Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

SZTOKER 25 prosze o uwagi i opinie


michalz2x

Recommended Posts

Mój problem polega na tym, że podajnik coś zwolnił jak już pisałem przy ustawieniu poniżej 20 sek jest problem z uzyskaniem temperatury. Obecnie przy temperaturach dodatnich chodzi na 17sek.

 

Napisz jakie masz pozostałe nastawy i jakim węglem palisz i skąd pochodzi .To na pewno nie podajnik , kiedy czyściłeś płytkę paleniska i komorę pod paleniskiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam

czy ktoś wie ile trwa pełen obrót podajnika sztoker 15 w sekundach? Jest to dla mnie ważne chodzi o ewentualną naprawę gwarancyjną.

cody_007 nastawy mam:20 /100sek nadmuch 45/10 moc 1.5.Komorę nadmuchu czyszczę regularnie, płytkę nadmuchu jeszcze nie ruszałem gdyż nie wiedziałem czy i jak się demontuje. Węgiel to jest ten najlepszy wszyscy go chwalą itd, a ma pan certyfikat? nie ale węgiel jest z kopalni ..... Tak wygląda rozmowa z okolicznymi sprzedawcami-porażka. Raz zamówiłem paletę prosto ze śląska-porażka w workach oprócz węgla była woda.Na dzień dzisiejszy mam dostawcę polskiego węgla 23000 mogę powiedzieć jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

cody_007 nastawy mam:20 /100sek nadmuch 45/10 moc 1.5..

 

Tu masz problem - ustaw 14 podawanie , 50-55 przerwa , wentylator 40-45 % - masz za ubogie nastawy , zużycie węgla spadnie do 17 -18 kg/24 w tym CWU a jak włączysz PID 14/50 i wentylator na 80% na tych nastawach zejdziesz do 15 kg/24 h a może i niżej . A jak u Ciebie z zarastaniem sadzą ? U mnie jak wyłączę PID to kocioł może pochodzić 48 bez skrobanki a z PIDem co 24 h a jak dostanie się trochę miało-pyłu to spiętrza węgiel na palniku ,ze nadpalone ziarna spadają do popielnika .

Edytowane przez cody_007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PID nie używam spala więcej jadę na dwustanie spalanie mam zależnie od temp. na zewnątrz przy minusie 18kg obecnie <15kg.Sadze skrobię raz na 4 dni jest ok.Spróbuję podane przez Ciebie nastawy, tylko jaka moc pieca ? 1,5 mam teraz. Napisz jak wyjąć płytkę nadmuchu aby nic nie popsuć.

 

Minimalna moc to 3 % - ta nastawa ma wpływ na częstotliwość podawania w podtrzymaniu oraz na częstotliwość i długość przedmuchów .

 

Jeśli nie masz zamiaru powiększać otworów w płytce to aby je przetkać wystarczy wiertło 4 ale jeśli chcesz wiercić lub tak jak ja zrobiłem ,że dałem większe otwory na koniec palnika , to musisz rozgrzać płytkę i to dość mocno : wszedłem w sterowanie ręczne ( lub jak kto woli w rozpalanie ) , zapełniłem palnik węglem i wentylator na 100 % i tak aż do wypalenia węgla na płytce , oczywiście załączanie pomp ( ja włączałem na bojler ) bo temperatura pociśnie w górę . Wygarnąłem resztki , szybko odkręciłem zaślepkę komory i młotkiem od strony komory .Wyskoczyła mi bardzo szybko , chociaż wcześniej myślałem ,że umnie się jej nie da wyjąć .

Edytowane przez cody_007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam swiadomość, że mało kto z nas forumowiczów używa 2 nowych kotłów z podajnikiem więc wszelkiego rodzaju porównania są mało konkretne i obiektywne. Spotkałem się jednak ostatnio ze stwierdzeniem że sztoker i rbr ekouniwersal to kotły z zupełnie z innej półki - ze wskazaniem że rbr jest tak dużo lepszy. Czy ktoś z forumowiczów mógłby wyrazić swoją opinię na ten temat, bo ja patrząc na fora i opinie, a także ceny tych kotłów nie do końca się z taka opinią zgadzam. Niestety jestem "leszczem" jeżeli chodzi o wiedzę w tej dziedzinie więc bardzo proszę o opinie bardziej obeznanych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Odkąd zszedłem z temperaturą z 60°C na 55°C przestało mi się zapowietrzać CWU. Już nie słyszę bulgotania w zbiorniku i odpowietrzniki są puste. CO nigdy mi się nie zapowietrzało, ani troszkę.

