Antur_82 31.01.2012 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 Hmm, aż tak źle nie jest jak na tych zdjęciach - obecnie raczej się dopala, większość po zgnieceniu w rękach miękko zmienia się w pył ok 1/4 to żużlowate "spieczki" i elementy stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kloskak 02.02.2012 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Witajcie sztokerowcy. Tez dołącze do Waszego grona. Ale mam jedno pytanie pbo mnie zaniepokoil jeden wpis. Moj dom ma miec pow całkowitej 250m użytkowej ok 200. W bryle jest garaz na dwa samochody wiec jakis kaloryfer pewnie tez bedzie. Zastanawiam sie czy ten piec da rade. Jest to nowy dom suporex odmiana 500, okna trzyszybowe, rolety zewnetrzne, wełnę tez zamierzam dać dobrą. Chce uniknąć sytuacji ze piec w takie mrozy będzie niewystarczajacy. Czy moze ktoś z Was ogrzewa podobną powierzchnię? Co do producenta to mam madz ze do czasu kiedy kupie bedzie juz np szczorka do czyszczenia w zestawie i jakis lepszy popielnik, bo z tego co czytam wątek od początku to chyba tylko z tym jest problem. Ważne ze ruszt już dokładają. Z góry dziekuje za infoKrzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarekCzm 04.02.2012 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Miałem dziś napisać ile mi pali Sztoker 50 przy takich mrozach, ale nie będę się dobijał... Za to chciałbym się dowiedzieć od Was jaką macie (w przybliżeniu) temperaturę spalin. U mnie przy 62 st. na piecu, rura która idzie do komina jest letnia: 40 może 45 st. W innych wątkach czytam, że temperatura spalin powinna być ok 100 st aby nie wytrącała się woda/para/rosa, która może zniszczyć piec/komin. Z tego co pamiętam w poprzednim piecu rura idąca do komina była dużo cieplejsza (choć i tak było to sporo poniżej 100 st.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 04.02.2012 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Pomiar rury czopucha to żaden pomiar t.spalin mierzyć musisz w środku przekroju czopucha , zawsze możesz do tego na alledrogo poszukac manualnego termometru temp. spalin. wywiercisz sobie dziurkę, wetkniesz termometr i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Rostko13 04.02.2012 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Marek, wracając do Twojego pytania o wykres CWU i CO... Napisz jaką masz ustawioną temp. CWU a jaką CO. Bo patrząc na wykres wydaje się, że w ciągu dnia masz inną niż w nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarekCzm 04.02.2012 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Bo patrząc na wykres wydaje się, że w ciągu dnia masz inną niż w nocy. W nocy CWU jest wyłączone. I właśnie to mnie zastanowiło dlaczego gdy CWU jest odłączone to wykres CO jest płaski, a gdy CWU pracuje to CO jest sinusoidą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Rostko13 04.02.2012 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Napisz jakie masz ustawienia temp CO i CWU gdy jest włączone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baksiu 05.02.2012 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 jak jest z trwałością tego pieca, jest on krótko na rynku, a blacha z której jest wykonany jest raczej cienka, ja użytkuję w swoim domu już drugi piec automatyczny, pierwszy wytrzymał 10lat, był z Protechu i miał blachę 6mm, teraz przezornie zamówiłem piec z blachy 10mm na palenisku i 8mm reszta.Do nowego domu chciałbym kupić piec z "nowym" sterownikiem typu PID, ale nie chciałbym go wymieniać częściej niż co 10 lat, bo jest to tyleż kłopotliwe, co nieekonomiczne. drugie pytanie: czy istnieje wersja z drzwiczkami od czoła, a nie od boku?? W mojej nowej kotłowni tylko takie ustawienie zapewni komfort użytkowania trzecie pytanie: Czy istnieje wersja z czopuchem o bocznym ostawieniu?? Czy przez ten odcinek żelazne rury nie dochodzi do spadku ciągu i zwiększenia strat ciepła czwarte pytanie: Czy drzwiczki są ocieplane?? W moim obecnym piecyku musiałem sam dorobić ocieplenie z wełny i blachy, bo w kotłowni była sauna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 05.02.2012 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) Baksiu miałeś tłoka, to nie kwestia grubości blachy a kwestia konstrukcji oraz sposobu pracy modeli tłokowych robionych kilka lat temu.... - drzwiczki posiadają izolację - drzwiczki są od czoła, tyle,że palnik jest od tyłu i ze względu na konstrukcję wymiennika inaczej być nie może - czopuch ze względu na sposób produkcji oraz rozwiązania wymiennika jest tylko z wyjściem górnym, rurą i kolanem podłączysz go sobie z kominem pod dowolnym kątem Napisz jak duży masz ten nowy domek, jak ocieplony, jaka instalacja... Coś się doradzi. Edytowane 5 Lutego 2012 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarekCzm 05.02.2012 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Napisz jakie masz ustawienia temp CO i CWU gdy jest włączone... 