Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dlaczego tak tanio


Never

Recommended Posts

Witam

 

na forum jestem od kilku dni, przerobilem pare tematow w dziale domy drewniane + 200 stron w temacie domy z bali, nastepne 200 jutro, dzisiaj juz nie mam sil

 

kilka dni temu znalazlem taka oferte i juz na wstepie zaczelo mnie zastanawiac dlaczego cena jest taka niska

prosze o opinie bardziej doswiadczonych czlonkow forum

 

 

http://allegro.pl/domy-z-drewna-dom-z-drewna-domki-drewniane-domek-i1494712483.html

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Tez zastanawialem sie kiedys nad takimi ogloszeniami, ale jak tylko zaczalem drazyc temat to wszystko wychodzilo... a mianowicie:

1) najwazniejsze ze sa to domki letniskowe. Nie jest to dom mieszkalny caloroczny. Mimo ze pisza w ogloszeniach caloroczny... oprocz grubszego ocieplenia ( + 5 cm) niczym sie nie rozni od letniskowego (a mysle ze w takim kiedys byles).

2) drewno jest byle jakiej jakosci, mimo ze pisza czterostronne strugane, impregnowe... guzik prawda

3) grubosc belek 10 cm to za malo na dom mieszkalny, takich uzywa sie w domkach letniskowych jak pisalem w pkt. 1.

4) dach bez zadnej blachodachowki czy nawet papy, tylko po deskowaniu

5) cena nie zawiera fundamentu

6) cena nie zawiera dojazdu wszystkich materialow

7) cena nie zawiera noclegu ekipy (nie chca spac w byle jakiej szopie tylko w HOTELU)

8) cena nie zawiera zadnej instalacji typu elektryka, CO, kanalizacja itd

9) cena nie zawiera schodow

Moglbym wypisac jeszcze duzo punktow, ale mysle ze te Ci wystarcza. Wychodzi na to ze taki domek nie jest w cale tani, a nawet wychodzi drozej, jakbys chcial go "ulepszyc" w rzeczy potrzebne do zycia.

 

Ps: ja juz bylem blisko podpisana umowy z jedna z takich firm ale w koncu przejrzałem na oczy.... Teraz jestem juz po podpisaniu umowy z moim wykonawca na prawdziwy domek kanadyjski i widze ze duzooooooo te domki sie od siebie roznia.

 

Mysle ze Ci pomoglem :)

Pozdrawiam

Krzysiek

Edytowane przez selius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

dzieki za obszerna wypowiedz, faktycznie kiedy to zaczales tak rozpisywac to koszt takiego domku jest bardzo duzy

a uslugodawca robi na tym spore pieniadze

Gdyby podliczyc wszytskie koszta jakie trzeba by wlozyc w ten domek to kosztowal by chyba wiecej jak z porzadnych bali

 

Mam jeszcze jedno pytanko do szanownego kolegi

 

Drewna grubosci 10 cm jest za cienkie to fakt

ale dokladajac 15 cm welny + osb lub boazeria wraz z wiatro/paro izolacja to jest zle wyjscie ?

Pytam orientacyjnie bo co prawda przeszukalem wiele forow na ten temat ale zawsze spotykalem ze sporem na temat tych rozwiazan

 

jezeli chodzi o kwestie cieplna to wedlug informacji powinna byc ponizej wymaganej

 

czekam na odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie chodzi o grubosc sciany tylko o konstrukcje cale domu. Grubosc drzewa jakiego uzywa sie do domow szkieletowych to 14 cm i mimo ze tylko 4 cm wiecej to jest to bardzo duza roznica. Przy 10 cm bedziesz bal sie w zime czy cala konstrukcja razem z dachem nie zawala sie... Poczytaj ile wazy m2 sciegu.... Doloz do tego wszystkie instalacje, podlogi, meble itd... Tutaj chodzi po prostu o bezpieczentwo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mala dygresja - dom szkieletowy to szkielet, a dom z pseudo bali jest pelny wiec na logike jest w malym stopniu wytrzymalszy, jednak ciesla nie jestem wiec moge sie mylic. Czy mam odrobine racji ? Nie zmienia to faktu ze 10 cm lub nawet 6cm jak gdzies widzialem, na sciane konstrukcyjna wydaje sie troche malo, nawet dla takiego laika jak ja, ktory siedzi w zopelnie innej branzy

