cody_007 22.03.2016 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Mój problem polega na tym, że podajnik coś zwolnił jak już pisałem przy ustawieniu poniżej 20 sek jest problem z uzyskaniem temperatury. Obecnie przy temperaturach dodatnich chodzi na 17sek. Napisz jakie masz pozostałe nastawy i jakim węglem palisz i skąd pochodzi .To na pewno nie podajnik , kiedy czyściłeś płytkę paleniska i komorę pod paleniskiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ostrowiak 22.03.2016 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Witamczy ktoś wie ile trwa pełen obrót podajnika sztoker 15 w sekundach? Jest to dla mnie ważne chodzi o ewentualną naprawę gwarancyjną.cody_007 nastawy mam:20 /100sek nadmuch 45/10 moc 1.5.Komorę nadmuchu czyszczę regularnie, płytkę nadmuchu jeszcze nie ruszałem gdyż nie wiedziałem czy i jak się demontuje. Węgiel to jest ten najlepszy wszyscy go chwalą itd, a ma pan certyfikat? nie ale węgiel jest z kopalni ..... Tak wygląda rozmowa z okolicznymi sprzedawcami-porażka. Raz zamówiłem paletę prosto ze śląska-porażka w workach oprócz węgla była woda.Na dzień dzisiejszy mam dostawcę polskiego węgla 23000 mogę powiedzieć jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 23.03.2016 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 (edytowane) Witam cody_007 nastawy mam:20 /100sek nadmuch 45/10 moc 1.5.. Tu masz problem - ustaw 14 podawanie , 50-55 przerwa , wentylator 40-45 % - masz za ubogie nastawy , zużycie węgla spadnie do 17 -18 kg/24 w tym CWU a jak włączysz PID 14/50 i wentylator na 80% na tych nastawach zejdziesz do 15 kg/24 h a może i niżej . A jak u Ciebie z zarastaniem sadzą ? U mnie jak wyłączę PID to kocioł może pochodzić 48 bez skrobanki a z PIDem co 24 h a jak dostanie się trochę miało-pyłu to spiętrza węgiel na palniku ,ze nadpalone ziarna spadają do popielnika . Edytowane 23 Marca 2016 przez cody_007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 23.03.2016 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Ostrowiak, BHF podaje 1obr/min, fizycznie ok. 50-55sekund powinien wychodzić pełen obrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ostrowiak 23.03.2016 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Serdeczne dzięki Jarecki79 właśnie tak mam .Nie wiem dlaczego ale przy ustawieniu fabrycznym 8/40 gaśnie.Dlatego właśnie myślałem o błędzie w pracy podajnika, a jeżeli jest ok no to trzeba dalej siedzieć w kotłowni:mad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ostrowiak 23.03.2016 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 PID nie używam spala więcej jadę na dwustanie spalanie mam zależnie od temp. na zewnątrz przy minusie 18kg obecnie <15kg.Sadze skrobię raz na 4 dni jest ok.Spróbuję podane przez Ciebie nastawy, tylko jaka moc pieca ? 1,5 mam teraz. Napisz jak wyjąć płytkę nadmuchu aby nic nie popsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 23.03.2016 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 karoka65 - a co masz? 1,5 roku i sprzedajesz? nawet jak dla sprzedawcy kotłów szybko. Daj na priw co to za kocioł , co ma w sobie i jaka kasa oczywiście. Jako znawca możesz też dorzucić parę uwag i porównań do sztokera mini. Dopiero odczytałem i odpisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 24.03.2016 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 (edytowane) PID nie używam spala więcej jadę na dwustanie spalanie mam zależnie od temp. na zewnątrz przy minusie 18kg obecnie <15kg.Sadze skrobię raz na 4 dni jest ok.Spróbuję podane przez Ciebie nastawy, tylko jaka moc pieca ? 1,5 mam teraz. Napisz jak wyjąć płytkę nadmuchu aby nic nie popsuć. Minimalna moc to 3 % - ta nastawa ma wpływ na częstotliwość podawania w podtrzymaniu oraz na częstotliwość i długość przedmuchów . Jeśli nie masz zamiaru powiększać otworów w płytce to aby je przetkać wystarczy wiertło 4 ale jeśli chcesz wiercić lub tak jak ja zrobiłem ,że dałem większe otwory na koniec palnika , to musisz rozgrzać płytkę i to dość mocno : wszedłem w sterowanie ręczne ( lub jak kto woli w rozpalanie ) , zapełniłem palnik węglem i wentylator na 100 % i tak aż do wypalenia węgla na płytce , oczywiście załączanie pomp ( ja włączałem na bojler ) bo temperatura pociśnie w górę . Wygarnąłem resztki , szybko odkręciłem zaślepkę komory i młotkiem od strony komory .Wyskoczyła mi bardzo szybko , chociaż wcześniej myślałem ,że umnie się jej nie da wyjąć . Edytowane 24 Marca 2016 przez cody_007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygi72 30.03.2016 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Witam. Mam swiadomość, że mało kto z nas forumowiczów używa 2 nowych kotłów z podajnikiem więc wszelkiego rodzaju porównania są mało konkretne i obiektywne. Spotkałem się jednak ostatnio ze stwierdzeniem że sztoker i rbr ekouniwersal to kotły z zupełnie z innej półki - ze wskazaniem że rbr jest tak dużo lepszy. Czy ktoś z forumowiczów mógłby wyrazić swoją opinię na ten temat, bo ja patrząc na fora i opinie, a także ceny tych kotłów nie do końca się z taka opinią zgadzam. Niestety jestem "leszczem" jeżeli chodzi o wiedzę w tej dziedzinie więc bardzo proszę o opinie bardziej obeznanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 17.04.2016 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Odkąd zszedłem z temperaturą z 60°C na 55°C przestało mi się zapowietrzać CWU. Już nie