Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jak ratować przeciekający komin ??? - proszę o pomoc


Recommended Posts

Mój komin został nieprawidłowo wykonany. Nie dość że nad dachem został pomurowany z cegły klinkierowej dziurawej, na zwykłą murarską zaprawę i poza tym fugi nie zostały z licowane c cegłą ( może i na szczęście, przynajmniej będą mógł coś tam teraz wcisnąć). Woda cieknie przez te fugi jak z wiadra. Teraz wiem że muszę wleźć na ten komin i jakoś to za fugować. Mam taki wariant. Z uwagi ze te fugi nie są zlicowane z cegłą chcę tam wcisnąć -

 

1. KREISEL POZMUR-KL 130 GRAFITOWA 25KG ZAPRAWA DO KLINKIERU

 

albo

 

2. Ceresit CM 17 - Wysoko elastyczna cienkowarstwowa zaprawa do mocowania płytek ceramicznych na podłożach odkształcalnych oraz na podłożach krytycznych (wodo- i mrozoodporna )

 

 

 

i na to wszystko:

 

 

3. Silikonowy impregnat fasadowy Ceresit CT 13

 

Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy, czy to przyniesie zabezpieczenie przed wodą.

Co sądzicie o pkt. 1 i 2 – który z nich będzie lepszy. A może macie zupełnie inne propozycje. Proszę o pomoc.

 

Ps. Dwóch dekarzy poprawiało obróbkę blacharską - więc ten czynnik jest wyeliminowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój komin został nieprawidłowo wykonany. Nie dość że nad dachem został pomurowany z cegły klinkierowej dziurawej, na zwykłą murarską zaprawę i poza tym fugi nie zostały z licowane c cegłą ( może i na szczęście, przynajmniej będą mógł coś tam teraz wcisnąć). Woda cieknie przez te fugi jak z wiadra. Teraz wiem że muszę wleźć na ten komin i jakoś to za fugować. Mam taki wariant. Z uwagi ze te fugi nie są zlicowane z cegłą chcę tam wcisnąć -

 

1. KREISEL POZMUR-KL 130 GRAFITOWA 25KG ZAPRAWA DO KLINKIERU

 

albo

 

2. Ceresit CM 17 - Wysoko elastyczna cienkowarstwowa zaprawa do mocowania płytek ceramicznych na podłożach odkształcalnych oraz na podłożach krytycznych (wodo- i mrozoodporna )

 

 

 

i na to wszystko:

 

 

3. Silikonowy impregnat fasadowy Ceresit CT 13

 

Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy, czy to przyniesie zabezpieczenie przed wodą.

Co sądzicie o pkt. 1 i 2 – który z nich będzie lepszy. A może macie zupełnie inne propozycje. Proszę o pomoc.

 

Ps. Dwóch dekarzy poprawiało obróbkę blacharską - więc ten czynnik jest wyeliminowany.

 

Nie ma znaczenia ilu dekarzy poprawiało . Ważne , czy któryś poprawił .

 

Nie mówię że nie ,ale fotki by się przydały ,by z fusów nie wróżyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zaprawę do fugowania nie do murowania.

np,http://www.kreisel.com.pl/katalog_produktow/zaprawy_i_masy_do_spoinowania

 

Pamiętać aby w otworach wentylacyjnych wyrobić spadki na zewnątrz.

 

Preparat do impregnacji może być.

Osobiście znam ten,

http://www.silikonypolskie.pl/?opt=asortyment&item_id=12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

Mam to samo, tzn. dziurawka + fuga nielicująca. Po ostatnich ulewach widzę zacieki (dom ma niecały rok).

 

Czy problem udało się usunąć?

 

Zastanawiam się nad zlicowaniem fug + preparat (Ceresit CT 13 lub inny).

Inny wariant to wyburzenie całości o postawienie na nowo z pełnej cegły, ale koszty tego są spore.

