Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

SZTOKER 25 prosze o uwagi i opinie


michalz2x

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No własnie za mało powietrza dostaje u mnie i dlatego szukam rozwiązania z nadmuchem by praktycznie cały czas wiatrak chodził dosc szybko w granicach 20 do 30% u mnie komin systemowy ocieplony fi 200 a problem jest

 

A może masz nieszczelne drzwiczki i ciągnie lewe powietrze , poczytaj DTR jest tam opisane jak wyregulować rygle itd. Wiatrak pracujący cały czas to zły pomysł bo przy okazji wydmucha ciepło w komin i będziesz miał duże zużycie opału .Kocioł zbyt długo jest w podtrzymaniu ( z tego co wyczytałem na forum ) , może masz za dużą moc ustawioną i kocioł potem długo "śpi" , opał się "kisi" i kocioł zarasta smołą .Jaką masz temperaturę na kotle , czy masz zawór mieszający , termostaty na grzejnikach to według mnie nieporozumienie tym bardziej jeśli masz regulator pokojowy ( termostat zwarciowy beznapięciowy ).

Edytowane przez cody_007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostaty na grzejnikach to według mnie nieporozumienie tym bardziej jeśli masz regulator pokojowy ( termostat zwarciowy beznapięciowy ).

No widzę nowe teorie kolegi.

Ja tam znowu wolę termostaty niż praca na zasadzie włącz/wyłącz.

Jak kolega chce wyregulować temp. w poszczególnych pomieszczeniach budynku dysponując jednym czujnikiem (regulatorem pokojowym ) w jednym pomieszczeniu ?

O "ciągłej pracy wiatraka" już sobie nawet daruję.

Proponuję trochę poczytać na początek bo ludzie to czytają.

Zamierzeniem pracy regulatora Cobra w Sztokerze jest właśnie praca z modulacją mocy palnika ( kotła ) pisząc prosto praca ciągła i taki tryb prowadzenia kotła jest najbardziej pożądany.

Najmniej syfu, najwyższa sprawność i najniższa emisja niż w pracy dwustanowej którą kolega propaguje jak zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom jednorodzinny ok 120m, nowe budownictwo mur 24pustak 10 welna 12 pustak, instalacja na wymienniku obieg zamkniety ok 90m2 podłogowe reszta grzejniki. Groszek o ile pamietam to chyba pieklorz albo ekoret. Po 24h palenia mam pelniutki popielnik zuzli, nastawy piwleca ktore najlepiej dzialaja to temp zadana 50, przerwa 51, podawanie 9, dmu hawa 75% monimalna moc zeby moc utrzymac temperaturę musze mirlec ustawione 15%

 

Witam też mi się wydaje że za duży. Ja miałem też problem z ustawieniem tego pieca, i wydaje mi się że mój 25 jest za duży. Pale trzeci sezon i poradziłem se z tym zasłaniając 40% otworów na dolnej płytce nadmuchowej. Zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak u mnie najlepiej pracuje na dwu stanie, dom cała podłogówka zawór 4drozny temperatura w granicach 70st.C no teraz testuje automatyczny sofcik pali więcej nie odstawia się prawie, myslę ze przyczyna sadzy i smoły była w pid i za niskiej temp. wody 52 st.C oraz spalin załozyłem termometr na czopuchu i staram się pilnować aby spaliny były w granicy 80-180 st.C i tutaj soft automatyczny się niesprawdza ma duze wachania jesli duzo na minusie mocy to kocioł nie daje rady dogrzać dlatego mytslę ze gdyby utrzymywał w miarę równą pracę dmuchawy to spaliny wachałby się w gr.120-140st.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wierzę że nie daje rady.

 

podstawa jednak to prawidłowe parametry i będzie śmigać jak trzeba. tylko trzeba dobrze ustawić pod dany zestaw i paliwo. inaczej cudów nie ma.

