Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mój komin został nieprawidłowo wykonany. Nie dość że nad dachem został pomurowany z cegły klinkierowej dziurawej, na zwykłą murarską zaprawę i poza tym fugi nie zostały z licowane c cegłą ( może i na szczęście, przynajmniej będą mógł coś tam teraz wcisnąć). Woda cieknie przez te fugi jak z wiadra. Teraz wiem że muszę wleźć na ten komin i jakoś to za fugować. Mam taki wariant. Z uwagi ze te fugi nie są zlicowane z cegłą chcę tam wcisnąć -

 

1. KREISEL POZMUR-KL 130 GRAFITOWA 25KG ZAPRAWA DO KLINKIERU

 

albo

 

2. Ceresit CM 17 - Wysoko elastyczna cienkowarstwowa zaprawa do mocowania płytek ceramicznych na podłożach odkształcalnych oraz na podłożach krytycznych (wodo- i mrozoodporna )

 

 

 

i na to wszystko:

 

 

3. Silikonowy impregnat fasadowy Ceresit CT 13

 

Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy, czy to przyniesie zabezpieczenie przed wodą.

Co sądzicie o pkt. 1 i 2 – który z nich będzie lepszy. A może macie zupełnie inne propozycje. Proszę o pomoc.

 

Ps. Dwóch dekarzy poprawiało obróbkę blacharską - więc ten czynnik jest wyeliminowany.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/154878-jak-ratowa%C4%87-przeciekaj%C4%85cy-komin-prosz%C4%99-o-pomoc/
Udostępnij na innych stronach

Mój komin został nieprawidłowo wykonany. Nie dość że nad dachem został pomurowany z cegły klinkierowej dziurawej, na zwykłą murarską zaprawę i poza tym fugi nie zostały z licowane c cegłą ( może i na szczęście, przynajmniej będą mógł coś tam teraz wcisnąć). Woda cieknie przez te fugi jak z wiadra. Teraz wiem że muszę wleźć na ten komin i jakoś to za fugować. Mam taki wariant. Z uwagi ze te fugi nie są zlicowane z cegłą chcę tam wcisnąć -

 

1. KREISEL POZMUR-KL 130 GRAFITOWA 25KG ZAPRAWA DO KLINKIERU

 

albo

 

2. Ceresit CM 17 - Wysoko elastyczna cienkowarstwowa zaprawa do mocowania płytek ceramicznych na podłożach odkształcalnych oraz na podłożach krytycznych (wodo- i mrozoodporna )

 

 

 

i na to wszystko:

 

 

3. Silikonowy impregnat fasadowy Ceresit CT 13

 

Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy, czy to przyniesie zabezpieczenie przed wodą.

Co sądzicie o pkt. 1 i 2 – który z nich będzie lepszy. A może macie zupełnie inne propozycje. Proszę o pomoc.

 

Ps. Dwóch dekarzy poprawiało obróbkę blacharską - więc ten czynnik jest wyeliminowany.

 

Nie ma znaczenia ilu dekarzy poprawiało . Ważne , czy któryś poprawił .

 

Nie mówię że nie ,ale fotki by się przydały ,by z fusów nie wróżyć...

Proponuję zaprawę do fugowania nie do murowania.

np,http://www.kreisel.com.pl/katalog_produktow/zaprawy_i_masy_do_spoinowania

 

Pamiętać aby w otworach wentylacyjnych wyrobić spadki na zewnątrz.

 

Preparat do impregnacji może być.

Osobiście znam ten,

http://www.silikonypolskie.pl/?opt=asortyment&item_id=12

  • 4 months później...

Mam to samo, tzn. dziurawka + fuga nielicująca. Po ostatnich ulewach widzę zacieki (dom ma niecały rok).

 

Czy problem udało się usunąć?

 

Zastanawiam się nad zlicowaniem fug + preparat (Ceresit CT 13 lub inny).

Inny wariant to wyburzenie całości o postawienie na nowo z pełnej cegły, ale koszty tego są spore.

 

Czy kinkier można tynkować (spotkałem sie z opinią, że nie)?

