bajanadjembe 06.03.2011 20:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 (edytowane) Według mnie zamieszczone fotki nie są korzystne i obrazują nietrafione rozwiązania i niewłaściwe podłączenia i połączenia poszczególnych elementów instalacji. Również umieszczenie, a właściwie schowanie modułów ceramicznych za wkładem w kącie nie jest najlepszym rozwiązaniem delikatnie mówiąc. Nie wiem z czego, to wynika. Ale jest pewne że firma to wykonująca nie ma wyobrażni co z tego może wyniknąć w trakcie użytkowania… (...) nic nie usprawiedliwia pokazanego wykonawstwa. Już sam sposób unikalny podłaczenia powietrza dyskwalifikuje wykonawcę. Tak z ciekawości spytam, bo nie doczytałem. Moduły są "produkcji" tej firmy wykonawczej? bo odlewy budzą moje wątpliwości jakościowe. Ogólnie zresztą ten wymiennik modułowy jest w jakiejś wersji okrojonej - oszczędnościowej. Również super oszczędnościowe i mało stabilne ustawienie samego wkładu kominkowego na cegłach... Wełna typu kominkowego... jako śmieci na podłodze. Skąd i po co tam wełna? Niewiadomą jest również jaki klej został użyty.(...) Na fakturze mam napisane: "montaż pieca grzewczego HKD2 z systemem KMS". (teraz już wiem, że to nie KMS) O lokalizację masy za piecem, to pytałam już w pierwszym poście, bo mi się jakoś bez sensu to wydawało. A wełnę to dali jako izolację posadzki, co by ciepło w beton nie uciekało. Tak sobie myślę czy nie byłoby lepiej, gdyby tam poszła ta biała płyta, co przyklejona jest na ścianie. (...) To co (...) u Bajany (KMS) ,woła o pomstę do nieba . Tak zwane" prace zanikowe" ,znikające po zakończeniu pracy pod tynkiem ,pod ziemia ,czy w tym wypadku za ścianką obudowy , powinny być wykonane szczególnie starannie.Takie podejście wymaga świadomości i dużej kultury pracy . (...) O staranności ,może nie mówmy w tym wypadku - błędy w sztuce weźmy na tapetę . Podstawowe to : 1.Nie zastosowanie systemowych rozwiązań przy podłączeniu wkładu do CMA i CMA do kmina. 2,Nie podłączenie powietrza zewnętrznego do króćca na HKD . 3.Użycie niewłaściwego kleju przy podłączeniach 4.Pozostawienie śmieci w obudowie 5.Brak zamocowania cegieł użytych jako podkładki pod nogi wkładu 6. Szyberek wykonany "domowym sposobem" z zastosowaniem niewłaściwych materiałów ( przynajmniej pokrętło z pręta fi 6 mm) Trudno tu o jakikolwiek komentarz ....wstyd... Obawiam sie ,że wykonawca to typowy polski zdun nowoczesny .Dwa szkolenia w Brunnerze(piwko ,marketing , pranie mózgu tabelkami i wykresami ) ,jednodniowe szkolonko w Ortnerze lub w Racie . Marża na wkładach wystarcza by wziąć do roboty dwóch Józków ,i efekt widzimy na zdjęciach. (...) Nie chciałem Cię martwić,że zrobione jest lipnie(...) Twój kominek to dobry sprzęt, w którym powstaje duża temperatura. To ta właśnie temperatura będzie tu problemem,ponieważ może palić tę rurę,odpychać Gargulca, niszczyć ten szyber a nawet rozwali prawdopodobnie ten garnek, do którego wchodzą spaliny.Dodać trzeba że rura szybko się poluzuje.Te rozwiązania które zastosował Pamn Majster przy palenisku gorszej klasy "przechodzą". Gdybym był właścicielem takiego paleniska wszedł bym w kontakt z producentem i wypytał o oryginalne przyłącze wraz instrukcją.