david2345678 13.12.2015 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Też jestem ciekawy . Niech piszą Ci co poprą to faktami a nie instalator mi powiedział itp. Jak miałem komin do dupy to mając na kotle 60 C i więcej z komina kapała "woda" (kondensat+sadze) ,gdy zamontowałem nowy komin to przy 40 C nic się nie działo - to na kotle zasypowym , na sztoker miałem 40C a na zewnątrz - 3 i w kominie sucho , i w kotle sucho . Gdy na kotle ( sztoker ) było 40C to na powrocie ( praca pompy 2 min. co 25 min. ) było 26-28C --- w kominie i w kotle sucho .Przekonany jestem , że podstawą jest suchy opał i odpowiedni ciąg w kominie . Jakość opału ( węgla w naszym przypadku ) pozostawiam bez komentarza - "zasłyszane" im bardziej kaloryczny tym bardziej "skłonny" do spiekania . Tez miałem przypadek gdy przez pomyłkę wyspałem mokry groszek i się mocno spiekło w paleniska i na kolanie kominowy pojawiła się czarna mazia znaczy się pewnie sadze z wodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
david2345678 13.12.2015 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 A obecnie mam ustawiony pięć na 56 a temperatura na powrocie ok 40 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AGNIESZKA1979 16.12.2015 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Mam pytanie jak ustawić parametry gdy palę 70% eko i 30% maiłu, na ten moment mam 55/12 przedmuchy 95/5 i wychodzi mi wiadro spiekó i grubego popiołu, po dobie spalił 40 kg na 130m2, na piecu 51 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 16.12.2015 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 (edytowane) Nie wiem jak pali sie mieszanką z miałem bo palę wyłącznie ekogroszkiem- moje ustawienia masz na załączonym obrazku. Na zasilaniu również 51 st. Zero niedopałów czy spieków, czysty popiół. Ale.. czytając Twoje posty to spalanie mnie przeraża!! Aż strach pomyśleć co będzie gdy przyjdą większe mrozy, coś nie tak musi być z ta instalacją. U mnie do grzania 100m.kw. plus CWU a spalanie jak na obrazku. Licznik zużycia skorygowany do moich pomiarów z odważoną ilością opału. Sterowanie przez termostat pokojowy plus termostaty na grzejnikach aby nie przegrzać cieplejszych pomieszczeń. Zamontowany zawór 3d do ponoszenia temp. powrotu. Edytowane 16 Grudnia 2015 przez rafaln1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
david2345678 22.12.2015 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 witam ma kolejne pytanie ma piec sztoker 25 i w zestawie był sterowni do zaworu mieszającego instalator stwierdził ze nie warto montować zaworu mieszającego bo mam na grzejnikach termostaty P.s pieca używam tylko do C.O . O co chodzi z tym zaworem mieszającym i czy trzeba go założyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrx0 23.12.2015 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 (edytowane) witam ma kolejne pytanie ma piec sztoker 25 i w zestawie był sterowni do zaworu mieszającego instalator stwierdził ze nie warto montować zaworu mieszającego bo mam na grzejnikach termostaty P.s pieca używam tylko do C.O . O co chodzi z tym zaworem mieszającym i czy trzeba go założyć Witam. Też tak miałem i jeden sezon przepaliłem bez zaworu. W wakacje założyłem zawór czterodrożny z napędem, bo skoro dostałem sterownik aligator z kotłem w komplecie to pomyślałem, będzie wygodniej. Założyłem zawór bo wyczytałem gdzieś że kocioł ma lepiej jak pracuje na wyższej temp. nie koroduje i takie tam. Jako że kocioł mam 2 lata to pierwszy rok próbowałem temp. od 40C a skończyłem na 60C. Wnioski - mniej się zawalał sadzą W drugim roku po założeniu zaworu temp.od 60C do 80C. Wnioski - jeszcze mniej się zawala sadzą, ale ze wzrostem temp. spalanie rośnie, więc zostałem przy 60C. Za zaworem płynna regulacja temp., przy takiej pogodzie mam puszczone na chałupę 35C. Jeszcze jedno, przy pracy kotła na temp. 80C zapowietrza mi się krótki obieg CWU , wie ktoś dlaczego? Edytowane 23 Grudnia 2015 przez piotrx0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 23.12.2015 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Jeśli masz na grzejnikach dobrze wyregulowane termostaty to zawór 4D i Alligator sa zbędne.Natomiast na pewno warto zamontować zawór 3D dla ochrony kotła przed zbyt niska temperaturą powrotu a ten nie potrzebuje automatyki- wystarczy ręcznie go nastawić.U mnie jest właśnie 3D nastawiony ręcznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrx0 23.12.2015 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Mam pytanie.Teoretycznie jeżeli wszystkie zawory termostatyczne się zamkną to co na to pompka?U mnie wszędzie są termostaty oprócz łazienki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 23.12.2015 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Jeśli wszystkie sie zamkną to pompka będzie pompowała przez grzejnik, który termostatu nie posiada.W takim przypadku też przydaje się zawór 3D bo to przez niego będzie szła woda gdy termostaty sie pozamykają. A jeśli nie ma zaworu 3D i wszędzie są termostaty, które się zamkną to przydaje się pompka, która automatycznie reaguje na zmiany ciśnienia i do niego dostosowuje swoja pracę. Zwykła w takim przypadku wiadomo... pompuje ciecz, która nie ma możliwości krążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 24.12.2015 