62 CO i 45 CWU (dla obu +/- 2 st dla stref w ciągu dnia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gieś 05.02.2012 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Witam.Widzę, że wątek rozrósł się imponująco. Świetnie - jest co poczytać.Zaczynając od końca natknąłem się na temat dot. niedopałków z węgla Pieklorz. Mam ten sam problem od kilku miesięcy. Strona chyba 8 tego wątku, gdzie zamieszczałem zdjęcia popielnika. Od tamtej pory za radą Jareckiego zadzwoniłem do poleconego fachowca, który polecił mi włączyć ADC system i w przypadku wskazań w stylu -33% zwiększyć o 10 sek. czas podawania. Niewiele to dało. Groszek skleja się tworząc bryłki, które się nie dopalają i takież lądują w popielniku. Zwiększyłem przerwę do 90 sek. przy podawaniu 15 sek. i niewiele to dało. Po dzisiejszej lekturze zwiększę przerwę jeszcze do 110 sek. Zobaczę co będzie. Natomiast poirytowany codziennym wywalaniem półspalonego groszku do kubła postanowiłem zaeksperymentować i wydłużyć ruszt. Jednak o tym opowiem gdy już coś sensownego zaobserwuję. Ale zmierzając do tematu wyczystki komory powietrza (nie wiem czy już ktoś o tym pisał) manewrując przy jej śrubach (w celach realizacji mojego eksperymentu) postanowiłem zajrzeć do środka i okazało się ku mojemu zdziwieniu, że jest niemal pełna popiołu zmieszanego z drobinkami jakby żwiru - foto - http://www.mojalbum.com.pl/index.php?m=fto&a=73&id=272321880&key=MCQEMABJ - a palę od polowy października.Tak więc panowie szlachta zajrzyjcie do swoich komór powietrza, gdyż podejrzewam, że wypełnione popiołem nie mogą dobrze spełniać swojej funkcji. Jednak tu nie koniec wywodu. Wyczyściłem komorę oczywiście, jednak fabrycznie dekiel wyczystki został uszczelniony prawdopodobnie żaroodpornym silikonem, który się utwardził a przy odkręcaniu wyczystki rozsypał tak, iż komora straciła w tym miejscu szczelność. Pobiegłem po instrukcję pieca aby sprawdzić, co na ten temat pisze producent - i owszem zaleca czyszczenie komory powietrza co miesiąc. Jednak nie pisze jak ją co miesiąc uszczelniać. I tu jest lekka wtopa, bo moim zdaniem miejsca przeznaczone do częstej eksploatacji powinny być stosownie uszczelnione, np. sznurem. W przeciwnym razie kupuj użytkowniku tubę silikonu i babraj się co miesiąc zdrów. Drzwiczki uszczelnione na sznur, wentylator chyba mikrogumą, wsyp podajnika też, a wyczystka komory powietrza twardniejącym silikonem jednorazowego użytku. Co szanowni praktycy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert1274 05.02.2012 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Kolego Gieś , też kupiłem na próbę pieklorza i miałem ten sam problem dużo koksował moja rada to mało powietrza dmuchawa 65/5 więcej go nie kupie komorę czyszczę co m-c mocno dokręcam i nie smaruje niczym , a tak przy okazji nikt teraz nie opisuje ile ich smoki teraz palą jakaś cisza nastała .ciekawi mnie czy muszę podnieść moc kotła obecnie mam 4 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Rostko13 05.02.2012 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 62 CO i 45 CWU (dla obu +/- 2 st dla stref w ciągu dnia) Marek odezwij się na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baksiu 06.02.2012 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Baksiu miałeś tłoka, to nie kwestia grubości blachy a kwestia konstrukcji oraz sposobu pracy modeli tłokowych robionych kilka lat temu.... - drzwiczki posiadają izolację - drzwiczki są od czoła, tyle,że palnik jest od tyłu i ze względu na konstrukcję wymiennika inaczej być nie może - czopuch ze względu na sposób produkcji oraz rozwiązania wymiennika jest tylko z wyjściem górnym, rurą i kolanem podłączysz go sobie z kominem