Rulez2008 06.01.2015 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Jestem nowy na forum i w temacie spalania w piecu z podajnikiem również. Od tygodnia jestem posiadaczem Sztokera 15 kW. Dom w budowie. 115 m2 pow.użytkowej 60m2 podłogówki. Reszta grzejniki. Bojler 100l. Instalacja bez 3d,4d. Dom z keramzytu. Dach nieocieplony z powodu wilgoci po tynkach,posadzkach. Chcę go ocieplic 25 wełny lecz płyty OSB są wciąż wilgotne. Uruchomiłem Sztokera 30.12.2014. do dnia dzisiejszego spalił mi 200 kg ekogroszku pieklorz. ustawienia moc min.1.5%. podawanie 10 pauza 24 wentylator 80-20%. Grzejniki rozkręcone na 5.Temperatura zadana 60* start pompy C.o. 40*. , PID wł. adc wł. Problem w tym, że piec bardzo często podaje groszek, dmuchawa na pełnej mocy podbija temperaturę. Kiedy dojdzie do 40* włącza się pompa c.O. i po chwili temperatura spada i tak proces się powtarza. Temperatura spalin potrafi dojśc do 300-320* Piec nie osiąga temperatury zadanej a ślimak podaje groszek coraz częściej i spada żar do popielnika lub groszek się nie wypala do końca. Jak ustawić parametry Cobry? Nigdy wcześniej nie paliłem w piecu. Nie było potrzeby- mieszkanie w bloku. Dlatego wybór padł na kocioł Sztoker z PID. Dodam, że sadzy się zebrało całkiem sporo. Może to dla kogoś proste pytania ale dla mnie niestety problem. Pomożecie? Soft najnowszy, temperatura w pomieszczeniach stała 15* - potrzebna do schnięcia tynków. Póki co CWU STOP, nie grzeje, nie ma takiej potrzeby. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Rulez2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek. 07.01.2015 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Witam. Jestem nowy na forum i w temacie spalania w piecu z podajnikiem również. Od tygodnia jestem posiadaczem Sztokera 15 kW. Dom w budowie. 115 m2 pow.użytkowej 60m2 podłogówki. Reszta grzejniki. Bojler 100l. Instalacja bez 3d,4d. Dom z keramzytu. Dach nieocieplony z powodu wilgoci po tynkach,posadzkach. Chcę go ocieplic 25 wełny lecz płyty OSB są wciąż wilgotne. Uruchomiłem Sztokera 30.12.2014. do dnia dzisiejszego spalił mi 200 kg ekogroszku pieklorz. ustawienia moc min.1.5%. podawanie 10 pauza 24 wentylator 80-20%. Grzejniki rozkręcone na 5.Temperatura zadana 60* start pompy C.o. 40*. , PID wł. adc wł. Problem w tym, że piec bardzo często podaje groszek, dmuchawa na pełnej mocy podbija temperaturę. Kiedy dojdzie do 40* włącza się pompa c.O. i po chwili temperatura spada i tak proces się powtarza. Temperatura spalin potrafi dojśc do 300-320* Piec nie osiąga temperatury zadanej a ślimak podaje groszek coraz częściej i spada żar do popielnika lub groszek się nie wypala do końca. Jak ustawić parametry Cobry? Nigdy wcześniej nie paliłem w piecu. Nie było potrzeby- mieszkanie w bloku. Dlatego wybór padł na kocioł Sztoker z PID. Dodam, że sadzy się zebrało całkiem sporo. Może to dla kogoś proste pytania ale dla mnie niestety problem. Pomożecie? Soft najnowszy, temperatura w pomieszczeniach stała 15* - potrzebna do schnięcia tynków. Póki co CWU STOP, nie grzeje, nie ma takiej potrzeby. W skrócie, powyłączaj Pid i Adc przejdz na dwustan lepiej bedzie Ci dogrzewał i napewno bedzie oszczędniej ustawienia na dół spróbuj PP 8/30 wentylator na max70 min 1 ale w dwustanie to i tak tylko góra nadmuchu się liczy sprawdz dobę i napisz co się dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 07.01.2015 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Zastanawiam się jak w wypadku instalacji mieszanej - podłogówka/grzejniki będzie funkcjonować taka instalacja bez zaworu mieszającego. No bo przy nastawie pieca na 60stC na podłogówkę też będzie szła woda 60st - a to zbyt wysoko jest, jak 40stC na podłogówkę