Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Beton komórkowy Ytong - róznice


Recommended Posts

Dom postawiony mam z ytonga 24cm o oznaczeniu PP2/04. Niedawno kupowałem kilka sztuk Ytonga i zaważyłem, że jest o wiele cięższy niż ten, z którego postawiony mam dom. Okazało się, że tez cięższy ma oznaczenie PP4/06.

Ktoś mi powiedział, że PP2/04 stosuje się do ścianek działowych. Trochę się zaniepokoiłem tym faktem, bo przecież całą chałupę mam postawioną z tego pustaka. Jak to wreszcie jest? Czy sprzedawca sprzedając mi PP2/04 zataił coś przede mną? Czy odczuję jakieś konsekwencję z tego tytułu (ściana zimniejsza, słabsza konstrukcyjnie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Rodzaj materiału konstrukcyjnych budynku jest a przynajmniej powinien być określony w projekcie.

Tu możesz poczytać o parametrach technicznych bloczków YTONG-a

http://www.xella.pl/html/pol/pl/ytong_parametry_techniczne.php

Ogólnie PP2/0,4 są cieplejsze ale o mniejszej wytrzymałości od PP4/0,6

No cóż , wygląda ,że możesz spać spokojnie, ale nie znam dokładnie twojego projektu .

http://sklep.xella.pl/sklep.php?md=products&id_c=2_7_13_38&id_p=135

 

Zawsze możesz spytać projektanta lub kierownika budowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w projekcie jest napisane, że dom z pustaka ceramicznego. Projekt typu gotowiec.

Jedyny plus to, że jest cieplejszy, ale za to konstrukcyjnie słabszy, a planuję położyć dachówkę. Mam nadzieję, że nie będzie żadnego problemu. Jutro zadzwonię do przedstawiciela technicznego xelli i dopytam się szczegółów. Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

rozważałem Ytonga i porotherm. Wybrałem ytonga, bo taniej wychodziło....

Teren nie jest jakiś tam błotnisto-bagienny, bo ciężko przy dzisiejszym poziomie wód gruntowych znaleźć suchy teren poniżej metra, ale tragedii nie ma. Kanalizacja jest, ale w tym roku będą układać ulicę w kostce brukowej i od razu będzie robiona deszczówka, ale ma to uchronić mieszkańców przed "zalewaniem", bo sąsiedzi mają domy niżej niż ulica, ja uniosłem się nad poziom :)

Kuba Dąb dzięki za dobre słowo.

kontaktowałem się z kierownikiem budowy i tak samo mi powiedział, że nie mam się czym martwić, bo w środku jest sporo ścianek nośnych i cały ciężar się rozkłada. Co innego jakby była to jakaś hala/magazyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałeś się w tej sprawie z przedstawicielem Xelli ?

Nowością u nich jest Ytong Energo,który dostępny jest również w szer.24cm, a jego gęstość a co za tym idzie jeszcze mniejsza wytrzymałość na ściskanie jest mniejsza od Twoich bloczków...mimo to reklamowane są jako bloczki na ściany zewnętrzne...i nośne wewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paco16:

Wszystko fajnie, tylko dom robi się pod obliczenia, więc jak używa się tak kruchego materiału (szczerze mówiąc nie wiem po co, bo i tak trzeba go ocieplić) to trzeba to uwzględnić w projekcie.

Ale w tym konkretnym przypadku tutaj wszystko wydaje się być w porządku.

Jak dla mnie te energo to zwykły chwyt marketingowy. Zresztą ogólnie sądzę tak o ścianach 1W niezależnie czy to Ytong czy Solbet. Solbet przynajmniej nie wszedł w te "perfidne" (że tak je ze swojego punktu widzenia nazwę) energo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się co do ścian jednowarstwowych,też nie mam do nich przekonania :)

Jednak Ytong, jakby nie patrzeć, ma lepsze parametry przenikania ciepła niż Solbet, ba , ma chyba najlepsze parametry na rynku w tej chwili i to niekoniecznie ten kruchy energo lecz zwykły, poczciwy, stary (że się tak wyrażę Ytong). Sam noszę się z zamiarem postawienia domu z tego surowca,lecz staram się jakoś to optymalnie dobrać...Energo ze względu na wysoką cenę i ściany 1W nie biorę pod uwagę, zwykły 24cm. plus ileś tam styropianu wydaje się być mało praktyczny ze względu na to ,że trzeba zastosować cały system łącznie ze stropem co znowu podnosi koszta plus montaż okien w styropianie co jak sądzę nie jest jeszcze super opanowane przez fachowców i można się załapać na ich błędy...