 

Chcialbym zaznaczyc ze jak najbardziej zhadzam sie i patrycypuje twoja opinie kolego, na pewno masz duzo wiecej doswiadczenia niz ja dlatego wybacz mi moje czasem plytkie wywody intelektualne ale pozwalaja mi one powiekszuc zasob informacji :)

 

Tak podsumowujac jezeli brac sie teoretycznie za konstrukcje Bal | Witaroizolacja | Welna | Paroizolacja | Boazeria

to ow pseuda bale powinny byc grube na pzynajmniej 14 cm, czy dobrze rozumuje ?

 

Pozdrawiam uprzejmie i zapraszam do dyskusji szersze grono forumowiczow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Never po pierwsze to ja sie nie znam :) Bardziej moglbym Ci doradzic co do domow szkieletowych "kanadyjczykow"

Po drugie jak szukalem domku dla siebie to przegladajac rozne podobne oferty i rozmawiajac z wykonawcami dowiadywalem sie ze te domy sa szkieletowe oblozone oblicowka, a cena domku z bala byla tak naprawde duzo wyzsza, bo tu cos przekrecili, tam dodali i cena byla 2 razy wieksza. Co do samego drewna to bylo prosto z pod pily...

Dodam ze ja swojej ekipy szukalem 2 miesiace przegladajac codziennie oferty i dzwoniac do samych wykonawcow.

Zapomnialem dodac jeszcze waznego punktu czego cena nie zawiera :) czyli:

10) cena nie zawiera zadnego komina

Zadzwon do jednej z tych firm i sam zapytaj to przejrzysz na oczy.

Jesli masz zamiar budowac dom z bala to nawet 8 cm spokojnie wystarczy, ale to juz inna konstrukcja jak piszesz. Ja osobiscie jestem zwolennikiem domow szkieletowych.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam, może jakiś architekt powinien wypowiedzieć się, czy 10cm bala wystarczy, jako konstrukcję nośną. Ale jak patrzę na rysunek, to widzę, że bryła budynku ma 560 cm na 560 cm, czyli kwadrat i nie duży. Wiemy, że krótszy budynek, to krótsze bale, a jak krótsze, to wytrzymalsze. Cała konstrukcja oparta w 4 rogach i jeszcze ganek dochodzi ze swoimi podparciami, które jednak też wypływa na wytrzymałość. Jak położymy kloc poziomo i go obciążymy ciężarem, to taki kloc wytrzyma o wiele więcej niż kloc, który ustawimy pionowo, czyli tak jak rósł w przyrodzie ;). Tak więc, może te 10 cm starczy, ale jak napisałem wcześniej - architektem nie jestem.

Schemat trochę odbiega od zdjęcia domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bryly to raczej nie sugerowal bym sie aukcja z allegro

Sam projekt bardzo sympatyczny, jeden z najladniejszych jakie widzialem, w mojej koncepcji jednakze domek musi byc wiekszy

Zwroccie uwage ze dom na zdjeciach to nie ten sam co na schemacie/ planie ;]

 

Kiedy zobaczylem ten domek na allegro doznalem syndromu wczesniaka tzn. uwierzylem ze te domy sa naprawde tanie i mozna je miec szybko

Teraz po przewertowaniu kilku-set stron forow wiem ze te domki sa tak naprawde drogie

Ciesze sie ze kolega selius zwrocil uwage jak wielu kosztow tego typu projekty na allegro nie uwzgledniaja a gdyby je tak zliczyc to wyniosly by one chyba + 2 razy tyle

 

Interesuje mnie konstrukcja oparta na cienszych balach + ocieplenie i KG/boazeria, lecz nie glownie z powodu nizszej ceny co raczej mozliwosci schowania wszelkich rur, kabli, instalacji i innych w scianach, pion kanalizacyjny + kable od instalacji elektrycznej sa dla mnie nie do zaakceptowania w domu z prawdziwych bali. Wobec czego czy ktos z szanownego grona forumowiczow ma moze namiary na ksiazki traktujace o tego typu konstrukcjach ?? Bede wdzieczny za tytuly itp/

 