to znowu dla pieca fatalnie. Poza tym taki wilgotny dom ma prawdopodobnie ogromne straty ciepła i pewnie dopóki porządnie nie wyschnie (do nastepnej zimy) zużycie opału będzie wysokie - choć 28kg/dobę to i tak sporo jest. Nie spodziewał bym się jakiegoś w miarę normalnego zużycia na razie. Sądząc z opisu trochę tak to wygląda jakby piec był zalewany zimną wodą z powrotu i nie był w stanie jej zagrzać (może zbyt duże straty ciepła ?) Może to jest przyczyna problemu. Może trzeba przestawić pompę na szybszy bieg - woda nie zdąży wystygnąć w obiegu ? Co do ustawień pieca nie pomogę bo używam softu S automatycznego a tam nie ma możliwości ręcznego ustawiania poszczególnych parametrów (i jestem z niego bardzo zadowolony). Pewnie trzeba spróbować różnych rzeczy - tylko najlepiej po kolei mnie mój piec nauczył cierpliwości w obsłudze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sas741 07.01.2015 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Witam. Jestem nowy na forum i w temacie spalania w piecu z podajnikiem również. Od tygodnia jestem posiadaczem Sztokera 15 kW. Dom w budowie. 115 m2 pow.użytkowej 60m2 podłogówki. Reszta grzejniki. Bojler 100l. Instalacja bez 3d,4d. Dom z keramzytu. Dach nieocieplony z powodu wilgoci po tynkach,posadzkach. Chcę go ocieplic 25 wełny lecz płyty OSB są wciąż wilgotne. Uruchomiłem Sztokera 30.12.2014. do dnia dzisiejszego spalił mi 200 kg ekogroszku pieklorz. ustawienia moc min.1.5%. podawanie 10 pauza 24 wentylator 80-20%. Grzejniki rozkręcone na 5.Temperatura zadana 60* start pompy C.o. 40*. , PID wł. adc wł. Problem w tym, że piec bardzo często podaje groszek, dmuchawa na pełnej mocy podbija temperaturę. Kiedy dojdzie do 40* włącza się pompa c.O. i po chwili temperatura spada i tak proces się powtarza. Temperatura spalin potrafi dojśc do 300-320* Piec nie osiąga temperatury zadanej a ślimak podaje groszek coraz częściej i spada żar do popielnika lub groszek się nie wypala do końca. Jak ustawić parametry Cobry? Nigdy wcześniej nie paliłem w piecu. Nie było potrzeby- mieszkanie w bloku. Dlatego wybór padł na kocioł Sztoker z PID. Dodam, że sadzy się zebrało całkiem sporo. Może to dla kogoś proste pytania ale dla mnie niestety problem. Pomożecie? Soft najnowszy, temperatura w pomieszczeniach stała 15* - potrzebna do schnięcia tynków. Póki co CWU STOP, nie grzeje, nie ma takiej potrzeby. Kolega "wmaciej" ma racje. Do podłogówki koniecznie zawór mieszający. 10 sekund podawanie może być ale musisz wydłużyć pauze.. jak masz 24s. to spróbuj na 30s. jak dalej będzie wpadał żar do popielnika to znowu wydłużysz. Choć proporcja 1/3 jest duża i powinna wystarczyć..ja właśnie mam 1/3 bo mam duże straty ciepła i piec daje radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 07.01.2015 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Dlaczego kombinuję z opałem ? z obserwacji : jak za duża kaloryczność eko to przy dodatnich temp kocioł się odstawia i sadza wszędzie aż wisi, mniej kaloryczny węgiekek kociołek się troszkę wysila i tylko pyłek do czyszczenia. Najlepiej śmiga na eko ok 25-26MJ u mnie oczywiście. Jeszcze do tego pewnie istotna jest hydrulika w kotłowni mam dwa obiegi : jeden piec wymiennik i tak dookoła. Z wymiennika odawane jest dopiero ciepło do ogrzewania i zawór czwórdrożny to wszystko ogarnia. dzieki temu pewnie różnica między wodą na wyjściu i na powrocie waha sie od 5do7stopni.Fachowcem nie jestem tak to widzę. Ogólnie jestem bardzo zadowolony ze SZTOKERKA naprawdę prosty w obsłudze kociołek POZDRAWIAM. Słusznie robisz z dobieraniem opału. Mniejszy sztoker został teraz od 2014r okraszony rusztem wodnym i ma 2półki, malusienkie palenisko i jakoś go nie widzę na 160m2, moim