karoka65 09.02.2017 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Masz powrót na przyzwoitym poziomie, 46 to nie jest mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 09.02.2017 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Za duży kocioł ? Hmm - chcielibyście aby kotły pracowały bez przestoju , bo wtedy byłoby ok i nikt nie narzekałby , że kocioł zarasta smołą . I teraz pytanie, na domek ok. 200 m2 polecić 15 kW czy 25 kW? Starej szkoły instalatorzy pewnie by wciskali 50 kW Nie wiadomo czy 15 kW będzie ciągnął non-stop na 100% mocy i brał groszku jak szalony a może akurat się spisze i nie będzie się odstawiał. A jak 25 kW będzie przez większość czasu w podtrzymaniu? A ja zamierzam jeszcze tej zimy dołożyć zawór 4d w celu podniesienia temp powrotu. Ja zamierzam w swojej 15 kW przenieść czujnik temperatury z zasilania na powrót by mi zawór 4d pilnował powrotu. Na grzejnikach i tak są termostaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 10.02.2017 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 (edytowane) I teraz pytanie, na domek ok. 200 m2 polecić 15 kW czy 25 kW? Starej szkoły instalatorzy pewnie by wciskali 50 kW Nie wiadomo czy 15 kW będzie ciągnął non-stop na 100% mocy i brał groszku jak szalony a może akurat się spisze i nie będzie się odstawiał. A jak 25 kW będzie przez większość czasu w podtrzymaniu? Ja zamierzam w swojej 15 kW przenieść czujnik temperatury z zasilania na powrót by mi zawór 4d pilnował powrotu. Na grzejnikach i tak są termostaty. Podobno 15 kW osiągał moc 19 kW ale marketingowo nazwali go 15 kW żeby zwiększyć sprzedaż - a my możemy teraz tylko wylewać żale w takich miejscach . Osobiście nie polecę tego kotła nikomu , sam nie wtopiłem bo mój kupiłem po 1 sezonie za 3 tys. w takiej cenie były dobre zasypowe ( kopciuchy ) a mi zależało aby przestać bawić się drewnem ( tu też nieuczciwi -sprzedają niesezonowane jako sezonowane ) i nie być więźniem kotłowni .Zejście do kotłowni na 15 min . raz na 12 h ( przy obecnym zużyciu 22-25 kg/24h w tym CWU ) na razie jest znośne ale wkurza mnie ilość sadzy , nie mniej muszę jeszcze się w tym babrać bo jest w miarę tanio ale gdy wykonam cel modernizacji domu to przejdę na gaz ( nie mam na myśli izolacji ) .Zawór 4D przy grzejnikowej CO powinien właśnie "pilnować" powrotu z CO , jak to teraz olśniło" komiz - powrót minimum 50 C . Edytowane 10 Lutego 2017 przez cody_007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 10.02.2017 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 W firmie Komiz zarządza kierownik - Artur Kopaczewskizadzwoń lub napisz do niego, numer jest tez podany na stronie Tylko on może ewentualnie udostępnić jakiś soft, czy coś podpowiedzieć.On tez będzie wiedział, czy są jakieś modyfikacje konstrukcyjne.On jest osoba decyzyjną Ja nic na to poradzić nie mogę, nie produkuje tego kotła ani nie ustalam polityki odnośnie tej konstrukcjiJak kupiłeś podajnik za 3tys.zł, to chyba cenowo nie masz na co narzekać, sprawdź wykresy, jak Ci wykres faluje to oznacza tyle,że coś masz w instalacji niezbyt optymalnie. Węgiel to nie gaz i jego czas reakcji na zmiany obciążenia nie jest szybki, wymaga czasu. Może Ci pomóc np. ustawienie stałej pracy pompy ładującej CWU (choćby bezpośrednie wpięcie jej w kontakt) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k1krzysztof 11.02.2017 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 