surgi22 20.02.2012 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Drewno panie , drewno na pewno.Ps. rozumiem że chodzi koledze o tzw zbrojenie rozproszone ( no ale kto go tam wie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sysrq 21.02.2012 01:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Witam Co by było jakby rury od ogrzewania podnieść na spinkach tak by były zatopione centymetr od góry wylewki. przyjmując że będzie 7cm to 4 bedzie od rury w dół, czyli wylewka odwrona a stosunku do tego co jest standardem. Proszę o podzielenie się uwagami co do mojego pomysłu. Jesli tak zrobisz, wylewka Ci popęka. Ponadto nie wiem jakim sposobem tak można wylać jastrych, by rurki pozostały nienaruszone wsparte tylko spinkami. Możesz tylko pogorszyć sprawę. Część rurek zatopi się 1cm, część 3 lub 4 i będziesz miał miejsca o różnej temperaturze. Ja zrobiłem inaczej. Położyłem gęściej rurki przez co zwiększyłem powierzchnię oddawania ciepła. Podłoga nagrzewa się wystarczająco szybko. Nie narzekam. Podłogówka w całym domu. Tam gdzie są panele robiłem odstępy 10cm. Tam gdzie płytki - max 15cm. Na forum ktoś pisał, że robił 7cm - moim zdaniem przesada - osłabiony jastrych i strata materiału. Chociaż znajdą się tacy, którzy powiedzą, że w moim przypadku też Najważniejsze to robić pętle o równych długościach (max 70m), wtedy wszędzie pięknie i równo się nagrzewa, niestety wyjdzie więcej pętli = będzie większy rozdzielacz, ale szybciej się podłoga nagrzeje. Narazie dom nie ocieplony (cegła porotherm 30cm, zaprawa w poziomie, w szczeliny pomiędzy cegłami wbita pianka) bez drzwi wewn, w trakcie wykończeń. Przy ostatnich mrozach -25, na podłogę puszczałem 35st co mi dawało temperaturę w pomieszczeniach 16st. Aktualnie przy -1, -4 puszczam w podłogę 23st i mam 15st w pomieszczeniach. Temperatura odczuwalna 1-2st większa. Pamiętaj, ze OCIEPLENIE TO PODSTAWA. Nie będę się tutaj rozpisywał, ale wszystko robiłem sam, więc wszystko starannie i lekko ponad normę. 1 Piętro poddasze (skosy) 30cm wełny rockwool (lambda 0.035), sufity( 35cm). Ściany będę docieplał 18cm styro. Jestem już ciekaw następnej zimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciek1000000 21.02.2012 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 podbijam pytanie, czy w wylewce 4 cm moge zrobic ogrzewanie podlogowe oraz czy moze to byc zwykla wylewka z miksokreta czy musi to byc anhydryt a jesli juz to jaka moze byc przyblizona kwota wykonania takiej wylewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 21.02.2012 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Wg mnie można. Ja mam właśnie w tych granicach, ale uprzedziłem że wymagam najwyższej jakości mieszanki. Poszły też wszelkie zbrojenia stalowe, plastyfikatory i włókna. Pamiętaj o dylatacjach, daj zamiast pianki styro przy ścianie i porządnie wygrzej posadzkę przed płytkami, a już na pewno przed ich fugowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciek1000000 22.02.2012 00:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 czyli po zrobieniu wylewki trzeba ja grzac podlogowka przed polozeniem plytek i paneli????????mam jeszcze pytanie czy te 4 cm to nie za malo bo sama podlogowka to okolo 2 cm ma przeciez wiec przestrzen nad nia bedzie niewielka i przy okazji masz zwykla mieszanke z miksokreta czy ten caly anhydryt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 22.02.2012 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Proponuję abys poświęcił jednak trochę czasu na lekturę postów, bo widać, że nie masz kompletnie pojęcia o obu technologiach. I nie jest to złośliwa dygresja, bo tak może zabrzmieć. Anhydrytu nie zbroisz i on przy warstwie 4cm jest właściwie katalogowy. Po co się dylatuje i wygrzewa wylewkę szczególnie pod ceramikę i jak się to robi, to już poczytaj sobie na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 22.02.2012 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Koszt 4cm anhydrytu i miksokreta z dodatkami i zbrojeniem może okazać się identyczny , zadzwoń do tej firmy http://www.wolplan.pl/ , robili mi posadzki , niech ci wycenią na gotowo z dojazdem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 22.02.2012 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Jak ma blisko do firmy od anhydrytu to może i coś wynegocjuje, ale nie liczyłbym na choćby zbliżoną kwotowo cenę. I nalezy pamiętać przy anhydrycie o jednym. Poziom pod wylanie powinien być prawie idelany. Inaczej wszelkie "dołki" mogą spowodować drastyczny wzrost ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 22.02.2012 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 U mnie to dopiero były schodki , przed wylaniem wszystkie podłogi majster z tej firmy sprawdził poziomicą (elektroniczna waserwaga). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 22.02.2012 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Mnie podczas rozmów na temat anhydrytu oświecono, że chudziak, czy jak w moim przypadku zbrojona płyta podłogowa, muszą być wykonane praktycznie idealnie w poziomie. Inaczej koszty mogą być większe nawet o 30% niż początkowe wyliczenia. Dla tego już przy stanie zero trzeba mieć świadomość co się planuje i jakie moga być konsekwencje popełnionych błędów lub niedoróbek. A przyznajmy, że często na poczatkowych etapach wyznacznikiem jest machający się na wietrze sznurek. Konkluzja jest taka, że miksokret wybacza błędy, anhydryt juz niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 22.02.2012 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Zawsze można wyrównać styropianem , na wyrównanie musiałem użyć styropianów 2,4 i 6 cm , powstałe schodki szlifowałem tarką . W planach miałem miksokreta ale wykonawca postraszył mnie że do grubości styro jaką planuję muszę mieć 10-12cm "kreta" a to było za wysoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 22.02.2012 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Zgodzę się z równaniem styropianem, ale trzeba uważać na jego elastyczność. Coś co wydaje nam się wyrównaniem, może się skończyć później niekontrolowanym pękaniem posadzki. Chodzi mi o "krótsze" nieówności. Płyty leżące na takim dołku mają tendencję do uginania się, ale dopiero pod większym ciężarem. I zbrojony siatką miksokret wytrzyma w takim miejscu chwilowy nacisk. Anhydryt może puścić. A wracając do kumulacji/przewodności. Anhydryt ładnie przewodzi ciepło, ale go już nie kumuluje tak jak cementowa posadzka. I teraz widzę u siebie, przy dobrze zaizolowanym domu ogrzewanym olejem,ze gdy kocioł odpala się tylko dwa razy dziennie temperatura jest ok, ale podłoga ma różną temperaturę w przeciągu całego dnia. Nie jest oczywiście zimna, ale zaraz po skończonym cyklu pracy kotła jest odczuwalnie ciepła, później dopiero neutralna. Gdybym miał anhydryt to podejrzewam, że te różnice byłyby jeszcze bardziej odczuwalne. Wniosek nasuwa mi sie taki, że anhydryt fajnie by się sprawdził z podłogówką, przy żródłach ciepła pracujących w trybie ciągłym, np kocioł na groszek. Akumulacja wtedy nie jest chyba tak istotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 22.02.2012 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 A wracając do kumulacji/przewodności. Anhydryt ładnie przewodzi ciepło, ale go już nie kumuluje tak jak cementowa posadzka. I teraz widzę u siebie, przy dobrze zaizolowanym domu ogrzewanym olejem,ze gdy kocioł odpala się tylko dwa razy dziennie temperatura jest ok, ale podłoga ma różną temperaturę w przeciągu całego dnia. To samo mam z ogrzewaniem ściennym. Niby ta sama temperatura wewnątrz, a przy dużych mrozach (jak prawie non stop grzało) komfort o wiele lepszy. Może to bardziej odczucie subiektywne, jednak ciepła ściana działa podobnie jak słonko przez okno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 22.02.2012 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 No u mnie doszło początkowo do małych pretensji żony, czemu posadzka nie jest odczuwalnie ciepła cały czas, a tylko chwilowo. Wytłumaczyłem że kocioł musiałby pracować na okrągło, a nadwyżkę ciepła chyba przez okno trzebaby było wypuszczać, natomiast podłoga ma być neutralna, choćby ze względu na zdrowie. Jest oczywiście jeszcze opcja nastawienia na sterowniku mniejszej amplitudy załączeń, np nie co jeden stopień, a co 0,5, wtedy jednak wystarczy czasem uchylony chwilowo wyłaz strychowy lub dzrwi w wiatrołapie i sterownik to wychwyci. Nauka nie idzie w las, więc coś jeszcze pokombinuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 22.02.2012 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 O wygrzewaniu posadzki po jej wylaniu jest chyba w przedostatnim Muratorze "papierowym" bardzo dokładny opis. Myślę, że na stronie Muratora też coś znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 22.02.2012 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Przypomniało mi się ile mnie kosztowało to wygrzewanie olejem mojej podłogówki. 200l oleju po 3,6 chyba wtedy. Drogo było. Najgorsze, że było jeszcze w miarę zimno, ale jednak juz była wiosna i cała ta temperatura poszła sobie do nieba. Czysta strata, więc i to warto przewidzieć : ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiekman 26.03.2012 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Panowie, odgrzewam temat, może ktoś pomoże w dylemacie. Jeśli będę grzał pompą ciepła ale przy założeniu, że chcę maksymalnie wykorzystywać 2 taryfę to zgodnie z prawami fizyki jaka wylewką będzie się bardziej nadawała - anhydryt,który szybciej oddaje ciepło czy tradycyjna, która dłużej kumuluje. Czy fakt dłuższego kumulowania ciepła przez tradycyjną wylewkę będzie miał przewagę pod kątem jego późniejszego oddawania w momencie kiedy nad ranem pompa przestanie grzać czy wręcz na odwrót? Prośba o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 26.03.2012 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 Przestanie grzać chyba o 6 rano, a nie nad ranem. Będzie wtedy ciepła i ma oddawać ciepło do chyba 13-tej. Brałbym zwykłą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 27.03.2012 04:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Zwykła wylewka dość gruba - 7-8 cm i będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zdzicho48 29.03.2012 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Pytanie .We wrzesniu 2011 mialem wykonana wylewke anhydrytowa.Do dzisiaj nie byla ona ogrzewana.Czy mozna tego lata polozyc plytki na ta podloge i zostawic je przez cala nastepna zime nie ogrzewajac domu?? Dom bedzie ocieplony latem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.