Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

izolacja podłogi na podkładzie betonowym


ekmir

Recommended Posts

Przyłączam się do ostatniego pytania. A może tak naprawdę producent jest mniej ważna?

A powiedzcie proszę czy pod folią należy beton smarować jakimś mazidłem jak ściany fundamentowe? I pytanie 2 - czy folię się klei na połączeniach?

Edytowane przez Okiren
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do ostatniego pytania. A może tak naprawdę producent jest mniej ważna?

A powiedzcie proszę czy pod folią należy beton smarować jakimś mazidłem jak ściany fundamentowe? I pytanie 2 - czy folię się klei na połączeniach?

 

nie pod folię nie trzeba gruntować podkładu.

Bardzo ważne aby był równy, a dokładniej gładki, bez ostrych krawędzi i luźnych kamieni. styropian w czasie użytkowania i w czasie wykonywania wylewki bardzo dokładnie dociska folię. Cienka potrafi się przerwać.

Co do klejenia to tak, należy kleić z zakładem i starannie układać w narożnikach.

Uwaga na kleje.

Folia izolacyjna może być z różnego materiału , PCV, PE , LD-PE,

Do różnych foli są różne kleje.

Do PE np.

- asfaltowo polimerowa taśma dwustronna, super mocna Carbital B

- jednostronna taśma zbrojona Izotec

- dwustronna taśma Duotec

- taśmy aluminiowe

- taśmy butylowe Butyltec

 

Do PCV

np. http://www.icmarket.pl/ergis-klej-laczenia-folii-puszka-10kg-p-9032.html

 

Trzeba połączyć folie z izolacją pod ścianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką polecacie folie izolacyjną .

 

Oczywiście jak najgrubszą, a czy nie lepiej jest zastosować papę termozgrzewalną?, przy foli łatwo o pomyłkę łatwo również o przerwanie ciągłości izolacji i co za tym idzie cała szczelność tej warstwy i założenia upadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
przy foli łatwo o pomyłkę łatwo również o przerwanie ciągłości izolacji i co za tym idzie cała szczelność tej warstwy i założenia upadają.

 

Nie obraź się, ale nie przesadzasz troszeczkę? Zakładam, że 99% ludzi robi izolację przeciw wilgoci a nie przeciw wodzie. Wilgoć nie wnika pionowo do góry w styropian, bo on nie podciąga kapilarnie wody - stąd - jeśli na chudziaku występuje wilgoć a nie woda, to przerwanie izolacji nie jest tragedią. To samo odnośnie klejenia folii (układanie tylko na zakładkę) - woda mogłaby się przemieścić w poziomie i podejść pod styro, ale wilgoć już nie. Szczególnie, że jak jak napisał Zgibniew100 - posadzka bardzo mocno dociska styro do foli, a tą do podłogi - więc szczelinki same się niwelują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraź się, ale nie przesadzasz troszeczkę?

Ale naprawdę nie ma czym ;)

Po prostu sugeruję się doświadczeniem tych co zrobili tą warstwę zbyt niedbale, nie przewidując, że warunki mogą się zmienić nie z dnia na dzień choć i tak bywa ale w przeciągu 2-3 lat.

Nagle okazuje się ze nasza działka stała się mokra, a dom podciąga wilgoć.

Natomiast jeśli już styropian ma kontakt z wilgocią to czy wnika czy nie wodę nie jest dobrze.

Ta warstwa ma odizolować - a nie być więc musi być szczelna w każdych warunkach izolacja ciężka przeciw wodzie to już inna bajka - my jak wiesz piszemy o izolacji właśnie od wilgoci.

Najlepszy przykład to ubrania czy książki zamknięte w worku z folii np w piwnicy - zobacz po 1-miesiącu jaką mają wilgotność, a przecież tam nie ma wody, a wszystko jest w folii.

Wilgoć po prostu wędruje w każdym kierunku i tak samo dzieje się w warstwach naszej posadzki im bardziej jej to utrudnimy tym ostatnia warstwa będzie najbardziej sucha (lub szybko potrafi wyschnąć) a może to będzie naturalny parkiet?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy przykład to ubrania czy książki zamknięte w worku z folii np w piwnicy - zobacz po 1-miesiącu jaką mają wilgotność, a przecież tam nie ma wody, a wszystko jest w folii.