zdaniem aktualny sztoker-mini 15kW to z hooookiem max.110-120m2 ocieplonego domu inna konstrukcja owszem tak 10-12kW,ale przy tym typie podawania uważam,że sztokera-25 szybciej się czyści i można go lepiej prowadzić. Można przysłonić w nim lub przytkać ze 2ostatnie rzędy otworów, albo zamówić gołą płytkę paleniska w komizie i samemu sobie nawiercić 2 a góra 3rzędy nieco większym wiertłem jak oryginał. To jak ktoś lubi się pobawić. Tym sposobem możesz nawet kupić 2takie płytki i dobrac paleniska dla trybu lato (2rzędy otworów), przejściowego okresu wiosna-jesień (3rzędy otworów) i zostawić oryginalną płytkę na okres zimowy Edytowane 7 Stycznia 2015 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walbrem 07.01.2015 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 zaczne od tego że jestem zadowolony z pieca jest ok ..adac działa i nie wiem dlaczego wszyscy chcą go wyłaczać.. ale zawsze bedzie jakiś problem własnie odesłalem sterownik do wymiany ..brak reakcji na cokolwiek ..czarny ekran ..nie tylko mnie to spotkało .powiedz o co chodzi z tą typową usterką ..czy jak zainstaluje wymieniony sterownik jest się czego obawiać ?..czy błąd sterownika został usunięty ? czy za jakiś czas będzie to samo ? i jak z gwarancją kupiłem sztokera 35 w lutym 2013 ale grzeje dopiero od pażdziernika 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 07.01.2015 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Nie wiem od czego się ten czarny ekran robi, powinien padać bezpiecznik ten łatwy do wymiany a pada co innego dając ten czarny ekran.Nie było tego kłopotu w ognikach pid, nie pamiętam czegoś takiego przy pumie ani przy skorpionie. To trzeba dopytać w elektro-miz o co chodzi. W innym sterze tutaj na forum opisywanym powtarzająca się usterką jest nierozłączanie się dmuchawy, powinna nie chodzić a dostaje cząstkowe napięcie i silnik albo buczy albo sie lekko kręci.... w jeszcze innym tj w irydzie czasami powtarza się awaria związana z termostatem awaryjnym. Co do gwarancji, typowa jest 2letnia, jak chcesz 5cio letnią, to co roku trzeba zrobić płatny przegląd, z pamięci mówię ok.150zł kosztujeJest tam kontrola kilku punktów, jak kojarzę sprawdzenie sznurów, deflektorów itp. kwestie, umowy mają dystrybutorzy z danego terenu, więc najlepiej zadzwonić do komiz i zapytać kto najbliżej Ciebie takie przeglądy robi, jak chcesz mieć wydłużoną gwarancję. Po odpaleniu powinieneś także zgodnie z instrukcją odesłać do komiz jeden fragment. Zadzwoń do komiz, bo mówię o tym z pamięci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 07.01.2015 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Co do gwarancji, typowa jest 2letnia, jak chcesz 5cio letnią, to co roku trzeba zrobić płatny przegląd, z pamięci mówię ok.150zł kosztuje Jest tam kontrola kilku punktów, jak kojarzę sprawdzenie sznurów, deflektorów itp. kwestie, umowy mają dystrybutorzy z danego terenu, więc najlepiej zadzwonić do komiz i zapytać kto najbliżej Ciebie takie przeglądy robi, jak chcesz mieć wydłużoną gwarancję. Po odpaleniu powinieneś także zgodnie z instrukcją odesłać do komiz jeden fragment. . Mam podpisana taką umowę, tyle że pierwszy płatny przegląd żeby przedłużyć gwarancję do 5 lat trzeba zrobić już przed końcem pierwszego roku użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rulez2008 08.01.2015 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Dzięki za podpowiedzi. W skrócie, powyłączaj Pid i Adc przejdz na dwustan lepiej bedzie Ci dogrzewał i napewno bedzie oszczędniej ustawienia na dół spróbuj PP 8/30 wentylator na max70 min 1 ale w dwustanie to i tak tylko góra nadmuchu się liczy sprawdz dobę i napisz co się dzieje Temperatura zadana 