I teraz pytanie, na domek ok. 200 m2 polecić 15 kW czy 25 kW? Starej szkoły instalatorzy pewnie by wciskali 50 kW Nie wiadomo czy 15 kW będzie ciągnął non-stop na 100% mocy i brał groszku jak szalony a może akurat się spisze i nie będzie się odstawiał. A jak 25 kW będzie przez większość czasu w podtrzymaniu? Ja zamierzam w swojej 15 kW przenieść czujnik temperatury z zasilania na powrót by mi zawór 4d pilnował powrotu. Na grzejnikach i tak są termostaty. u mnie stoi 15 na 200 m2 i śmiem twierdzić że 12kw to max zużycie na tą chwilę dziś rano 6 ,00 zasyp poprzedni wtorek 20 ,00 , temp w domu 22,5-23,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 11.02.2017 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) W firmie Komiz zarządza kierownik - Artur Kopaczewski zadzwoń lub napisz do niego, numer jest tez podany na stronie Tylko on może ewentualnie udostępnić jakiś soft, czy coś podpowiedzieć. On tez będzie wiedział, czy są jakieś modyfikacje konstrukcyjne. On jest osoba decyzyjną Ja nic na to poradzić nie mogę, nie produkuje tego kotła ani nie ustalam polityki odnośnie tej konstrukcji Jak kupiłeś podajnik za 3tys.zł, to chyba cenowo nie masz na co narzekać, sprawdź wykresy, jak Ci wykres faluje to oznacza tyle,że coś masz w instalacji niezbyt optymalnie. Węgiel to nie gaz i jego czas reakcji na zmiany obciążenia nie jest szybki, wymaga czasu. Może Ci pomóc np. ustawienie stałej pracy pompy ładującej CWU (choćby bezpośrednie wpięcie jej w kontakt) To , że niewiele masz z nimi wspólnego to wiem . Włączyłeś się do rozmowy i tyle - wymieniliśmy poglądy . Do Ciebie nic nie mam . Wykres faluje - tak . Kocioł pracuje w dwustanie , termostat się nie załącza bo wystarcza , że co 20 min. na 2 minuty załączy się pompa CO . Grzejniki mam podłączone "dołem" - dołem woda wpływa i dołem wypływa ( takie podłączenie powoduje , że gdy załączy się termostat to grzeje cały grzejnik od dołu do góry )ale coś jest z tym nie tak . Grzejniki na piętrze grzeją nawet bez pompy ( grawitacyjnie) a na parterze bez pompy są zimne i dlatego mam ustawione co 20 min. na 2 min. Jeszcze dziwniejsze jest to ,że pompa od gazowego kotła nie jest wstanie zaopatrzyć grzejników na parterze a na piętrze tak . u mnie stoi 15 na 200 m2 i śmiem twierdzić że 12kw to max zużycie na tą chwilę dziś rano 6 ,00 zasyp poprzedni wtorek 20 ,00 , temp w domu 22,5-23,5 To wychodzi około ( ale bardziej za ) 23,5 kg/24h Edytowane 11 Lutego 2017 przez cody_007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 11.02.2017 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Może Ci pomóc np. ustawienie stałej pracy pompy ładującej CWU (choćby bezpośrednie wpięcie jej w kontakt) Czasami zawiesza mi się pompa CWU, zwyczajnie nie startuje gdy jest ustawiona na pierwszym biegu. W trakcie takiego postoju gdy kocioł myśli, że ładuje CWU wykres się ładnie wygładza. Oczywiście to samo się dzieje gdy pompa pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 11.02.2017 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Czasami zawiesza mi się pompa CWU, zwyczajnie nie startuje gdy jest ustawiona na pierwszym biegu. Kondensator pompy siada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lolek481289 12.02.2017 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Witam, przebrnąłem przez wiele (wszystkie?) postów szukajac porad jak zoptymalizowac mojego sztokera - jednak nadal cos jest nie