Jarecki79 19.08.2012 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 (edytowane) Pisaliśmy chyba o czymś innym. Razem z kotłem dostałeś gwarancje od sterownika czy dmuchawy. To są fakty, chyba,że Twój lazar nie daje kart gwarancyjnych od sterowań czy dmuchaw i użytkownik sam zgaduje jak to obsługiwać. Natomiast Komiz w razie "W" oczywiście wymienia sterownik czy dmuchawę, co nie zmiania faktu, że razem z kotłem dostarczane są od tych urządzeń karty gwarancyjne i instrukcje.. Tutaj masz kilka opinii jak załatwia się problemy u tego producenta:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?179219-kocio%C5%82-SmartFire-Lazar-wszystkie-opinie-mile-widziane Ten wątek jest natomiast o sztokerze dla jego użytkowników. Edytowane 19 Sierpnia 2012 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 19.08.2012 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 instrukcje do sterownika oczywiście dostałem, od dmuchawy nieale ani w instrukcji sterownika, ani w instrukcji kotła nie ma oddzielnej karty gwarancyjnej na sterowni czy dmuchawy.Tak że kole Jarecki równajcie w górę i nie umywajcie rąk, bo sprzedajecie kocioł jako całość i bierzcie też za niego całość odpowiedzialności. Nie tylko w godzinę W z litości dla użytkownika. Tak czytałem ten wątek i mój wniosek z tego jest nieco inny: kociołek im nie wyszedł, ale serwisowali i wymieniali te nieszczęsne wentylatory długo i namiętnie.Proszę tej sprawy nie uogólniać, na wszystkie ich kotły i całość ich serwisu. No i po raz kolejny przypomnę, że nie ty mi będziesz mówił co i gdzie ja mam pisać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.08.2012 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 (edytowane) Opinie o Sztokerze wyrażają jego użytkownicy, nie widzę jakoś, aby ktoś miał problem z serwisem. Widzę natomiast,że problemy z serwisem ma Twój producent. To on musi równać w górę do najlepszych.Napisałem,że sterowniki czy dmuchawy sa wymieniane przez Komiz, Twoje dziwne dalsze komentarze i domysły są nie na miejscu. Włazisz wścibsko na kolejny wątek i go rozwalasz, wpychałeś się chamsko na ekonomiczne spalanie węgla kol.Last Rico dopisując dziwne komentarze, czy na inne wątki.Załóż sobie swój lub pisz na tym o lazarze, skoro taki kocioł Ci pasuje. Edytowane 19 Sierpnia 2012 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 19.08.2012 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 ponoć złość piękności szkodzi kol Jarecki Jak byś nie zauważył, lub nie chciał, ja tu o sztokerze pisze i jego gwarancj-ach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.08.2012 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Jak byś nie zauważył, lub nie chciał, ja tu o sztokerze pisze i jego gwarancj-ach A co o tym wiesz, użytkujesz ten kocioł, kupiłeś go? Miałeś jakiś problem z serwisem jego producenta? Czy tylko tak bajdurzysz trzy po trzy wymyślając dziwne treści? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 19.08.2012 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 nigdy bym nie kupił kotła, który sobie za cel stawia produkcje kotletów ze spieczonego popiołu. a pisze o tym co jest zawarte w DTR tego kotła, no i w miedzy czasie odpowiadam na twoje durne zaczepki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.08.2012 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Tutaj piszą osoby użytkujące Sztokera, jak widać zadowolone z jego pracy.Kocioł Sztoker ma natomiast za cel bezawaryjna i bezproblemową pracę z naciskiem na dobrą pracę na niskich mocach, bo tak kotły głównie pracują przy uzupełnianiu strat ciepła. Twój wspaniały tłok możesz opisywać w wątku o nim.Kocioł zrób go sam, bo Twój z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest bardzo mocno przerobiony od tego, co jest sprzedawane. Za żadne skarby nie chciałbym guana, które trzeba raz na tydzień czyścić w strefie napowietrzania palnika, które nie ma przy podawaniu tłokowym separacji paliwa i które użytkownikom notorycznie w lecie gaśnie a tylko Ty na forach usilnie podpowiadasz co przestawić w jego automatycznym sterowniku, aby nie gasł. Zbijanie smoły przed palnikiem też bardzo interesujące. W dodatku przy tłoku nisko położony ruszt wodny, no fantazyjna konstrukcja, nie ma co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 19.08.2012 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 No cóż ja