50*. Reszta ustawień jak mówiłeś. Niestety nic z tego, temperatur ana kotle max 47,5 , min 41,4. Od 45* start pompy. Spalanie nieco mniejsze w mojej ocenie o ok. 15% po obliczeniach uzupełniania groszku. Groszek się wypala, żar nie spada- sukces połowiczny. Na czujniku powrotu temperatura od 21.4* -do 22.7* max. To jest powód...? wmaciej ---- "Zastanawiam się jak w wypadku instalacji mieszanej - podłogówka/grzejniki będzie funkcjonować taka instalacja bez zaworu mieszającego. No bo przy nastawie pieca na 60stC na podłogówkę też będzie szła woda 60st - a to zbyt wysoko jest, jak 40stC na podłogówkę to znowu dla pieca fatalnie." Kolego - sytuacja wygląda w ten sposób, że gość który robił mi instalację mówi, iż zawór 3d/4d nie jest potrzebny. Piec ma dwa wyjścia. Jedno zasila - podłogówkę. Drugie zasila górę- grzejniki. Na podłogówce w szafce jest głowica termostatyczna do regulacji. Do grzejnika temperatura z pompy. Ale powrót jest jak pisałem wyżej bardzo niski. Jeśli dobrze myślę zawór mieszający na powrocie dałby dla pieca wodę np. 40 * i piec spokojnie jest w stanie ogrzać do zdanej temperatury, tzn, nie będzie zalewany zimną wodą? No chyba, że się mylę. Przygoda z piecem od 2 tygodni i człowiek się musi nauczy. Zatem jak? Edytowane 8 Stycznia 2015 przez Rulez2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek. 08.01.2015 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Dzięki za podpowiedzi. Temperatura zadana 50*. Reszta ustawień jak mówiłeś. Niestety nic z tego, temperatur ana kotle max 47,5 , min 41,4. Od 45* start pompy. Spalanie nieco mniejsze w mojej ocenie o ok. 15% po obliczeniach uzupełniania groszku. Groszek się wypala, żar nie spada- sukces połowiczny. Na czujniku powrotu temperatura od 21.4* -do 22.7* max. To jest powód...? wmaciej ---- "Zastanawiam się jak w wypadku instalacji mieszanej - podłogówka/grzejniki będzie funkcjonować taka instalacja bez zaworu mieszającego. No bo przy nastawie pieca na 60stC na podłogówkę też będzie szła woda 60st - a to zbyt wysoko jest, jak 40stC na podłogówkę to znowu dla pieca fatalnie." Kolego - sytuacja wygląda w ten sposób, że gość który robił mi instalację mówi, iż zawór 3d/4d nie jest potrzebny. Piec ma dwa wyjścia. Jedno zasila - podłogówkę. Drugie zasila górę- grzejniki. Na podłogówce w szafce jest głowica termostatyczna do regulacji. Do grzejnika temperatura z pompy. Ale powrót jest jak pisałem wyżej bardzo niski. Jeśli dobrze myślę zawór mieszający na powrocie dałby dla pieca wodę np. 40 * i piec spokojnie jest w stanie ogrzać do zdanej temperatury, tzn, nie będzie zalewany zimną wodą? No chyba, że się mylę. Przygoda z piecem od 2 tygodni i człowiek się musi nauczy. Zatem jak? Witam, ja napisałem Ci na szybko, teraz troszkę więcej skoro nie przesypuje do popielnika niedopałków to poszukajmy z instalacją piec narazie zostawmy, uaktywnij w cobrze termostat potem przerwę pompy na 10 min ustaw na czujniku podłogówki max czyli około 42st. jesli niemasz termostatu to na pompie od podłogówki załóz zwykły zegar czasowy i wepnij pompę podłogówki ustaw co 15 min. przerwę i 15min. pracę, z posadzki idzie bardzo zimna woda napewno masz na dole ogrzewanie podłogowe więc tam jest zimno nawet moze być kilka stopni i wode bardzo wychładza z zaworem 4droznym jest lepiej ale to niejest lekarstwo na całe zło trzeba rozgrzać posadzkę ale stopniowo bo naraz kocioł niedaje rady moze to potrwać kilka dni więc cierpliwosci ale pamiętaj ze musisz grzać z przerwami na maxa czyli około 42 st. albo cały czas ale wtedy woda nie moze iść cieplejsza niż 20- 25 st. na początek i co dzień podnoś o około 2 st. jutro napisz co się dzieje, jeszcze pytanko piec sie nie poci niemasz w srodku wody