Chodzi mi za to po głowie 30 cm. gdzie stosunek ceny do szerokości jest dość dobry, byłoby parę centymetrów dodatkowo na ocieplenie wieńca, okna zamontowane na równi z zewnętrzną częścią ściany plus powiedzmy 15cm.styropianu nie wyglądałyby jak okienka strzelnicze itd. :)

Mam za to obawy czy projektant,który będzie adaptował mojego gotowca faktycznie weźmie pod uwagę te obliczenia ,o których piszesz gdyż ten konkretny Ytong 30 jest, produkowany także ( tak jak Tysonq napisał o szer.24) w dwóch opcjach wytrzymałości na ściskanie......który wybrać?

Oto jest pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest woj wybor i nikt cie na sile nie przekona, co do osadzenia okien zgodzic sie moge, sciana suma sumarum wyjdzie moze i gruba ale ocieplajac stare budownictwo rowniez wychodza nam grube sciany.

Co do wyboru producenta nie bede ukrywac ze oferta solbeu i ich produktow jednak mnie bardziej przekonuje, ale to logiczne bo inni wola ceramike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, powoli ruszam z budową, zastanawian sie tylko czy YTONG 36,5 czy 48 cm. Sciana jednowarstwowa bo majmniej roboty i materiału. tylko przy dzisiejszej cenie to 36wypada o ok 15000 pln taniej, z drugiej strony jak przez 20 lat zaoszczędze tyle na ogrzewaniu to chyba warto brac 48 cm. Co sądzicie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ściana jednowarstwowa jest także klejona na klej? Jeżeli tak to w życiu bym nie wybrał takiej opcji, bo nie wierzę że majster super idealnie rozprowadzi klej między pustakami, wtedy pizga zimnem jak cholera! Moim skromnym zdaniem najlepsze rozwiązanie to: 30 lub 36cm + na to styro lub wełna dla uszczelnienie wszelkich niedokładności majstra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ściana jednowarstwowa jest także klejona na klej? Jeżeli tak to w życiu bym nie wybrał takiej opcji, bo nie wierzę że majster super idealnie rozprowadzi klej między pustakami

 

a wyobrazasz sobie BK 1W na tradycyjna zaprawe nie na klej? to chyba malo czytales w tym temacie...

dwa zaprawy cienkowarstwowej nie idzie duzo spoina powinna miec miedzy 1 do 3mm i masz specjalna kielnie z wyprofilowanymi zebami do nakladania, wiec co tu mozna zepsuc!

Jak masz ekipe ktora pije i zapomni kleju dac, albo robisz to sam i zona wysyla cie po zakupy i zapomnisz dac kleju to pozniej ci jak to okresliles "pizga"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie 24cm+styro ?

Przede wszystki taniej i przy takiej samej grubosci ściany cieplej

Ja u siebie mam ścianę 24 i do tego dojdzie 12 lub 15 cm styro. Czasami żałuję, że nie postawiłem ściany 30.

 

a wyobrazasz sobie BK 1W na tradycyjna zaprawe nie na klej? to chyba malo czytales w tym temacie...

dwa zaprawy cienkowarstwowej nie idzie duzo spoina powinna miec miedzy 1 do 3mm i masz specjalna kielnie z wyprofilowanymi zebami do nakladania, wiec co tu mozna zepsuc!

Jak masz ekipe ktora pije i zapomni kleju dac, albo robisz to sam i zona wysyla cie po zakupy i zapomnisz dac kleju to pozniej ci jak to okresliles "pizga"

Miałem porządną ekipę, która nie piła (dziwne, a jednak hehe). Narzędzie do nakładania kleju mieli, ale mimo to teraz wystarczy przyjrzeć się ścianom od wewnątrz i można zauważyć delikatne prześwity, takie małe dziureczki, ale to wystarczy, żeby pizgało zimnem. Jeżeli chcesz mieć dobrą wentylację grawitacyjną to jak najbardziej można położyć pustak typu energo, bez zewnętrznego ocieplenia. Nie przekonasz mnie, że można idealnie położyć tak cienką warstwę kleju, żeby nie było żadnej przerwy. Trzeba byłoby stać nad majstrem i przeglądać każdy kładziony pustak, ale ja sobie nie wyobrażam, żeby przeglądać ok 2500 pustaków (w moim przypadku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, że uzupełni, tylko klej jest tzw zaprawą ciepłą, a tynk już nie. Takie jest moje zdanie. A ktoś obliczał ile kosztuje metr ściany:

a) z pustaka energo + tynk zewnętrzny.

b) z normalnego pustaka + styro + struktura

Jest tylko jeden plus nie dawania styropianu: nie trzeba aż tak uważać, spokojnie można drabinę przystawić itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak na moje oko różnica w parametrach jest wynikiem różnych grubości i klasy tak naprawdę bardziej niż jakości materiału. Przyjrze się temu dokładnie ale to następnym razem :)

2. Co do grubości ściany zgodzę się z Arturo, budując 24cm przy tej samej grubości jest cieplej.

3. Zaprawa ciepłochronna to tylko taki dodatkowy niepotrzebny bajer. Przy grobści rzędu 2mm to naprawdę nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...