wmaciej 12.01.2014 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 (edytowane) Chłopie wyluzuj i zastaw i obserwuj dalej. Jedynie wyczyść komorę powietrzną pod paleniskiem. A jak po 1,5 tygodnia pracy kanały spalinowe zarastają sadzą na 80% ich przekroju i wyciąga się całą węglarkę sadzy z kotła to nadal należy leniwie obserwować z browarem w dłoni i w filozoficznym nastroju pogodzenia się ze światem ? (przynajmniej do momentu kiedy ten syf trzeba w końcu wygarnąć z pieca bo przestanie się palić) Paliłem na sofcie S na -30%, piec utrzymywał temperaturę ale syfił się strasznie, zmieniłem na -15% i zwiększyłem trochę temperaturę na piecu w stosunku do ustawionej na zaworze i zobaczę co się będzie działo. Jak jest gorszy węgiel to trzeba zjeżdżać z ustawieniami mocy na (-) czy na (+) ? Edytowane 12 Stycznia 2014 przez wmaciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toker 12.01.2014 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Aż tyle sadzy ? Ja bym spróbował bez PID, bez ADC, na zwykłym 2-stanie. Wtedy pracuje z pełną zadaną mocą do osiągnięcia zadanej temperatury i nie powinno być sadzy. Jak gorszy węgiel to trzeba dać więcej mocy, czyli na +.A jak tam w kominie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gaca 12.01.2014 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 (edytowane) Ja mam tak samo jak kolega _ wmaciej_ spróbuje bez PID i ADC na 2-stanie tylko jakie ustawienia soft A33m Sztoker 25kw Edytowane 12 Stycznia 2014 przez gaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 12.01.2014 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 a daj takie jak są dla sztokera w automacie na początek wmaciejjeśli dużo syfu to dołóż powietrza trochęjak się kocioł zachowuje przy tej mocy(-30%) czy długo pracuje czy krótko?jeśli krótka praca to będzie więcej syfu zmuś go do pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 12.01.2014 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 (edytowane) wmaciej, przeczytaj priva i zostaw wiadomość tylko dla siebie.... ps.korekta mocy na (-) to wydłużenia pauzy i obniżenie max. nadmuchukorekta mocy na (+) to skrócenie pauzy, ale obroty dmuchawy nie wzrosną wyżej jak softowe ograniczenie.... Edytowane 12 Stycznia 2014 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 12.01.2014 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 a daj takie jak są dla sztokera w automacie na początek wmaciej jeśli dużo syfu to dołóż powietrza trochę jak się kocioł zachowuje przy tej mocy(-30%) czy długo pracuje czy krótko? jeśli krótka praca to będzie więcej syfu zmuś go do pracy Nie wiem, bo jak na razie nie mam możliwości ciągłej obserwacji pieca - utrzymuje temperaturę, to mogę stwierdzić. Natomiast po zmianie korekty mocy na -15% wydaje mi się, że trochę mniej się syfi - ale to dopiero 1 doba, więc nie jest to miarodajne. Palę na czas remontu miekkim ekogroszkiem z Taniego Opału, co z pewnością ma też wpływ na zasyfienie pieca Z drugiej strony, przy nadmiarze mocy nominalnej pieca palenie węglem o niższej kaloryczności teoretycznie powinno dać taki efekt jak obniżenie jego mocy ? - ale moze to tak nie działa .. nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 12.01.2014 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 (edytowane) Aż tyle sadzy ? Ja bym spróbował bez PID, bez ADC, na zwykłym 2-stanie. Wtedy pracuje z pełną zadaną mocą do osiągnięcia zadanej temperatury i nie powinno być sadzy. Jak gorszy węgiel to trzeba dać więcej mocy, czyli na +. A jak tam w kominie ? Komin jest ceglany, ma ponad 60 lat i przekrój 14x14cm i jakieś 7-8m wysokości. Nie czyściłem go a przez te 60 lat był podpięty do niego zwykły piec węglowy. Nie zaobsewrowałem żadnych wykwitów ani objawów zawilgocenia. Do samego komina nie zaglądałem. Przy tych -30% i temperaturach zewnętrznych ostatnio pokazywał mi zużycie groszku rzędu 16-21kg/dobę co wydaje mi sie sporo mimo gorszego węgla, którym palę. Chyba problemem, którego nie doceniałem jest jednak nadmiar mocy nominalnej kotła w stosunku do tego, że domek nieduży i dość ciepły - ale wobec braku gazu wybór kotłów automatycznych o niskiej mocy jest mizerny. A ogrzewanie elektryczne już przerabiałem .. i jednak nie. Edytowane 12 Stycznia 2014 przez wmaciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom510 12.01.2014 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Witam.Zakupiłem