Zbigniew100 31.05.2013 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 To czy jest wyżej ściana czy nie nie oznacza ,że ściana jest nośna .Ważne czy na ścianie spiera się strop, jak jest grubość ściany.Proszę narysować układ pomieszczeń , rzut poziomu z planowanym otworem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 31.05.2013 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Jezeli ta ściana była wykonana przed wylaniem stropu potraktuj ją jako nośną. Wykonanie otworu 2,5m nawet w ścianie nosnej z technicznego punktu widzenia nie jest jakimś problemem, nie wiem jak to wygląda od strony prawnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert skitek 31.05.2013 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Tak, jak już napisano: to, że wyżej nie ma ściany o niczym jeszcze nie świadczy. Jeśli była wykonana przed stropem, to raczej jest to ściana nośna. Podaj jej grubość - w tym czasie wszystko murowane poniżej 15cm (z tynkami) to ściany działowe.Jeśli jest to jednak ściana nośna, to radzę poprosić kogoś na miejscu o sprawdzenie i obliczenia, a nie pytać o to na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Virewolf 01.06.2013 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Tak, jak już napisano: to, że wyżej nie ma ściany o niczym jeszcze nie świadczy. Jeśli była wykonana przed stropem, to raczej jest to ściana nośna. Podaj jej grubość - w tym czasie wszystko murowane poniżej 15cm (z tynkami) to ściany działowe. Jeśli jest to jednak ściana nośna, to radzę poprosić kogoś na miejscu o sprawdzenie i obliczenia, a nie pytać o to na forum. Spokojnie spokojnie nie zamierzam od razu brać młota i walić, na razie zbieram dane, nie jestem budowlańcem dlatego pytam, po to przecież jest forum, prawda? A teraz tak, tu w załączniku jakiś tam mały szkic: na czerwono zaznaczyłem aktualne przejście na niebiesko zaznaczyłem to które chciał bym uzyskać i na parterze wszystkie wewnętrzne ściany mają grubość 22 a na piętrze te pionowe na rysunku mają po 18 a ta pozioma ma 28 z tym że te ściany na dole mają takie wymiary ponieważ takie szerokie były pustaki betonowe czy jakieś takie, piętro już było w całości wykonane z pustaków pianowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 01.06.2013 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Jazk rozwalasz ścianę nośną robisz "wymian"..czyli w tym wypadku nadproże ajeżeli materiał ściany jest słaby to również słupy. .W żadnym wypadku nie mozna wykuć dziury i niech sobie bedzie, bo nie robisz tego dla siebie, ale również dla Twojej rodziny i nie ma co kombinować .Kolejność wykonania.NadprożeOtwór Wymagane papieryProjekt konstrukcyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 01.06.2013 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Żeby zrobić nadproże trzeba najpierw zrobić pod stropem otwór na nie na szerokość dla przejścia 2,5 jakieś 3m szeroki. Wskazane było by podstęplowanie stropu przed tym po obu stronach otworu, lub jak to ma byc profil stalowy to np wkucie sie w ściane na pół grubości, zamontowanie dwuteownika lub c-ownika, wybranie reszty i zamontowanie drugiego. Chyba ze masz pewność, że ten wątły strop ma odpowiednie zbrojenie w tym drugim kierunku i nic ci nie grozi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 02.06.2013 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Strop istniejący stemplujesz przy przyszłym nadprożu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Virewolf 04.06.2013 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Czyli jeśli zastosuje się do tego to powinno być dobrze? http://muratordom.pl/budowa/okna-i-akcesoria/jak-wykonuje-sie-nadproze-9-etapow-prac-budowlanych,111_2210.html?&page=0 Tylko nie wiem jak to można wypełnić tę przestrzeń pomiędzy belkami, tym betonem aż pod sufit? Jak to się robi? Bo od góry raczej nie wleje tego. Chyba że takie coś: Zamiast robić belkę pod sufitem (niebieski), zostawił bym kawałek obecnej ściany nad drzwiami i zamocował belkę niżej, tak jak zaznaczyłem na czerwono a tam gdzie strzałki można by było wtedy spokojnie wlać beton przez jakieś większe otwory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 05.06.2013 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Jeżeli nie zalezy ci by uzyskać jak największą wysokość otworu i moze ona wynosic np 2,2m to zdecydował bym się na tańszą belkę żelbetową, podstemplował bym strop, wybrał otwory na słupki skoro materiał ściany słaby i belkę aż do sufitu, wymurował z cegły pełnej słupki, zaszałował belke, wykonał kosz zbrojeniowy i włożył w szałunek, zalał betonem (troche uciążliwe ale spokojnie