Wilgoć po prostu wędruje w każdym kierunku i tak samo dzieje się w warstwach naszej posadzki im bardziej jej to utrudnimy tym ostatnia warstwa będzie najbardziej sucha (lub szybko potrafi wyschnąć) a może to będzie naturalny parkiet?

Pozdrawiam

 

Z końcówką się zdań się zgadzam. Z początkiem nie. Jeśli worek jest szczelnie zamknięty to wilgoć musiałaby przenikać przez folię (jak cienka, ot pewnie jej się uda). Wypompuj powietrze z worka, a wilgoć nie wejdzie - stąd wynika, że to wilgoć z powietrza w worku się wytrąca na ubraniach, a nie wilgoć z zewnątrz wchodzi do worka.

Pod folią nie masz powietrza, bo posadzka je wycisnęła przy wylewaniu.

Generalnie zgadzam się, że klejenie izolacji nie zaszkodzi, uważam jednak, że wystarczy dać odpowiednio duży zakład (np. 20-30 cm) i wilgoć nie powinna się przedostać. Zakładam oczywiście, że folia leży równo, nie jest pomięta i w ogóle.

Oczywiście klejenie foli na pewno nie zaszkodzi.

Ale to tylko moje skromne zdanie;)

Edytowane przez Okiren
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Aby nie rozpoczynać kolejnego wątku prośba o radę. Chce zrobić izolacje chudziaka - będzie folia/papa a na to 10 cm styropianu. I teraz czy dawać od razu 10 cm czy lepiej 2 x 5 cm z przesunięciem?

 

PZDR

 

Qter

 

Jeśli chcesz dawać jeszcze 10 cm to jedną warstwę z przesunięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Aby nie rozpoczynać kolejnego wątku prośba o radę. Chce zrobić izolacje chudziaka - będzie folia/papa a na to 10 cm styropianu. I teraz czy dawać od razu 10 cm czy lepiej 2 x 5 cm z przesunięciem?

 

PZDR

 

Qter

Napiszę raz jeszcze bo moja odpowiedz podyktowana była tym, że gdzieś na forum (szukałem ale nie mogę odszukać;( ) było opisane, że ugięcie posadzki jastrychu jest dużo większe przy stosowaniu właśnie większej ilości warstw izolacji. Natomiast dobrym rozwiązaniem jest danie folii na izolację przed wylaniem jastrychu aby wylewana zaprawa nie wpłynęła pomiędzy płyty tworząc tym samym "mostki termiczne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ugięcie posadzki jastrychu jest dużo większe przy stosowaniu właśnie większej ilości warstw izolacji. Natomiast dobrym rozwiązaniem jest danie folii na izolację przed wylaniem jastrychu aby wylewana zaprawa nie wpłynęła pomiędzy płyty tworząc tym samym "mostki termiczne".

 

Ugięcie nie powinno być duże, gdyż styropian jest o podwyższonej twardości.

Dodatkowo możesz dać siatki stalowe (ok. 2-3 zł/m2).

A folia na styro? Tydzień temu miałem robione posadzki u siebie. Folia była dana wszędzie. Żadna zaprawa nie wpłynie bo to jest półsuche - "rozsypuje się" a nie "wylewa". Ważniejsze jest, że styro nie podnosi się stając na butem na jego krańcu, a w taką dziurę beton może już wpaść. Dodatkowo folia zabezpiecza styropian przed wchłanianiem wody z betonu (choć jej tam też nie jest dużo).

Dałem najtańsza folię budowlaną za 35 gr za metr2 i było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Dziekuję wszystkim za podpowiedzi jak to zrobić właściwie.

 

Czyli robimy patrząc od "dołu" tak:

 

- chudziak

- folia*2 (na zakład klejona) lub papa termozgrzewalna podkładowa

- 2 x styro 5 cm z przesunieciem

- folia + ogrzewanie podłogowe

- wylewka

 

PZDR

 

Qter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...