tak. Bede wdzieczny za podpowiedź co powinienem poprawic co tak naprawde oznacza nastawa zaworu 3d? mam ustawione 35 stopni - co to tak naprawde powoduje; 35 stopni w ktora strone? czasem mam wrazenie ze przez to zbaiera mi wode CWU i mam letnia w kranie - jak tego uniknac mam bardzo duze spieki - wydaje mi sie ze spora czesc nie jest dopalan - probowalem tez innych ekogroszkow, ale w sumie zawsze podobny efekt - co moge na to poradzic? (--zdjecia) na powrocie mam 29 stopni (--> zdjecia) - to chyba za malo? ile jest optymalnie? probowalem roznych ustawien - te obecne (od 1 dnia) w miare sa OK bo wkoncu czuje ze podlogowka jest ciepla, ale mysle ze sporo wegla mi schodzi - potwierdze za kilka dni ogolnie zeby utrzymac temperature na poziomie 20-21 stopni piec chodzi praktycznie caly czas na pelnej mocy - wydaje mi sie to dziwne; ogolnie praktycznie ciagle utrzymuje sie w okolicach temperatury zadanej za pompa CO ostatnio nie bylo nas kilka dni - po powrocie temperature w domu 15stopni - przez 24h piec nie potrafil dobic do 20stopni w domu- musialem sie wspomagac kominkiem Obecnie (przy minusowych temp -3->-8 spala ok 25kb/ dobe) -> wydaje mi sie ze to troche za duzo, co sadzicie? obecne ustawienia 26 pauza / 5,3 podawanie + częstsze zalczanie pompy (12 min vs 28min przedtem--> czy to wogole jest aktywne ustawienie skoro mam termostat?) powoduje ze wkoncu mam ciepla podloge - nadal jednak nie wiem co tak naprawde przyspiesza rozprowadzenia ciepla po podlogowce? czy powyzsze wartosci pauzy i podawania sa OK ? probowalem innych - piec nie gasl, ale spiekow bylo tyle samo, a chyba chlodniej w domu czyszczenie - codziennie (max co dwa dni) mam pelna kuwetke popiolu/spiekow; co 2 tygodnie czyszcze z sadzy - nazbiera sie tak pol wiaderka - moze nawet mniej - czy to jest OK ? z gory dziekuje za wszelkie porady Troche danych Ekogroszek -> Bartex Rubin (24-26 MJ/kg) Sztoker 15kW, zakupiony w 2016 r oprogramownie 33s PID wlaczony Dom - parterowka z poddaszem uzytkowym 140 mkw uzytkowej; do ogrzania ~180mkw 150l zbiornik CWU na dole poslogowka (dosc gesto ulozona) u gory glownie grzejniki pustak, ocieplony 18cm Edytowane 12 Lutego 2017 przez Lolek481289 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lolek481289 12.02.2017 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 i jeszcze kilka fotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 12.02.2017 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 ] 1. Zacznij od nastaw : 8 sek. podawanie : 40 sek. pauza : wentylator 60%-70% i wyłącz PID - kocioł będzie w dwustanie - będzie uzupełniał tylko "ubytek" temperatury na kotle ( od razu będzie wchodził na 100 % Ale dla nastaw jak napisałem - nie na 100 % mocy kotła ! .Różnicę temperatur między wyjściem z kotła a powrotem masz super ok .Nie wiem jak masz zamontowany 3D dla powrotu do kotła czy dla temperatury na podłogówkę 2 . 3D przy podłogówce to nieporozumienie - chyba ,że jest tak wstawiony aby pilnował tylko podłogówki , 3 D to "ogranicznik przepływu a nie mieszacz - to moje zdanie ! ( użytkowałem 3D 3 sezony to chyba coś o nim wiem ) Jak masz podłączony bojler CWU ? Krzyżowo czy : wyjście i powrót na bojler po tej samej stronie kotła np. po lewej lub po prawej LUB wyjście z lewej a powrót z prawej strony kotła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lolek481289 13.02.2017 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 1. Zacznij od nastaw : 8 sek. podawanie : 40 sek. pauza : wentylator 60%-70% i wyłącz PID - kocioł będzie w dwustanie - będzie uzupełniał tylko "ubytek" temperatury na kotle ( od razu będzie wchodził na 100 % Ale dla nastaw jak napisałem - nie na 100 % mocy kotła ! .Różnicę temperatur między wyjściem z kotła a powrotem masz super ok .Nie wiem jak masz zamontowany 3D dla powrotu do kotła czy dla temperatury na podłogówkę 2 . 