(...) Poszukałam i znalazłam gdzieś u Brunnera: Na duże obciążenia wystawiona jest przede wszystkim rura gazu grzewczego, a więc połączenie pomiędzy wkładem a dodatkową powierzchnią grzewczą. Jeśli rura ta ma wykazywać trwałą odporność na takie warunki, dobór materiału, z którego jest wykonana, musi być szczególnie staranny. Rozwój techniczny nowoczesnych wkładów grzewczych doprowadził do podwyższenia temperatur gazu grzewczego. Jest to efekt zamierzony, ponieważ po pierwsze, wysokie temperatury prowadzą do niższych wartości emisji, po drugie umożliwiają rozgrzewanie dużych mas ceramicznych, o odpowiednich zdolnościach akumulacyjnych. Miarę przy wyborze materiału stanowi więc temperatura oraz warunki zabudowy rury gazu grzewczego. Im mniej ciepła może zostać odprowadzone z rury – na skutek zamkniętej komory grzewczej pieca – tym bardziej temperatura rury zbliża się do temperatur gazu grzewczego. W przypadku rur izolowanych temperatura ta jest identyczna, obciążenie materiału jest najwyższe. Zbyt wysokie temperatury prowadzą do wypalenia materiału, a tym samym do stopniowego zniszczenia rury. Z tego względu rury gazu grzewczego powinny być wykonane przynajmniej ze stali klasy St 37 bądź żeliwa, rury te nie powinny być też izolowane, a konstrukcja pieca powinna umożliwiać jak najlepsze odprowadzanie ciepła z powierzchni rury. Przy wykorzystaniu techniki grzewczej, gdzie temperatury na króćcu wylotowym regularnie przekraczają 700 °C (np. wkład HKD 4.1), rury gazu grzewczego powinny być wykonane ze stali żaroodpornej typu HS. Tyle Brunner (podkreślenia moje). W obudowie szamotowej ciepło jest akumulowane w jej masie a reszta wydmuchiwana kratką. Kratki do wydmuchu w obudowie z ciepłymi ściankami usytuowane są jak najniżej jak tylko na to pozwala bryła(...) Można dać "doraźną" kratkę wydmuchową wyżej przykładowo z żaluzją. Usytuowanie nisko kratek, a właściwie jednej, jest korzystne. Korzystne bo ciepłe powietrze jako lżejsze i tak wędruje do góry. Właśnie, - kratki. Czy w ogóle są potrzebne w urządzeniu, które ma oddawać ciepło na zasadzie promieniowania. Nie było mowy o konwekcji. Czy np. tradycyjne piece kaflowe miały jakiś "wydmuch"? Może te kratki daje się tylko gdy odległość ściany od masy jest zbyt duża? Bo znalazłam też: System KMS firmy ORTNER jest to szereg kształtek pozwalających na szybką budowę masy akumulacyjnej pieca kaflowego. Modułowa ceramiczna masa akumulacyjna stanowi nowość w dziedzinie magazynowania ciepła, posiada doskonałe właściwości termodynamiczne i stawia niewielkie opory przemieszczającym się w jego wnętrzu gazom grzewczym. Zamiast zwyczajnych mas szamotowych zastosowana jest wysokiej jakości ceramika glinianowa. Stosowany do produkcji materiał naturalny jest przetwarzany w specjalnym procesie obróbki i wypalany w temperaturze 1150 °C. Tajemnica tych modułów masy akumulacyjnej o gęstości 2,6 kg/dm3 polega na dokładnych proporcjach związków krzemu i węgla z gliną o wysokiej zawartości glinianów, które gwarantują wyjątkowe połączenie zdolności do pobierania i przewodzenia ciepła z optymalnym jego magazynowaniem. W ten sposób udało się osiągnąć jak dotąd niepobitą kombinację właściwości istotnych dla ceramicznych mas akumulacyjnych. Masę akumulacyjną można zbudować szybko i sprawnie przy wykorzystaniu niewielu elementów wyjściowych. Poszczególne elementy są bardzo dokładnie dopasowane i samonośne. Za pomocą specjalnego kleju Orfix łączy się je wodoodpornie w sposób szczelny dla gazów i kwasów. Znajdujący się wewnątrz kanał gazu grzewczego utrzymuje na całej długości dokładnie 180 mm średnicy, co zapewnia nieznaczne tylko opory przepływu (ok. 0,4 Pa/m). Brak jakichkolwiek zwężeń i rozszerzeń sprawia, że kanał nie wymaga częstego czyszczenia z lotnego popiołu. Blok masy akumulacyjnej stawiany jest wolnostojąco wewnątrz indywidualnie zaprojektowanej obudowy pieca. Wkład grzewczy i masa akumulacyjna powinny znajdować się w jednej komorze grzewczej pieca, aby w ten sposób zoptymalizować promieniowanie cieplne. Możliwe są także nietypowe formy akumulacyjnej, takie jak kominy grzewcze przechodzące przez kilka kondygnacji. Idealny odstęp pomiędzy masą akumulacyjną a ścianą zewnętrzną pieca wynosi 3-5 cm. Maksymalny odstęp nie powinien przekraczać 25-30 cm. W przypadku większych odstępów pomiędzy masą