autorus 08.01.2013 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Bez obaw autorus , ja bede miał łącznie 25 cm. I nie jako jedyny. Płyte mam 20 cm , na to pójda siatki zbrojeniowe do których podepnę rurki i miksokret. Akumulacja = Tania taryfa a z bezwładnością można nauczyc się żyć Pozdrawiam A możesz rozwinąć? W którym miejscu dajesz siatki zbrojeniowe? No i i istotne , czy w samej części wylewki z mixokreta tez dawać zbrojenie, jakie to zbrojenie a może te włókna polipropylenowe wystarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 08.01.2013 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 U mnie płyta ma 25 cm plus wylewka. Natomiast zastanawiam się nad sensem siatki na płytę. Czemu ona ma służyć? Czy tylko po to aby rurki przymocować? Jeśli tak to szkoda kasy. Możesz skorzystać z czegoś takiego http://www.instalatorek.com.pl/index.php?products=product&prod_id=320 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.01.2013 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 tez uważam ze ten sposób jest lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 22.01.2013 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Bez obaw autorus , ja bede miał łącznie 25 cm. I nie jako jedyny. Płyte mam 20 cm , na to pójda siatki zbrojeniowe do których podepnę rurki i miksokret. Akumulacja = Tania taryfa a z bezwładnością można nauczyc się żyć Pytam się tylko czy te kilkadziesiąt ton warto ogrzewać? 1 m sz betonu to ok 2 ton. Tych metrów jest dużo i żeby posadzka oddała ciepło musimy ją ogrzać. Nie wiem czy koszt ogrzania dodatkowej powierzchni ma zrekompensować praca w drugiej taryfie. Zawsze są jakieś straty o których nikt nigdzie nie pisze. Chcecie tanio z jednej ale z drugiej rozrzutnie. Pytam po jakiego czorta grzać 20 cm posadzki skoro można 5-8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.01.2013 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Mam do dyspozycji 20cm + 3cm na klej i płytki. Nie oznacza to, że całość muszę wykorzystać. Jednak rurki do ogrzewania podłogowego powinny być w połowie posadzki aby całość posadzki się jednakowo nagrzewała. Grubsza posadzka daje tyle, że jest większa akumulacja, energię którą damy w posadzke z niej odbierzemy. Jednocześnie temperatura zasilania podłogówki może być niższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 23.01.2013 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 nigdy nie odbiera się wszystkiego bo te dwadzieścia parę stopni posadzka musi mieć. Ludzie piszą o bezwładności i trzymaniu ciepła przy 8-10 cm. U mnie jest 5,5 lecz ja nie używam dwóch taryf tylko jedną więc nie muszę kumulować. Nadal uważam,że ogrzewanie takiej ilości podłogi może się nie opłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 23.01.2013 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Co to znaczy że się nie odbiera wszystkiego, jakaś wróżka to połyka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 24.01.2013 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 tak połyka. Mam podłogówkę 5,5 cm, żeby zaczęła grzać musi mieć powyżej 23 st C. Do tej temp trzeba ją nagrzać i powyżej utrzymywać. Dlatego twierdzę, że dom nigdy nie odbierze wszystkiego bo w domu jest co najmniej 22-23 szt C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 24.01.2013 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Bzdura. To co dostarczysz do całej masy betonu, otrzymasz z powrotem. Większa masa - dłużej się nagrzewa i jednocześnie dłużej się ochładza. Jest po prostu stabilniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 24.01.2013 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Tak jest stabilniej tylko drożej. Bo to tak jak ze zbiornikiem wody 100 a 500 l Jest drożej ale stabilniej. Tylko że podłogówka ma tak czy siak dużą bezwładność liczoną w godzinach więc po co ją zwiększać ? Przykro mi ale tego nie rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 24.01.2013 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Kolego nie podłogówka ma dużą bezwładność tylko właśnie ten kawał betonu. Na tej samej zasadzie działają piece akumulacyjne. Czym więcej w nich cegły tym dłużej grzeją. Po to właśnie ludzie robią płyty fundamentowe aby grzać je w godzinach taniej taryfy za pół ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.01.2013 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Mieszkam