nowego przebudowanego Sztokera 25 z Cobrą i dedykowanym Alligatorem. Gdzie/jak podłączyć pompę cyrkulacyjną wody użytkowej do takiego zestawu? Dodam, że dedykowany Alligator posiada tylko jedno wyjście na pompę CO za zaworem – jego „uniwersalny brat” posiada dwa: pompa CO i pompa cyrkulacyjna - i tu sprawa jasna. Moja instalacja w całości składa się z ogrzewania podłogowego. Zasilana przez zawór 4D z siłownikiem i pompą za zaworem , drugim wyjściem z pieca ładowanie bojlera CWU z pompą . Została mi tylko niepodłączona cyrkulacja wody użytkowej i jedno wyjście pompy CO z Cobry - być może da się aktywować w ustawieniach wyście CO z Cobry lub wyście CO z Alligatora jako pompę cyrkulacyjną i mieć związane z tym możliwości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toker 12.01.2014 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Sztoker... niby tak duży zakres mocy, przy jakiej może pracować, a jednak są problemy. Ciekawe, czy nie udało by się zrobić tak, że byłyby 2 różne ruszta. W zależności od zapotrzebowania na ciepło wstawiałoby się odpowiedni ruszt. W sumie wymiana rusztu w Sztokerze to drobnostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 12.01.2014 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Gdzie/jak podłączyć pompę cyrkulacyjną wody użytkowej do takiego zestawu? Dodam, że dedykowany Alligator posiada tylko jedno wyjście na pompę CO za zaworem – jego „uniwersalny brat” posiada dwa: pompa CO i pompa cyrkulacyjna - i tu sprawa jasna. Została mi tylko niepodłączona cyrkulacja wody użytkowej i jedno wyjście pompy CO z Cobry - być może da się aktywować w ustawieniach wyście CO z Cobry lub wyście CO z Alligatora jako pompę cyrkulacyjną i mieć związane z tym możliwości? Też się nad tym głowiłem i nie mam pojęcia czemu nie ma tego wyjścia na cyrkulacyjną, tym bardziej, że w menu alligatora obsługa cyrkulacyjnej jest ... trochę to dziwne W sumie to sterować pompą cyrkulacyjną można najprostszym programatorem czasowym wpiętym do gniazdka no ale to takie rozwiązanie z gatunku "rezerwowych" raczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 12.01.2014 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Sztoker... niby tak duży zakres mocy, przy jakiej może pracować, a jednak są problemy. Ciekawe, czy nie udało by się zrobić tak, że byłyby 2 różne ruszta. W zależności od zapotrzebowania na ciepło wstawiałoby się odpowiedni ruszt. W sumie wymiana rusztu w Sztokerze to drobnostka. Nie wiem jaki ruszt masz na myśli bo w moim mini nie widzę żadnego rusztu, chyba że rezerwowy do palenia bez podajnika. Duży zakres mocy był dla mnie jedną z przesłanek do zakupu Sztokera, wg. producenta deklarowane bodajże od 2kW do 15kW, ale chyba jednak jest to marketing a rzeczywistosć jest taka że przy niskim zapotrzebowaniu na ciepło nawet najmniejszy Sztoker pracuje niezbyt dobrze. Przydał by się ... Sztokerek MIKRO, taki do 10kW myślę, że małych, dobrze ocieplonych domów, takich dla których nawet te 15kW to za dużo będzie przybywać, bo są tanie, nie wymagają duzej działki (koszty gruntów rosną) a jak jest dobrze i funkcjonalnie zaprojektowany to 80-100m2 jest całkiem komfortowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
willy 13.01.2014 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Nie wiem, bo jak na razie nie mam możliwości ciągłej obserwacji pieca - utrzymuje temperaturę, to mogę stwierdzić. Natomiast po zmianie korekty mocy na -15% wydaje mi się, że trochę mniej się syfi - ale to dopiero 1 doba, więc nie jest to miarodajne. Palę na czas remontu miekkim ekogroszkiem z Taniego Opału, co z pewnością ma też wpływ na zasyfienie pieca Z drugiej strony, przy nadmiarze mocy nominalnej pieca palenie węglem o niższej kaloryczności teoretycznie powinno dać taki efekt jak obniżenie jego mocy ? - ale moze to tak nie działa .. nie wiem. Palisz groszkiem z Taniego opału czyli czeskim gów.... i dziwisz się że syfi Ci się piec nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 13.01.2014 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Nie dziwię się tylko szukam informacji, jak przerobię wszystkie możliwe ekogroszki w moim piecu to pewnie będę udzielał porad bliźnim, przepełniony własnym doświadczeniem a na razie przerobiłem 2 i w obu wypadkach piec się syfił.Poza tym nie wierzę w proste i jasne recepty, pewnie marny opał jest .. ale jedną z przyczyn a nie