Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

SZTOKER 25 prosze o uwagi i opinie


michalz2x

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam ma pytanko przez pomyłkę wsypalem do podajnika wilgotny ekogroszek i zawalił mi sie caly piec smoła macie jakis sposób na jej usunięcie

 

Wypalić, suchy opał, tylko przy tych temperaturach szkoda isć z wiekszą mocą, na rozźarzone palenisko moźesz też wrzucić sadpal itp. lub z ludowych sposobów wysuszone obierki ziemniaków. Skutecznosć sadpalu czy obierek chyba jest podobna i zależna od stosującego. Takie placebo. Potem pozostaje i tak skrobanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby jedynym powodem zasmolenia kotła było tylko mokre paliwo, najczęściej powodem jest słaba drożność odprowadzenia spalin, źle ustawione parametry spalania.

Rozpal dobrze palnik wysoka temperatura opali to co się zgromadziło na ściankach, porobią się takie suche płaty tego miodu które same zaczną odchodzić, z łatwością usuniesz to jakimś skrobakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam

Dzisiaj mój sztoker dziwnie się zachowywał.

Sterownik cobra co chwila się restartował.

Po wyłączeniu go włącznikiem na moment pracował normalnie a później znowu to samo.

Wyłączyłem go na dłuższą chwilę i włączyłem na razie jest dobrze.

Pytanie, czy ktoś z was tak miał, czy to zwiastun jakiejś awarii?

Proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadki.

Edytowane przez piotrx0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi po trzecim sezonie zaczyna kapać olej z dwóch stron reduktora. Na łączeniu z silnikiem i na pierwszym łączeniu w stronę kosza.

Są jakieś zestawy naprawcze (uszczelki, olej) by to wymienić czy wystarczy śruby odciągnąć?

 

Szczerze mówiąc po takim czasie to chętnie bym odkręcił kosz i wszystko rozebrał na części pierwsze. Ale jeśli są tam części jednorazowego montażu to wolę o tym wiedzieć i mieć je na stanie przed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dociągnąć na śrubach, jak umiesz, to pewnie wystarczy wymienić simeringi

Wcześniej te niemieckie motoreduktory BHF oferował i serwisował Centroterm, nie wiem jak to wygląda obecnie, słyszałem,że teraz jest więcej dystrybutorów, m.in. meblomark

Centroterm oferował swego czasu wymianę (odpłatną) na regenerowaną z pełną gwarancją, trzeba było dostarczyć taką niesprawną do nich. Tymi sprawami zajmował się bodajże p.Irek Walczak, poszukaj na stronie centrotermu

 

Zadzwoń do komizu i zapytaj o te sprawy z motoreduktorem, oni to zamawiają, więc najlepiej będą się orientować.

 

 

rafaln1 jakies fotki pierwszych serii mam, ale zawalony czasowo jestem, jak znajdę chwilkę, postaram się cosik wrzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dociągnąć na śrubach, jak umiesz, to pewnie wystarczy wymienić simeringi

 

Nie mam z tym problemów. W sumie to nie sezon, że prace trzeba ogarnąć w godzinkę czy dwie żeby nie zamarznąć.

Rozbiorę, zobaczę i ewentualnie kupię co potrzeba. Podobno pierwszą wymianę oleju w motoreduktorze robi się po 300 godz. pracy. Później co 2500 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś olej przekładniowy zapewne :-) a jaki, to napisano pewnie w instrukcji od motoreduktora dołączonej z papierami kotła.....

 

a dlaczego znowu lichy olej? Bo komuś nie chce się przeczytać instrukcji?

Tego typu zapisy masz we wszystkich motoreduktorach, czy to ewmara, czy norda czy tanstecno czy innych, są też często wypisane średnie żywotności w godzinach pracy.

 

W praktyce nie czytamy tego i nie wymieniamy (ja także nie), do póki chodzi i jest szczelne- jest najzwyczajniej w świecie użytkowane. np. w ewmarach sa korki do uzupełnienia poziomu oleju a bodajże transtecno koreczków nie posiadało

 

w samochodzie jak masz skrzynie automatyczne olej podlega wymianie, sa skrzynie trwalsze i mniej trwałe, póki nowe to chwalone są np. DSG a jak się sypie, to już tak fajnie nie jest, najzwyczajniej w świecie jedne skrzynie mają swoje jakies wady i zalety i tak sprawa wygląda także tutaj z motoreduktorami.

