Tysonq 23.02.2011 07:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 no właśnie wiatrołap. mam niezły z tym problem, bo za bardzo nie mam jak rury poprowadzić, mimo że to pomieszczenie obok później wrzucę skany to zobaczysz. W kuchni WM to będzie jako opcja dodatkowa, bo okap nie będzie wpięty w WM, tylko oddzielny kanał i w górę nad dach z przepustnicą zwrotną, żeby powietrze nie wracało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 23.02.2011 18:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 (edytowane) pod kanał 1 chciałem podłączyć anemostat, a pod 2 okap. Przypomnę, że okap nie będzie wchodził w skład WM. A jak pociągnąć wywiew z wiatrołapu? http://img832.imageshack.us/img832/6303/rzuty.jpg a w hollu trzeba dać nawiew czy wywiew? Edytowane 23 Lutego 2011 przez Tysonq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 23.02.2011 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 nie ma tak że trzeba, możesz jeśli uważasz że trzeba, tylko przemyśl to analizując jak będzie cyrkulować powietrze pomieszczeniami, czasem dając nawiew w korytarzu tworzysz tam lekkie nadciśnienie utrudniające napływowi powietrza do czystych pomieszczeń, bo opory są nie tylko na kanałach ale i w pomieszczeniach, złe rozmieszczenie anemostatów też generuje opory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 23.02.2011 22:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 nad tym powietrzem muszę jeszcze dokładnie pomyśleć, ale na daną chwile coś takiego urodziło mi się w głowie. Wydaje mi się, że ta wersja będzie bardziej zrównoważona niż pierwotna, ale oddaje się wasze ręce http://img219.imageshack.us/img219/1139/rzutparter.jpg http://img69.imageshack.us/img69/2421/rzutpoddasze.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 24.02.2011 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 staraj się anemostaty umieszczać nie obok drzwi tylko po drugiej stronie pomieszczenia by powietrze musiał przejść przez całe pomieszczenie zanim trafi di drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 24.02.2011 08:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 czyli trzeba poprawić pomieszczenie 1/3 i 2/5. W łazience (2/5) w tym miejscu umieściłem anemostat, bo prawdopodobnie tuta będzie stał kibelek i pomyślałem sobie, że fajnie by było żeby od razu "zapachy"zbierał anemostat. Ta łazienka jest duża (18,6mkw) czy wystarczy tam tylko jeden wywiew? będzie tam wanna, prysznic oraz jakaś pralnio-suszarnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 24.02.2011 18:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 poprawiłem co nieco, ale zastanawiam się jeszcze nad tym czy nie dać nawiewu bądź wywiewu w pomieszczeniu 2/1 (korytarz) co o tym sądzicie? http://img690.imageshack.us/img690/1139/rzutparter.jpg http://img23.imageshack.us/img23/2421/rzutpoddasze.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 27.02.2011 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Generalnie w garderobach ze względu na rozmieszczenie półek, szaf itp. anemostaty montuje się na środku.Jeszcze bym zmienił umieszczenie anemostatu w pomieszczeniu 1/8 (jeśli jest taka możliwość)Reszta ok. Jaki rekuperator planujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 27.02.2011 19:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 z anemostatami w garderobie to nie jest do końca tak jak na rysunku, bo w tych pomieszczeniach mam skosy i będę robił wszystko, by anemostaty nie wyszły na skosach W garderobie 2/2 będę chciał jednak umieścić wyciąg na końcu pomieszczenia (jak na foto), żeby "zbierać" całe powietrze. Jeżeli chodzi o pomieszczenie 1/8 to lepszym miejscem na anemostat byłaby strona przy oknie, ale jak popatrzyłem jakie tam belki żelbetowe idą to poszedłem mniejsza linia oporu. Na razie chcę rozprowadzić kanały, a rekuperator za jakieś 2 lata zamontować, jak już zacznie się końcowa wykończeniówka wnętrz. Do tego czasu mam nadzieję, że rekuperatory staną się jeszcze lepsze i cena ich nieco spodnie Mam problem z zamontowaniem przepustnic w pokoju 1/7, bo do jednego kanału będzie podłączone pomieszczenie 1/7 i 1/8, wiadomo że bez przepustnic bardziej będzie wiało do 1/8 bo mniejsza droga dla powietrza. Rura w pomieszczeniu 1/7 będzie obudowana płytą i tam zapewne będzie zamontowana przepustnica, ale jak się do niej dostać jak ona zostanie zabudowana? wolał bym uniknąć rewizji itp. Zatem trzeba wszystko poustawiać zanim się zabuduję?