to jak z ustawieniem sterowania silnika- jak dasz złe parametry to będzie wywalać błedy, tutaj jak sa złe parametry to widzisz to w popielniku i na wymienniku. dodatkowo im kocioł bardziej przewymiarowany tym mocniej trzeba zejść z mocą maksymalną inaczej będzie się odstawiał nawet przy -20st i kisił po godzinie lub dłużej. dlatego często łatwiej ustawić ster w dwustanie przy zbyt dużym kotle

teraz to też jest PID w sofcie S tylko trochę inaczej napisany(to wszystko nadal proporcjonalność, całkowanie i różniczkowanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje ustawienia to min. kotła 3 max -10 pp 5/20 nadmuch chyba od 1do 86 bo to soft aut., dzisiaj miałem cos dziwnego kilka godzin niemógł złapać temp ządanej 70 pracował w temp. około67 w pewnym momencie się odstawił i za jakieś 20 minut juz nie ruszył niebyło poprostu zaru w popielniku i niemiał od czego się rozchulać zaznaczam ze soft autm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu mam problem z softem serii s... Bylo ok, a teraz glupieje. Ustawienia mam teraz na -15%, piec na 60 st. Bojler tez cos kolo tego, z tym, ze miedzy 22 a 6 bojler nie grzeje.

Sterownik za często podaje opal, normalnie przesypuje. Temperature ma w okolicach 58 st, a ten dmucha, podaje co po chwile w rzeczywistości nie dopalajac... Dobije do zadanej i sie odstawia. Po nocy rano pelen popielnik, cos się zmienilo ale nie wiem co. Opal ten sam ciągle.

Korygować moc w dol czy w gore? Czy może od razu dać sobie spokój z softem s i wgrać zwykly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a propo dymienia to zauważyłem, że na stronie producenta w aktualnych danych technicznych dla Sztokera 15 jest podana średnica czopucha fi 160mm

a w moim piecu (kupiony w listopadzie 2013) jest fi 120mm.

Wydaje mi się, że została wykonana w międzyczasie korekta konstrukcji, być może z uwagi na problemy z ciągiem (czego efektem może być dymienie - u mnie też sobie dymi)

Większość producentów np. samochodów usuwa mankamenty konstrukcyjne w trakcie kilku pierwszych lat produkcji - i dlatego nie należy kupować nowych modeli tylko te produkowane ze 2-3 lata. Dla samochodów mnie się to potwierdziło w doświadczeniach osobistych - z piecami pewnie jest podobnie.

Edytowane przez wmaciej
poprawienie błędu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę nowe teorie kolegi.

Ja tam znowu wolę termostaty niż praca na zasadzie włącz/wyłącz.

Jak kolega chce wyregulować temp. w poszczególnych pomieszczeniach budynku dysponując jednym czujnikiem (regulatorem pokojowym ) w jednym pomieszczeniu ?

O "ciągłej pracy wiatraka" już sobie nawet daruję.

Proponuję trochę poczytać na początek bo ludzie to czytają.

Zamierzeniem pracy regulatora Cobra w Sztokerze jest właśnie praca z modulacją mocy palnika ( kotła ) pisząc prosto praca ciągła i taki tryb prowadzenia kotła jest najbardziej pożądany.

Najmniej syfu, najwyższa sprawność i najniższa emisja niż w pracy dwustanowej którą kolega propaguje jak zauważyłem.

 

Żadne teorie proszę kolegi tylko moje prywatne zdanie - termostat bardzo blisko grzejnika , często pod parapetem - jak to ma regulować temperaturę ?( wiem ,że cyrkulacja powietrza itd. ) Moim zdaniem prościej jest regulować temperaturę termostatem pokojowym . Mając termostaty i regulator pokojowy ( moim zdaniem ) sterownik kotła zwyczajnie głupieje - regulator daje sygnał "grzać " a np. termostat się zmyka , kocioł rozkręcony a odbiór znikomy ( wiem więcej ciepła popłynie na inne odbiorniki ) ale potem kocioł długo śpi i zarasta . Praca jednostanowa - oczywiście jak kogoś stać i ma duże straty ciepła . Ale temat jest zupełnie inny i nie dotyczy regulatorów i termostatów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając termostaty i regulator pokojowy powinno się termostat ustawić na "5" wtedy puszcza całość i nic nie reguluje.

Mam dwie sypialnie z termostatami, kuchnia i łazienka na zwykłych zaworach ustawionych na max. Jedna sypialnia jest ciepła, nie wymaga mocnego grzana, druga sypialnia jest zimna (co mi akurat pasuje bo lubię spać w chłodnym pomieszczeniu).