 

CWU i CO mam wyprowadzone osobno z kotła ale już ich powrót jest połączony razem do jednego wejścia w kotle. Obstawiam, że to jest przyczyną zbyt małego przepływu w niektórych miejscach kotła i woda się tam gotuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam CO i CWU na jednym wyjściu.

Za pompami zawory zwrotne sprężynowe.

Za pompą CO zawór 3D i przy działającej tylko pompie CWU robił sie w niewielkim stopniu obieg wsteczny na grzejnikach ale problem całkowicie rozwiązało zamontowanie zaworów zwrotnych klapowych.

Wszystko działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie znać jak macie podłączone co i cwu z oddzielnych wyjść w kotle czy razem i jakie ma to znaczenie, czy wpływa to na pracę kotła itd.

 

Oczywiście ,że wpływa . Podłączenie powinno być jak w instrukcji obsługi - krzyżowe - wyjście CWU z lewej to powrót z prawej , wyjście CO z prawej to powrót z lewej . 1. Mając tak podłączone CWU i CO to woda w kotle lepiej się miesza 2. W okresie letnim możesz włączyć tylko CWU ( bez konieczności kręcenia zaworami odcinającymi . U mnie np. kocioł obecnie grzeje głównie CWU a CO chodzi grawitacyjnie - rurki PEX ( odbiera nadwyżkę ciepła po grzaniu CWU ) a jak jest chłodniej ( jak ostatnio ) włączam grzanie CWU na 45 C i mam w pokojach 22,5 C .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Jeszcze jedno pytanko. Rozpatrując sztokera 25 i mini 15 przy założeniu że nawet wystarczy 15 to wg was warto kupić tą 15 czy lepiej 25 - chodzi głównie o ruszt wodny i problemy z sadzą?

 

Jeśli wystarczy 15 kw i jeśli nawet byłby na styk to ile czasu będzie pracował na 100% - tydzień - dwa tygodnie . Na przewymiarowanym 25 kw będą duże straty " kominowe " - będziesz grzał komin zamiast dom .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przewymiarowanym 25 kw będą duże straty " kominowe " - będziesz grzał komin zamiast dom .

Za przeproszeniem ale bzdury kolega pisze :)

Na przewymiarowanym kotle może być problem ale z niską temp. spalin a co za tym idzie to problem z kominem i z marną sprawnością spalania paliwa.

Duże straty kominowe mogą wystąpić przy wyborze kotła niedowymiarowanego ( za niski mocą ) tyle że ja wolę kocioł na styk i żeby mi puścił kilka dni w roku więcej w komin niż większość sezonu miałby się "kisić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przeproszeniem ale bzdury kolega pisze :)

Na przewymiarowanym kotle może być problem ale z niską temp. spalin a co za tym idzie to problem z kominem i z marną sprawnością spalania paliwa.

Duże straty kominowe mogą wystąpić przy wyborze kotła niedowymiarowanego ( za niski mocą ) tyle że ja wolę kocioł na styk i żeby mi puścił kilka dni w roku więcej w komin niż większość sezonu miałby się "kisić"

 

Jak kocioł ustawiony np. na 60 C może mieć za niską temperaturę spalin ? Przewymiarowanie dotyczy powierzchni wymiennika , natomiast "kiszenie" występuje gdy jest za słaby ciąg kominowy - to wiem z własnego doświadczenia - zwykły kocioł zasypowy 19 kw ( 120 m2 ) i komin fi 140 i ten sam kocioł a komin fi 200 oraz mały fix - zmniejszyłem powierzchnię wymiennika cegłami z szamotu i od tego dnia palenie przestało być męką ( wymiennik był jasno szary a nie obklejony jakąś mazią .Oczywiście wymiana komina dała dużą poprawę a z cegłami to już jakby nie ten kocioł .

Edytowane przez cody_007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...