także uważam że kolega Vld ma rację ...Nie mam Sztokera a Skam-P Premium 12 KW i też mnie zdziwiło że razem z piecem dostałem kilka różnych kart gwarancyjnych na różne elementy pieca. Klient kupujący piec kupuje go jako całość i gwarancja powinna być na całość. Elementy użyte do produkcji pieca i ich gwarancje i ich respektowanie powinno być po stronie producenta pieca ...To chyba normalne ... To tak jakbym kupił samochód do którego dostałbym wielki stos różnych kart gwarancyjnych. Typowy samochód składa się z wielu elementów produkowanych przez inne firmy , ale jakoś nie spotkałem się aby jakaś firma wraz z samochodem dała klientowi kilkadziesiąt sztuk kart gwarancyjnych bo większość elementów samochodowych pochodzi od różnych producentów ...Ale klienta to nie interesuje , sprawy gwarancyjne załatwia fabryka a nie klient ... tak samo jest w branży komputerowej. Typowy komputer i uzyte w nim cześci różnych producentów mają różne okresy gwarancji. Jednak klient kupując markowy komputer dostaje jedną kartę gwarancyjną , której okres gwarancji bardzo czesto jest dłuższy od użytych w komputerze cześci ...To firma ma znaleźć takich dostawów którzy zaoferują długie okresy gwarancji i musi mieć pewnośc że użyte elementy wytrzymują długi czas , bo inaczej oznacza to straty dla producenta (jak coś popsuje się po upływie gwarancji poddostawcy ...) ... Ja kupując Wasz piec też lekko się zdziwiłem bo okresy gwarancji są różne i trochę się poczułem jakbym kupił składany w garażu piec a nie produkt dużej firmy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_M_ 19.08.2012 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Czyżbyś zamierzał kupić?, czy tylko tak sobie piszesz.... ,,,, Tak sobie piszę, można by to ująć stwierdzeniem, że szukam dziury w całym. Ale poważnie odpowiadając, to podglądam rozwiązania konstrukcyjne różnych kotłów, aby potem adoptować je do własnego kotła. Przy okazji uczę się o zawiłościach spalania węgla. ,,,,Producent określił jednak,że gwarancja może wynosić 5lat, jeżeli będziemy wykonywali przeglądy. Sprawdza się zgodność podłączenia kotła z wymogami, ,,,, Zgodność z wymogami połączenia można sprawdzić przy pierwszym przeglądzie ,,,,Producent określił jednak,że gwarancja może wynosić 5lat, jeżeli będziemy wykonywali przeglądy. ,,,,, jak kocioł jest czyszczony, ,,,, Chyba jesteś niekonsekwentny w swoich wypowiedziach, albo ja tego nie pojmuję. Czy serwis ma przyjeżdżać po to, aby sprawdzić czy użytkownik dobrze czyści kocioł ?. Parę postów wcześniej pisałeś, że kanały dymne w tym kotle można tylko przeczyścić raz w sezonie grzewczym, a kiedyś wspominałeś, że wymiennik tego kotła jest samoczyszczący. Na pewno będę nieco niegrzeczny jak podsumuję to w taki sposób, że producent kotła Sztoker zagwarantował sobie w gwarancji, stałe gwarantowane źródło dochodu. ,,,, Jakbyś nie wiedział, albo nie zauważył przy zakupie swojego kotła innego producenta również dostałeś osobne gwarancje od sterownika, podajnika, dmuchawy. Producent mego kotła w gwarancji także wspomina o obowiązkowych przeglądach i wydłużonej gwarancji na wymiennik, ale te przeglądy są tylko dwa. Gwarancja na pozostałe elementy kotła dwa lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 19.08.2012 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 a teraz wspaniałomyślnie zaśmiecasz swój wątek moim do niczego nie nadającym się kotłem? masz jakiś kompleks? czy nie chcesz rozmawiać na temat kotletów w sztokerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.08.2012 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Kaszpir, kupując każdy kocioł na rynku otrzymać powinieneś kartę i instrukcję od dmuchawy, palnika, sterownika. Nie wyobrażam sobie inaczej, jak dostac kocioł bez instrukcji od sterownika?Przy zakupie samochodu dostajesz np. instrukcję i kartę gwarancyjną od radia. W razie problemu z radiem podczas wizyty na serwisie u producenta sprawa z radiem jest załatwiana przez salon samochodowy danej marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.08.2012 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Andrzeju, chodzi o zwykłe sprawdzenie konserwacji, warunków pracy kotła.Dochodzą też sprawy dodatkowe, ale to już dla użytkowników tych kotłów. Z czyszczeniem kanałów dymnych jestem konsekwentny, bo o rzadkim czyszczeniu pisałem w kwestii nowej, małej konstrukcji