3D przy podłogówce to nieporozumienie - chyba ,że jest tak wstawiony aby pilnował tylko podłogówki , 3 D to "ogranicznik przepływu a nie mieszacz - to moje zdanie ! ( użytkowałem 3D 3 sezony to chyba coś o nim wiem ) Jak masz podłączony bojler CWU ? Krzyżowo czy : wyjście i powrót na bojler po tej samej stronie kotła np. po lewej lub po prawej LUB wyjście z lewej a powrót z prawej strony kotła . Dzieki za blyskawiczna odpowiedz ustawilem dzisiaj rano piec zgodnie z tym co zaproponowales Niestety - po calym dniu pracy pieca mam jeszcze wieksze spieki + troche niedopalonego wegla (zmienilem wiec nastawy na 7.0/40 i podkrecilem moc max do 80% - moze byc?) - nie bylo tez poprawy w temperaturze w domu - nie dobilo nawet do 21 stopni (grzejac przez caly dzien co do podlaczenia zaworu - chyba nie potrafie odpowiedziec... ale: ciepla idzie od pieca i potem do pompy co zimna z kolei do pieca i (chyba) od powrotu CO bojler - po tej ssamej stronie - po lewej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 13.02.2017 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Ja na zdjęciach widzę zawór 4D. Ze strzałek na rurach wnioskuję, że jest dobrze podłączony. I pytanie gdzie masz czujnik temperatury od Aligatora, bo widzę że jest podłączony do kotła. Prawdopodobnie na pionowej, pytanie pod czy nad zaworem 4D? I czy ta temperatura na kotle to nie za niska? Na wykresach 40°C a nastawione 49°C? Kondensator pompy siada? W sumie, nie zaszkodzi wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lolek481289 13.02.2017 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 I czy ta temperatura na kotle to nie za niska? Na wykresach 40°C a nastawione 49°C? No własnie w tym prbolem, ze piec nigdy nie dobija do zadanej temperatury. Dzieje sie tak ponieważ termostat ciągle "mówi" za zimno (mam ustawiony na 21stopni i naprawde cięzko dojsc do takiej temperatury) więc piec ciągle pracuje i pompa CO załączy sie (zgodnie z ustawieniem) jak tylko "zobaczy" temperature 41 stopni - i tak w kólko... co źle robie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 15.02.2017 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 (edytowane) No własnie w tym prbolem, ze piec nigdy nie dobija do zadanej temperatury. Dzieje sie tak ponieważ termostat ciągle "mówi" za zimno (mam ustawiony na 21stopni i naprawde cięzko dojsc do takiej temperatury) więc piec ciągle pracuje i pompa CO załączy sie (zgodnie z ustawieniem) jak tylko "zobaczy" temperature 41 stopni - i tak w kólko... co źle robie ? Faktycznie masz 4D - trzeba się wpatrzeć .Bojler masz źle podłączony : jeśli wyjście z lewej strony to powrót ma być z prawej ( stojąc przed kotłem ). Na twoim miejscu zmieniłbym soft na A33 i nastawy jak podałem .Węgiel też bez rewelacji ( spaliłem 50 kg GOLD - to na pewno nie jest 100% z polskich kopalń - palę ruskim , dużo tańszym a jego wadą jest duża zawartość zanieczyszczeń ( wentylator unosi z palnika jakieś białawe 1-2 mm coś ) - stąd spieki , twój