HAL9000 13.02.2012 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 20cm to mam średnio , są miejsca gdzie mam 24cm , poddasze ociepliłem warstwą 45cm ekofibru , myślę że powinno być ok Ale 20 styro pod posadzką zdecydowanie podwyższa poziom podłogi - co np z wysokością okien w takim przypadku, chyba należałoby już na etapie budowy o tym pomysleć. A jak to jest z izolacją pod płytą - ile dać styro na gruncie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 13.02.2012 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Ale 20 styro pod posadzką zdecydowanie podwyższa poziom podłogi - co np z wysokością okien w takim przypadku, chyba należałoby już na etapie budowy o tym pomysleć. A jak to jest z izolacją pod płytą - ile dać styro na gruncie? Chudziak został odpowiednio niżej wylany , okna i drzwi pasują , z izolacją nie ma problemu , wysmarowałem wszystko dysperbitem a potem papa termozgrzewalna , na to folia czarna gruba a potem styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HAL9000 13.02.2012 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 No właśnie, trzeba by od razu niżej wylać chudziaka albo dopasować później wysokość otworów okiennych i drzwiowych. Mój kierbud polecał mi jakąś piankę jako izolację cieplną pod podłogówkę że niby cieplejsza od styro - spotkał się ktoś z czymś takim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 13.02.2012 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 No właśnie, trzeba by od razu niżej wylać chudziaka albo dopasować później wysokość otworów okiennych i drzwiowych. Mój kierbud polecał mi jakąś piankę jako izolację cieplną pod podłogówkę że niby cieplejsza od styro - spotkał się ktoś z czymś takim? To są płyty z piany pir/pur , mam w jednym pomieszczeniu ułożone 2x4cm na zakładkę , lambda tego materiału 0.027. Jest bardzo twarda , pod podłogę jest super , ja resztki ułożyłem jeszcze w garażu pod podłogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 13.02.2012 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Trzeba też pamiętać o tym, aby łączenie ściany fundamentowej ze ścianą właściwą wypadło maksymalnie w strefie cieplnej izolacji poziomej podłogi. Jednym słowem, aby przy tych kombinacjach z opuszczaniem styropianu w dół w stosunku do drzwi, okien i parapetów nie przekombinować. Zyski z większej izolacji poziomej znikną gdy zimne bloczki betonowe będziemy mieli na wysokości naszych stóp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malkul 13.02.2012 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 http://moj.dom.pl/forum,uwaga_na_posadzki_anhydrytowe.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 13.02.2012 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Już średnioelastyczny klej wystarczy do przyklejenia płytki gresowej do takiej posadzki, a to z prostego powodu. Stosunek żywic w takim kleju jest odpwiednia. Sprawdzone osobiście na remontowanej łazience w bloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciek1000000 19.02.2012 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 moze ktos mi podpowiedziec jak to jest z wylewka, chce zrobic wszedzie ogrzewanie podlogowe ale.....: na parterze mam grubosc wylewki 7 cm i spece mi mowia ze w tym podlogowke moge dac a na pietrze mam wylewke 4 cm i jak pod to wsadzic podlogowke skoro mam strop 14cm, styropian 4 cm i wylewke 4 cm????? cos mi tu nie gra czy zwykla wylewka cementowa sie nada na tak cienka warstwe czy trzeba robic anhydryt ktory znow z tego co sie dowiedzialem jest niemozliwy do wykonania bo mam za mala powierzchnie poddasza (tzn mozliwy jest ale cena mnie zabije , pytam goscia jaka ta cena, odpowiedz DUZA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 19.02.2012 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Trzeba też pamiętać o tym, aby łączenie ściany fundamentowej ze ścianą właściwą wypadło maksymalnie w strefie cieplnej izolacji poziomej podłogi. Jednym słowem, aby przy tych kombinacjach z opuszczaniem styropianu w dół w stosunku do drzwi, okien i parapetów nie przekombinować. Zyski z większej izolacji poziomej znikną gdy zimne bloczki betonowe będziemy mieli na wysokości naszych stóp. Nie masz tego problemu jak zastosujesz np. isomur ( który domyka ci ocieplenie podłogi i scian i znacznie ogranicza ten mostek cieplny jakim jest połączenie fundamentu z scianą ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 19.02.2012 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Ale z tego co sie naczytalem, to taka izolacja termiczna plyty podlogowej od sciany jest ZAWSZE wymagana. Niezaleznie od posadowienia tejze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 19.02.2012 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Ja mam wylany anhydryt , średnio 5cm grubości , bez żadnych dylatacji tylko obwodowe przy ścianach . Grzeję PCi , podłoga szybko się nagrzewa . Mam już 1,5 roku nic na szczęście się z nią nie dzieje. Ze swojej strony mogę polecić , cenowo wychodzi trochę drożej niż zwykły "kret" (miksokret ) Cieszę się że u Ciebie po 1,5 roku jest OK, sam jestem w trakcie budowy i też zdecydowałem sięna wylewkę anhydrytową ( na parterzze już mam, na piętrze będzie na wiosnę ). Jak zabezpieczałeś anhydryt w łazience ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 19.02.2012 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Ale z tego co sie naczytalem, to