Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

SZTOKER 25 prosze o uwagi i opinie


michalz2x

Recommended Posts

To Twoje video czy znalazłeś ? Zastanawiam się czy płytka zamontowana tuż na wyjściem ślimaka do początku płytki paleniska ( tam gdzie zaczynają się otwory napowietrzające ) zapobiega osmoleniu na wyjściu ślimaka . Nie widać jej tam ale widać gdzie jest dla niej miejsce .

 

Tak to mój film :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tak jak w stopce. PID bez ADC. Kocioł z 2014 wiec już nowsza konstrukcja.

Spala 10-15 kg przy minusowych temperaturach. Ogrzewa nieocieplone 40 m2 + 120 litrów CWU. CWU podłączone osobno ale... powrót wpięty razem z CO.

Aligator puszcza na mieszkanie 40°C, CWU grzane do 40°C, na kotle 60°C.

 

Nie ukrywam, że chętnie bym zszedł ze spalaniem ale z drugiej strony pracuje stabilnie i nie gaśnie.

 

Chciałbyś jeszcze mniej ? U mnie na 130m2 idzie 17-21 kg/24 h w tym CWU 160 L 40 C z 4 C opóźnieniem , 9/40 węgiel , wentylator 50 % . Mam zawór 4D mam siłownik ale nie mam sterownika do 4D . Najbardziej pasuje mi soft A33 . Z drugiej strony to 4D spełniałby swoje zadanie tylko w czasie grzania - zwarty termostat ale mam takie centrale , że woda CO "idzie" sama na pierwsze piętro ( z piwnicy - to nawet będzie 2 piętro ) i to wystarcza do - 5 C poniżej do akcji dołącza termostat .Dziwnie masz CWU podłączone - powinny być rozdzielone .

 

Te 40 m2 to nie wyszłoby na to samo gazem ? Czyściej mniej roboty .

Edytowane przez cody_007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wydaje mi się że smoli wam piec dlatego że macie za małą temperaturę. Miałem pierwszy sezon, 3 lata temu ustawiony na 65 stopni i był bardzo czysty. Teraz mam ustawiony na 60 st i jest trochę gorszy a spalanie podobne. Co do czyszczenia na filmiku się nie przyłożyłem a co do sylikon-owania to totalna bzdura to nic nie daje. Edytowane przez frygnowiaki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikon to się nadaje do armatury , tam do wyczystki pod płytką ja używam uszczelniacza kominkowego i nie ma żadnych przedmuchów . Z nastawą 65 C sprawdzę ale nie sądzę aby poprawa była znaczna , bardziej tu ma chyba znaczenie temperatura powrotu z instalacji - woda wchodzi dołem a palnik jest na dole . U mnie tego nie sprawdzę w tym sezonie ale w przyszłym na pewno . Edytowane przez cody_007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie od czego po nie całym tygodnu zapychaja sie otwory od dmuchawy oczywisce pale opalem za 860zl za tone w ustawieniach mam włączone pid a mimo tego jeżeli ustawie 52 stopnie to temperatura dojdzie do temperatury 53 dmuchawa dmucha na 20 procent i później spada wczesniej dochodziła na 55 a dmuchawa dmuchala n 2procent i tak w kółko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Czy ktoś ostatnio miał problemy z wgrywaniem najnowszego softu? Ja mam z tym problem, bo brakuje mi 4kb miejsca i formatowanie nic nie pomaga. Nie mogę skopiować nowego softu do sterownika a nawet i poprzedni nie daje się skopiować. Ktoś coś poradzi ?

 

Sformatuj sterownik pod Windows 7 lub niższym.

Potem nagraj soft.

 

Nowy Windows umieszcza niewidoczny plik konfiguracyjny

o objętości 4kB i brakuje miejsca na program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie od czego po nie całym tygodnu zapychaja sie otwory od dmuchawy oczywisce pale opalem za 860zl za tone w ustawieniach mam włączone pid a mimo tego jeżeli ustawie 52 stopnie to temperatura dojdzie do temperatury 53 dmuchawa dmucha na 20 procent i później spada wczesniej dochodziła na 55 a dmuchawa dmuchala n 2procent i tak w kółko

 

Bo otwory są za małe , u mnie powiększyłem do fi 5 czy nawet 6 i nic się nie zatyka .

PID zawsze przeciąga o 3-4 C a to , że dmucha jeszcze chwilę po osiągnięciu temp. zadanej to tak ma być .

Edytowane przez cody_007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie.

 

Tak jak pisze TOKER przetarła się blacha się blacha przed samym paleniskiem. Podczas wcześniejszych czyszczeń tego nie widziałem, bo była "zaklejona" tą czarną "smołą". Poniżej zdjęcie jak to wygląda, a wygląda nieciekawie.

Zastanawiam się jak to najlepiej/najłatwiej naprawić. Myślałem o wycięciu tego całego kawałka blachy i wstawić*dłuższe "palenisko" (ta gruba blacha z otworami). Myślę że jest to lepszy pomysł niż spawanie, bo nie wiem w jakim stanie jest reszta blach.