Co do drewna to nie ufam partaczom i zdecydowanie sam zakupie potrzebne materialy a nastepnie zawioze je do suszenia komorowego i impregnacji, sam temat jest jeszcze do przemyslenia bo spotkalem sie z opinia ze drewno po komorowym suszeniu sie wypacza, ktos ma jakies dokladniejsze informacje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde drewno do budowy domow musi byc najlepiej suszone komorowo do wilgotnosci max 18 %. Co do samej impregnacji chemicznej to ja nie jestem zwolennikiem tego typu metodom. Dom ma byc ekologiczny i pachnacy drzewem, a nie puszka smierdzaca impregnatem.... Impregnat bedzie Ci smierdzial kilka lat no i chemia w domu... Nie wiem jak to jest dokladnie w domach z bala, ale np w domach szkieletowych stosuje sie drzewo suszone komorowo i CZTEROSTRONNIE STRUGANE bez zadnej chemi oprocz podwalin. Czterostronnie strugane tzn impregnacja "mechaniczna" w tedy likwidowane sa wszystkie szkodniki, robale, drewno jest mniej podatne na nowe robale i dodatkowo gorzej sie pali.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat strugania 4 stronnego znam dosyc dobrze, jednakze w tej jak i chyba wszytskich kwestiach powstaje spor pomiedzy naturalna impregnacja czyli owe struganie meczaniczne naprzeciw metoda chemicznym

 

Nie jestem pewien czy faktycznie wspolczesne srodki chemiczne az tak bardzo smierdza, faktem jest jednak iz samo struganie w swietle licznych opini sprawdza sie bardzo dobrze, nadal jednak obawiam sie suszenia komorowego ze wzgledu na opinie w swietle, ktorych drewno wypacza sie. Ciezko sprawdzic, ktory uzytkownik pisze prawde a sami uslugodawcy tych technik suszenia drewna do zbyt prawdomownych nie naleza. Ciekawi zaleznosc pomiedzy gruboscia bala a skutkam suszenia komorowego, dlatego najlepiej bedzie zaczekac na opinie kogos bieglego w tym temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selius.. struganie czterostronne nie zabije robactwa wewnątrz tzw bieli drzewa..a tam sa składane jaja i legna sie larwy. W domach szkieletowych stosuje sie impregnaty wodorozcieńczalne..od kreozotu odeszli juz dawno. A na podwalinę( czyli przycieś) stosuje sie modrzew bo tego drewna nic nie zezre. i nie wymaga impregnacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumujac zeby nie powielac 100 000 watkow na tym forum

 

Zabezpieczenie drewna:

 

Struganie 4 stronne - ochrona przed ogniem + ochrona przed szkodnikami, grzybami itp.

Suszenie komorowe - zabija szkodniki wewnatrz drewna

Impregnacja chemiczna - niewymagana przy 2 powyzszych

 

 

 

Pozostaje jeszcze opinia kogos bieglego na temat wypaczania sie drewna poprzez suszenie komorowe

a tymczasem obejrzyjcie sobie takie cudo

http://www.szkielet.com.pl/domy_z_bali.php?Klub-mi%C5%82o%C5%9Bnik%C3%B3w-Bala-&id=17

 

mniej wiecej w polowie jest zdjatko efektow owego wypaczania sie bali - zatrwazajace ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyszek57 - domach szkieletowych zadko kiedy stosuje sie impregnaty chemiczne, nie zalecaja nawet tego firmy budujace takie domy. Impregnacje chemiczna stosuje sie przewaznie na zlecenie inwestora. Co do robaków w srodku drewna masz racje, ale od tego jest suszenie komorowe, jesli drewno nie ma w sobie wody, przestaje zyc, jesli drewno przestaje zyc, wszystkie robaki rowniez... dlatego wazne jest suszenie do wilgotnosci max 18 %.

 

Never - co do wypaczania drewna, w niczym to nie przeszkadza, tylko brzydko wyglada. Drewno dalej spelnia swoja funkacje i nie ma czym sie przejmowac.

A co do tego fora co podales, to bardzo duzo ciekawych rzeczy mozna sie tam dowiedziec i polecam je kazdemu kto interesuje sie domami z drewna. Administrator Pan Wojciech Nitka bardzoooo duzo wie na temat drewna i moze opowiadac o nim godzinami :)

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumujac zeby nie powielac 100 000 watkow na tym forum

 

Zabezpieczenie drewna:

 

Struganie 4 stronne - ochrona przed ogniem + ochrona przed szkodnikami, grzybami itp.