np.w popielniku, a jak z kominem suchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 08.01.2015 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Mój instalator też twierdził, że zawór 4D jest do niczego niepotrzebny (nie mam podłogówki) ale się uparłem bo przestudiowałem wcześniej forum muratora i nabrałem przekonania do tego pomysłu . I jak się okazało miałem rację. Jeśli dobrze myślę zawór mieszający na powrocie dałby dla pieca wodę np. 40 * i piec spokojnie jest w stanie ogrzać do zdanej temperatury, tzn, nie będzie zalewany zimną wodą? No powiedzmy że jest to jeden z efektów działania zaworu 4D inaczej zwanego mieszającym - następuje w nim proces mieszania gorącej wody z zasilania z zimną wodą z powrotu i w efekcie woda zasilająca za zaworem ma np. 40stC (przy 60stC na kotle) i jednocześnie powrotna jest odpowiednio cieplejsza. W Twoim wypadku gdybyś miał na zasilaniu podłogówki zawór mieszający to w efekcie to co idzie na podłogę miało by te 40stC a to co na grzejniki 60stC i piec by sobie spokojnie pracował na 60stC. Głowica termostatyczna na zasilaniu podłogówki jest to kiepski pomysł (choć dość popularny niestety patrząc na domy moich znajomych) z kilku co najmniej powodów - m.in kiedy temperatura w pomieszczeniu spada zawór termostatyczny się otwiera i gorąca woda (60stC) idzie na podłogę, zanim pomieszczenie sie ogrzeje, w międzyczasie podłoga sie nagrzeje do dość wysokiej temperatury a potem zawór sie zamyka i podłoga stygnie ... i tak w kółko. Podłogówka powinna być zasilana wodą o w miarę stałej i stosunkowo niskiej temperaturze a nie skokowo. To jest element grzewczy o bardzo dużej powierzchni oddawania ciepła i jednocześnie bardzo dużej bezwładności cieplnej. Głowica termostatyczna otwiera przepływ (bez zmiany temperatury wody) - zamyka przepływ. Zawór mieszający obniża temperaturę wody zasilającej do zadanej wartości. Taka jest różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
worch 09.01.2015 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Witam wszystkich Zacząłem czytać to forum kilka dni temu i jestem już prawie przy końcu Postanowiłem podzielić się moim doświadczeniem s piecem Sztoker Posiadam Sztokera 25. Użytkuję go już trzeci sezon. Opał jaki używam od samego początku to ekogroszek z kopalni Mysłowice-Wesoła 28MJ Dom nowy ocieplony watą. Powierzchnia użytkowa 175m^2. Na rok spalam nie więcej niż 4 tony tego opału. Częściowo grzany podłogówką z zaworem mieszającym na powrocie a częściowo grzejnikami oczywiście z termostatami. Z pieca jestem bardzo zadowolony. Do tego czasu pracowałem na sofcie 939. Kilka dni temu zmieniłem na najnowszy: Co_v11_A33_N. Z racji tego, że bojler mam połączony na tej samej pompie co grzejniki, na zimę wyjmuję termostat z bojlera aby pompa pracowała cały czas. Temp. którą widzi czujnik C.W.U. spada wtedy do poziomu temperatury w pomieszczeniu i pompa się załącza. Planuję to w przyszłości przerobić (dołożyć zawór elektromagnetyczny na obieg bojlera i podłączyć do zamiast pompy do sterownika a samą pompę bezpośrednio do zasilania - taka moja wizja) Dorzucam kilka fotek z ustawieniami u tym co wypluwa sztoker. Jedyne co mnie męczy to duża ilość sadzy która sprawia że muszę ją usuwać co około 2-3 dni. Przypuszczam że to wina opału. Jeśli ktoś jest z okolicy to zapraszam, chętnie pokażę piec w akcji. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów a w szczególności Jareckiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