słyszę bulgotania w zbiorniku i odpowietrzniki są puste. CO nigdy mi się nie zapowietrzało, ani troszkę. CWU i CO mam wyprowadzone osobno z kotła ale już ich powrót jest połączony razem do jednego wejścia w kotle. Obstawiam, że to jest przyczyną zbyt małego przepływu w niektórych miejscach kotła i woda się tam gotuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygi72 19.04.2016 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Dajcie znać jak macie podłączone co i cwu z oddzielnych wyjść w kotle czy razem i jakie ma to znaczenie, czy wpływa to na pracę kotła itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 19.04.2016 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Ja mam CO i CWU na jednym wyjściu.Za pompami zawory zwrotne sprężynowe.Za pompą CO zawór 3D i przy działającej tylko pompie CWU robił sie w niewielkim stopniu obieg wsteczny na grzejnikach ale problem całkowicie rozwiązało zamontowanie zaworów zwrotnych klapowych.Wszystko działa bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 19.04.2016 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Dajcie znać jak macie podłączone co i cwu z oddzielnych wyjść w kotle czy razem i jakie ma to znaczenie, czy wpływa to na pracę kotła itd. Oczywiście ,że wpływa . Podłączenie powinno być jak w instrukcji obsługi - krzyżowe - wyjście CWU z lewej to powrót z prawej , wyjście CO z prawej to powrót z lewej . 1. Mając tak podłączone CWU i CO to woda w kotle lepiej się miesza 2. W okresie letnim możesz włączyć tylko CWU ( bez konieczności kręcenia zaworami odcinającymi . U mnie np. kocioł obecnie grzeje głównie CWU a CO chodzi grawitacyjnie - rurki PEX ( odbiera nadwyżkę ciepła po grzaniu CWU ) a jak jest chłodniej ( jak ostatnio ) włączam grzanie CWU na 45 C i mam w pokojach 22,5 C . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygi72 19.04.2016 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Cody = dziękuję za info, jeśli zaś chodzi o instrukcje to przewiduje obie wersje podłączenia dlatego pytam czy ma znaczenie sposób podłączenia. Może obie wersje są ok, ale.... Edytowane 20 Kwietnia 2016 przez zygi72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygi72 28.04.2016 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2016 Jeszcze jedno pytanko. Rozpatrując sztokera 25 i mini 15 przy założeniu że nawet wystarczy 15 to wg was warto kupić tą 15 czy lepiej 25 - chodzi głównie o ruszt wodny i problemy z sadzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 29.04.2016 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Jeszcze jedno pytanko. Rozpatrując sztokera 25 i mini 15 przy założeniu że nawet wystarczy 15 to wg was warto kupić tą 15 czy lepiej 25 - chodzi głównie o ruszt wodny i problemy z sadzą? Kiedy musisz kupić? Odezwij się na priva, może coś ciekawszego ze stokerem wyjdzie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 30.04.2016 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2016 Jeszcze jedno pytanko. Rozpatrując sztokera 25 i mini 15 przy założeniu że nawet wystarczy 15 to wg was warto kupić tą 15 czy lepiej 25 - chodzi głównie o ruszt wodny i problemy z sadzą? Jeśli wystarczy 15 kw i jeśli nawet byłby na styk to ile czasu będzie pracował na 100% - tydzień - dwa tygodnie . Na przewymiarowanym 25 kw będą duże straty " kominowe " - będziesz grzał komin zamiast dom . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygi72 30.04.2016 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2016 Też mysle że 15 wystarczy, chodziło mi bardziej o to czy konstrukcyjnie 15 nie jest gorsza od 25. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 30.04.2016 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2016 Na przewymiarowanym 25 kw będą duże straty " kominowe " - będziesz grzał komin zamiast dom . Za przeproszeniem ale bzdury kolega pisze Na przewymiarowanym kotle może być problem ale z niską temp. spalin a co za tym idzie to problem z kominem i z marną sprawnością spalania paliwa. Duże straty kominowe mogą wystąpić przy wyborze kotła niedowymiarowanego ( za niski mocą ) tyle że ja wolę kocioł na styk i żeby mi puścił kilka dni w roku więcej w komin niż większość sezonu miałby się "kisić" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 04.05.2016 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2016 (edytowane) Za przeproszeniem ale bzdury kolega pisze Na przewymiarowanym kotle może być problem ale z niską temp. spalin a co za tym idzie to problem z kominem i z marną sprawnością spalania paliwa. Duże straty kominowe mogą wystąpić przy wyborze kotła niedowymiarowanego ( za niski mocą ) tyle że ja wolę kocioł na styk i żeby mi puścił kilka dni w roku więcej w komin niż większość sezonu miałby się "kisić" Jak kocioł ustawiony np. na 60 C może mieć za niską temperaturę spalin ? Przewymiarowanie dotyczy powierzchni wymiennika , natomiast "kiszenie" występuje gdy jest za słaby ciąg kominowy - to wiem z własnego doświadczenia - zwykły kocioł zasypowy 19 kw ( 120 m2 ) i komin fi 140 i ten sam kocioł a komin fi 200 oraz mały fix - zmniejszyłem powierzchnię wymiennika cegłami z szamotu i od tego dnia palenie przestało być męką ( wymiennik był jasno szary a nie obklejony jakąś mazią .Oczywiście wymiana komina dała dużą poprawę a z cegłami to już jakby nie ten kocioł . Edytowane 4 Maja 2016 przez cody_007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.