Suszenie komorowe - zabija szkodniki wewnatrz drewna

Impregnacja chemiczna - niewymagana przy 2 powyzszych

 

 

 

Pozostaje jeszcze opinia kogos bieglego na temat wypaczania sie drewna poprzez suszenie komorowe

a tymczasem obejrzyjcie sobie takie cudo

http://www.szkielet.com.pl/domy_z_bali.php?Klub-mi%C5%82o%C5%9Bnik%C3%B3w-Bala-&id=17

 

mniej wiecej w polowie jest zdjatko efektow owego wypaczania sie bali - zatrwazajace ;/

 

no to masz odpowiedz co do suszenia drewna na domy z bala.Tu skręciły sie dość szerokie bale, wiec pomyśl co sie stanie z balem o grubosci 10-12 cm do tego na długości 9 metrów.Pekanie wzdłużne wynika z zawartości wody, gęstości usłojenia i średniej gęstości drewna. A jak dobrze popatrzysz, to zobaczysz ze bal sie skreca wokół swego rdzenia. Tego typu wad da sie uniknąć w domu z bala okrągłego.

Samo suszenie komorowe nie wypaczy drewna, jesli jest robione w sposób prawidłowy. Wazny jest i czas i temperatura suszenia. Im bardziej gwałtowne odparowanie wody, tym większe procentowo spękania wzdłużne i ryzyko skręcenia drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam odpowiedzi bo w artykule napisane jest ze bale byly mokre i schnely na biezaco w trakcie budowy oraz po jego zakonczeniu

O Suszeniu komorowym slowa nie bylo wiec temat otwarty, dlugosciu suszenia nie znam ale co do temperatury to spotkalem sie z 60C

Co do pekniec to z tego co wyczytalem i zobaczylem to uniknac sie ich nie da i akcpetuje to, jednakze tak duze wypaczenia jak te na zdjeciu to tragedia

 

Wnioski jakie mozna wyciagnac to:

Budowa domu z mokrych okraglych bali = spore wypaczanie tych ze bali

 

Pytanie

Czy bale o przekroju kwadrata / prostokata, 4 stronnie strugane, sa odporniejsze na wypaczanie ? Tak mozna zalozyc z powyzszego posta

Co do szerokosci/grubosci to wydaje mi sie na czysta logike ze wlasnie przez nie te bale sie tak wypaczyly, skoro bale okragle wypaczaja sie wzdloz rdzenia czego nie neguje to im grubszy bal tym wieksza powierzchnia, masa i sila do wypaczania sie drewna, nie sadze zeby cienszy bal ulegal az takim odksztalceniom, ktos to skonfrontuje z rzeczywistoscia ?

 

Naturalnie dziekuje za rzeczowe posty i zapraszam do dlaszej dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam odpowiedzi bo w artykule napisane jest ze bale byly mokre i schnely na biezaco w trakcie budowy oraz po jego zakonczeniu

O Suszeniu komorowym slowa nie bylo wiec temat otwarty, dlugosciu suszenia nie znam ale co do temperatury to spotkalem sie z 60C

Co do pekniec to z tego co wyczytalem i zobaczylem to uniknac sie ich nie da i akcpetuje to, jednakze tak duze wypaczenia jak te na zdjeciu to tragedia

 

Wnioski jakie mozna wyciagnac to:

Budowa domu z mokrych okraglych bali = spore wypaczanie tych ze bali

Pytanie

Czy bale o przekroju kwadrata / prostokata, 4 stronnie strugane, sa odporniejsze na wypaczanie ? Tak mozna zalozyc z powyzszego posta

Co do szerokosci/grubosci to wydaje mi sie na czysta logike ze wlasnie przez nie te bale sie tak wypaczyly, skoro bale okragle wypaczaja sie wzdloz rdzenia czego nie neguje to im grubszy bal tym wieksza powierzchnia, masa i sila do wypaczania sie drewna, nie sadze zeby cienszy bal ulegal az takim odksztalceniom, ktos to skonfrontuje z rzeczywistoscia ?