Inna sprawa, że producent mógł dać trochę*grubsze blachy w takich wrażliwych miejscach.

 

20170204_134554_smoll.jpg

 

Witam w Nowym już 2017 Roku i życzę pomyślności i zdrowia.

W tej komorze winno być sucho i jasno. Uważam, że przetarta jest rura (w płaszczu kotła), w której obraca się ślimak. Takie przypadki już były. Na palenisko podawany jest opał zawilgocony. Czy zauważyłeś ubytek wody w instalacji c.o. ? Spotkałem się z przypadkiem, że dobowo ubywało ok. 20 ltr wody i wcale się z kotła nie wylewało na zewnątrz. Pewnie też spaliny masz zawilgocone - zobacz co w kominie.

Zrób zdjęcie komory spalanie po otwarciu drzwiczek (tak, by było widać ruszt, końcówkę ślimaka...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikon to się nadaje do armatury , tam do wyczystki pod płytką ja używam uszczelniacza kominkowego i nie ma żadnych przedmuchów . Z nastawą 65 C sprawdzę ale nie sądzę aby poprawa była znaczna , bardziej tu ma chyba znaczenie temperatura powrotu z instalacji - woda wchodzi dołem a palnik jest na dole . U mnie tego nie sprawdzę w tym sezonie ale w przyszłym na pewno .

 

Oczywiście używam tego szarego uszczylniacza do wysokich temperatur, a jeśli chodzi o smolenie to zgadzam się że chodzi o temperaturę powrotu bo jak powrót spada poniżej 45 st to na wysokości paleniska tworzy się punkt rosy i smoli. Moje rozwiązanie temp 70 (lub przy -20 temp 75)i na czterodrogowym zaworze takie ustawienie ,żeby powrót był ponad 50 st a to już zależy ile i jakie metry ogrzewacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie.

 

Myślałem o wycięciu tego całego kawałka blachy i wstawić*dłuższe "palenisko" (ta gruba blacha z otworami)

[ATTACH=CONFIG]380821[/ATTACH]

 

Widzę, że nowsza piętnastka to zdecydowanie lepsza konstrukcja.

Płytka paleniska jest właśnie na całej długości aż do ślimaka.

Jest gruba ale jeśli się wytrze to wystarczy wymienić na nową.

Poza tym nawet gdyby się wytarła to nic się takiego się nie stanie bo pod nią na całej długości jest komora napowietrzająca a nie płaszcz wodny.

No i sama płytka ma dużo większe otwory które się nie zatykają.

Nie widziałem na żywo starej wersji piętnastki ale o ile dobrze kumam foto to tam gdzie masz dziurę jest płaszcz wodny?

 

Śmiem też twierdzić- nie wiem czy słusznie- że dziura bardziej jest wynikiem działania długotrwale zalegającej w tym miejscu smoły niż przetarcia.

Ale to mozna poddać dyskusji.

Edytowane przez rafaln1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to nie wytarcie a przepalenie .Smoła raczej nie - za blisko palnika Możliwe , że producent mocno oszczędza i zastosował marnej jakości stal . Gdybym był producentem tych kotłów , to do takiej usterki wysłałbym serwis nawet z nowym kotłem - mimo , że po gwarancji - wada ukryta . Takie mamy czasy , że jak chcesz kupić to niemalże w tyłek całują a potem widziały gały co brały .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie.

 

Tak jak pisze TOKER przetarła się blacha się blacha przed samym paleniskiem. Podczas wcześniejszych czyszczeń tego nie widziałem, bo była "zaklejona" tą czarną "smołą". Poniżej zdjęcie jak to wygląda, a wygląda nieciekawie.

Zastanawiam się jak to najlepiej/najłatwiej naprawić. Myślałem o wycięciu tego całego kawałka blachy i wstawić*dłuższe "palenisko" (ta gruba blacha z otworami). Myślę że jest to lepszy pomysł niż spawanie, bo nie wiem w jakim stanie jest reszta blach.

Inna sprawa, że producent mógł dać trochę*grubsze blachy w takich wrażliwych miejscach.

 

[ATTACH=CONFIG]380821[/ATTACH]

 

W zeszłym roku serwis usuwał u mnie identyczną wadę. Wyjęli płytę paleniska, osadzili na silikonie płytę żeliwną od ślimaka do popielnika z otworami w miejscu paleniska. Płyta była sfrezowana od strony ślimaka na skos, a zamocowana śrubą z łbem okrągłym przez wypaloną dziurę. Dodatkowo przytrzymują ją dwa haczyki przyspawane do klapy wyczystki... i od zeszłego roku hula... U Ciebie wystarczy kawałek blachy (najlepiej żeliwnej) od ślimaka do paleniska, śruba płaska od góry, kawałek blachy (jako podkładka) i nakrętka w kanale nawiewowym i oczywiście wszystko na wysokotemperaturowym silikonie. Nie wchodź z palnikiem, bo będzie po piecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...