 

Ten niemiecki BHF jest chwalony za bardzo cichą pracę, to jeden z najciszej jak nie najcichszy motoreduktor do kotłów na rynku, po 3-4latach w nim jednak jest wyższy %pojawienia się wycieku lub przypadki zatarcia jak u innych producentów. Ze względu na swoją konstrukcję powinien być montowany w konkretnej pozycji, czego nie dopilnowano wu części producentów palników retortowych. Ewmary też się zdarza,że zaczynają podciekać po 4-5latach czy zaciera się dany moduł, innych producentów motoreduktorów to tez dotyczy.

 

kiedy się spodziewasz osiągnąć 2500h pracy?

średnio na dobe w trybie letnim silnik z motoreduktorem pracuja jakieś 15-20minut

zima w mrozy z hoookiem dojdziesz do 1,5h pracy/24h

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strach pomyśleć, ze reduktor po 3-4 latach może się zatrzeć.

I to w tak delikatnych warunkach pracy jak kocioł na eko.

No ale ekonomia ma być korzystna dla producenta a nie użytownika... jak wszędzie dzisiaj.

 

 

Ten niemiecki BHF ... Ze względu na swoją konstrukcję powinien być montowany w konkretnej pozycji, czego nie dopilnowano wu części producentów palników retortowych.

 

A jak to zrobili w Komizie?

Zamontowali w pozycji jak należy?

Pewnie teraz wielu uzytkowników Sztokerów zadaje sobie to pytanie.

Edytowane przez rafaln1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Komizu pojawił się nowy kocioł Sztoker+.Niestety oprócz zdjęcia nie ma użadnych inormacji. Deklarują że kociołek to klasa eco design. Jeśli to taki sam palnik ( jesli można to tak nazwać ) jak w Sztokerze to jak on na niskiej mocy pracuje i ma takie dobre parametry emisyjne że zakwalifikowano go do eco design? Aż tak dobrze radzi sobie na niskich mocach? Jeśli tak to byłby idealny w trybie lato.

Kolego Jarecki79 widziałeś może ten kociołek? Może jakieś zdjęcia, opinie?

Edytowane przez radik81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak to zrobili w Komizie?

Zamontowali w pozycji jak należy?

Pewnie teraz wielu uzytkowników Sztokerów zadaje sobie to pytanie.

 

Tak, w sztokerach były właściwie montowane (silnik ma byc w poziomie)

Ta informacja wyszła po latach od dystrybutora motoreduktora - Centrotermu, nie ma na nim naklejki informacyjnej o pozycji montażu, nie ma też tego w instrukcji motoreduktora, niemiecka strona BHF tez na temat pozycji montażu milczy. Taką naklejkę i informacje o właściwej pozycji montażu masz m.in. w motoreduktorach serii MS montowanej w palnikach batory, tam silnik musi być dla odmiany w pozycji tylko do góry

 

Część producentów różnych innych palników montowała BHF-y tak,że silnik był pod skosem w górę (m.in. ekoenergia czy firma żeliwny, czy stalkot etc.)

 

Właściwy sposób montażu oprócz Komizu był też w palnikach ardeo czy w technixie

 

Nie wiem czy w kotłach są delikatne warunki pracy jak twierdzisz, przesuwasz węgiel, który czasami kupowany jest niesort, nierzadko bryły ponad rozmiar a w samym węglu trafiają się kamienie, bywa,że skruszy węgiel itd. Nie nazwałbym tego delikatną pracą. Z całą pewnością pod względem przesuwu paliwa w sztokerze generowane są mniejsze opory jak w takiej np. ekoenergii, gdzie paliwo po dosunięciu musi być jeszcze wysuwane w górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radik

Nie ma czegoś takiego jak klasa ecodesign

 

wg normy najwyższa jest klasa V-ta, koniec i kropka

 

Ecodesign nie jest osobnym badaniem, nie jest tez wyższa klasą (jak niektórzy twierdzą VI-tą), są to dane przeliczeniowe brane po zbadaniu kotła wg normy na klasę V-tą, dochodzi dodatkowo emisja NO-xów

Reszta stanowi przeliczenie z badania kotła na V-ta klasę, bierze się 80%wyniku z badania 30%mocy oraz 20%wyniku ze 100%mocy i mówiąc skrótowo przelicza na emisje roczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia były wykonane za zgoda konstruktora Zbyszka M. jeszcze przed badaniami

Po testach były jeszcze korekty, doszedł m.in. taki wymyślny deflektor nad "rurę" kierujący odpowiednio spaliny, wg konstruktora to pozwoliło na badaniach zejść z pyłem do V-ej klasy

 

Musicie poczekać jeszcze parę dni jak wstawią ładne fotki modelu po badaniach wraz z certyfikatem

malowanie czerwone.jpgmalowanie zielone.jpgpłomień przez rurę bez deflektora.jpgkanały sztoker12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...