ksgraf 08.05.2011 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 WitamJa też planuję kotłownie poza domem ok 10m. Niestety nie mam za bardzo jak połączyć kotłowni z domem a budynek gospodarczy już jest (garaż + kotłownia) Wszyscy mówią mi że zwariowałem ale tutaj widzę kilka dobrych rad i pomysłów. WIELKIE DZIĘKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
p-cewolek 12.06.2011 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2011 Witam, ja tez jestem zwolennikiem tego typu kotlowni. I sam mam taka w planie. Troche inne powody mnie do tego kieruja niz tylko oblsuga pieca na paliwo stale, lecz raczej brak miejsca w domu. Sprawa wyglada tak:Otoz mamy juz stary drewniany dom z bali ktory chcemy odrestaurowac i w nim zamieszkac, do tego czasu rusza pomalu budowa garazu dwustanowiskowego z czescia mieszkalna na poddaszu, gdzie bedziemy mieszkac zanim uda nam sie wyremontowac domek.Moim zdaniem mamy odpowiednia ilosc miejsca na kotlownie w budynku gospodarczym oddalonym o okolo 11m od domu i tam chcielibysmy wstawic piec gazowy jak rowniez nieduzy piec na paliwo stale ktory nie bedzie zawsze uzywany. Bedzie on uruchamiany okazjonalnie wtedy kiedy bede mial paliwo (do ktorego mam tani dostep od czasu do czasu). Wiem ze niektorym wyda sie to przesadne ze gazowy piecyk tak malo zajmuje miejsca ale juz postanowione. Obydwa budynki bedzie trzeba ogrzac poniewaz oba beda w ciaglym uzytkowaniu. Mam tylko problem z doborem wlasciwego kotla. Nie przejmuje sie piecem na paliwo stale poniewaz jak juz wspomnialem bedzie to okazjonalnie wykorzystywane. Zastanawiam sie nad kotlem gazowym dwuobiegowym ktory bedzie zasilal instalacje CO w obu budynkach i dodatkowo dawal CWU w budynku gospodarczym. W domu jednak na pewno zamontujemy wymiennik okolo 200l zasilany slonecznie. W ten sposob uzyskamy 2 niezalezne zrodla CWU w dwoch budynkach.W budynku gospodarczym zuzycie cieplej wody nie bedzie az tak duze i czeste jak w domu wiec mysle iz zwykly przeplywowy ogrzewacz wody wystarczy (piec dwuobiegowy) spelni swoja role.Nie jestem jednak do konca przekonany czy podlaczac wymiennik do pieca czy zamontowac najzwyklejsza grzalke elektryczna ktora w razie problemow z solarami zagrzeje mi odpowiednia ilosc wody. Nie jestem specjalista w tej dziedzinie ale wydaje mi sie ze taki wymiennik zasilany odpowiednia iloscia paneli slonecznych powienien byc samowystarczalny. Pomimo to i tak chcialbym podlaczyc go do drugiego "awaryjnego" zrodla ogrzewania. I teraz nie wiem na co sie zdecydowac.Wiem jedno ze od kotlowni do domu aby zminimalizowac straty zwiazane z przesylem cieplej wody i kosztami samych rur i izolacji, poprowadze tylko 2 rury odpowiednio zaizolowane, oraz kabel sterujacy. Wszystko to chcialbym schowac w rurze kanalizacyjnej powiedzmy fi 315mm i zasypac granulatem styropianowym. Wydaje mi sie ze to wystarczy abym nie tracil zbyt duzo ciepla poprzez podlaczenie kotlowni z domem. Rure zakopalbym powiedzmy na glebokosci 1,2m pod poziomem terenu co dodatkowo zabezpieczy rury przed mrozem itp. Co myslicie na temat zaizolowania rur idacych do domu? Prosze o opinie.Jesli macie Panstwo jakies pomysly na zmiany w moim projekciku CO i CWU bardzo prosze o opinie i porady. Chetnie przeczytam, zastanowie sie i skorzystam z rady tych ktorzy juz cos podobnego maja i z zadowoleniem uzytkuja. Dziekuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaiba83 15.06.2011 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Wg mnie kotłownia poza domem to skazanie na piec typu eko-groszek. Jeżeli planujesz palić drewnem/zwykłym węglem - porażka ze względu na częste wizyty.Jeżeli jest to pomieszczenie poza domem to koniecznie trzeba je dobrze ocieplić inaczej jak wyjedzie się na dłuższą wycieczkę zimą to można się zdziwić, niestety niemiło.Straty na przesyle - jaka by nie była izolacja i tak zawsze będą, w ziemi nie małe. Tam temperatura panuje na plusie ale zimą niewiele, za to dżdżownice mają raj.Co do pieców na eko-groszek trochę ludzi narzeka na forum, że jak się kupi tani lub tani eko-grosz to lubi się często gęsto podajnik zacinać.Z doświadczenia palenie drewnem w kotłowni w domu to nie taki