 

Naturalnie dziekuje za rzeczowe posty i zapraszam do dlaszej dyskusji

 

nie wiem, skąd taki wniosek? na zdjęciu skręceniu uległy bale prostokątne . Okręcały sie wokół własnej osi czyli rdzenia.W przypadku bala toczonego, nawet toczonego nieosiowo( nie po srodku rdzenia- mówimy o gestym drewnie) taka sytuacja nie ma miejsca. Im gęstsze drewno tym stopię deformacji będzie mniejszy i nie ma to znaczenia, jakiego kształtu jest belka czy bal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek czesciowo bledny za co przepraszam

Widze ze ksztalt nie ma znaczenia na wypaczanie(przynajmniej w tym rozumieniu ktory napisalem we wniosku), jednakze w tekscie na pierwszej stronie napisane jest ze dom zbudowany z suchego drewna (moj wniosek z suszonego komorowo do wilgotnosci ~ 18%) nie pracuje a wplyw pogody jest bardzo maly - z tym stwierdzeniem ciezko sie nie zgodzic

zrodlem tak drsastycznego wypaczanie jest wiec montaz mokrego drewna co przynaja sami inwestorzy na stronie kolejnej

 

 

I teraz pytanie do kolegi zbyszek57 - czy drewno aby nie jest zbyt drogie aby bawic sie w toczenie osiowe ? I rozumiem iz kolega twierdzi iz bale okragle (toczone) sa nie podatne (lub malo podatne) na wypaczanie a bale kwadratowe i prostokatne (4 stronnie strugane) sa bardziej lub bardzo narazone na wypaczanie ?

 

 

 

 

***

Pora na wnioski wzgledem przeczytanego artykulu

 

Zabezpieczenie drewna:

 

Struganie 4 stronne - lepsza ochrona przed ogniem + ochrona przed szkodnikami, grzybami itp. atakujacymi z zewnatrz

Suszenie komorowe - zabija szkodniki, grzyby i zarodniki wewnatrz drewna

Zalecana temperatura i dlugosc suszenia komorowego zalezna od grubosci materialu (Zaleca sie uzyskanie wilgotnosci drewna w zakresie 18% lub niewiele mniej)

Impregnacja chemiczna - niewymagana przy 2 powyzszych

 

 

 

Pekanie i wypaczanie drewna:

 

Uzaleznione glownie od wilgotnosci drewna - na wskutek wysychania drewna powstaja naprezenia powodujace pekanie wzdluzne oraz wypaczanie materielu wzgledem rdzenia

Montaz domu z mokrego drewna powoduje jego osiadanie, dom pracuje

 

[uzaleznione rowniez od ksztaltu materialu wyjsciowego (toczony/strugany) w relacji toczony (okragly) jest mniej narazony na odksztalcanie niz bal strugany 4 stronnie (kwadrat/prostokat), ktory na naprezenia narazony jest bardziej

 

Gestosc drewna - im wieksza gestosc drewna tym mniej narazone jest ono na defmoracje

 

Uwaga: material poddany profesjonalnemu suszeniu komorowemu jest odporny na wypaczanie lub znaczna deformacje oraz w duzo mniejszym stopniu ulego peknieciom wzdluznym

 

 

Takie wnioski na razie mozna wysunac, fajnie miec wszytsko w jednym miejscu a nie latac po 20 artykulach i 17 forach, zapraszam do dyskusji, bylo by swietnie zebrac wszelkie takie informacje w jednym meijscu

 

pozdrawiam

Edytowane przez Never
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem, drewno jest drogie, a zwłaszcza to pozyskiwane z Syberii. Niemniej jednak domy w tej technologii są budowane coraz częściej u nas w kraju. Nie twierdze,ze bale toczone nie sa podatne, mowie tylko ze budowanie domu z bala toczonego polega na montażu mokrego materiału i wysychaniu-sezonowaniu juz w pełnej konstrukcji. I o ile dwa plazy położone na sobie w przypadku skręcenia dają juz nieszczelność , o tyle dwa bale toczone skręcając sie wzajemnie , przemieszczają sie na swoich płaszczyznach, co nie skutkuje rozszczelnieniem konstrukcji.Poproszę maila, to wysle zdjecia obrazujące zasade takiego montazu i siły osiowe działające na bal toczony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...