Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

System ogrzewania nie spełniający swojej funkcji


Nematode

Recommended Posts

Witam,

 

mam następujący problem i jako, że totalnie nie kumam o co chodzi w temacie ogrzewania liczę, że ktoś chociaż mnie trochę naprowadzi na właściwy tor. Mianowicie mieszkam w mieszkaniu ok. 250m2 domu cztero mieszkaniowym (moje mieszkanie skrajne) i nie wiem jak ogrzać tą powierzchnię, bo temperatura w zakresie 17-18 stopni przy -10 za oknem nie jest zbyt komfortowa. Instalacja w mieszkaniu jest oparta na kotle gazowym firmy Junkers Suprastar KN24 lub 30 jednofunkcyjny. Jaki to piec dokładnie to nie wiem, bo nie ma na nim nigdzie żadnej naklejki bądź oznaczenia, żebym mógł sprawdzić. Do tego, że jest to jeden z powyższych modeli doszedłem po rozmiarze pieca i danych ze strony producenta. Do sterowania tym wynalazkiem służy jakiś regulator TRW czy TWR1 jakoś tak chyba firmy bosch. Generalnie nie znam się na tym kompletnie, a teść z którym mieszkam i który ponad 10 lat temu budował dom nie jest mi w stanie pomóc, bo upraszczając generalnie on nic nie wie. Chciałbym to jakoś ustawić tak żeby było około 19-20 stopni w domu. Potrzebuję rady od czego zacząć i co sprawdzać, żeby zaczęło to działać tak jak powinno. Na początek mam problem z kaloryferami. Otóż średnio z raz w tygodniu trzeba je wszystkie odpowietrzać, bo w połowie są zimne lub np grzeją ale tak dosyć bym powiedział delikatnie. Oczywiście po odpowietrzeniu wszystkich grzejników uzupełniam wodę w instalacji do wartości jakie tam niby mają być prawidłowe, bo po odpowietrzaniu wskazówka na mierniku spada. Jednak po takim zabiegu po tygodniu znowu pojawia się problem zapowietrzonych kaloryferów i nie wiem czym to może być spowodowane. Druga sprawa to pytanie do osób które mają pojęcie o ustawianiu pieców i konkretnie modelu który posiadam. Mam w planie w weekend przyczytać instrukcję i poustawiać jakoś ten piec, bo może tutaj coś jest nie tak jak być powinno. Moje pytanie tylko