akumlacyjną a ścianą zewnętrzną warto zapewnić odpowiednią cyrkulację powietrza w komorze grzewczej, aby tym samym osiągnąć równomierną temperaturę na powierzchni pieca. Dla pieców z systemem KMS zaleca się zamknięty typ budowy pieca. Jeśli w obudowie przewidziano kratki wentylacyjne, muszą być one zamykane. Witam. Dalej uważam, że ten kto zaczął Twój piec, powinien go skończyć. Wyjdzie to tylko na dobre zarówno dla Ciebie jak i dla tej firmy. Bo Ty będziesz miała pewność że tym razem wszystko jest OK, a firma nauczy się paru rzeczy. Ciężko jest być adwokatem jednej czy drugiej strony, jeżeli nie wie się wszystkiego. Bo to wiedzą tak naprawdę tylko strony zainteresowane. Obiektywnym trzeba być w takich wypadkach i ostrożnym w osądach. I taki obiektywny komentarz do zdjęć ostatnich: - Wełna na podłodze to rzecz zupełnie niepotrzebna. Ale przed demontażem mogła sobie leżeć równo i ładnie ułożona (na poprzednich zdjęciach z demontażu coś takiego tam widać) i w takim "wydaniu" nawet przy "okratkowaniu" zabudowy nic by po Twojej chałupie nie latało ani nie narażało Cię na żadne niebezpieczeństwo - Zaprawa na przyłączu jest popękana w miejscu gdzie jest jej cienka warstwa. Po prostu jest to "obrobione" nieestetycznie. Natomiast może być to zrobione całkiem poprawnie i dobrą zaprawą - tego nie wiemy. Również nie widzimy (ja na ten przykład - dlatego możemy tylko mniemać). Słowo nieestetycznie nie oznacza niepoprawnie. - Rura też może być zniszczona podczas demontażu (i również np. zdjęta opaska z niej - jeżeli była). Też tego nie wiemy i wiedzieć już pewnie nie będziemy - Reszta zdjęć - też ciężko powiedzieć co na nich jest powodem demontażu (pewnie mało delikatnego) a co źle wykonaną pracą Suma summarum - teraz to możemy tylko gdybać ... Niewątpliwie wnioski wysnuć z tej całej historii można dwa: Twój kominek powinien już dawno stać, dobrze technicznie skonstruowany i ładnie wykonany oraz elegancko grzać. A tak nie jest. Firmy robiące nawet bardzo ładne i porządne kominki w technologiach nie mających nic wspólnego z materiałami ceramicznymi, a cieszące się nawet dobrą opinią, nie koniecznie mogą sobie poradzić w kwestii "ciepłych kominków". Tak samo jak zwykły siedemdziesięcioletni "dziadek - zdun" ma prawo nie poradzić sobie z kominkiem z gipsokartonu, takowóż samo jak "sprzedawca" wkładów i materiałów ma prawo mało wiedzieć w ogóle o kominkach, choćby był erudytą złotoustym ... Abstrachując od Twojego tematu - dobry przykład powyższego jest w tej chwili tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?127867-firma-komink-i-ikominy&p=4613517&viewfull=1#post4613517 I wracając do Gadulca - weź Bajana i dojdź do consensusu z niedoszłym wykonawcą. Chyba jemu będzie nawet bardziej zależeć na tym ... Myślę że po takim wątku jaki jest na FM, będzie to najlepsze wyjście żebyś miała dobrze zrobiony piec. Jak dasz mu poczytać to wszystko, to myślę że piecyk będzie "jak ta lala" ... Pozdrawiam. Forest, nie szukam tu adwokata, tylko zrozumienia i pomocy. Odpowiedzi na zwykłe pytania, które postawiłam na początku. Z tego co piszesz, to nie powinno się izolować posadzki? To po co izolowali tą białą płytą ścianę i komin? Osobiście uważam, że to nawet konieczne. A czy jak będą kratki, to tymi kratkami nie będzie dmuchać, jak pisze bohusz? (Sposób ułożenia wełny i podłączenia rury od spodu widać na focie z akcji demontażu, i nie było żadnej „opaski”) Bohusz mówi: „Również umieszczenie, a właściwie schowanie modułów ceramicznych za wkładem w kącie nie jest najlepszym rozwiązaniem delikatnie mówiąc”. Czy ja w ogóle w tym rogu, który tworzy komin i ściana przed schodami, mam warunki na sensowny kominek kaflowy? Eniu już dał się poznać jako dobry prorok, obyś Ty, Forest też, obyś