można to wykonać). To co zostanie do sufitu wymurował bym na belce z cegły pełnej zostawiając szczelinę 2-3cm pod sufitem i solidnie podbił zaprawą pod samym stropem.Pomieszczenie masz 2,7m, belka 2,2m od podłogi wiec masz na nią i luz do jej zalewania 0,5m, h=0,35m zmieścisz spokojnie, zbrojenie tak na czuja zrobił bym 4x12 lub 3x14 dołem + 2x12 górą, strzemiona co 16, przy podporach co 8 - ale to niech ci to ktoś policzy. Zalać betonem B20 i porządnie na bieżąco zagęszczać. Jak profile stalowe to pod sam sufit, tu tez bym wybrał wariant ze stemplowaniem stropu i jakiś profil pojedynczy szerokostopowy np HEB, HEA, HEAA w zależności co umiesz kupić w okolicy i co ci konstruktor wyliczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Virewolf 05.06.2013 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Z tym że nie do końca tak jest, gdyż wysokość pomieszczenia to 2,10 ponieważ teoretycznie miało być to podpiwniczenie a na górze dopiero pomieszczenia mieszkalne, ale wyszło inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 06.06.2013 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Z tym że nie do końca tak jest, gdyż wysokość pomieszczenia to 2,10 ponieważ teoretycznie miało być to podpiwniczenie a na górze dopiero pomieszczenia mieszkalne, ale wyszło inaczej. Przy takiej wysokości to zdecydowanie HEB, HEA jak wspominano powyżej, przy samym stropie. Przy takiej rozpiętości 160 powinien wystarczyć. Podstemplować strop wykuć otwór po bokach wykonać "poduszki ' z zaprawy , na których ułożona będzie belka stalowa. Wysokość dobrać tak aby pomiędzy stropem a belką zostało około 2-3 cm. Po zamontowaniu belki , przestrzeń pomiędzy belką a stropem wypełniamy mocną zaprawą cementową , gęstą ubijamy kołkiem. Po kilku dniach zabieramy stemple tymczasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 06.06.2013 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 W pierwszym poście wspomniałeś, że pomieszczenie ma 2,7m, również mowa była o pozostawianiu kawałka ściany nad profilem wiec zasugerowałem belkę betonową, jeżeli pomieszczenie tylko 2,1m wysokości to na nic więcej nie masz miejsca niż HEB a to i tak mało -profil i zaprawa i zostaje 190 a to już bardzo mało, wątpliwa celowość wykonywania takich przeróbek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz6743 09.06.2013 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 witam. to mój pierwszy post na stronie także proszę o wyrozumiałość. Chciałbym podłączyć się do tematu. Mam dom z tak 90tych, z cegły budowany przez dziadka. Nie jest budowlancem, typowy samouk. I mam pytanie. Dom jest o wymiarach 10 m x 10 m. Posiada trzy uzywane kontygnacje. Sciana nośna przebiega równo po środku po całej długości. I teraz przechodzę do sedna. Chcemy wraz z żoną 'otworzyć' kuchnię na salon, a żeby to zrobić musimy pozbyć sie sciany nośnej tz jej części a konkretnie 4 metrów. Strop jest lany i oparty tregrami na scianie nosnej - tak mówi dziadek. Poniżej dodam kilka zdjęc może pomoga w odpowiedzi na moje pytanie. Czy podwójny dwuteownik zamontowany jako podciąg wystarczy? Na jego początku i koncu wstawiłbym mocną belkę lub może rurę metalową, a pośrodku również wstawiłbym filar. Wyburzenie sciany będzie na piętrze nad którym jest strop i strych na którym znajdują się scianki postawione z gazobetonu 12 cm. Proszę o pomoc. Podpowiedzi ale nie typu idz do projektanta czy innej osoby co mi to policzy wiele osób to robiło także myślę że pomożecie ostatnie i przed ostatnie zdjęcie pokazuje miejsce gdzie musimy wyburzyć sciankę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz6743 11.06.2013 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 chyba już tu nikt nie zagląda. od kilku dni zmiana koncepcji, teraz mam takie pytanie, czy podciąg na dł 2 metrów na scianie nosnej lepiej wykonać z dwuteownika czy wylać belke zazbrojoną drutami ??? proszę o szybką odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert skitek 11.06.2013 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Skoro nie chcesz słuchać rad, żeby to ktoś przeliczył... Czy wciąż nie dociera, że ryzykujecie życiem własnym i swoich najbliższych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 11.06.2013 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Moim zdaniem zawsze lepiej żelbetowy niż stalowy, o ile to ze względu na obciążenia i rozpietości jest możliwe - po pierwsze tańsze, po drugie mniejsze szanse na pokazujące się z czasem tu i tam zarysowania na tynku.2m to znacznie bezpieczniejsze rozwiązanie niż likwidacja całej ściany nośnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.