zyzio77 24.03.2017 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 sorry kolego ale o czym Ty do mnie piszesz? "załaduj sztokera na palete i wyślij do producenta, spróbuj porozmawiać aby naprawili bez kosztów, koszt 200-250zł"! to ja już wytne i podziurkuje sobie te blaszke we własnym zakresie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
davidv88 31.03.2017 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2017 Witam ma pytanko przez pomyłkę wsypalem do podajnika wilgotny ekogroszek i zawalił mi sie caly piec smoła macie jakis sposób na jej usunięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek11 01.04.2017 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Witam ma pytanko przez pomyłkę wsypalem do podajnika wilgotny ekogroszek i zawalił mi sie caly piec smoła macie jakis sposób na jej usunięcie Wypalić, suchy opał, tylko przy tych temperaturach szkoda isć z wiekszą mocą, na rozźarzone palenisko moźesz też wrzucić sadpal itp. lub z ludowych sposobów wysuszone obierki ziemniaków. Skutecznosć sadpalu czy obierek chyba jest podobna i zależna od stosującego. Takie placebo. Potem pozostaje i tak skrobanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 01.04.2017 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Nie sądzę żeby jedynym powodem zasmolenia kotła było tylko mokre paliwo, najczęściej powodem jest słaba drożność odprowadzenia spalin, źle ustawione parametry spalania.Rozpal dobrze palnik wysoka temperatura opali to co się zgromadziło na ściankach, porobią się takie suche płaty tego miodu które same zaczną odchodzić, z łatwością usuniesz to jakimś skrobakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 13.04.2017 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 A cóż to za maluch znajduje się na fotce strony głównej Komizu?Coś nowego czy tylko piętnastka po zewnętrznym lekkim liftingu?Bo mnie wygląda raczej na to to drugie.http://www.komiz.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 18.04.2017 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Nowa konstrukcja 12kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cody_007 19.04.2017 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Oraz nowe poszukiwania ŁOSIA , który za ciężkie pieniądze kupi kocioł , w którym groszek wyciera dziurę w kotle . Ciekawy jestem jak wymyślili doprowadzenie powietrza wtórnego aby kocioł " nie kisił " opału podczas podtrzymania i w ogóle jak wygląda NOWE wnętrze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 19.04.2017 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Nowa konstrukcja 12kW Posiadasz zdjęcia wnętrza? Chętnie zapoznałbym się z nowym w rodzinie Sztokerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrx0 23.04.2017 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam Dzisiaj mój sztoker dziwnie się zachowywał.Sterownik cobra co chwila się restartował.Po wyłączeniu go włącznikiem na moment pracował normalnie a później znowu to samo.Wyłączyłem go na dłuższą chwilę i włączyłem na razie jest dobrze.Pytanie, czy ktoś z was tak miał, czy to zwiastun jakiejś awarii?Proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadki. Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez piotrx0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 23.04.2017 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 W takim przypadku spróbowałbym usunąć soft a potem wgrać go jeszcze raz bo być może problem nastąpił właśnie w sofcie a nie sterowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 26.04.2017 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2017 A mi po trzecim sezonie zaczyna kapać olej z dwóch stron reduktora. Na łączeniu z silnikiem i na pierwszym łączeniu w stronę kosza.Są jakieś zestawy naprawcze (uszczelki, olej) by to wymienić czy wystarczy śruby odciągnąć? Szczerze mówiąc po takim czasie to chętnie bym odkręcił kosz i wszystko rozebrał na części pierwsze. Ale jeśli są tam części jednorazowego montażu to wolę o tym wiedzieć i mieć je na stanie przed. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 27.04.2017 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2017 Spróbuj dociągnąć na śrubach, jak umiesz, to pewnie wystarczy wymienić simeringiWcześniej te niemieckie motoreduktory BHF oferował i serwisował Centroterm, nie wiem jak to wygląda obecnie, słyszałem,że teraz jest więcej dystrybutorów, m.in. meblomarkCentroterm oferował swego czasu wymianę (odpłatną) na regenerowaną z pełną gwarancją, trzeba było dostarczyć taką niesprawną do nich. Tymi sprawami zajmował się bodajże p.Irek Walczak, poszukaj na stronie centrotermu Zadzwoń do komizu i zapytaj o te sprawy z motoreduktorem, oni to zamawiają, więc najlepiej będą się orientować. rafaln1 jakies fotki pierwszych serii mam, ale zawalony czasowo jestem, jak znajdę chwilkę, postaram się cosik wrzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FTP 27.04.2017 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2017 Spróbuj dociągnąć na śrubach, jak umiesz, to pewnie wystarczy wymienić simeringi Nie mam z tym problemów. W sumie to nie sezon, że prace trzeba ogarnąć w godzinkę czy dwie żeby nie zamarznąć. Rozbiorę, zobaczę i ewentualnie kupię co potrzeba. Podobno pierwszą wymianę oleju w motoreduktorze robi się po 300 godz. pracy. Później co 2500 godz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 28.04.2017 04:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Przy okazji: co tam siedzi za rodzaj olejuu?I dlaczego jest tak lichy skoro każą go tak często wymieniać?W samochodowej skrzyni olej siedzi cobie latami a warunki ma taki, że te nasze motoreduktorki przy skrzyni samochodowej