też. (...) Mam nadzieję na happy end tej historii. Pozdrawiam Ś-ś Dziękuję Ci Śmig-śmigalska. W ogóle, wszystkim dziękuję. Edytowane 6 Marca 2011 przez bajanadjembe podziękowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 06.03.2011 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Ja jednak muszę coś sprostować.Mój post dotyczący kratek i obudowy, nie był związany z Twoim kominkiem, był odpowiedzią na pytający mnie post Piotra. Wypuścił mnie w pewnym sensieTutaj padło pytanie...., tutaj więc zamieściłem odpowiedz. Chcę to wyjaśnić, aby nie było pomieszania. Pomieszanie zawsze powstaje gdy w jednym temacie dyskutuje się o różnych niezwiązanych z sobą sprawach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 06.03.2011 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Bajana Twoje kanały z pewnością nie nazywają się KMS to co prezentujesz na zdjęciach to produkt o nazwie CMA firmy Cebud. Jeden z najtańszych na polskim rynku system akumulacji ciepła (nie znaczy, że zły). Jeden element kosztuje 200zł i jest o ok 100% tańszy KMS. Tak więc Panowie od kominka albo nie wiedzieli co Ci sprzedają, albo...? Nie chciałbym nazywać tego po imieniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 06.03.2011 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Twój przypadek Bajana ujawnia patologię "sektora kominkowego".W Polsce prawdopodobnie nie ma rury w sprzedaży jaką należałoby nałożyć na Twój kominek, a panowie kominkowi i panowie dystrybutorzy nie jarzą nawet o co chodzi z tymi rurami.Nawet Mistrz Zdunski(dystrybutor) wygadał się,że stosuje do wysokich temperatur, rury ze zwykłej stali trudnordzewiejącej i je jeszcze izoluje.W Brunnerze popukaliby się w czoło a Mistrzunio się jeszcze bezczelnie wykłucał, i nie on jedyny...Na szczęscie te czasy juz mamy pomału za sobą ... a panowie z "wielkiej zmowy" orżną już tylko nielicznych, ponieważ rynek został juz nasycony a oni zostają bez widoku na robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 06.03.2011 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Witam. Twój przypadek Bajana ujawnia patologię "sektora kominkowego". W Polsce prawdopodobnie nie ma rury w sprzedaży jaką należałoby nałożyć na Twój kominek, a panowie kominkowi i panowie dystrybutorzy nie jarzą nawet o co chodzi z tymi rurami.Nawet Mistrz Zdunski(dystrybutor) wygadał się,że stosuje do wysokich temperatur, rury ze zwykłej stali trudnordzewiejącej i je jeszcze izoluje.W Brunnerze popukaliby się w czoło a Mistrzunio się jeszcze bezczelnie wykłucał, i nie on jedyny... Na szczęscie te czasy juz mamy pomału za sobą ... a panowie z "wielkiej zmowy" orżną już tylko nielicznych, ponieważ rynek został juz nasycony a oni zostają bez widoku na robotę. Nie wiem co powiedzieć. Chyba to, że od kiedy obejrzałem przepiękny film z Russel'em Crowe - "A Beautiful Mind", całkowicie inaczej patrzę na chorobę jaką jest schizofrenia i ludzi, którzy na nią cierpią ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajanadjembe 06.03.2011 23:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Rozmawiajcie, rozmawiajcie. Ja jeszcze trochę latam za informacjami i znalazłam gdzieś o CMA takie obrazeczki, z których wynika, że te gary za piecykiem też się stawia. Ale zastanawiam się, czy ewentualnie można ich dodać. W http://www.kominkiopolskie.pl/kominki/brun...brunner2009.pdf czytałam, że powinno ich być ileś tam (w kilogramach i metrach podają - taka tabelka jest), co prawda dla HKD, ale nie mojego. I że zależy to od ilości włożonego drewna. Ja mam 10 garów = 280 cm. To trochę mało pewnie. Tylko nie widziałam (bo nie otworzyło mi się wszystko) czy są tam informacje dla mojego HKD 2.2. W każdym bądź razie 80 kg garów na 1 kg drewna (jakoś tak), a CMA już 100 