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2015 Jeszcze jedno, przy pracy kotła na temp. 80C zapowietrza mi się krótki obieg CWU , wie ktoś dlaczego? Woda przy czujniku ma taką temperaturę, ale na całej objętości pieca nie jest ona równa. By doprowadzić wodę do takiej temp. kocioł musi rozpalić dużą ilość opału i są miejsca na ściankach na których woda zaczyna wrzeć. Im mniejsza dynamika przepływu przez kocioł tym ten efekt jest większy. Stąd też poleca się w kotłach, które mają po dwa króćce zasilające i powrotu by łączyć je na krzyż (np. zasilanie lewy górny a powrót prawy dolny). Sam mam termostaty na grzejnikach ale tylko w pokojach, reszta pomieszczeń (korytarze, łazienka, itd) mam odkręcone na max. Kocioł ustawiony na 60°C a temperaturą wody na grzejniki steruje Aligator i 4D w zależności od temp. zewnętrznej. Na wszelkie zmiany zapotrzebowania w ciepło (np. odkręcenie kaloryfera) reaguje szybko Aligator. Gdyby kocioł nie miał zaworu to taka zmiana wiązałaby się z wychłodzeniem wody do czasu gdy kocioł nadrobiłby straty. Każde rozwiązanie jest dobre do swojego przeznaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrx0 24.12.2015 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2015 Mam połączone na krzyż.Jeśli w kotle pojawiają się pęcherzyki pary wodnej, to jeśli przemieszczą się rurami w chłodniejsze miejsce to ów para wodna powinna się skroplic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toker 28.12.2015 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Na stronie ELEKTRO-MIZ pojawiło się nowe oprogramowanie do PUM ' y: Pu_v8_A23j_WEGIEL_BIO. Jakie zmiany ? Osobiście zainstalowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krajos3 29.12.2015 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 witam jestem nowy na tym forum, ale watek o sztokerze sledze juz jakis czas. W nowo budowanym domu chce zamontować sztokera tylko pytanie 15 cz 25 kW.Dom jest budowany etapami czyli najpierw parter okolo 90m2 a nastepnie poddasze 150 m2. Z tym ze jest jeszcze kotlownia i garaz o lacznej powierzchni 50m2 i strych nad garazem okolo ze skosami wiec wyjdzie cos okolo 30 m2. Ktory kocilo polecicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toker 29.12.2015 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Pośpieszyłem się z wyciąganiem wniosków. Opał jest bardzo słaby (ciepłomierz zamontowany na wyjściu z kotła wskazuje poniżej 10 Mj z 1 kG), z miałem, i nic dziwnego, że tutaj tylko praca w 2-stanie.jest możliwa. Edytowane 30 Grudnia 2015 przez toker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 29.12.2015 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 witam jestem nowy na tym forum, ale watek o sztokerze sledze juz jakis czas. W nowo budowanym domu chce zamontować sztokera tylko pytanie 15 cz 25 kW. Dom jest budowany etapami czyli najpierw parter okolo 90m2 a nastepnie poddasze 150 m2. Z tym ze jest jeszcze kotlownia i garaz o lacznej powierzchni 50m2 i strych nad garazem okolo ze skosami wiec wyjdzie cos okolo 30 m2. Ktory kocilo polecicie?? Podstaw dane domu pod linkiem i wklej link do strony z wynikiem to sprawdzę czy są dobrze podstawione http://www.cieplowlasciwie.pl/start Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krajos3 30.12.2015 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 http://cieplowlasciwie.pl/wynik/13bdwynik po obliczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lookiada 31.12.2015 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Witam kolegów Sztokerowców pytanko małe ostatnio jak czyściłem swojego Sztokera 25 spadł mi dolny ruszt,a że byłem już po kilku browarkach nie zapamiętałem jak były ułożone ruszta tzn. dziurki w którą stronę?Proszę o pomoc bo nwm. czy dobrze je założyłem. Dałem dolny do tyłu pieca dziurkami w przód,a górny do przodu dziurkami w tył. Proszę o odpowiedz jak jest u was.Pozdrawiam i życzę Najlepszego w nowym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 31.12.2015 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Z tego wynika, że 15 kW spokojnie wystarczy jeśli na CWU wyjdzie do 4 kW [liczy się zwykle 0,5 kW na osobę]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 31.12.2015 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 (edytowane) Witam kolegów Sztokerowców pytanko małe ostatnio jak czyściłem swojego Sztokera 25 spadł mi dolny ruszt,a że byłem już po kilku browarkach nie zapamiętałem jak były ułożone ruszta tzn. dziurki w którą stronę?Proszę o pomoc bo nwm. czy dobrze je założyłem. Dałem dolny do tyłu pieca dziurkami w przód,a górny do przodu dziurkami w tył. Proszę o odpowiedz jak jest u was.Pozdrawiam i życzę Najlepszego w nowym roku. Co prawda mam 15 pierwszej wersji ale na logikę wydaje mi się , że dobrze założyłeś. Edytowane 31 Grudnia 2015 przez cody_007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krajos3 01.01.2016 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Z tego wynika, że 15 kW spokojnie wystarczy jeśli na CWU wyjdzie do 4 kW [liczy się zwykle 0,5 kW na osobę]. natomiast na tej stronie http://eko.org.pl/energia/heatmaster/#HeatMaster wynik jest zupelnie inny wychodzi ze dom jest energochlonny wynik z ktorej strony jest bardziej zblizony do rzeczywistosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.