Termostaty mam od niedawna i dopiero teraz to jest luksus, na zaworach nie szło ustawić stabilnej temperatury w pomieszczeniu. I nie wyobrażam sobie jak jednym regulatorem pokojowym miałbym starować ciepłem w całym mieszkaniu.

Każdy ma inne potrzeby i co innego się sprawdza.

 

@wmaciej, zamawiałem Sztokera 15kW z fi 120 mm a dostałem z fi 160 mm więc coś w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kilka innych ciekawych informacji w nowej DTR dla sztokera, których nie było wcześniej - np. żeby powrót i wylot podłączać krzyżowo do pieca dla lepszej cyrkulacji wody wewnątrz.

Ja mam na wszystkich grzejnikach termostaty i w połączeniu z zaworem 4D i pogodówką (na piecu płaska krzywa , na zaworze bardziej stroma) działa to bez zarzutu na sofcie S. Do tego jeszcze pompa elektroniczna na obiegu c.o. w trybie automatycznym. Wpięcie w ten układ regulatora pokojowego spowodowało by zaburzenia w pracy pieca - bo to działa wtedy jak zwykła praca dwustanowa - pracuje/niepracuje. Z moich obserwacji wynika, że piec najlepiej pracuje kiedy ma w miarę stały lub łagodnie zmieniający się odbiór ciepła a termostaty nie działają w systemie 100% zamknięte/100% otwarte tylko łagodnie zmniejszają lub powiększają przepływ w zależności od potrzeby. Plus do tego niebanalna możliwość ustawienia sobie temperatury dla każdego pomieszczenia - czego nie daje regulator pokojowy. Regulator pokojowy ma jakiś sens dla pieców gazowych, które mają możliwość reagowania natychmiast i pracy w systemie dwustanowym właśnie (nie mają bezwładnosci takiej jak piec z 60l gorącej wody wewnątrz i palącym się węglem, którego nie da się tak po prostu nagle wyłączyć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zadowolony z pracy termostatu pokojowego bo jak na termostacie jest pokazywana temperatura 22,8stC to zostaje przerwana praca pompy c.o. (oszczędność energii elektrycznej pracy pompy c.o oraz węgla). Natomiast nocą pompa włącza się tylko na podtrzymanie czyli co 8min. na 2min. praca pompy c.o. (również oszczędza to 80%energii jakby pompa chodziła nonstop w godzinach między 22.00-8.00). Takie regulacje czasem pracy pomp dają duże oszczędności energii elektrycznej jak ma się pompy energooszczędne, które zużywają 6W na podgrzanie C.W.U i 10-14W na C.O.

Poza tym termostat pokojowy również utrzymuje mi stałą temperaturę , czyli ogólny komfort w domu, gdyż jeżeli w nocy temperatura spadnie poniżej 21st.C to termostat uruchamia pompę c.o. do momentu osiągnięcie temperatury 21,2st.C w pomieszczeniu reprezentatywnym. Jeżeli w pomieszczeniu np. sypialni chce mieć niższą temperaturę np 20st.C to odpowiednio przykręcam zawór termostatyczny przy grzejniku znajdujący się w tym konkretnym pokoju. Przy mrozach -8st. C panujących ostatnio na zewnątrz, nie spalałem więcej niż 15kg/dobę (miałem ciepło i oszczędnie bo nie chciałem zwiększać parametrów na kotle, dlatego osiągałem maksymalną temperaturę w pomieszczeniu wzorcowym tylko 21,8stC a pompa c.o. chodziła właściwie 24godziny- mam duże straty ciepła bo dom jest nieocieplony o pow. ok.100m2)

Edytowane przez Mician
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki temat tego postu ? Chcecie sobie o termostatach grzejnikowych i pokojowych pogadać to załóżcie inny post .

 

Mam pytanie - czy ktoś myślał o wycięciu rusztu wodnego w sztokerze 15 kw i przerobienie na wzór od 25 kw w górę . Ktoś w tym poście narzekał na taki ruszt .Dla mnie taki ruszt jest niepotrzebny ..

Edytowane przez cody_007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kol.cody_007 każdy temat który dotyczy sztokera jest tutaj mile widziany zawsze ktoś może się czegoś nowego dowiedzieć, a co do twojego pomysłu o zlikwidowaniu rusztu to czego oczekujesz po tej przeróbce, kocioł miałby być bardziej wydajny czy łatwiejsze dojscie do czyszczenia napisz coś więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...