kg garów na 1 kg drewna podają. No i chyba inaczej waży KMS i inaczej CMA. I teraz nie wiem. Ile drewna na jeden wsad potrzebuje mój Gadulec? Czy można mu dołożyć garów, a jeśli tak to ile? (Jak ciężka może być masa i jak długa? Pozdrawiam Was. Idę spać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.03.2011 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Witam. Nie wiem co powiedzieć. Chyba to, że od kiedy obejrzałem przepiękny film z Russel'em Crowe - "A Beautiful Mind", całkowicie inaczej patrzę na chorobę jaką jest schizofrenia i ludzi, którzy na nią cierpią ... Pozdrawiam. Wykład o schzofremii zastaw lekarzom a Ty skup się na wykładzie o rurach.Przy okazji podaj symbole stali z której są wykonane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 07.03.2011 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 BogusławZapraszam do tematu:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?174530-Stal-kominy-wkłady-kominowe W tym temacie starałem się zacytować z stron branżowych informacje o stalach. Tutaj raczej nie miejsce na te dysputy, gdyż temat stanie się nieczytelny.W wskazanym temacie możesz przecież zamieścić również swoje informacje. Wtedy będą one w jednym miejscu i łatwo będzie je odszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.03.2011 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 [quote=bajanadjembe;Ale zastanawiam się, czy ewentualnie można ich dodać. Ile drewna na jeden wsad potrzebuje mój Gadulec? Czy można mu dołożyć garów, a jeśli tak to ile? (Jak ciężka może być masa i jak długa? Najlepiej posprawdzać te zapytania u producenta.Jeśli nie, to włóż do paleniska drewna ciężkiego (dąb) na wysokość 25 cm, a potem wrzuć to na wagę.Jeżeli zrobisz odbiornik ,który nagrzeje się przy jednym wsadzie,to gdy podłożysz jeszcze raz, to ten odbiornik się nagrzeje nadmiernie.Można z tego wybrnąć budując odbiornik większy jak możliwości jednego wsadu lub dwa odbiorniki z odpowiednimi szybrami ,które mogą gorące spaliny "przekierowywać". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.03.2011 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Bogusław Zapraszam do tematu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?174530-Stal-kominy-wkłady-kominowe Brawo Bohusz. Gratuluję założenia tematu o materiałach.Dzięki za zaproszenie,wpadnę na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.03.2011 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Jak to jest z tymi rurami i użytym do ich zrobienia metalem ?Jwżeli kominek jest do "stania" lub przepala się w nim dla relaksu ,by popatrzeć na płomyki, to może być zrobiony z "byle czego" i będzie służył długie lata aż do znudzenia.Jeżeli kominek służy do codziennego ogrzewania mieszkania a w dodatku posiada odbiornik "ładowany" ciepłem spalin,wtedy materiały nieodpowiednie nie wytrzymują eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 07.03.2011 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Witam. a Ty skup się na wykładzie o rurach.Przy okazji podaj symbole stali z której są wykonane. Na stalach się nie znam. Nie jest mi to potrzebne. Zamiast dywagować, wymądrzać się i pisać wykłady o rzeczach, o których nie mam zielonego pojęcia, po prostu do mojej pracy używam te, które mają odpowiednie dopuszczenia handlowe, atesty do pracy stałej w określonych temperaturach i określoną odporność na pożar sadzy. Lub zamawiam sobie takie elementy z materiałów, które spełniają ww. wymagania. Stosuję rury produkcji polskiej, niemieckiej, austriackiej. Stalowe, żeliwne, chromoniklowe, ceramiczne. Z rozbawieniem natomiast czytam historie wyssane z palca (Klewki mi się przypominają) oraz wypowiedzi ludzi na temat rzeczy, których nigdy w życiu nie widzieli na własne oczy i w aspektach, o których tak naprawdę nie mają zielonego pojęcia ... Takie historie brzmią to tak samo jak opowieści o "Wielkich Gumisiach" zza morza ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 07.03.2011 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Witam.No coz, po czasie okazalo sie, ze w opowiesciach o Klewkach jednak cos bylo.Podobnie jest z rurami. Forest mysli, ze to bzdury bo nie widzial jak swieci stal w wytwornicy Boguslawa. Inna sprawa, ze nie kazdy ma w domu taka wytwornice.