko, albo z wylewką wyrownawczą na warstwie poślizgowej.

Nie slyszałem, źeby ktoś musial rezygnować z jakiegoś rodzaju podłog w takim przypadku....

 

tylko ze ja nie karze nikomu rezygnowac z parkietow,tylko zrobic pomiary wilgotnosci i dla spokoju czekac az wyschnie do poziomu bezpiecznego dla drewna by nie wyrzucic podlogi czy pisac na forum ze sie deski wylodkowaly czy porobily szczeliny.nie ja jestem specem od drewna wiec watku podlogi drewnianej mocno Ci nie rozwine.jest jarekkur lub Parkiet od tego .mysle ze potwierdza to ze przy gr 25cm drewna w przez 2-3lata nie powinienes polozyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 450
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Domyśliłem się, że chodzi o pewne odkształcenia. Za debila nie musisz mnie brać.

:D Prawdę mówiąc, nie oczekiwałem odpowiedzi ale dzięki.

 

PS Jeśli już jesteśmy w temacie zawiłości języka polskiego, to jaka jest różnica między drewnem "wylodkowanym" a "wyludkowanym"?

Jak to rozumieć?

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyśliłem się, że chodzi o pewne odkształcenia. Za debila nie musisz mnie brać.

:D Prawdę mówiąc, nie oczekiwałem odpowiedzi ale dzięki.

 

PS Jeśli już jesteśmy w temacie zawiłości języka polskiego, to jaka jest różnica między drewnem "wylodkowanym" a "wyludkowanym"?

Jak to rozumieć?

 

:D

 

Tak to jest jak się nie używa znaków interpunkcyjnych chodzi o wyłódkowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months później...

Panowie jedni mówią tak inni inaczej, u mnie sytuacja wygląda tak:

 

1. Pomieszczenie podziemią (piwnica użytkowa) o wymiarach 11m x 4,5m (49,5m2).

2. Planuję żywicę poliuretanową lub epoksydową więc wylewka nie ma prawa pęknąć bo będzie katastrofa.

3. Ogrzewanie podłogowe w rozstawie rurek co 10cm na całości - niska temperatura zasilania.

4. Ocieplenie - od dołu: hydroizolacja, perlit 8cm(wyrównałem nim chudziak) + XPS 3cm z zakładką układany i docinany na ciasno + folia aluminiowa + siatka zbrojeniowa z oczkami 10cm (w sumie niewiem jakie jest jej zadanie w tym miejscu, do niej będa rurki 16mm łapane.

Odseparowanie wylewki od ścian - xps 3cm

5. Wysokość: ponieważ pomieszczenie jest dość niskie musiałem ciąć wysokość gdzie się dało, na wylewkę z podłogówką mam max 5cm.

6. Wentylacja oczywiście mechaniczna z reku jeśli to ma znaczenie.

 

Pytanie jaką wylewkę zastosować z jakich materiałów i na jakie szacunkowo koszty mam być przygotowany (+- 1-2 tys zl.) Podłoga będzie grzana cały czas z bufora więc akumulacja nie ma dla mnie żadnego znaczenia. Inwestycja na Śląsku. w okolicach Bielska-Bialej.

 

Osobiście bardziej skłaniam się do mixokreta ponieważ może zdarzyć się np. powódź i zalanie pomieszczenia. coś takiego spotkało mnie końcem lipca, konieczna była interwencja strażaków :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo odkąd pamiętam moich terenów nie zalewało i obok tej "piwniczki" zawsze miałem podziemną kotłownię. Wiec pomysł był dobry.

Warunki zmieniły się rok temu jak zaczęły się te anomalie pogodowe. Teraz się porządnie zabezpieczyłem - zawory burzowe, alarmy, czujniki, pompy elektryczne oraz spalinowa. (remontuję stary budynek)

 

No ale wiadomo jak jest.

 

Ale proszę nie odbiegajmy od tematu. Interesuje mnie typ oraz koszt wylewki.

Edytowane przez Dwd89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

To czy posadzkę robi się ręcznie, czy mixokretem, ma tylko znaczenie jeśli chodzi o cenę. Przy małej kubaturze, tj dom jednorodzinny mixokret wyjdzie znacznie drożej.

Grubość posadzki na ogrzewaniu podłogowym powinna wahać się od 4,5 - 6,5cm. Posadzka może być tradycyjna cementowa, byle miała odpowiedni uplastyczniacz. W przeciwnym razie będzie miała tendencję do pęknięć. Te akurat gęste pęknięcia nie przeszkadzają w codziennym użytkowaniu i normalny użytkownik nigdy tego nie zauważy, ale powinno się tego unikać. Ważne natomiast są dylatacje, przy większych powierzchniach, ponieważ wtedy skurcze mogą być dość znaczne.

Jeśli chodzi o schnięcie betonu, to z założenia beton powinien schnąć jak najdłużej. Dlatego też płyty i elementy lane polewa się wodą i często zakrywa szczelnie folią. Betony mają tą właściwość, że nabierają własności wytrzymałościowych podczas procesu hydratacji. Dlatego dla wytrzymałości płyty najlepiej byłoby zanużyć ją całą pod wodą na dwa tygodnie ;-) W praktyce, w przypadku fundamentów nie należy sobie tym zawracać głowy. Natomiast w przypadku stropów, wsporników, balkonów i nawet płyty fundamentowej nie powinno się przesuszać betonu sztucznie.

Jeśli chodzi o ocieplanie fundamentów, płyt fundamentowych i piwnic, nie ma konieczności zakładania grubych warstw styropianu czy styroduru. Podłoże jest elementem, który odbiera od budynku stosunkowo małą ilość ciepła. Wg wielu opinii, obkładanie budynku grubą warstwą styropianu, odbija się niekorzystnie na komforcie późniejszego użytkowania. (Dlatego tak korzystnie człowiek czuje się w lecie w zabytkowych budynkach o przegrodach z dużą bezwładnością) . W przypadku fundamentów i płyty fundamentowej istotne natomiast jest doskonałe zabezpieczenie przed wilgocią. Jestem architektem, od 15 lat mam firmę remontowo-budowlaną. Pozdrawiam. A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...
Zyżycie 390 KW, w tym 311 CO

COP CO 4,5, CWU 3,2

70% w taniej, koszt około 140 PLN

500 godzin, pracy sprężarki, 2,7 załączenia na h

Zużycie wody 10 m3, rodzina 2 + 2,

w domu 23 ST C, w minusowe temp. pompa chodzi non stop

 

Marcin czy dobrze widzę? Miałeś prawie 1500 startów sprężarki w marcu? U mnie tyle nie było od kiedy mam zainstalowaną pompę. A to rok i 4 miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin czy dobrze widzę? Miałeś prawie 1500 startów sprężarki w marcu? U mnie tyle nie było od kiedy mam zainstalowaną pompę. A to rok i 4 miesiące.

Strzelam -

Może za mocna pompa do kombinacji WM+dobre ocieplenie domu+anhydryt ?

Mnie ten temat cały czas gryzie, bo anhydryt przy podłogówce chcę mieć i na tę chwilę PC przy takim zestawieniu wygląda na bardziej problematyczną(ustawienie,praca) niż kondensat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...