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 27.02.2011 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Wstaw jeszcze planowane wydatki powietrza. Coś za duże te średnice wychodzą... Liczyłeś to jakoś? Regulację wydajności pomiędzy pomieszczeniami 1/7 i 1/8 można wykonać bez przepustnicy, zakładając w inny sposób trójnik odchodzący z rury fi 160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 27.02.2011 22:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 Wstaw jeszcze planowane wydatki powietrza. Coś za duże te średnice wychodzą... Liczyłeś to jakoś? Niestety jeszcze nie liczyłem, nawet nie wiem jak mam się do tego zabrać Stwierdziłem, że lepiej jest jak rura będzie ciut większa niż ma być za mała, resztę podreguluję się przepustnicami. Regulację wydajności pomiędzy pomieszczeniami 1/7 i 1/8 można wykonać bez przepustnicy, zakładając w inny sposób trójnik odchodzący z rury fi 160. możesz to bardziej przybliżyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 27.02.2011 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2011 średnice na ogół są przewymiarowane, np rurką 100 przy przepływie tylko 1ms poleci 28,2 m3/h, co prawda im m.in. większa średnica tym prędzej przepływ turbulentny wystąpi ale mniejsza szybkość strugi to rekompensuje, dokładając do tego gęstość możemy być spokojni bo mieścimy się w dolnych wartościach ale komu by się chciało to liczyć oprócz różnych trójników i mnożenia anemostatów możesz np pojedynczy nawiew zasilić większą średnicą by zrównoważyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 06.03.2011 13:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 z każdym dniem napotykam nowe problemy tym razem chodzi o poprowadzenie kanałów, a problem polega na tym, że brakuje mi miejsca na stryszku. W pewnym momencie dach opada i robi się na prawdę ciasno i mam do dyspozycji tylko takie coś, wymiarów dokładnych nie znam, ale dwie rury 200 z ociepleniem powinny wejść http://img20.imageshack.us/img20/1499/trjkt.jpg http://img220.imageshack.us/img220/230/strych.jpg Rekuperator chciałbym umieścić właśnie w tym miejscu, bo jest tam ścianka, na której można zamontować porządny stelaż, który nie będzie przenosił drgań w przeciwieństwie do montażu na konstrukcji dachowej. Mam jeszcze jedno pytanie: rury flex (elastyczne) sprzedawane są np. w odcinkach 10m, ale ściśnięte są do 1m. Czy można je rozciągać do 100% długości, czyli do 10m, czy lepiej gdzieś tak do 60-70%?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 06.03.2011 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 jak się postarasz to 95% wyciągniesz, ale każdy łuk tą odległość zmniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 06.03.2011 14:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 czyli realna długość po wyciągnięciu to 8-9m. Gdzieś zasłychnąłem, że nie można ich rozciągać na maxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 06.03.2011 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 ocieplane trudniej gołe łatwiej, jednak z gołymi uważaj bo baaardzo delikatne, czasem mam mieszane uczucia z nimi związane bo spiro są prawie w tej samej cenie tylko głośniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 06.03.2011 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Spiro prawie w tej samej cenie? Pisząc spiro masz na myśli kanały ocynkowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tysonq 06.03.2011 21:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 (edytowane) ogólnie rozważam rury elastyczne od razu ocieplone.rury na parter będą poprowadzone postawionymi kanałami z silikató, czy te rury też muszą być ocieplone, czy można sobie darować? Temperatura w tym kanale powinna być praktycznie taka sama jak w pomieszczeniach. Edytowane 6 Marca 2011 przez Tysonq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 07.03.2011 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 no te zwijane blaszanki spiro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 07.03.2011 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 No to są dwa wyjścia: 1) albo kupujesz kanały elastyczne bardzo drogo.... 2) albo kupujesz kanały ocynkowane bardzo tanio.... Innej opcji nic ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.