taka izolacja termiczna plyty podlogowej od sciany jest ZAWSZE wymagana. Niezaleznie od posadowienia tejze. O jakiej izolacji termicznej płyty podłogowej od ściany piszesz ? bo chyba nie masz na myśli dylatacji ? Isour likwiduje ( lub znacznie ogranicza mostek cieply jakim jest połaczenie fundamentu ( którego średnia temperatua jest w zimie 6-7 C ) z ścianą która ma temperaturę równą temperaturze pokuje ( 20-22 ) ale przez polącznie z fundamentem jest w swojej dolnej części ok. 0,5 - 1 m zimniejsza niż wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 19.02.2012 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Nie masz tego problemu jak zastosujesz np. isomur ( który domyka ci ocieplenie podłogi i scian i znacznie ogranicza ten mostek cieplny jakim jest połączenie fundamentu z scianą ). Napisz jeszcze ile kosztuje rządek takiego bloczka i będziemy już wiedzieli wszystko. Przerabiałem temat i taniej mi wyszło porządne wyliczenie styku ściana fund./mur w osi poziomej styropianu podłogowego. Oczywiście czasem nie ma wyjścia i takie rozwiązanie jest ok, ale za darmo takich materiałów nie dają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 19.02.2012 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Mi chodzilo o oddzielenie plyty posadzki od scian w pomieszczeniu, ale teraz widze widze, ze chodzilo o pozioma izolacje fundament-sciana. Nie doczytalem. Sorki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 19.02.2012 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 O jakiej izolacji termicznej płyty podłogowej od ściany piszesz ? bo chyba nie masz na myśli dylatacji ? Isour likwiduje ( lub znacznie ogranicza mostek cieply jakim jest połaczenie fundamentu ( którego średnia temperatua jest w zimie 6-7 C ) z ścianą która ma temperaturę równą temperaturze pokuje ( 20-22 ) ale przez polącznie z fundamentem jest w swojej dolnej części ok. 0,5 - 1 m zimniejsza niż wyżej. Co do dylatacji posadzka/mur polecam styro 10mm zamiast taśm piankowych. Szczególnie przy ogrzewaniu podłogowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 19.02.2012 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Taniej na pewno ale czy lepiej ? Aktualnej ceny isomuru nie znam. Myślę iż szacowany zwrot kosztów isomuru może wynosic ok. 30 lat, ale wiem że jest to elementu którego praktycznie nie da sie wymienić w wybudowanym domu. Wszelkie prognozy wskazują że ceny nosników energii będą w Polsce rosły np. dziś jest informacja iż w zwiąku z tzw. pakietem klimatycznym szacuje się iż koszt energii elektrycznej wzrośnie w przciągu 10 lat o 100% . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 20.02.2012 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 (edytowane) Jak zabezpieczałeś anhydryt w łazience ? Folią w płynie . A fundament można wykonać bloczkami keramzytobetonowymy , może nie jest to idealne rozwiązanie ale zawsze trochę cieplejsze niż same bloczki betonowe. Edytowane 20 Lutego 2012 przez k***a*z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 20.02.2012 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Taniej na pewno ale czy lepiej ? Aktualnej ceny isomuru nie znam. Myślę iż szacowany zwrot kosztów isomuru może wynosic ok. 30 lat, ale wiem że jest to elementu którego praktycznie nie da sie wymienić w wybudowanym domu. Wszelkie prognozy wskazują że ceny nosników energii będą w Polsce rosły np. dziś jest informacja iż w zwiąku z tzw. pakietem klimatycznym szacuje się iż koszt energii elektrycznej wzrośnie w przciągu 10 lat o 100% . Przepraszam od razu za ironiczny ton, ale przy takich załozeniach jak powyższe to zawsze można powiedzieć, że bez izomuru, bloczków termo, styro 30cm w ścianach, podłodze i dachu, nadproży termo, kształtek systemowych, nie można myśleć o bezpiecznym życiu. Tylko że potem się to kończy zgrzytaniem zębów przy końcowych etapach budowy, które są równie ważne. To są na pewno dobre systemy, ale przyznajmy ilu ludzi stać na to wszystko. Uważżm że porządne planowanie i trzymanie się założeń pozwala wyeliminować te drogie elementy naszej układanki. Ja ich nie mam, a pomimo grzania olejem parterówki nie zbankrutuję po tym sezonie chociaz był dopiero pierwszym i lubimy ciepełko(22-23 stopnie). Po prostu pilnowałem przegród, mostków, nadproża lane z betonu miałem już na tym etapie wyłożone w szalunku styropianem, i przede wszytkim zainwestowałem w łatwo sterowalną wentylację mechaniczną i porządne DGP. Żeby nie było mocno obok głównego wątku to myślałem nad anhydrytem. Zalety które były mi potrzebne to szybkość wylania, płaszczyzny/poziom pod gresy(podłogówka) i tak chwalone przewodnictwo. Docelowo mam tradycyjnie bardzo ładnie wylane posadzki i nie widze munusów. A plus mam taki, że zostało mi parę łądnych tysięcy w kieszeni. Fakt, że do producentów anhydrytu mam daleko i to również generowało cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 20.02.2012 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Sprawa jest prosta taniej czy drożej zawsze buduj z głową. Ceny energii na pewno będą rosły - no chyba że za 20-30 lat bedziemy mocarstwem gazowym ale znając naszych polityków to lepiej nie rozmażać się za bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 20.02.2012 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 A te wióry to stalowe czy drewno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.