pod dowolnym kątem Napisz jak duży masz ten nowy domek, jak ocieplony, jaka instalacja... Coś się doradzi. no to niestety ten piecyk mi się nie nada, bo muszę mieć drzwiczki od czoła, czopuch z tyłu też mi się bardziej podoba, może doradzisz jakiś nowoczesny piec o takiej konfiguracji?? Dom pow.użyt. 180m2, ocieplony 15cm styropianem, strop na poddaszu 25cm wełny+ dodatkowo ocieplony wiatrołap, strop nad piwnicą, garaż od strony domu, wentylacja z rekuperatorem storkair, grzejniki aluminiowe, ogrzewanie podłogowe tylko w łazienkach, wiatrołapie i kuchni, szacuję że 25kW wystarczy z zapasem, obecnie mieszkam w domu 160m2 i ocieplonym bardzo przeciętnie, a piec idzie na pół gwizdka, też ma 25kW. co do grubości blach, to przy paleniu na najniższych nastawach temp. tak czy siak dojdzie do kondensacji, a grubsza blacha starczy na dłużej, najpewniej wybiorę jakiś konkretny piec i zamówię u producenta wersję na grubszych blachach, zastanawiałem się też poważnie nad żeliwem, ale czyszczeni mnie przeraża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gieś 06.02.2012 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 co do grubości blach, to przy paleniu na najniższych nastawach temp. tak czy siak dojdzie do kondensacji, a grubsza blacha starczy na dłużej, najpewniej wybiorę jakiś konkretny piec i zamówię u producenta wersję na grubszych blachach, zastanawiałem się też poważnie nad żeliwem, ale czyszczeni mnie przeraża. To nie lepiej zainwestować w zawór czterodrogowy? Wtedy na piecu ustawiasz sobie 60-65 stopni a na grzejnikach możesz mieć 30 stopni. Korozja ci niestraszna. Osobiście żałuję, że nie wstawiłem sobie zaworu od razu, kupiłem go dopiero teraz ale jest za zimno żeby zająć się jego wstawieniem. Generalnie pokładam w nim nadzieję na rozwiązanie problemów z korozją niskotemperaturową oraz osadzaniem sadzy wewnątrz pieca - przy niskich nastawach miałem pół wiadra sadzy na tydzień i godzinę mało przyjemnego i wygodnego skrobania. Ewidentnie brakuje narzędzi do czyszczenia pieca wewnątrz, niektóre zakamarki no i rury są trudne do oczyszczenia. Przy wyższych nastawach (teraz ostro mrozi) sytuacja z sadzą (a właściwie mieszaniną sadzy z popiołem) jest lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baksiu 06.02.2012 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 zawór czterodrogowy oczywiście jest kupiony, bez tego w ogóle się nie obejdzie, zjawisko roszenia można zniwelować, jednak zawsze będzie występowało, gdyby blachy nie rdzewiały i przepalały się, to piece byłyby wieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 06.02.2012 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 baksiu ja mam już 16letni kocioł zasypowy zrobiony z 5-ki blachy. Przewymiarujesz kocioł, to go szybciej wymienisz, bo zamiast się palić, będzie się kisić. Moja sugestia na dobrze docieplone, nowe 180m2 jeszcze z rekuperatorem to moc 17kW....ew. ten SZtoker-25kW, ale jak Ci jego układ nie pasuje, to cóż... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 06.02.2012 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Rostko, E-M Ci wysłał świeży soft.Marek ja z kolei wysłałem do Ciebie. Będziecie mieli chwilunie, to dajcie znać jak chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baksiu 06.02.2012 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 baksiu ja mam już 16letni kocioł zasypowy zrobiony z 5-ki blachy. Przewymiarujesz kocioł, to go szybciej wymienisz, bo zamiast się palić, będzie się kisić. Moja sugestia na dobrze docieplone, nowe 180m2 jeszcze z rekuperatorem to moc 17kW.... ew. ten SZtoker-25kW, ale jak Ci jego układ nie pasuje, to cóż... Masz jakiś konkretny pomysł co do kotła dla mnie?? Chciałbym na prawdę coś nowoczesnego...cena nie jest tak ważna. W mojej okolicy w sprzedaży są tylko Protechy, stalmarki i kołtony, wszystkie z raczej przeciętną elektroniką i standardowymi rozwiązaniami, ten sztoker jest na prawdę interesujący, jednak jak sam napisałeś nie dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 06.02.2012 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Baksiu sprawdź wiadomość prywatną Na górze strony obok guziczka na facebooka masz napis witaj baksiu i obok taki napis z wiadomościami..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.