są niczym zabawka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 28.04.2017 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 (edytowane) jakiś olej przekładniowy zapewne a jaki, to napisano pewnie w instrukcji od motoreduktora dołączonej z papierami kotła..... a dlaczego znowu lichy olej? Bo komuś nie chce się przeczytać instrukcji? Tego typu zapisy masz we wszystkich motoreduktorach, czy to ewmara, czy norda czy tanstecno czy innych, są też często wypisane średnie żywotności w godzinach pracy. W praktyce nie czytamy tego i nie wymieniamy (ja także nie), do póki chodzi i jest szczelne- jest najzwyczajniej w świecie użytkowane. np. w ewmarach sa korki do uzupełnienia poziomu oleju a bodajże transtecno koreczków nie posiadało w samochodzie jak masz skrzynie automatyczne olej podlega wymianie, sa skrzynie trwalsze i mniej trwałe, póki nowe to chwalone są np. DSG a jak się sypie, to już tak fajnie nie jest, najzwyczajniej w świecie jedne skrzynie mają swoje jakies wady i zalety i tak sprawa wygląda także tutaj z motoreduktorami. Ten niemiecki BHF jest chwalony za bardzo cichą pracę, to jeden z najciszej jak nie najcichszy motoreduktor do kotłów na rynku, po 3-4latach w nim jednak jest wyższy %pojawienia się wycieku lub przypadki zatarcia jak u innych producentów. Ze względu na swoją konstrukcję powinien być montowany w konkretnej pozycji, czego nie dopilnowano wu części producentów palników retortowych. Ewmary też się zdarza,że zaczynają podciekać po 4-5latach czy zaciera się dany moduł, innych producentów motoreduktorów to tez dotyczy. kiedy się spodziewasz osiągnąć 2500h pracy? średnio na dobe w trybie letnim silnik z motoreduktorem pracuja jakieś 15-20minut zima w mrozy z hoookiem dojdziesz do 1,5h pracy/24h Edytowane 28 Kwietnia 2017 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafaln1 28.04.2017 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 (edytowane) Strach pomyśleć, ze reduktor po 3-4 latach może się zatrzeć. I to w tak delikatnych warunkach pracy jak kocioł na eko. No ale ekonomia ma być korzystna dla producenta a nie użytownika... jak wszędzie dzisiaj. Ten niemiecki BHF ... Ze względu na swoją konstrukcję powinien być montowany w konkretnej pozycji, czego nie dopilnowano wu części producentów palników retortowych. A jak to zrobili w Komizie? Zamontowali w pozycji jak należy? Pewnie teraz wielu uzytkowników Sztokerów zadaje sobie to pytanie. Edytowane 28 Kwietnia 2017 przez rafaln1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radik81 29.04.2017 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 (edytowane) Na stronie Komizu pojawił się nowy kocioł Sztoker+.Niestety oprócz zdjęcia nie ma użadnych inormacji. Deklarują że kociołek to klasa eco design. Jeśli to taki sam palnik ( jesli można to tak nazwać ) jak w Sztokerze to jak on na niskiej mocy pracuje i ma takie dobre parametry emisyjne że zakwalifikowano go do eco design? Aż tak dobrze radzi sobie na niskich mocach? Jeśli tak to byłby idealny w trybie lato.Kolego Jarecki79 widziałeś może ten kociołek? Może jakieś zdjęcia, opinie? Edytowane 29 Kwietnia 2017 przez radik81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 29.04.2017 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 A jak to zrobili w Komizie? Zamontowali w pozycji jak należy? Pewnie teraz wielu uzytkowników Sztokerów zadaje sobie to pytanie. Tak, w sztokerach były właściwie montowane (silnik ma byc w poziomie) Ta informacja wyszła po latach od dystrybutora motoreduktora - Centrotermu, nie ma na nim naklejki informacyjnej o pozycji montażu, nie ma też tego w instrukcji motoreduktora, niemiecka strona BHF tez na temat pozycji montażu milczy. Taką naklejkę i informacje o właściwej pozycji montażu masz m.in. w motoreduktorach serii MS montowanej w palnikach batory, tam silnik musi być dla odmiany w pozycji tylko do góry Część producentów różnych innych palników montowała BHF-y tak,że silnik był pod skosem w górę (m.in. ekoenergia czy firma żeliwny, czy stalkot etc.) Właściwy sposób montażu oprócz Komizu był też w palnikach ardeo czy w technixie Nie wiem czy w kotłach są delikatne warunki pracy jak twierdzisz, przesuwasz węgiel, który czasami kupowany jest niesort, nierzadko bryły ponad rozmiar a w samym węglu trafiają się kamienie, bywa,że skruszy węgiel itd. Nie nazwałbym tego delikatną pracą. Z całą pewnością pod względem przesuwu paliwa w sztokerze generowane są mniejsze opory jak w takiej np. ekoenergii, gdzie paliwo po dosunięciu musi być jeszcze wysuwane w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 29.04.2017 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 RadikNie ma czegoś takiego jak klasa ecodesign wg normy najwyższa jest klasa V-ta, koniec i kropka Ecodesign nie jest osobnym badaniem, nie jest tez wyższa klasą (jak niektórzy twierdzą VI-tą), są to dane przeliczeniowe brane po zbadaniu kotła wg normy na klasę V-tą, dochodzi dodatkowo emisja NO-xówReszta stanowi przeliczenie z badania kotła na V-ta klasę, bierze się 80%wyniku z badania 30%mocy oraz 20%wyniku ze 100%mocy i mówiąc skrótowo przelicza na emisje roczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 29.04.2017 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 Zdjęcia były wykonane za zgoda konstruktora Zbyszka M. jeszcze przed badaniami Po testach były jeszcze korekty, doszedł m.in. taki wymyślny deflektor nad "rurę" kierujący odpowiednio spaliny, wg konstruktora to pozwoliło na badaniach zejść z pyłem do V-ej klasy Musicie poczekać jeszcze parę dni jak wstawią ładne fotki modelu po badaniach wraz z certyfikatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.