Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

P?kaj?ca posadzka nad ogrzewaniem pod?ogowym


Gość

Recommended Posts

Czy ktoś z uczestników forum wie co zrobić z pękającą posadzką nad wodnym ogrzewaniem podłogowym. Wylano ją ok. 2 miesiące temu. Zrobiono szczeliny dylatacyjne wzdłuż ścian oraz podzielono płaszczyznę podłogi na pola dylatacyjne a mimo tego w środku pojawiły się pęknięcia. Czy w miejscu tych pęknięć nie istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia rur PEX ? Czy ktoś ma doświadczenia z taką sytuacją? Nie wiem czy się tym przejmować i coś zrobić czy może to nic groźnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Wylewka ma ok. 6 cm grubości, schła samoistnie (jeszcze kiedy nie było upałów), zbrojona nie była w ogóle. Co do głębokości pęknięć, to trudno to określić ale na pewno nie są to pęknięcia tylko powierzchniowe. Do zaprawy dodano odpowiedni plastyfikator. Osoby wykonujące wylewkę zapewniały, że robią to nie po raz pierwszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak już tu jesteś to powiedz jakiej klasy był beton? I czy zaobserwowałeś zwiększone "pylenie" na powierzchni betonu?

 

Ja mam podobny problem tylko moja wylewka popękała w miejscach gdzie były rurki poziomujące i te dziury po nich wyrównywano nastęonego dnia. Z tym że u mnie beton był zbrojony siatką.

Pozdrawiam,

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diabli wiedzą, wyglada, ze nie ma to zwiazku

z ogrzewaniem tylko wylewka popekala sama z siebie.

Powodem moglo byc np niestabilne podloze (np. chwiejace sie

plyty styropianowe).

Nie sadze zeby to moglo spowodowac uszkodzenia rurek PEX,

ktore maja znacznie wieksza od betonu elastycznosc (przynajmniej

na razie).

Ale jak ogrzewanie zacznie pracowac moze to byc pewien problem,

jezeli plyty zaczna sie przesuwac wzdluz pekniecia.

W twojej sytuacji probowalbym naprawic wylewke, laczac plyty wzdluz pekniecia i zbrojac to pretami fi6 zalanymi w rowkach

prostopadlych do rysy. Zeby Plyty nie przesuwaly sie wzgledem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem takich pęknięć mogło być przygotowanie wylewki w złych proporcjach tzn. zbyt dużo wody. Jeżeli wszystkie inne elementy można wykluczyć to pozostaje właśnie to.

Po całkowitym wyschnięciu wylewek (conajmniej miesiąc lub dłużej) należy szczeliny pogłębić i poszerzyć szlifierka kątową z tarczą do kamienia (ostrożnie z rurami w wylewce). Nie należy używac wszelkiego rodzaju urządzeń z udarem. Powiększone szczeliny trzeba zagruntować i uzupełnić odpowiednią zaprawą (dobrze jest skorzystać z gotowych materiałó do tego przeznaczonych).

Taki problem był opisywany w którymś z Muratorów z 1999 rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za wyczerpujące rady. Niestety z braku czasu nie mogę się intensywnie zająć budową. Mój główny wykonawca (jak dotąd bez zarzutu) twierdzi, że przesuwające się płyty nie powinny uszkodzić PEX-u. Ale uszkodzenia mogą się ujawnić dopiero po kilku sezonach użytkowania i wtedy będę miał dopiero problem. A ogrzewanie podł. ma podobno trwałość ok. 50 lat!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, ze nie zbroiłeś wylewki. Może to właśnie to jest przyczyną.

Gwarancja rzeczywiście jest na 50 lat (inny problem - od kogo ją będa nasze dzieci egzekwować za np. 45 lat :wink: )

W instrukcjach zawsze spotykałem sie (jestem tuż przed tym etapem prac)ze zbrojeniem, nawet zaleca się unieruchomienie rurek poprzez podwiązanie do zbrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też myœlę, że przyczynš pęknięć może być brak zbrojenia. Nie znam sie na ogrzewaniu podłogowym, ale sama miałam niedawno problem z pękajšcš wylewkš (robiła się taka pajęczynka). Okazało się, że "genialna" ekipa Ÿle zazbroiła beton. Ma być zbrojenie dokładnie w œrodku, a oni dali na samym styropianie.

 

Wadę wykrył kafelkarz, ktory oœwiadczył, że nie da nam gwarancji na ułożenie kafelek przy tak popękanej wylewce (predzej czy póŸniej kafelki popękajš w tych samych miejscach co beton). Efekt byl taki, że skuliœmy całš wylewkę. Lepiej nie pytać ile nas to kosztowalo zdrowia i pieniędzy.

 

Pozdrowienia

Jolka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze.... jestem na etapie takim samym. Co zrobić aby nie spierniczyć ogrzewania wodnego poprzez złą wylewkę.

U mnie planuję od chudziaka:

1. 5 cm styropianu twardego

2. 5 cm styropianu firmy STYROPMIN tzw termolax - czyli styropian z "cyckami" w nim będą rury ogrzewania podłogowego kisanowskie + na nich w peszlu przewody do grzejnika (ma być ich niewiele)

3. wylewka 5 cm.

 

Czy jak stosuję taką płytę styropianową "w której" daję rurki kisan (podobno bez peszla) do podłogówki bez zbrojenia to mam szanse na spierniczenie czy nie?

 

Dzieki za odpowiedz lub na priva

[email protected]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbrojenie z mat 2,5 - 3mmm nie jest aż tak katastrofalnie kosztowne a pozwoli uniknąć negatywnych skutków występowania naprężeń. Nie należy zapomnieć także o dyletacjach (i to nie tylko na obrzeżach)oraz o dodaniu do wylewki plastyfikatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...