worch 09.01.2015 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 I jeszcze kilka fotek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 09.01.2015 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Szybkie pytanie: gdzie włączyć alarm "brak opału" - wyłączyłem i amnestia mnie dopadła, nie mogę znaleźć w którym to menu było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rulez2008 09.01.2015 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Witam, ja napisałem Ci na szybko, teraz troszkę więcej skoro nie przesypuje do popielnika niedopałków to poszukajmy z instalacją piec narazie zostawmy, uaktywnij w cobrze termostat potem przerwę pompy na 10 min ustaw na czujniku podłogówki max czyli około 42st. jesli niemasz termostatu to na pompie od podłogówki załóz zwykły zegar czasowy i wepnij pompę podłogówki ustaw co 15 min. przerwę i 15min. pracę, z posadzki idzie bardzo zimna woda napewno masz na dole ogrzewanie podłogowe więc tam jest zimno nawet moze być kilka stopni i wode bardzo wychładza z zaworem 4droznym jest lepiej ale to niejest lekarstwo na całe zło trzeba rozgrzać posadzkę ale stopniowo bo naraz kocioł niedaje rady moze to potrwać kilka dni więc cierpliwosci ale pamiętaj ze musisz grzać z przerwami na maxa czyli około 42 st. albo cały czas ale wtedy woda nie moze iść cieplejsza niż 20- 25 st. na początek i co dzień podnoś o około 2 st. jutro napisz co się dzieje, jeszcze pytanko piec sie nie poci niemasz w srodku wody np.w popielniku, a jak z kominem suchy? Piec się nie poci. Nie ma wody. Komin suchy. Dziękuję bardzo za sugestię. Po Twojej wypowiedzi oraz "wmaciej" podjąłem decyzję, że na początek zamontuję zawór mieszający, co po lekturze forum uważam za konieczne. Dalej zrobię jak wskazałeś. Jestem dobrej myśli. Jutro sobota. Zobaczymy czy uda mi się to sprawnie załatwić. Na początku tygodnia się pochwalę. Jeśli będzie czym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 09.01.2015 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Na pewno będzie Musisz, tak jak napisał Marek powoli, krok po kroku zagrzać dom, a potem sobie wszystko poustawiasz do porządku Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
trammel 09.01.2015 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Szybkie pytanie: gdzie włączyć alarm "brak opału" - wyłączyłem i amnestia mnie dopadła, nie mogę znaleźć w którym to menu było 0000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
worch 09.01.2015 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Ktoś na tym forum już to sugerował, a mianowicie wyłączenie podświetlania sterownika jeżeli na nim nie pracujemy - tak jak jest to w telefonach Edytowane 9 Stycznia 2015 przez worch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domost 19.01.2015 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 nie widzę jaki jest efekt tych parametrów więc nie powiem czy są dobre bo zwyczajnie tego nie wiem co do moich ustawień to mam dla 100% mocy podawanie 3sek przerwa 24sek i wentylator maks 69% pracuję na sofcie S10y pod mój zestaw ale zarówno soft jak i palnik oraz wiatrak w międzyczasie nieco się zmieniły. soft ma odblokowane nastawy i zmieniłem na takie jak podałem, palnik ma jeszcze mocniej zmniejszoną gardziel i obniżoną ilość otworów napowietrzających a wiatrak zmieniłem na słabszy o mocy 40W i wydajności 170m3 . odradzam zatem kopiowanie moich ustawień bo nijak się będą miały do tego co macie w swoich kotłach Witam, A jak odblokować nastawy w sofcie S? U mnie też przydałaby się minimalna korekta. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 19.01.2015 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 nie da się odblokować z poziomu sterownika raczejtrzeba mieć wersję odblokowanąwątpię by Włodek puścił w obieg kody zabezpieczającejedyne co to korzystanie z wersji które mają możliwość wprowadzania ustawień startowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.