straszny syf. Zasyp węglem eko-groch to pewnie ładny czarny kurz, przy drewnie tego nie doświadczam. Mile widziane inne opinie - pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krysiek277 25.02.2012 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Witam Mam kotłownie w domu parterowym którą zamierzam przenieść do piwnicy budynku gospodarczego. Nie ma miejsca na opał, ciągły brud od węgla, popiołu, i czyszczenia komina. Mam pytanie co do rur które puszczę w ziemi. Wszyscy mówią o rurach preizolowanych ale chce wszystko wykonać sam i bez odpowiednich narzędzi nie zrobię nic. I koszty wielkie. Zamierzam przeprowadzić PEX/AL/PEX 26x2.25 w jednym kawałku, bez łączeń i przecinań w ziemi. Producent aluplexa zapewnia stabilność rury przy 10 bar. i 95 *C. wsadzę w podwójną piankę wsadzę w rurę kanalizacyjną 120mm i wolną przestrzeń upcham wełnę mineralną. Chyba że ma ktoś lepszy pomysł ??? .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 25.02.2012 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 wsadzę w podwójną piankę wsadzę w rurę kanalizacyjną 120mm i wolną przestrzeń upcham wełnę mineralną. Chyba że ma ktoś lepszy pomysł ??? .Pozdrawiam 1) Nie stosuj wełny w zamkniętym środowisku (rura). Wcześniej czy później ulegnie zawilgoceniu. Albo zbuduj kanał ciepłowniczy albo izoluj pianką 2) Na etapie budowy domu miejsce na zasobnik c.w.u można wygospodarować gdzieś pod schodami czy pod stropem łazienki i zabudować sufitem kasetonowym typu "Amstrong". 3) Kilkumetrowy odcinek w ziemi można bez problemu zaizolować tak, by straty nie przekroczyły kilkuset wat. Więcej i tak ucieknie przez obudowę kotła (za to będzie ogrzewany budynek gospodarczy) 4) Zazwyczaj budynek gospodarczy jest niższy niż dom. Trzeba zatem sobie zdawać sprawę z tego, że nie jest możliwe prawidłowe wykonanie instalacji otwartej ponieważ naczynie wzbiorcze w domu byłoby zbyt daleko oddalone od kotła, do tego jeszcze z syfonem na odcinku ziemnym. Poprawne technicznie rozwiązanie to wymiennik ciepła np. płytowy w szafce instalacyjnej w domu i instalacja zamknięta. Tym bardziej, że jak autor wspomina będzie w nim również kocioł gazowy. Po stronie kotła instalacja otwarta i naczynie wzbiorcze pod sufitem budynku gospodarczego, 5) Ryzyko zamarznięcia. W przypadku domu nawet kilkugodzinna przerwa w paleniu nie powoduje wychłodzenia kotłowni i instalacji poniżej zera. W budynku gospodarczym może już tak nie być. Warto rozważyć zalanie instalacji otwartej (kocioł, rurociąg w ziemi, wymiennik) glikolem. P.S. Kotłownię w gospodarczym ma mój sąsiad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krysiek277 23.08.2012 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 ?????? 4) Zazwyczaj budynek gospodarczy jest niższy niż dom. Trzeba zatem sobie zdawać sprawę z tego, że nie jest możliwe prawidłowe wykonanie instalacji otwartej ponieważ naczynie wzbiorcze w domu byłoby zbyt daleko oddalone od kotła, do tego jeszcze z syfonem na odcinku ziemnym. Poprawne technicznie rozwiązanie to wymiennik ciepła np. płytowy w szafce instalacyjnej w domu i instalacja zamknięta. Tym bardziej, że jak autor wspomina będzie w nim również kocioł gazowy. Po stronie kotła instalacja otwarta i naczynie wzbiorcze pod sufitem budynku gospodarczego, ...?????? co???. A gdybym miał w domu piwnice? Przecież naczynie zbiorcze ma na celu przyjmować różnicę wody powstałą w skutek rozszerzalności cieplnej wody. Nie ma znaczenia czy dom jest parterowy czy trzypiętrowy. Zamiast 0.5 bar. będzie 1bar ciśnienia w instalacji z tytułu naporu słupa wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 23.08.2012 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 A gdybym miał w domu piwnice? Przecież naczynie zbiorcze ma na celu przyjmować różnicę wody powstałą w skutek rozszerzalności cieplnej wody. To tylko jedna z funkcji naczynia. Ma również przyjmować parę i wyrównywać ciśnienie w czasie gotowanie. "Bąbel" pary ma wypłynąć z kotła pionowo rurą wznośną i wytracić się w naczyniu bez "wychlapania" jego zawartości. Aby tak to działało naczynie musi być nad kotłem a nie 10m dalej w poziomie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.