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 07.03.2011 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Witam.Świecąca wytwornica nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia.I znowu wiesz co myślę ... i przeinaczasz moje słowa ... Robisz to jak zwykle bardzo sprytnie - gratuluję.Powiedzcie mi - "chłopcy z kółka wzajemnej adoracji", po co w ogóle warto z Wami rozmawiać ...? Jakie merytoryczne dyskusje można z Wami toczyć? Znacie się najlepiej na wszystkim, jesteście zarazem najlepszymi ceramikami, metalurgami, konstruktorami. No dosłownie nikt Wam do pięt nie dorasta ... Nic, tylko uczyć się od Was ... Tylko czego? Chyba tego jak unikać naszych narodowych wad i przywar charakteru. Bo jakoś innych rzeczy to nie za bardzo ...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.03.2011 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 ..., żeliwne,... Takie historie brzmią to tak samo jak opowieści o "Wielkich Gumisiach" zza morza ... Gdzie kupujesz żeliwne ? Gumisie też oglądam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 07.03.2011 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Forest - nie wiem, ktore Twoje slowa przeinaczylem. Przepraszam. Nie mialem takiego zamiaru.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.03.2011 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Witam. Świecąca wytwornica nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia. Swiecąca rurę muszę zaizolować,wtedy nagrzeje się do temperatury spalin (1000*C) ,Gdzie mogę kupić gotową rurę do takiej temperatury ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 07.03.2011 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Rozmawiajcie, rozmawiajcie. Ja jeszcze trochę latam za informacjami i znalazłam gdzieś o CMA takie obrazeczki, z których wynika, że te gary za piecykiem też się stawia. Ale zastanawiam się, czy ewentualnie można ich dodać. W http://www.kominkiopolskie.pl/kominki/brun...brunner2009.pdf czytałam, że powinno ich być ileś tam (w kilogramach i metrach podają - taka tabelka jest), co prawda dla HKD, ale nie mojego. I że zależy to od ilości włożonego drewna. Ja mam 10 garów = 280 cm. To trochę mało pewnie. Tylko nie widziałam (bo nie otworzyło mi się wszystko) czy są tam informacje dla mojego HKD 2.2. W każdym bądź razie 80 kg garów na 1 kg drewna (jakoś tak), a CMA już 100 kg garów na 1 kg drewna podają. No i chyba inaczej waży KMS i inaczej CMA. I teraz nie wiem. Ile drewna na jeden wsad potrzebuje mój Gadulec? Czy można mu dołożyć garów, a jeśli tak to ile? (Jak ciężka może być masa i jak długa? Pozdrawiam Was. Idę spać. Jeszcze o wykonawcy. Tak jak nie popisał się w działaniu ,tak wyliczenia zrobił wręcz koncertowo. Danymi z Cebudu ,bym sie nie przejmował, bo są "skomponowane" pod zwiększenie sprzedaży ( czytaj ilości klocków ). Tak bez zaglądania do materiałów ,bo dane na temat Brunnera ,będą mi dźwięczeć w głowie do końca życia, następujący tok myślenia ,powinien być ok. Twoje HKD 2 to max. 5 kg drewna . Brunner najbardziej lubi 80 kg masy (2 klocki) na 1kg drewna . ja bym nic nie ruszał dołożenie dwóch klocków nic nie zmieni (nie pomoże nie zaszkodzi ), więcej klocków zacznie być problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajanadjembe 07.03.2011 18:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 (edytowane) Dzień dobry wszystkim, Witam. Na stalach się nie znam. Nie jest mi to potrzebne. Zamiast dywagować, wymądrzać się i pisać wykłady o rzeczach, o których nie mam zielonego pojęcia, po prostu do mojej pracy używam te, które mają odpowiednie dopuszczenia handlowe, atesty do pracy stałej w określonych temperaturach i określoną odporność na pożar sadzy. A w moim przypadku, wobec tego co przedstawiłam z zaleceń Brunnera na temat rur ("rury gazu grzewczego powinny być wykonane przynajmniej ze stali klasy St 37 bądź żeliwa(...)gdzie temperatury na króćcu wylotowym regularnie przekraczają 700 °C (np. wkład HKD 4.1), rury gazu grzewczego powinny być wykonane ze stali żaroodpornej typu HS. ), to te gięte spełniają wymagania? Wielokrotnie prosiłam "pana kominkowego" o certtyfikaty, atesty, aprobaty techn. i nie dostałam. Czy ta gięta rura spełnia ww. wymagania? (Czy zastosowanie innego rodzaju połączenia masy z wkładem piecowym, nie wpływa na gwarancję? Kiedyś zagadnęłam o gwarancje, jakie dajecie klientom: czy na sam wkład, czy na całe urządzenie z obudową , ale nie napisaliście ) Jeszcze o wykonawcy. Tak jak nie popisał się w działaniu ,tak wyliczenia zrobił wręcz koncertowo. Danymi z Cebudu ,bym sie nie przejmował, bo są "skomponowane" pod zwiększenie sprzedaży ( czytaj ilości klocków ). Tak bez zaglądania do materiałów ,bo dane na temat Brunnera ,będą mi dźwięczeć w głowie do końca życia, następujący tok myślenia ,powinien być ok. Twoje HKD 2 to max. 5 kg drewna . Brunner najbardziej lubi 80 kg masy (2 klocki) na 1kg drewna . ja bym nic nie ruszał dołożenie dwóch klocków nic nie zmieni (nie pomoże nie zaszkodzi file:///E:/DOCUME%7E1/user/USTAWI%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif), więcej klocków zacznie być problemem No to na str. 7 tego "pdf.-a" napisali, że dla odzysku ciepła wsad to 5 - 10 kg, a przedział pomiędzy kolejnymi paleniami to 2-3godziny. (Może to dla innych gadulców.?) A jeśli ja mam CMA, to one tak samo ważą jak KMS? Tak kombinuję, bo może dało by się coś dołożyć, żeby ławeczka była przyjemniejsza. I nauczcie mnie, proszę, jak palić, żeby było jak najefektywniej. Palę i liściastym i iglastym ( tym drugim rzadziej, bo brudzi, ale Brunner nie zabraniają). Jak palić żeby żar utrzymywał się optymalnie długo. Teraz może być problem, bo nie mam pojęcia przez ten zepsuty "drucik", czy mam drogę rozpałową, czy akumulacyjną. PS. W Wasze dyskusje na wyższym poziomie nie będę się wtrącać, ale fajnie posłuchać (poczytać) Co do wykonawcy: zgadzam się z Forestem - pan powinien poprawić. I jeszcze ważne: pan koninkowy nie działał osobiście, działali "jego ludzie" - może nie widział tego i owego. Losów Gadulca ciąg dalszy nastąpi. Edytowane 7 Marca 2011 przez bajanadjembe i jeszcze ważne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 07.03.2011 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Dzień dobry wszystkim, A w moim przypadku, wobec tego co przedstawiłam z zaleceń Brunnera na temat rur ("rury gazu grzewczego powinny być wykonane przynajmniej ze stali klasy St 37 bądź żeliwa(...)gdzie temperatury na króćcu wylotowym regularnie przekraczają 700 °C (np. wkład HKD 4.1), rury gazu grzewczego powinny być wykonane ze stali żaroodpornej typu HS. ), to te gięte spełniają wymagania? Wielokrotnie prosiłam "pana kominkowego" o certtyfikaty, atesty, aprobaty techn. i nie dostałam. Czy ta gięta rura spełnia ww. wymagania? Losów Gadulca ciąg dalszy nastąpi. Tych "giętych" rur jest dosyć sporo rodzai, mają różne zastosowania. Trudno powiedzieć na podstawie zdjęć jak jest tutaj konkretnie zastosowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.