Edytowane przez arkadyx
Gość zibik_eng
Inny wariant to wyburzenie całości o postawienie na nowo z pełnej cegły, ale koszty tego są spore.

 

Bezmyślność i głupia "oszczędność" przy stawianiu komina kończy się zawsze sporymi KOSZTAMI.

 

Jedyny sposób na "naprawę" cieknącego komina z dziurawki to jego wyburzenie i postawienie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej tj z cegły PEŁNEJ.

Mój komin z dziurawki na pewno nie jest wynikiem oszczędności, ale nie o tym chciałem dyskutować tylko jak to obecnie naprawić.

Zburzenie i postawienie na nowo jest zawsze rozwiązaniem, ale zakładam że są też inne skuteczne metody naprawy tego stanu rzeczy.

jak stawiałem komin, to przeszukałem każdy skład budowlany w okolicy w celu znalezienia pełnego klinkieru - niestety bezskutecznie. Majster powiedział, żeby dekarz zrobił tzw czapę z blachy na górę komina. Dekarz zrobił przymocował ją na piankę (wiercenie otworów odpada, bo woda będzie miała przejście). Od wiosny tyle razy deszcz padał i zero problemu. Mam nadzieję, że tak pozostanie :)
Mój komin z dziurawki na pewno nie jest wynikiem oszczędności, ale nie o tym chciałem dyskutować tylko jak to obecnie naprawić.

Zburzenie i postawienie na nowo jest zawsze rozwiązaniem, ale zakładam że są też inne skuteczne metody naprawy tego stanu rzeczy.

 

 

 

Tynkowanie to jeden ze sposobów . Lepszy to okładzina

bardziej trwała . Taką rolę spełni wełna (nawet 3 cm gruba),

wykończona tak jak na elewacjach + opierzenie na górze ,

lub betonowa płyta szersza od komina po wszelkich operacjach.

 

Możesz obłożyć blachą , struktonitem , itp...

 

Inna sprawa to przeznaczenie komina . Cegły dziurawki zobowiązują

do zastosowania wkładu kominowego.

 

 

Trollem biegającym po forum z młotkiem, szukającym co by tu

rozwalić , nie przejmuj się :D

Czy do zlicowania fug preparat Kreisel'a Fuga 701 będzie się nadawał (powinien być wodo i mrozoodporny)? Inny tej samej firmy to nanofuga 730 - droższa o rząd, ale ja tego nie potrzebuję dużo.

 

Kupiłem preparat o nazwie Sarsil H14/R (impegnat silikonowy) - tym na końcu chcę pomalować komin.

 

Dodakowo zamierzam czpę obić blachą. Jak zapytałem wykonawcę dlaczego tego nie zrobił skoro mi nawet zostało parę arkuszy blachy po budowie - odparł że zakładał, że zrobię to za 3-4 lata jak jego robota się rozsypie. Nie wiem jak to jest w tej budowlanej branży, że "fachowcy" nie mają pojęcia co i jak należy wykonać poprawnie (może mają, ale skoro inwestor nie ma pojęcia to robią jak im wygodniej). Nie mam czasu i ochoty, ale muszę się doktoryzować z każdego etapu, a następnie przekonać fachowca z kilkunastoletnią praktyką, że coś spierd... :-)

Podejżewam że to nie jest wina fug, że masz zacieki.

Winna jest czapa kominowa lub wciecie obróbki blacharskiej w komin, albo wogóle brak tego wcięcia.

Zakończenie kominów z klinkieru dziurawki jest powszechne i nie niesie żadnych komplikacji, jeżeli poprawnie wykonano całość prac.

Komin musi byc robiony na pełne fugi, nie na wałki jak to robi wiekszość klinkierowców. Czapa musi miec kapinos no i wykończenie, czy to jakieś systemowe czy blacharskie. Obróbki przy kominie muszą być wciete w komin i zaizolowane (co jakis czas wymienia sie uszczelniacz) i to raczej jest powodem, fugi nie pełne obróbka wcieta w komin, przecina zaprawe i woda wcieka do środka cegieł.

Watpie aby fugowanie pomogło bo zacieki sa nie przez fugi..czapa lub wcięcie obróbki to jest przyczyna.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...