teraz w domu, gdzie wylewka ma 6 cm i juz po 2h po wyłączeniu sie źródła ciapła robi sie mniej komfortowo , a po 4-5 jest już malo przyjemnie. Mam tu gaz, wiec to nie problem, ale przy PC nie byloby juz komfortu w dwoch taryfach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 24.01.2013 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Mieszkam teraz w domu, gdzie wylewka ma 6 cm i juz po 2h po wyłączeniu sie źródła ciapła robi sie mniej komfortowo , a po 4-5 jest już malo przyjemnie. Mam tu gaz, wiec to nie problem, ale przy PC nie byloby juz komfortu w dwoch taryfach. Masz rację. u mnie jest podobnie za to nadal nie wyobra zam sobie podgrzewania 15 czy 20 cm betonu. Bo nie wiem po co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 24.01.2013 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 (edytowane) Masz rację. u mnie jest podobnie za to nadal nie wyobra zam sobie podgrzewania 15 czy 20 cm betonu. Bo nie wiem po co Dlatego jesteś skazany na jedną taryfę i musisz praktycznie cały czas grzać., a inni grzeją przez 10 godzin na dobę za pół ceny. A jeszcze bardziej obrazowo ty powiedzmy grzejesz przez 15 godzin na dobę i płacisz za prąd powiedzmy 0,60gr/kWh a inni 10 godzin i płacą za prąd 0,35 gr/kWh Edytowane 24 Stycznia 2013 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.01.2013 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Masz rację. u mnie jest podobnie za to nadal nie wyobra zam sobie podgrzewania 15 czy 20 cm betonu. Bo nie wiem po co Po to, by po wyłączeniu ogrzewania okres komfortu wydłużył się ? I można było grzać 22-6 i 13-15 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 24.01.2013 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 nie demonizujmy.... to nie zależy tylko od grubości wylewki, ale też głownie od strat ciepła domu.... Oczywiście, ale tak jest w domu ze ścianą 1W, bez rekuperacji, których to nawet teraz sporo widzac w naszych okolicach w stanie SSO/SSZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 24.01.2013 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Zgodzę się z mardorem. Mam podłogówkę i mocno kombinowany przekrój płyty podłogowej, izolacji i posadzki. Grzeję teoretycznie 4-5cm betonu i całkowicie to wystarcza, ale fakt, padło kiedyś pytanie domowników, czemu podłoga nie jest wyraźnie ciepła? Wyszło na to, że aby dalej była sympatyczna dłuższy czas, musielibyśmy otwierać okna, aby piec się włączył ; ). Mi wychodzi, że duża wartość wylewki jest niezbędna wtedy gdy grzejemy w okreslonych godzinach i bezwładność jest konieczna, a więc II taryfa w prądzie. Inaczej nie ma sensu inwestować w grubaska, kombinować ze zgraniem końca ściany fundamentowej, a początkiem ścian właściwych itd. Dyskusja podobna do tej z kominkami. Dawać kosztowną akumulację czy nie dawać. Bardziej zwróciłbym uwagę na ściany wewnętrzne, które z silki ładnie przyjmą więcej ciepła niż jakaś zwykła cegła, czy gazobeton. Pozwolą poza tym oszczędzić więcej miejsca wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 24.01.2013 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Dlatego jesteś skazany na jedną taryfę i musisz praktycznie cały czas grzać., a inni grzeją przez 10 godzin na dobę za pół ceny. A jeszcze bardziej obrazowo ty powiedzmy grzejesz przez 15 godzin na dobę i płacisz za prąd powiedzmy 0,60gr/kWh a inni 10 godzin i płacą za prąd 0,35 gr/kWh porozmawiamy jak będą rachunki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 24.01.2013 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Dzięki COMPI. Widzę że choć jeden ma podobne zdanie do mojego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 24.01.2013 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 A propos 10 godz pracy. Mnie pc chodzi do dzisiaj za styczeń 7,5 średnio dziennie, nie w drogiej taryfie bo wy macie tanią i drogą a ja mam średnią całą dobę. Mam też kuchenkę indukcyjną którą gotuję nie w nocy tylko w dzień telewizor i komputer też pracują głównie w dzień a nie wnocy. Nigdy nie liczyłem ale trochę tych oszczędności z ogrzewania zużywacie w droższej taryfie, dlatego ważne będą rachunki nie tylko za ogrzewanie tylko za całość. Te 180 godzin pracy sprężarki przekłada się na 430 Kw/h mnożąc razy 50 gr daje ok 215 zł z ciepłą wodą. Więc nie wiem czy jest to drogo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.