jedyną. Moje pozostałe typy to nieduży odbiór ciepła przez dom czyli praca pieca na pół gwizdka i za duża korekta mocy w dół, którą ustawiłem.Teraz jadę na korekcie 0%, włączyłem ostatnie 2 grzejniki, które do tej pory nie były uruchomione i zobaczę. Na razie pali 20-22kg/dobę i jakby trochę mniej syfi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 14.01.2014 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 wmaciejkorekta mocy w dół ciągnie za sobą obniżenie mocy nadmuchu. doprowadzić możesz do stanu niedoboru tlenu to raz a dwa przy niskim odbiorze ciepla kocioł zapewne się odstawia, każde odstawienie to przerwanie procesu spalania i więcej syfu w wymiennikujak zmusisz kocioł do pracy ciągłej syfu będzie dużo mniej. jeśli na sofcie automatycznym masz problem to załaduj oficjalną wersję przestaw na dwustan obniż maksymalnie parametry (długa przerwa niski nadmuch) i niech pracuje z minimalnym nadmiarem mocy. czeskie węgle wymagaja więcej wiatru jeśli dobrze pamiętam to przy nich powinno się raczej korektę mocy dać na plus.widzę tez po stopce Twojej że niewielką powierzchnię ogrzewasz. to tez ma wpływ znaczny bo kocioł za duży trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toker 14.01.2014 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 wmaciej > pisząc o ruszcie, miałem na mysli płytę żeliwną z otworami do powietrza, w palenisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gaca 14.01.2014 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 timon podpowiesz jakie dać maxymalnie obniżone parametry i moc dmuchawy sprawdze 2-stanie jak pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toker 14.01.2014 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 (edytowane) Nie mogę zrozumieć, dlaczego palenie czeskim ma mocno brudzić kocioł. Ja palę brunatnym polskim, który ma mniejszą wartość opałową od czeskiego i kocioł mam czysty. Może przy takiej zimie nie zdaje egzaminu opał o dużej wartości opałowej ? Próbowałem na PID, na 2-stanie, z różnymi ustawieniami i zawsze jest OK. Edytowane 14 Stycznia 2014 przez toker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 14.01.2014 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 timon podpowiesz jakie dać maxymalnie obniżone parametry i moc dmuchawy sprawdze 2-stanie jak pracuje nie powiem bo nie wiem co się u Ciebie dzieje w kotle(nie widzę, nie znam skoku przekładni, ilości podawanego w jednostce czasu opału i charakterystyki nadmuchu) próbuj od nastaw jakie masz teraz i schodz z mocą w dół wyciągając przerwę i obniżając nadmuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wmaciej 14.01.2014 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Do tej pory miałem budynek z dużymi przedmuchami, nieszczelnościami, bez wiatrołapu itd. generalnie ciągłe zmiany temperatury. Aktualnie jest zamknięty, szczelny i w miarę ciepły - ogrzewanie zaczęło pracować w miarę stabilnych warunkach. To co widzę poza syfieniem pieca to jednak falowanie temperatury - za zaworem 4D jest w miarę stabilnie +/- 2C, piec ma amplitudę +/- 5-8C. Myślałem, że się zmniejszy ale tak nie jest. Tak jakby automatyka pieca nie do końca się zgrywała z pracą zaworu 4D - a przecież steruje tym w końcu ten sam sterownik. Może wynika to z jednak sporej bezwładności, sporej ilości wody w piecu, której nie da sie zagrzać w moment, czyli w sumie specyfiki kotła na paliwo stałe z podajnikiem - takie nieustanne rozchwianie, albo stygnie albo podgrzewa. Ważne w sumie, że w chałupie ciepło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 15.01.2014 03:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 wmaciejsam odpowiadasz na swoje wątpliwościkocioł węglowy reaguje z opóźnieniemgazówka gdy nie potrzeba robi stop i całość zaczyna stygnąćtutaj nawet jak zrobi stop to zapas paliwa na palniku i energia z niego powstająca nadal jest w użyciustąd wahaniadodatkowo zawór 4d wprowadza zamieszaniesłuży on utrzymaniu komfortu w domu a nie wyrysowaniu prostej kreski na wykresiechcesz mieć płaski wykres rozkręć zawór na pełny przepływ i steruj temperaturą w domu w inny sposób.jedyna rada na przeciaganie w Twojej sytacji to obniżenie mocy kotłabędzie pracował z mniejszym zapasem mocy i sklala przegrzań się zmniejszymoże jednak miec poniżej pewnego poziomu problem z szybkim dogrzaniem jak nagle zapotrzebowanie wzrośnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.