węgiel ma sporą spiekalność albo za mocno dmucha wentylator - musiałbyś ewentualnie przetestować inne sofy - jak chcesz daj na PW maila to wyślę całą litanie softową . Sprawdź gdzie jest czujnik od sterownika zaworu 4D - powinien być za zaworem - albo na powrocie gdy pilnuje temperatury powrotu lub na zasilaniu grzejników gdy pilnuje temperatury na grzejniki . Do podłogówki powinieneś mieć oddzielne zasilanie z dodatkowym zaworem mieszającym , temperaturą podłogówki nie ogrzejesz pomieszczeń na grzejnikach . Generalnie to sprawdź wszystkie czujniki : od sterownika kotła i od sterownika zaworu 4D - może są zamienione . Sterownik kotła cobra ma dwa czujniki i ich miejsce jest obok siebie - na kotle są prowizoryczne miejsca dla nich ( wstaw zdjęcia gdzie masz zamontowaną cobre ) , w tej cenie kotła powinny być wspawane w kocioł rurki , które opływa woda wewnątrz kotła i do których wkłada/wsuwa się czujniki ale jest jak jest . Mając zawór 4D na kotle powinieneś mieć nastawę 60C , resztą zajmie się 4D ( na nim ustawiasz albo temperaturę jaka ma być na powrocie wody do kotła albo temperaturę jaka idzie na dom ) o ile jest dobrze sterowany ( czujniki ) U mnie grzanie po termostacie pokojowym trwa max. 3 godziny a 4D mam ręcznie ustawiony na 2 dla powrotu i 30-40 min. temperatura powrotu rośnie do różnicy między zasilaniem a powrotem = 15 C i tak do zakończenia grzania . Możesz jeszcze zwiększyć czas podawania do 10 s i więcej - wtedy więcej węgla będzie na palniku , możliwe że winnym jest węgiel , który nie ma deklarowanej wartości kaloryczności . Nie przesadzaj z wentylatorem do max. 70 % ( ja mam 55 % ) wystarczy lub 80-90% w opcji PID . Start pompy mam ustawiony na 30 C - masz za małą różnicę tylko 8 C i woda nie zdąża "wymienić się " w instalacji bo pompa się wyłącza ! TO chyba będzie prawdopodobnie Twój problem ! Kocioł na 60 C start na 30 C i daj znać . TO są spieki Edytowane 15 Lutego 2017 przez cody_007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 12.03.2017 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2017 Ja bym na początek wyłączył (zdezaktywował) termostat pokojowy. Obserwując już kilka lat zachowanie mojego systemu grzewczego to widzę, że z natury swojej ma bardzo dużą bezwładność. Im więcej czynników próbujących wprowadzić jakieś zmiany tym większy zamęt się robi i system głupieje. Piecem węglowym nie da się sterować tak jak gazowym własnie z uwagi na bezwładność, po wprowadzeniu zmiany jakiegoś parametru system potrzebuje sporo czasu na ustabilizowanie pracy pieca na jakimś tam poziomie. A termostat pokojowy działa skokowo na zasadzie 0-1, włącz-wyłącz. Mamy sterowanie temperaturą pieca, sterowanie temperaturą na zaworze 4D i jeszcze do tego termostat pokojowy, który robi włącz-wyłącz. Nooo .. to chyba trudno opanować, taki chaos . Termostaty na grzejnikach chyba są lepszym rozwiązaniem bo zmiany zachodzą powoli i płynnie. No faktycznie nie ma np. obniżonej temperatury w nocy - tylko ile kosztuje w zużyciu węgla destabilizacja pracy kotła i czy to faktycznie się opłaca ? Takie są w każdym bądź razie moje przemyślenia i obserwacje z natury. Druga sprawa to bezwzględnie osobny obieg na podłogówkę z zaworem 4D i sterowaniem alligatorem. Jak to wszystko chodzi na jednym obwodzie to na pewno nie będzie działać. Na podłogówkę powinno iść 35C na grzejniki 45C a kocioł 55-60C. Taki wydzielony obieg dla podłogówki można by