 

Czy kinkier można tynkować (spotkałem sie z opinią, że nie)?

Edytowane przez arkadyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zibik_eng
Inny wariant to wyburzenie całości o postawienie na nowo z pełnej cegły, ale koszty tego są spore.

 

Bezmyślność i głupia "oszczędność" przy stawianiu komina kończy się zawsze sporymi KOSZTAMI.

 

Jedyny sposób na "naprawę" cieknącego komina z dziurawki to jego wyburzenie i postawienie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej tj z cegły PEŁNEJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak stawiałem komin, to przeszukałem każdy skład budowlany w okolicy w celu znalezienia pełnego klinkieru - niestety bezskutecznie. Majster powiedział, żeby dekarz zrobił tzw czapę z blachy na górę komina. Dekarz zrobił przymocował ją na piankę (wiercenie otworów odpada, bo woda będzie miała przejście). Od wiosny tyle razy deszcz padał i zero problemu. Mam nadzieję, że tak pozostanie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój komin z dziurawki na pewno nie jest wynikiem oszczędności, ale nie o tym chciałem dyskutować tylko jak to obecnie naprawić.

Zburzenie i postawienie na nowo jest zawsze rozwiązaniem, ale zakładam że są też inne skuteczne metody naprawy tego stanu rzeczy.

 

 

 

Tynkowanie to jeden ze sposobów . Lepszy to okładzina

bardziej trwała . Taką rolę spełni wełna (nawet 3 cm gruba),

wykończona tak jak na elewacjach + opierzenie na górze ,

lub betonowa płyta szersza od komina po wszelkich operacjach.

 

Możesz obłożyć blachą , struktonitem , itp...

 

Inna sprawa to przeznaczenie komina . Cegły dziurawki zobowiązują

do zastosowania wkładu kominowego.

 

 

Trollem biegającym po forum z młotkiem, szukającym co by tu

rozwalić , nie przejmuj się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do zlicowania fug preparat Kreisel'a Fuga 701 będzie się nadawał (powinien być wodo i mrozoodporny)? Inny tej samej firmy to nanofuga 730 - droższa o rząd, ale ja tego nie potrzebuję dużo.

 

Kupiłem preparat o nazwie Sarsil H14/R (impegnat silikonowy) - tym na końcu chcę pomalować komin.

 

Dodakowo zamierzam czpę obić blachą. Jak zapytałem wykonawcę dlaczego tego nie zrobił skoro mi nawet zostało parę arkuszy blachy po budowie - odparł że zakładał, że zrobię to za 3-4 lata jak jego robota się rozsypie. Nie wiem jak to jest w tej budowlanej branży, że "fachowcy" nie mają pojęcia co i jak należy wykonać poprawnie (może mają, ale skoro inwestor nie ma pojęcia to robią jak im wygodniej). Nie mam czasu i ochoty, ale muszę się doktoryzować z każdego etapu, a następnie przekonać fachowca z kilkunastoletnią praktyką, że coś spierd... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejżewam że to nie jest wina fug, że masz zacieki.

Winna jest czapa kominowa lub wciecie obróbki blacharskiej w komin, albo wogóle brak tego wcięcia.

Zakończenie kominów z klinkieru dziurawki jest powszechne i nie niesie żadnych komplikacji, jeżeli poprawnie wykonano całość prac.

Komin musi byc robiony na pełne fugi, nie na wałki jak to robi wiekszość klinkierowców. Czapa musi miec kapinos no i wykończenie, czy to jakieś systemowe czy blacharskie. Obróbki przy kominie muszą być wciete w komin i zaizolowane (co jakis czas wymienia sie uszczelniacz) i to raczej jest powodem, fugi nie pełne obróbka wcieta w komin, przecina zaprawe i woda wcieka do środka cegieł.

Watpie aby fugowanie pomogło bo zacieki sa nie przez fugi..czapa lub wcięcie obróbki to jest przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...