Sztoker-miniPozostała gama większych modeli ma konstrukcję tzw górnokanałową, więc te kanały spalinowe trzeba przegarniać ok. raz na 2tygodnie. Sam też zauważyłeś, że gwarancja u Ciebie na pozostałe elementy jest dwuletnia, bo są to osobne produkty z ich osobnymi gwarancjami producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_M_ 19.08.2012 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 ,,,, Sam też zauważyłeś, że gwarancja u Ciebie na pozostałe elementy jest dwuletnia, bo są to osobne produkty z ich osobnymi gwarancjami producentów. Nie dostałem żadnych dodatkowych kart gwarancyjnych. Producent mego kotła bierze na siebie gwarancje na podzespoły kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.08.2012 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Masz instrukcję od sterownika? Czy zgadywałeś jak go obsługiwać?Czy w tej instrukcji producent sterownika przy numerze seryjnym itd. podaje warunki gwarancji i czy jest tam pieczątka?Sprawdź tą instrukcję. Może jest tak jak piszesz, bo np. producent sterownika Bruli też w swojej instrukcji nic nie pisze o warunkach gwarancji i nie jest taka karta podbijana. Nie ma też informacji co robić ze zużytym sprzętem elektronicznym. Dla niego warunkiem uznania gwarancji jest faktura sprzedaży kotła. Tutaj mówię oczywiście o tej drugiej stronie.... Kwestia podejścia producenta sterownika, w większości jednak tego typu urządzeń na rynku z instrukcją sterownika sa podbite wszystkie papiery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 19.08.2012 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 bo to Andrzej jest tak, że większy poważniejszy gracz, podpisuje jakaś umowę z producentem sterowników czy dmuchaw. Na zasadzie współpracy dostosowują nawzajem dwa produkty do siebie by współdziałały i nie było takich sytuacji jak w defro akm, że brakuje w sterowniku 3-5 s do domknięcia tłoka podajnika. Tak że w umowie ustalają, zasady serwisu uszkodzonych i ew wymian na nowsze wersje na dużo lepszych warunkach niż ktoś z ulicy. Garażowa produkcja niestety, albo i stery jest traktowana jak właśnie ktoś z ulicy, dlatego stara się warunki producentów peryferiów przerzucić na użytkownika.Taka sobie źle pojęta racjonalizacja kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_M_ 19.08.2012 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Masz instrukcję od sterownika? Czy zgadywałeś jak go obsługiwać? Czy w tej instrukcji producent sterownika przy numerze seryjnym itd. podaje warunki gwarancji i czy jest tam pieczątka? Sprawdź tą instrukcję. ,,,, Już wyjaśniam. W moim przypadku producent kotła sam sobie produkuje sterownik i instrukcja sterownika zawarta jest w DTR kotła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.08.2012 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Jasno i wyraźnie powtarzam ze względu na insynuacje VLD W kwestii kotła Sztoker producentem kotła jest firma Komiz, jej właścicielem jest właściciel firmy Elektro-MizSoft sterownika Cobra jest dobrany do konstrukcji kotła Sztoker W razie problemu sterownik czy dmuchawa sa wymieniane bądź naprawiane w okresie gwarancyjnym bez żadnych problemów i bezpłatnie.W przeciwieństwie także do innych, większości sterowań klient otrzymał narzędzie w postaci wyjścia USB pozwalającego na samodzielna aktualizację softu bez potrzeby wysyłania sterownika na serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.08.2012 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Już wyjaśniam. W moim przypadku producent kotła sam sobie produkuje sterownik i instrukcja sterownika zawarta jest w DTR kotła To się wyjaśniło, podobnie jest w przypadku sztokera. Napiszę Ci na priva kilka info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 19.08.2012 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 i nastała jasność w temacie, ew użytkownik będzie wiedział, jakie ma prawa i gdzie się zgłaszać w razie godziny "W" tak trzymać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 19.08.2012 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2012 Andrzeju kilka info ze względu na Twoją ciekawość wysłałem na priva.Jakbyś miał jakieś pytanie odnośnie tych info - proszę, abyś odpisywał na priva i wiadomości zachował dla siebie.Wszystkiego jednak nie wiem, także nie na każde pytanie będę potrafił odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.