sterować ewentualnie z termostatu pokojowego, włączającego pompę podłogówki, wydaje mi się, że akurat w takim wypadku będzie to w nie za dużym stopniu destabilizować cały układ. Tak właściwie to podłogówkę można by potraktować jako kolejny grzejnik (tylko duży ), zabudować na zasilaniu gdzieś w pokoju zwykły termostat taki jak na kaloryferze i niech sobie chodzi - w miarę zmian odbioru ilości ciepła zwiększa lub zmniejsza płynnie przepływ w instalacji, przy stałej temperaturze zasilania (np. 35C). Chyba by to działało. Im więcej sterowania tym gorzej - takie są moje wnioski. Co do sadzy w piecu - proponuję podejście filozoficzne - była, jest i będzie. Trzeba traktować jako nieuchronność i wybierać te pół wiadra co 2 tygodnie. Ja się pogodziłem z tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzio77 13.03.2017 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Witam. W mojej 15, rok prod. 2013 (czwarty sezon grzania) wystąpiła identyczna usterka. Niestety skutkuje to, jak już wcześniej było tu powiedziane, załączaniem alarmu "pożar kosza" i wygaszaniem kotła, głównie w nocy. Porażka. A jeszcze większą jest umywanie rąk przez producenta. Sam wprawdzie nie dzwoniłem ale po lekturze forum stwierdziłem że nie ma sensu... Witam po krótkiej przerwie. Tak jak pisze TOKER przetarła się blacha się blacha przed samym paleniskiem. Podczas wcześniejszych czyszczeń tego nie widziałem, bo była "zaklejona" tą czarną "smołą". Poniżej zdjęcie jak to wygląda, a wygląda nieciekawie. Zastanawiam się jak to najlepiej/najłatwiej naprawić. Myślałem o wycięciu tego całego kawałka blachy i wstawić*dłuższe "palenisko" (ta gruba blacha z otworami). Myślę że jest to lepszy pomysł niż spawanie, bo nie wiem w jakim stanie jest reszta blach. Inna sprawa, że producent mógł dać trochę*grubsze blachy w takich wrażliwych miejscach. [ATTACH=CONFIG]380821[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 14.03.2017 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Dlaczego nie ma sensu? To przecież 10zł nie kosztowałoDzwoń i zgłaszaj. Myślę,że temat z pierwszej serii jest im znany i potrafią go wyeliminować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zyzio77 18.03.2017 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Dlaczego nie ma sensu? To przecież 10zł nie kosztowało Dzwoń i zgłaszaj. Myślę,że temat z pierwszej serii jest im znany i potrafią go wyeliminować. Może i potrafią, ale jak wynika z kilku postów wyżej, nie chcą/umywają ręce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 23.03.2017 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Nie opieraj się na tym, co ktoś pisze, tylko zadzwoń Z tego, co czytam, wydaje mi się,że jest to typ usterki, który występował też w starszych modelach kotła Granpal polimetu (opisywany na innym wątku)Tam w nowszej wersji wymieniaono tuleję a starsze kotły po gwarancji trzeba wymontować, zapakować na paletę i wysłać kurierem do producenta. U nich (granpal) jest o tyle gorzej, że ich produkt nie mieści się na palecie. Sztoker spokojnie na paletę wchodzi. Ja bym Ci radził, aby dogadać się z producentem, wysłać mu sztokera do naprawy (spróbuj tak porozmawiać, aby Ci to naprawili bez kosztów, jedynie za transport wówczas sobie zapłacisz), normalna wymiarowa paleta to na dzień dzisiejszy koszt ok. 200-250zł (kurier Pekaes, masz stronę zbiorczą kurierzy.pl) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.